Του Δημήτρη Διατσίδη
Φωτογραφία: Αντώνης Καλαμάρας
Η Zontes συνεχίζει τη δυναμική της είσοδο στην ευρωπαϊκή αγορά με το νέο G368, ένα μεσαίο GT scooter που συνδυάζει κορυφαία τεχνολογία, ισχυρό κινητήρα και εξαιρετικό εξοπλισμό. Το G368 δεν είναι ακόμη ένα απλό scooter πόλης — είναι ένα όχημα που μπορεί να σε πάει με άνεση σε μεγάλες αποστάσεις, μπορεί να κινηθεί εκτός δρόμου και όλα αυτά χωρίς να κάνει εκπτώσεις ούτε στην απόδοση ούτε στη χρηστικότητα.
Αρχικά να πούμε ότι είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό στη σχεδίασή του, απόλυτα σύγχρονο και αποπνέει έναν αέρα υπεροχής στη μεσαία κατηγορία των adventure scooters. Μάλιστα τα δεύτερα μαρσπιέ – κάτω και μπροστά από τα μαρσπιέ του συνοδηγού – βρίσκονται εκεί για να βοηθήσουν τον οδηγό να έχει μια όρθια στάση οδήγησης σε εκτός δρόμου διαδρομές. Και μαζί σε αυτό βοηθούν και τα πολύ καλά ελαστικά της CST, τα Adventure. Εντύπωση κάνουν και τα προστατευτικά κάγκελα που υπάρχουν στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως και η ποδιά αλουμινίου στο κάτω μέρος του σκούτερ. Στα θετικά η ύπαρξη “χειρόφρενου”, ή φρένο παρκαρίσματος, κάτι που θα έπρεπε να υπάρχει σε κάθε μοτοσυκλέτα πάνω από τα 120 κιλά! Ένα ακόμη στοιχείο που κάνει καλή εντύπωση είναι οι ακτινωτές ζάντες που είναι χρηστικές στην εκτός δρόμου οδηγήση, αλλά και εντυπωσιακές στο συνολικό design του σκούτερ της Zontes.
Μεσαίο scooter με χαρακτηριστικά μεγάλου τουρισμού
Κινητήρας & Απόδοση
Η καρδιά του G368 είναι ένας μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας 368 κυβικών, με τέσσερις βαλβίδες και ηλεκτρονικό ψεκασμό της Bosch. Αποδίδει 39 ίππους στις 7,500 σ.α.λ. και 40 Nm ροπής στις 6,000 σ.α.λ., φέρνοντας το G368 στην κορυφή της κατηγορίας του όσον αφορά την απόδοση. Η κατανάλωση μένει χαμηλά στα 3.4 L / 100 km, προσφέροντας κορυφαία αυτονομία από το ρεζερβουάρ των 17.5 λίτρων.
Τροχοί με ακτίνες και φρένα από την J.Juan
Αναρτήσεις & Φρένα
Η ποιότητα κύλισης είναι ανάλογη των προσδοκιών. Εμπρός υπάρχει ανεστραμμένο πιρούνι 41mm με διαδρομή 154mm, ρυθμιζόμενο τόσο σε επαναφορά όσο και σε συμπίεση, ενώ πίσω δύο αμορτισέρ με εξωτερικά δοχεία αζώτου και ρυθμίσεις προφόρτισης και επαναφοράς, κάτι σπάνιο για scooter της κατηγορίας.
Τα φρένα προέρχονται από την J.Juan (θυγατρική της Brembo), με τετραπίστονη ακτινική δαγκάνα σε δίσκο 300mm εμπρός και 240mm πίσω, με δικάναλο ABS της Bosch, εξασφαλίζοντας δύναμη και σταθερότητα στο φρενάρισμα.
Τροχοί & Ελαστικά
Το G368 κινείται σε τροχούς 17 ιντσών εμπρός με ελαστικό 110/70 και 14 ιντσών πίσω με 150/70, μια διάταξη που ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στη σταθερότητα και την ευελιξία, ειδικά όταν μετακινείσαι σε ποικιλία συνθηκών.
Διαστάσεις – Χώροι – Άνεση
Το scooter έχει μήκος 2,230 mm και μεταξόνιο 1,560 mm, με ύψος σέλας 790 mm και απόσταση από το έδαφος 180 mm, που του δίνουν επιβλητική παρουσία και δυνατότητα χρήσης και σε ήπια εκτός δρόμου διαδρομή. Το βάρος πλήρες υγρών είναι 203 κιλά, με το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ της κατηγορίας στα 17.5 λίτρα!
Πρακτική Χρήση
Το G368 εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή με την ποιοτική αίσθηση του πλαισίου και των πλαστικών, αλλά και με το υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού:
• TFT οθόνη 7 ιντσών με Bluetooth
• Keyless σύστημα εκκίνησης
• Ηλεκτρικά ανοίγματα σέλας και τάπας ρεζερβουάρ
• Ρυθμιζόμενη ζελατίνα
• TPMS (παρακολούθηση πίεσης ελαστικών)
• Cruise control
• Full LED φωτισμός
Επίσης διαθέτει διπλή Κάμερα Υψηλής Ανάλυσης: Η εμπρός και πίσω κάμερα, με κάρτα μνήμης 128GB, εξοπλισμένη με αισθητήρα νυχτερινής όρασης Sony Starvis, προσφέρει ανάλυση 1080P, ευρεία γωνία 140° και διάφραγμα F1.8, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη εμπειρία σύγχρονης τεχνολογίας!
Ο κινητήρας έχει ζωντανή απόκριση, με δύναμη από χαμηλά και ομαλή μετάβαση στις μεσαίες στροφές. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει άνετα με 120-130 χλμ/ώρα, ενώ έχει και απόθεμα για προσπεράσεις. Η ροπή του εντυπωσιάζει για την κατηγορία και η αίσθηση δύναμης ξεπερνάει πολύ τα σκούτερ των 350 κ.εκ. Σε τελική ταχύτητα ξεπεράσαμε τα 150 χλμ/ώρα με άνεση.
H ζελατίνα ρυθμίζεται σε 5 θέσεις για ιδανική κάλυψη σε κάθε ταχύτητα. Ένα ακόμη στοιχείο που μας άρεσε είναι η αναγραφή της πίεσης και της θερμοκρασίας των ελαστικών, που ειδικά το χειμώνα θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο, αφού θα ξέρεις πότε τα ελαστικά σου βρίσκονται σε μια θερμοκρασία που θα μπορούν να σου δώσουν ένα ασφαλές κράτημα, πριν αρχίσεις να πλαγιάζεις στις στροφές.
Στην πόλη, είναι άνετο, χωρίς νευρικότητα, αλλά με δυνατότητα για σβέλτη κίνηση, ενώ στους επαρχιακούς δρόμους δείχνει τη σπορ πλευρά του. Εκτός δρόμου δεν κάνει απίστευτα πράγματα, αλλά κινείται αξιοπρεπέστατα σε κάθε περίπτωση. Τα μαρσπιέ του οδηγού για την όρθια θέση οδήγησης είναι κάτι πολύ χρήσιμο σε τέτοιες περιπτώσεις.
Το σύστημα αναρτήσεων απορροφά σωστά τις κακοτεχνίες, με τη δυνατότητα ρυθμίσεων για τα κιλά του οδηγού και το ενδεχόμενο βάρος αποσκευών. Βέβαια σχεδόν πάντα τα δύο αμορτισέρ πίσω δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά που κάνει ένα μοχλικό σύστημα με μονό αμορτισέρ, αλλά η διάταξη αυτή είναι που επιτρέπει ένα πολύ μεγάλο χώρο κάτω από τη σέλα που χωρά δύο κράνη και άλλα αντικείμενα.
Συμπέρασμα – GT/Adventure scooter για όσους θέλουν περισσότερα
Το Zontes G368 δεν είναι απλά άλλο ένα adventure scooter. Είναι μια premium πρόταση με εξοπλισμό και δυναμικά χαρακτηριστικά που θυμίζουν μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες, αλλά με την πρακτικότητα και την άνεση ενός σύγχρονου σκούτερ, με τιμή στα 6,195 €, η οποία είναι εξαιρετική σε σχέση με τον εξοπλισμό που διαθέτει.
Απευθύνεται σε αναβάτες που αναζητούν ένα όχημα για καθημερινή χρήση, ταξίδι και ευχάριστη οδήγηση, με ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία και στυλ. Με δεδομένη τη σχέση τιμής – αξίας, το G368 αποτελεί μια από τις πιο πλήρεις προτάσεις στην κατηγορία των 350-400cc GT scooters.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Zontes G368
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
Τετράχρονος, Υγρόψυκτος, 368cc |
ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ/ΒΑΛΒΙΔΕΣ |
1/4 |
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ |
EFI (BOSCH) |
ΙΣΧΥΣ |
39ps / 7,500rpm |
ΡΟΠΗ |
40Nm / 6,000rpm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ |
17.5 L |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ |
3.4 L / 100km (WMTC3) |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ) |
2230 x 925 x 1370/1470 |
ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΡΟΧΩΝ |
1,560mm |
ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΕΔΑΦΟΣ |
180mm |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ |
790mm |
ΒΑΡΟΣ (ΠΛΗΡΕΣ ΥΓΡΩΝ) |
203 kg |
ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ |
Δίσκος 300mm, Τετραπίστονη Ακτινική Δαγκάνα J.Juan + ABS |
ΦΡΕΝΑ ΠΙΣΩ |
Δίσκος 240mm + ABS |
ΕΜΠΡ. ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
Ανεστραμμένο Πιρούνι 41mm – 154mm, Με Ρύθμιση Απόσβεσης Επαναφοράς και Συμπίεσης |
ΟΠΙΣΘ. ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
Δύο Αμορτισέρ με Εξωτερικό Δοχείο Αζώτου, και Ρύθμιση Προφόρτισης και Απόσβεσης Επαναφοράς 42mm |
ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤ. |
110/70-17 CST Adventure |
ΟΠΙΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤ. |
150/70-14 CST Adventure |