• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
H Brembo γιορτάζει 50 χρόνια αριστείας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Αγώνες 24/02/2025 - 19:37

Για δέκατη συνεχόμενη χρονιά, η Brembo θα εξοπλίσει όλους τους αναβάτες του MotoGP, σηματοδοτώντας ταυτόχρονα μισό αιώνα αριστείας και καινοτομίας στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η Brembo θα προμηθεύσει τα εξατομικευμένα συστήματα φρένων της σε όλους τους 22 αναβάτες του 24ου Πρωταθλήματος MotoGP το 2025. Οι 11 ομάδες βασίζονται στην απόδοση, την αξιοπιστία και την ασφάλεια των εξαρτημάτων Brembo: δαγκάνες φρένων, δίσκους φρένων, κύλινδρους αντλίας φρένων, κύλινδρους αντλίας συμπλέκτη και τακάκια φρένων. Καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν, η Brembo θα προσφέρει εξατομικευμένες τεχνικές λύσεις για κάθε αναβάτη, με βάση το στυλ οδήγησης, τα χαρακτηριστικά της πίστας και τη στρατηγική του Αγώνα. Όχι μόνο φρένα, αλλά και συμπλέκτες, τροχοί και αναρτήσεις που θα παράγονται από εταιρείες του ομίλου Brembo. Αναλυτικά:

  • Η Öhlins, που πρόσφατα αποκτήθηκε από την Brembo, θα προμηθεύσει αναρτήσεις σε 9 από τις 11 ομάδες.
  • Η AP Racing θα παρέχει την τελευταία τεχνολογία ανθρακονημάτων στους συμπλέκτες για 5 ομάδες από τις 11.
  • Η Marchesini θα εξοπλίσει 9 από τις 11 ομάδες με ζάντες από μαγνήσιο, διαμορφωμένες σε 5 ακτίνες ή 7 ακτίνες, τόσο για τον μπροστινό όσο και για τον πίσω τροχό.

Το 2025 θα είναι μια ιδιαίτερη χρονιά για την Brembo, γιορτάζοντας 50 χρόνια αριστείας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτό το σημαντικό ορόσημο αναδεικνύει τον θεμελιώδη ρόλο που διαδραμάτισε η Ιταλική εταιρεία στο MotoGP, συνεισφέροντας σε πολλές νίκες και ρεκόρ μέσω της συνεχούς καινοτομίας και της ποιότητας των προϊόντων της. Η εταιρεία με έδρα το Μπέργκαμο είναι επίσης ο Braking Inspiration Partner του MotoGP από το 2023 και, όπως και πέρυσι, θα είναι ο Επίσημος Χορηγός του Ιταλικού GP στο Mugello.

Το σύστημα φρένων Brembo στο MotoGP: Ενδιαφέρουσες τεχνικές λεπτομέρειες 

Για την περίοδο του 2025, η Brembo θα υποστηρίξει τους αναβάτες και τις ομάδες στην επιλογή των καλύτερων εξαρτημάτων φρένων. Συνολικά, το σύστημα φρένων του MotoGP ζυγίζει περίπου 2,3 κιλά.

Όσον αφορά τους δίσκους φρένων, οι αναβάτες θα μπορούν να επιλέξουν από διάφορες ανθρακονημάτινες λύσεις, ανάλογα με το στυλ οδήγησής τους και τις προσωπικές τους προτιμήσεις. Μία από τις πιο δημοφιλείς λύσεις είναι ο δίσκος με πτερύγια, καθώς επιτρέπει μεγαλύτερη διάχυση θερμότητας. Ο δίσκος ζυγίζει 1,4 κιλά και πρέπει να διατηρεί θερμοκρασία λειτουργίας μεταξύ 250° και 850°.

Όσον αφορά τις δαγκάνες, φέτος οι αναβάτες του MotoGP έχουν την επιλογή να επιλέξουν μεταξύ της αποδεδειγμένης σε απόδοση δαγκάνας GP4, που είναι διαθέσιμη από το 2020 στο grid, και της νέας δαγκάνας του 2025, που παρουσιάστηκε στην τελευταία έκδοση της EICMA, η οποία ζυγίζει λίγο πάνω από 0.8 κιλά.

Αυτή η νέα επιλογή προσφέρει ανώτερη απόδοση και ακόμη πιο ακριβή έλεγχο στην πίστα. Η νέα δαγκάνα έχει σχεδιαστεί με μια σειρά τεχνικών καινοτομιών, συγκεκριμένα:

  • Χρήση προηγμένων υλικών που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη αντοχή στη θερμότητα και μείωση του συνολικού βάρους.
  • Ένα υπερμεγέθες τακάκι που αντέχει σε υψηλές θερμοκρασίες, εξασφαλίζοντας σταθερή και ισχυρή πέδηση.
  • Αυξημένη επιφάνεια πέδησης και βελτιστοποιημένη πίεση επαφής που βελτιώνει την απόδοση και την ακρίβεια.
  • Ενισχυμένη δαγκάνα που αυξάνει την ακαμψία και την αντοχή στη ροπή πέδησης, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και την ακρίβεια.
  • Η θέση εξαέρωσης διευκολύνει την αλλαγή των φρένων.
  • Βελτιστοποιημένος σχεδιασμός για καλύτερη διάχυση της θερμότητας, μειώνοντας τον κίνδυνο υπερθέρμανσης κατά τη διάρκεια έντονων αγώνων.

 

Οι Moto2 και Moto3 θα προμηθευτούν επίσης σχεδόν πλήρως από την Brembo

Η Brembo επιβεβαιώνει την παρουσία της ως ηγέτης στα συστήματα φρένων και στις κατώτερες κατηγορίες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Η εταιρεία με έδρα το Μπέργκαμο θα προμηθεύσει το 100% των ομάδων με δαγκάνες, περίπου το 30% με ατσάλινα δισκόφρενα, το 80% με τακάκια, το 90% με αντλίες και λίγο λιγότερο από το 30% με ζάντες Marchesini στις 14 ομάδες της Moto2 και τις 13 ομάδες της Moto3 που αγωνίζονται το 2025.

Όσον αφορά τους δίσκους, και στις δύο κατηγορίες, οι ομάδες θα έχουν διπλή επιλογή ανάλογα με την δυσκολία της πίστας: δίσκους με πτερύγια ή κανονικούς ατσάλινος δίσκους, με θερμοκρασία λειτουργίας που πρέπει να παραμείνει μεταξύ 100° και 650° και στις δύο κατηγορίες. Ο δίσκος της Moto3 ζυγίζει περίπου 0,5 κιλά, ενώ ο δίσκος της Moto2 ζυγίζει 1,3 κιλά, σχεδόν τρεις φορές το βάρος του δίσκου της κατώτερης κατηγορίας.

Όσον αφορά τις δαγκάνες, η Brembo προσφέρει επίσης το σύστημα δαγκάνων με πτερύγια στην Moto2 και Moto3, μία ιδέα που προέρχεται από τη δαγκάνα GP4 του MotoGP. Συνολικά, μεταξύ του μπροστινού και του πίσω τροχού, το σύστημα πέδησης της Moto2 ζυγίζει περίπου 6 κιλά, ενώ αυτό της Moto3 πλησιάζει τα 4,5 κιλά.

Σχετικά με τη Brembo

Η Brembo ηγείται παγκοσμίως στο σχεδιασμό και την παραγωγή συστημάτων και εξαρτημάτων φρένων υψηλής απόδοσης για κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και εμπορικών οχημάτων. Ιδρύθηκε το 1961 στην Ιταλία και διαθέτει μακροχρόνια φήμη για την παροχή καινοτόμων λύσεων για τις OEM και την aftermarket αγορά. Η Brembo αγωνίζεται επίσης στα πιο απαιτητικά πρωταθλήματα μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο και έχει κερδίσει πάνω από 700 Τίτλους. Καθοδηγούμενη από το στρατηγικό της όραμα – Μετατρέποντας την Ενέργεια σε Έμπνευση – η φιλοδοξία της Brembo είναι να βοηθήσει στον σχεδιασμό του μέλλοντος της κινητικότητας μέσω καινοτόμων, ψηφιακών και βιώσιμων λύσεων.

Με πάνω από 16,000 άτομα σε 15 χώρες, 32 παραγωγικές και επιχειρηματικές εγκαταστάσεις, 9 κέντρα R&D και με τζίρο 3,849 εκατομμύρια το 2023, η Brembo είναι ο αξιόπιστος πάροχος λύσεων για όλους όσοι απαιτούν την καλύτερη εμπειρία οδήγησης.


 

« Προηγούμενο άρθρο

WorldSSP: Πρώτη νίκη στην καριέρα του για τον Booth-Amos με την Triumph

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ