• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
12ος Αγώνας - GP Τσεχίας (Brno)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ψήφισμα διαμαρτυρίας για τον νέο Κ.Ο.Κ. από την ΕΛ.ΜΟΤ.Ο
Νέα Αγοράς 21/07/2025 - 11:42

Επιμέλεια: Δημήτρης Διατσίδης

 

Ο νέος Κώδικας Οδικής κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) είναι γεγονός και ήδη οι αυστηρές κυρώσεις του εις βάρος των μοτοσυκλετιστών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης έχουν αρχίσει να εφαρμόζονται, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα τα πράγματα είναι ακόμη χαλαρά... Όμως το θέμα δεν είναι η αυστηρότητα του Κώδικα, αλλά η γενικότερη φιλοσοφία του.

Έτσι η Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία (ΕΛ.ΜΟΤ.Ο.) συγκεντρώνει υπογραφές για την κατάθεση ψηφίσματος διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Μεταφορών. Το θέμα του ψηφίσματος είναι η αντίθεση των μοτοσυκλετιστών στην φιλοσοφία καταστολής αντί της εκπαίδευσης και της προσπάθειας ενημέρωσης των μοτοσυκλετιστών για το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Το σχετικό Δελτίο Τύπου αναφέρει:

Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία

Αν δεν αντιδράσουμε ΤΩΡΑ, αύριο δεν θα έχουμε κανένα δικαίωμα να παραπονιόμαστε!

Η μοτοσυκλετιστική κοινότητα δεν μπορεί να παραμείνει σιωπηλή μπροστά σε έναν νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που χτίζεται με φιλοσοφία καταστολής αντί παιδείας.

Καλούμε όλους τους φίλους της μοτοσυκλέτας να συνυπογράψουν το ψήφισμα διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Μεταφορών - την πρώτη από μια σειρά συντονισμένων ενεργειών της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. για την προστασία των δικαιωμάτων και της λογικής!

Δήλωσε τη στήριξή σου εδώ: https://elmoto.gr/2025/07/21/psifisma-gia-ton-neo-k-o-k/

Οι φωνές όλων μετράνε - ας τις ενώσουμε!

 

Εμείς να σχολιάσουμε ότι η Ομοσπονδία δεν αντιτίθεται στις παραβάσεις που αφορούν την ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών, όπως η χρήση κράνους, αν και σε αυτόν τον τομέα θα έπρεπε να υπάρξει καμπάνια ενημέρωσης και γιατί όχι μείωση του ΦΠΑ σε αυτό που μπορεί να μας κρατά ζωντανούς. Η αντίθεση της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο., είναι στα εξής σημεία:

1. Στις άδικες κυρώσεις του ΚΟΚ (πρόστιμο 75€ και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 20 ημέρες) για στάθμευση δίκυκλου σε πεζοδρόμιο, όταν εμφανώς δεν συνεπάγεται παρακώλυση των πεζών (ούτε βρίσκεται φυσικά σε διάδρομο τυφλών, ράμπα ΑΜΕΑ κλπ.).

Και μάλιστα όταν στα περισσότερα σημεία των δρόμων δεν υπάρχουν θέσεις πάρκεινγκ για μοτοσυκλέτες.

2. Στις μη ρεαλιστικές ρυθμίσεις για την διήθηση δίκυκλων, η παράβαση των οποίων συνεπάγεται πρόστιμο 30€ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 10 ημέρες. Στην πράξη, ο νέος ΚΟΚ μας κάνει παραβάτες «με το ζόρι» αγνοώντας ότι το δίκυκλο συμβάλει σημαντικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, όπως αποδεικνύουν σοβαρές έρευνες.

Εδώ να πούμε ότι αυτό που έκαναν οι μοτοσυκλετιστές στην Γαλλία, όταν για μερικές ώρες δεν έκαναν τη διήθηση και έμειναν πίσω από τα αυτοκίνητα και φυσικά λόγω της τεράστιας κυκλοφοριακής συμφόρησης, οι ίδιοι οι οδηγοί αυτοκινήτου στο Παρίσι διαμαρτυρήθηκαν και η κυβέρνηση αναγκάστηκε να επιτρέψει τη διήθηση των μοτοσυκλετών με  ρεαλιστικό τρόπο.

3. Στις δρακόντειες κυρώσεις για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας (το οποίο μειώνει κατά 40% στις πόλεις) έστω και για 5 χ.α.ω.

Εδώ απλά να σχολιάσουμε ότι είναι μη ρεαλιστικό μέτρο.

4. Στην απουσία κατάλληλης δικαστικής προστασίας για τους οδηγούς και τους αναβάτες. Αναφερόμαστε στην αφαίρεση της δυνατότητας αμφισβήτησης της παράβασης σε πταισματοδικείο (δυνατότητα που υπήρχε παλαιότερα).

Και σε αυτό να πούμε ότι η δικαιοσύνη δεν μπορεί να εφαρμόζεται χωρίς αυτή τη δυνατότητα, καθιστώντας τον κάθε αστυνομικό τον απόλυτο άρχοντα του δρόμου.

« Προηγούμενο άρθρο

Το Le Mans Classic επισφραγίζει το Ημερολόγιο Ιστορικών Εκδηλώσεων FIM 2025

Χορηγοί