Το εμπορικό σήμα XGP υποδηλώνει νέα έκδοση προσανατολισμένη για την πίστα με V-4 κινητήρα.
Τα τελευταία χρόνια, η Aprilia έχει "διεκδικήσει" το γράμμα “X” όταν πρόκειται για την ονομασία των πιο εξωτικών και ακριβών μοτοσυκλετών περιορισμένης παραγωγής της. Τώρα, μια νέα καταχώριση εμπορικού σήματος δείχνει ότι έρχεται άλλη μία και ο τίτλος “XGP” υποδηλώνει πως ίσως είναι ο πιο πιστός φόρος τιμής στην RS-GP MotoGP μέχρι σήμερα.
Τόσο το όνομα XGP, όσο και το αντίστοιχο λογότυπο που χρησιμοποιεί το ίδιο στιλιζαρισμένο X από προηγούμενες περιορισμένες εκδόσεις, αλλά με τα γράμματα GP ενσωματωμένα, έχουν καταχωρηθεί αρχικά στο Ηνωμένο Βασίλειο για χρήση σε “δίτροχα οχήματα.” Αυτή και μόνο η καταχώριση δίνει μια ξεκάθαρη εικόνα για τα σχέδια της Aprilia.
Το όνομα X έχει εμφανιστεί προηγουμένως σε τέσσερα διαφορετικά μοντέλα μοτοσυκλετών. Πρώτη ήταν η RSV4 X, που κυκλοφόρησε το 2019. Όπως και οι μοτοσυκλέτες που ακολούθησαν, ήταν αποκλειστικά για πίστα, χωρίς φώτα ή καθρέφτες, με εντυπωσιακό βάρος 165 κιλών και κινητήρα RSV4 1100 με 225 ίππους και ηλεκτρονικά συστήματα επιπέδου αγώνα. Κατασκευάστηκαν μόλις 10, με τιμή που φαίνεται σχετικά λογική συγκριτικά με μεταγενέστερες εκδόσεις: 39,900 €.
Στη συνέχεια ήρθε η Tuono V4 X, μια έκδοση προσανατολισμένη για track day της Tuono V4, που κυκλοφόρησε το 2020, με 221 ίππους και βάρος 166 κιλά, στην τιμή των 34,900 €. Παράχθηκαν 30 κομμάτια και, όπως και το προηγούμενο μοντέλο, εξαντλήθηκαν άμεσα.
Το 2022, η RSV4 XTrenta ανέβασε τον πήχη, με 100 κομμάτια στην τιμή των 50,000 € προ φόρων, με ισχύ αυξημένη στους 230 ίππους και αεροδυναμικό πακέτο που έμοιαζε ακόμα περισσότερο με την RS-GP. Το 2024 ήρθε η RSV4 X ex3ma, η οποίο υιοθέτησε ακόμα περισσότερα στοιχεία από την RS-GP, όπως τις πατενταρισμένες πλευρικές διαμορφώσεις στο φέρινγκ για να λειτουργούν ως αεροδυναμικός διαχύτης. Με 230 ίππους και 165 κιλά βάρος, κατασκευάστηκαν μόνο 30, με τιμή 80,000 € προ φόρων.
Το νέο εμπορικό σήμα XGP δείχνει ότι μπορούμε να περιμένουμε κάτι ανάλογο, αλλά με ακόμα μεγαλύτερη εστίαση στην επιρροή της RS-GP MotoGP. Αν και η ομάδα της Aprilia στο MotoGP δεν είχε μέχρι τώρα την σεζόν που περίμενε για το 2025 — εξαιτίας του τραυματισμού που κρατά τον πρωταθλητή Jorge Martín εκτός αγώνων για το μεγαλύτερο μέρος του έτους — εντούτοις απέδειξε πολλές φορές ότι είναι η καλύτερη μετά τις πανίσχυρες Ducati, με τον Marco Bezzecchi να κερδίζει στο Silverstone και να πιέζει τον Marc Márquez στο Assen.
Μάλλον πρόκειται για άλλη μια μοτοσυκλέτα βασισμένη στην RSV4, γεμάτη τεχνολογία εμπνευσμένη από τους αγώνες, με εξαιρετικά ρυθμισμένο κινητήρα V-4. Ωστόσο, υπάρχει πάντα η πιθανότητα να προχωρήσει ακόμη περισσότερο η Aprilia και να προσφέρει μερικές καθαρά αγωνιστικές μοτοσυκλέτες βασισμένες στην ίδια την RS-GP. Όποια και να είναι η επιλογή, η τιμή θα είναι σίγουρα εξωφρενική και η μοτοσυκλέτα – όπως και οι προκάτοχοί της – πιθανότατα δεν θα είναι νόμιμη για χρήση στο δρόμο, κάτι που την απαλλάσσει από απαιτήσεις εκπομπών και έγκρισης τύπου.
Αν συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό αύξησης όσον αφορά τις τιμές, μπορεί να είναι και η πρώτη μοτοσυκλέτα της εταιρείας με τιμή έξι ψηφίων. Αναμένουμε να τη δούμε με μεγάλο ενδιαφέρον για όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά που προσφέρει σε περιορισμένη παραγωγή και που δείχνουν τον δρόμο της εξέλιξης της κορυφαίας μοτοσυκλέτας της Aprilia.