• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η KTM AG προετοιμάζεται να επαναλάβει την παραγωγή
Ττελευταία ευκαιρία για το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Νέα Αγοράς 20/02/2025 - 06:23

Επιμέλεια: Δημήτρης Διατσίδης
Αρχικό κείμενο: Günther Wiesinger για το Gpone.com

 

Ο διαχειριστής αναδιάρθρωσης Vogl είπε: «Αν το σχέδιο αναδιάρθρωσης απορριφθεί, το αποτέλεσμα θα είναι η χρεοκοπία.» Η KTM AG σχεδιάζει να πληρώσει το 30% των χρεών της στους πιστωτές μέχρι το τέλος Μαΐου 2025 και επιθυμεί να επαναλάβει την παραγωγή στις 17 Μαρτίου, αλλά μόνο εάν οι πιστωτές εγκρίνουν το σχέδιο αναδιάρθρωσης στις 25 Φεβρουαρίου. Η κρίση στην ΚΤΜ φαίνεται να τελειώνει σε πέντε ημέρες, αλλά ακόμη υπάρχουν ουσιαστικά δυό προτάσεις, εκτός από το παρθεί η απόφαση για χρεωκοπία!

Αλλά ας κάνουμε μια περίληψη των όσων έχουν συμβεί: Η KTM AG, η οποία μπήκε σε διαδικασία πτώχευσης στις 29 Νοεμβρίου 2024, σταμάτησε την παραγωγή μοτοσυκλετών στις 13 Δεκεμβρίου 2024 και θα την επαναλάβει στις 17 Μαρτίου 2025. Σύμφωνα με το νέο επιχειρηματικό τους σχέδιο, ο στόχος είναι να παραχθούν περίπου 230,000 μοτοσυκλέτες για το επόμενο οικονομικό έτος.

Χάρη στην αύξηση κεφαλαίου με τη βοήθεια των τρεχόντων μετόχων της, όπως η Bajaj και η CFMOTO, καθώς και πάνω από 23 νέων επενδυτών που παρουσίασαν δεσμευτικές επιστολές προθέσεων, έχουν δεσμευτεί μεταξύ 600 και 900 εκατομμυρίων ευρώ σε φρέσκο χρήμα τους τελευταίους δύο μήνες. Κατά τη διάρκεια των διαδικασιών πτώχευσης, στους πιστωτές (συμπεριλαμβανομένων 180 τραπεζών) υποσχέθηκαν μερίδιο 30% εντός δύο ετών. Ωστόσο, η Pierer Group, με τις μάρκες KTM, Husqvarna και GASGAS, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι τώρα υπάρχουν αρκετά χρήματα για να πληρωθεί το υποσχεθέν 30% του χρέους μέχρι το τέλος Μαΐου 2025, εάν οι πιστωτές εγκρίνουν το σχέδιο αναδιάρθρωσης με περίπου 4,000 υπαλλήλους αντί για 6,000 στις 25 Φεβρουαρίου.

Στην Pierer Mobility AG, ο 52χρονος Gottfried Neumeister, ο οποίος προσλήφθηκε από τον 68χρονο Stefan Pierer από τον Σεπτέμβριο, ανέλαβε τη θέση του Διευθύνοντα Συμβούλου. Ο Pierer έχει κάνει πίσω και τώρα ενεργεί ως Συν-Διευθύνων Σύμβουλος. Ο Stephan Zöchling, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδιοκτήτης της κατασκευάστριας εξαρτημάτων Remus, εκλέχθηκε νέος πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου. Ο Zöchling έχει ήδη δηλώσει ότι θα συνεισφέρει ένα σημαντικό ποσό εκατομμυρίων για τη διάσωση του μεγαλύτερου κατασκευαστή μοτοσυκλετών της Ευρώπης.

Όπως ανακοινώθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 2025, η KTM AG σκοπεύει να επαναλάβει την παραγωγή στις αυστριακές τοποθεσίες από τα μέσα Μαρτίου 2025. Για να επαναληφθεί η παραγωγή, απαιτούνται βραχυπρόθεσμα 150 εκατομμύρια ευρώ. Η KTM AG εργάζεται πάνω σε αυτό, και βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις για την εξασφάλιση της ρευστότητας των 150 εκατομμυρίων ευρώ που απαιτούνται για την επαναφορά στην παραγωγή. Ωστόσο, αυτό ισχύει μόνο εάν το τρέχον σχέδιο αναδιάρθρωσης, το οποίο προσφέρει στους πιστωτές μερίδιο 30%, το οποίο θα πληρωθεί μέχρι το τέλος Μαΐου 2025, εγκριθεί στη συνεδρίαση του σχεδίου αναδιάρθρωσης στις 25 Φεβρουαρίου 2025.

Ο διαχειριστής αναδιάρθρωσης, Peter Vogl, εξήγησε: «Αν το σχέδιο αναδιάρθρωσης απορριφθεί, το αποτέλεσμα θα είναι η χρεοκοπία.» Ο Vogl προβλέπει επίσης μερίδιο 14.9% σε περίπτωση χρεοκοπίας (για τους πιστωτές, από την πώληση των περουσιακών στοιχείων της εταιρίας) και επισημαίνει διάφορους πιθανούς κινδύνους που θα προκύψουν από τη διάλυση της συνολικής Pierer Group σε περίπτωση χρεοκοπίας. Με βάση αυτή την πρόβλεψη, ο Vogl πρόσθεσε: «Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το μερίδιο διάλυσης, το μερίδιο 30% που προσφέρεται από την KTM AG πρέπει να θεωρηθεί δίκαιο». Επίσης να πούμε ότι για το δικαστήριο της Αυστρίας που θα πάρει την τελική απόφαση στις 25 Φεβρουαρίου παίζει ρόλο και το ότι σε περίπτωση χρεωκοπίας θα χάσουν τη δουλειά τους 6,000 άτομα, ενώ με το τωρινό σχέδιο 2,000!

Η εναλλακτική προσφορά που έγινε στους πιστωτές από την αμερικανική εταιρεία κεφαλαίων Whitebox Advisors LLC, Νέα Υόρκη, δεν είναι εφικτή σύμφωνα με το ισχύον αυστριακό δίκαιο. Η Whitebox Advisors LLC ζητάει 45% της εταιρίας ή περισσότερα για μια ομάδα πιστωτών. Επιπλέον, η εναλλακτική προσφορά από τις ΗΠΑ προσφέρει στους πιστωτές τη δυνατότητα βελτίωσης μόνο εάν εγκαταλείψουν το μερίδιό τους στο πρώτο βήμα και παρέχουν επίσης επιπλέον χρηματοδότηση. Ουσιαστικά δηλαδή οι Αμερικανοί πιστωτές ζητούν τον απόλυτο έλεγχο με πλειοψηφικό πακέτο στην ΚΤΜ και επιπλέον αποδοχή των όρων τους από τους υπόλοιπους πιστωτές, οι οποίοι θα πάρουν περισσότερο από 30% των χρημάτων τους σε αυτήν την περίπτωση.

Ο Peter Vogl είναι πεπεισμένος ότι η προσφορά από την KTM AG παρέχει σημαντικά καλύτερο μερίδιο στους πιστωτές. Στις 25 Νοεμβρίου εντοπίστηκαν χρέη ύψους 1.8 δισεκατομμυρίων ευρώ, και από τότε οι πιστωτές ανέφεραν υποχρεώσεις ύψους 2.2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η τιμή μετοχής της Pierer Mobility AG έπεσε στα 8.20 ευρώ τον Νοέμβριο, αυξάνοντας μόνο χθες κατά 4.10%, φτάνοντας τα 20.30 ευρώ. Αυτό αποτελεί σαφή ένδειξη ότι οι επενδυτές πιστεύουν ακράδαντα στο μέλλον της διάσημης εταιρείας μοτοσυκλετών, η οποία, με το σύνθημα «Έτοιμοι για Αγώνα», θέλει να εξασφαλίσει την επιτυχία σε όλες τις μεγάλες σειρές αγώνων μοτοσυκλετών το 2025, με 40 εργοστασιακούς αναβάτες υπό συμβόλαιο σε όλες τις κατηγορίες αγώνων. Η ομάδα KTM στο MotoGP περιλαμβάνει τους Brad Binder και Pedro Acosta (4η θέση στις δοκιμές του MotoGP στην Buriram την περασμένη εβδομάδα) στην ομάδα Red Bull KTM Factory και τους Maverick Viñales και Enea Bastianini στην ομάδα Red Bull Tech3 KTM Factory για την επερχόμενη σεζόν.

Το 2025, η Pierer Group έχει ήδη κερδίσει τον 23ο της Tίτλο στον Rally Dakar σε 26 χρόνια και δημοφιλής αγώνες στην αμερικανική Supercross Series, με τον πρωτοπόρο της σειράς Chase Sexton (KTM) και τον Malcolm Stewart (Husqvarna).

Επόμενο άρθρο »

Διστακτική η αγορά δικύκλων τον Ιανουάριο

« Προηγούμενο άρθρο

Η εξέλιξη του νέου V3 της Honda συνεχίζεται

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ