• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Αντίστροφη μέτρηση για το Phillip Island: Το WorldSBK 2025 ξεκινά!
Αγώνες 15/02/2025 - 11:57

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MOTUL FIM Superbike για το 2025 ξεκινά στο Αυτοκρατορικό Circuit Phillip Island της Αυστραλίας από τις 21 έως τις 23 Φεβρουαρίου, με τον εμβληματικό τόπο να φιλοξενεί τον πρώτο Γύρο της σεζόν. Με τις μάχες για τον τίτλο να αναμένονται και τις νέες ομάδες να κάνουν το ντεμπούτο τους, η ανυπομονησία είναι στα ύψη για την πρώτη αναμέτρηση της χρονιάς.

Πριν ξεκινήσει ο Αγώνας, οι ομάδες θα αντιμετωπίσουν ένα κρίσιμο δύοήμερο Επίσημο Τεστ στις 17-18 Φεβρουαρίου, την τελευταία τους ευκαιρία για να βελτιώσουν τις ρυθμίσεις και να συγκεντρώσουν δεδομένα μετά τις καιρικές αναταραχές στα Ευρωπαϊκά ιδιωτικά τεστ. Αυτή η κρίσιμη Δοκιμή θα θέσει τον τόνο για την σεζόν, προσφέροντας μια ματιά στη φόρμα των διεκδικητών πριν από την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα.

Τι νέο υπάρχει στη γραμμή εκκίνησης

  • Η επιστροφή της Bimota στο πρωτάθλημα ανεβάζει τον συνολικό αριθμό κατασκευαστών στους 6 για τη σεζόν 2025, σημειώνοντας τον υψηλότερο αριθμό από το 2018.
  • Ο Yari Montella (Barni Spark Racing Team) και ο Bahattin Sofuoglu (Yamaha Motoxracing WorldSBK Team) ανεβαίνουν από την WorldSSP, ενώ ο Ryan Vickers (Motocorsa Racing) μετακινείται από το British Superbike στο WorldSBK. Ο Μαλαισιανός αναβάτης Zaqhwan Zaidi (PETRONAS MIE Honda Racing) εντάσσεται ως ο τελευταίος πρωτοεμφανιζόμενος στη γραμμή εκκίνησης.
  • Ο Scott Redding παραμένει στην ανανεωμένη ομάδα MGM BONOVO Racing, που πλέον αγωνίζεται με την Ducati Panigale V4 R.
  • Ο Garrett Gerloff μετακινείται στην ομάδα Kawasaki WorldSBK ως ο μοναδικός αναβάτης της.
  • Ο Tito Rabat αλλάζει κατασκευαστή για να ενταχθεί στην ομάδα Yamaha Motoxracing WorldSBK.

Βασικές Αλλαγές Κανονισμών για το 2025

  • Κάθε αναβάτης θα έχει διαθέσιμους 10 εμπρός και 11 πίσω ελαστικά ανά Σαββατοκύριακο Αγώνα.
  • Όλες οι ομάδες ξεκινούν με όριο ροής καυσίμου 47kg/h.
  • Εάν ο κατασκευαστής με τις περισσότερους βαθμούς προηγείται του δεύτερου κατά 12 ή περισσότερους βαθμούς επιδόσεων σε ένα σημείο ελέγχου, θα αντιμετωπίσει μείωση της ροής καυσίμου κατά 0,5kg/h ως ποινή.
  • Μια επιπλέον ροή καυσίμου 0,5kg/h θεωρείται πλέον ως παραχώρηση.
  • Μια νέα επιπλέον παραχώρηση Super Concession προσφέρει έξι επιπλέον ημέρες Δοκιμών πάνω από τις υπάρχουσες έξι ημέρες για τις ομάδες με παραχώρηση.
  • Μόνο ο καλύτερος στην κατάταξη αναβάτης από κάθε κατασκευαστή θα συγκεντρώνει βαθμούς παραχώρησης, ενώ το σύστημα βαθμολόγησης παραμένει αμετάβλητο.
  • Οι κατασκευαστές που κερδίζουν δύο Αγώνες σε στεγνή πίστα (συμπεριλαμβανομένου του Superpole Race) σε δύο διαφορετικές πίστες, θα χάσουν οποιαδήποτε περαιτέρω οφέλη παραχώρησης για τη σεζόν.

Η Προετοιμασία φέτος

  • Οι κακές καιρικές συνθήκες στη Χερέθ και το Πορτιμάο περιορίσαν τις Δοκιμές, με μόνο μία πλήρη ημέρα στεγνών καιρικών συνθηκών.
  • Παρά το σπασμένο του δάχτυλο, ο Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) έδειξε ισχυρό ρυθμό στο Πορτιμάο, την μοναδική Δοκιμή στην οποία συμμετείχε, καταλαμβάνοντας την κορυφή των χρονομέτρων σε ξηρές συνθήκες. Ο Τούρκος αστέρας έχει ξεκαθαρίσει ότι είναι έτοιμος να παλέψει για να υπερασπιστεί τον τίτλο του.
  • Ο δεύτερος του 2024, Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati), έκανε καλή αρχή για το 2025, ολοκληρώνοντας εντυπωσιακά τις Δοκιμές και κατευθύνεται στην Αυστραλία με αυτοπεποίθηση μετά την βελτίωσή του.
  • Η Bimota εντυπωσίασε στο ντεμπούτο της στο WorldSBK, με τους Alex Lowes (bimota by Kawasaki Racing Team) και Axel Bassani να προσφέρουν ανταγωνιστικές επιδόσεις.
  • Ο Alvaro Bautista (Aruba.It Racing – Ducati) αντιμετώπισε προβλήματα με την αυτοπεποίθησή του και τις ρυθμίσεις στην Ducati του, ενώ είχε επιπλέον μια πτώση με υψηλή ταχύτητα στο Πορτιμάο.
  • Οι ομάδες Honda και Yamaha σημείωσαν σημαντική πρόοδο, με την Honda να προσαρμόζεται καλά στην ανάρτηση Ohlins και την Yamaha να δείχνει ισχυρό ρυθμό.

Αγώνες από Σημαία σε Σημαία & Κανονισμοί Ελαστικών για τον Αυστραλιανό Γύρο

  • Όλοι οι Αγώνες WorldSBK και WorldSSP στον Αυστραλιανό Γύρο του 2025 θα ακολουθήσουν τη μορφή σημαίας σε σημαία, απαιτώντας υποχρεωτικές στάσεις στα pits για αλλαγές ελαστικών.
  • Λόγω των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών και των απαιτητικών συνθηκών της πίστας στο Phillip Island, η FIM και η DWO έχουν καθορίσει όρια χρήσης ελαστικών σε 11 γύρους για το WorldSBK και 10 γύρους για την κατηγορία WorldSSP. Ο 1ος και 2ος Αγώνας του WorldSBK θα έχουν από 20 γύρους, με τους αναβάτες να λαμβάνουν δύο επιπλέον σετ ελαστικών για το Σαββατοκύριακο.

Ιστορική αναδρομή

  • Ο Nicolo Bulega και ο Alex Lowes είναι οι πιο πρόσφατοι νικητές στο Phillip Island, με τον Bulega να κάνει εκπληκτικό ντεμπούτο εξασφαλίζοντας την πρώτη του νίκη στο WorldSBK στον πρώτο του Αγώνα το 2024.
  • Ο Alvaro Bautista κατέχει πλέον το ρεκόρ των περισσότερων νικών στο WorldSBK στο Phillip Island και κυριαρχεί στην πίστα από το ντεμπούτο του το 2019, ενώ ο τοπικός αστέρας Jonathan Rea ακολουθεί στενά με επτά νίκες.
  • Παρά τη συνολική του επιτυχία στο WorldSBK, το Phillip Island δεν έχει αποδειχθεί ως ξεχωριστή πίστα για τον Toprak Razgatlioglu, με τη μοναδική του νίκη εκεί να έρχεται το 2020 ενώ οδηγούσε για την Yamaha.
  • Από το 1990 έως το 2024, κανένας αναβάτης της BMW δεν έχει κερδίσει στο Phillip Island, καθιστώντας την μία από τις λίγες μάρκες που ακόμα αναζητούν την πρώτη τους νίκη στην εμβληματική πίστα.

 

Alex Lowes, bimota by Kawasaki Racing Team:

«Η πίστα στο Phillip Island είναι φανταστική - πολύ γρήγορη, στην πραγματικότητα μία από τις ταχύτερες στις οποίες αγωνιζόμαστε όσον αφορά τη μέση ταχύτητα. Διαθέτει πολλές στροφές 3ης και 4ης ταχύτητας με μεγάλες γωνίες κλίσης, κάτι που την καθιστά πολύ δύσκολη για τα ελαστικά.
Το κλειδί για έναν γρήγορο γύρο εδώ είναι να είσαι ομαλός, να διασφαλίσεις ότι η μοτοσ
υκλέτα στρίβει καλά κατά την επιτάχυνση και να μην σπινάρεις υπερβολικά το πίσω ελαστικό, αλλά είναι μια φανταστική πίστα, πάντα έχει συναρπαστικούς αγώνες με αρκετά σημεία για προσπεράσματα. Είναι το τέλειο μέρος για να ξεκινήσει η σεζόν του WorldSBK».

 

Νέα πρόσωπα και σημαντικές αλλαγές: Η σεζόν 2025 WorldSSP είναι έτοιμη να ξεκινήσει

Τι νέο υπάρχει στη γραμμή εκκίνησης

  • Ο Stefano Manzi είναι ο μόνος αναβάτης από τους τρεις πρώτους του 2024 που παραμένει στην κατηγορία, συνεχίζοντας με την Pata Yamaha Ten Kate Racing καθώς στοχεύει στον τίτλο.
  • Οι Marcel Schroetter, Valentin Debise και Can Oncu αλλάζουν και ομάδες και κατασκευαστές για το 2025.
  • Ο Schroetter μετακινείται στην WRP Racing, ενώ ο Debise εντάσσεται στην Renzi Corse, και οι δύο θα αγωνίζονται με Ducati Panigale V2.
  • Ο Oncu εντάσσεται στην ομάδα Yamaha BLU CRU Evan Bros για την επερχόμενη σεζόν.
  • Οι Philipp Oettl και Michael Rinaldi κατεβαίνουν από την κατηγορία WorldSBK για να ενισχύσουν την WorldSSP.
  • Ο Oettl εντάσσεται στην ομάδα Feel Racing WorldSSP, η οποία έχει κερδίσει τα δύο τελευταία πρωταθλήματα αναβατών της WorldSSP, ενώ ο Rinaldi γίνεται μέλος της ομάδας GMT94 Yamaha.
  • Ο Πρωταθλητής της WorldSSP300 του 2024, Aldi Mahendra, ανεβαίνει στην WorldSSP, εντασσόμενος στην ομάδα Yamaha BLU CRU Evan Bros μαζί με τον Oncu.

Η Προετοιμασία φέτος

  • Πολλοί αναβάτες της WorldSSP συμμετείχαν στις ιδιωτικές Δοκιμές στη Χερέθ και το Πορτιμάο, μαζί με τους ανταγωνιστές του WorldSBK.
  • Ο Marcel Schroetter ήταν ο ταχύτερος αναβάτης στη Χερέθ, ακολουθούμενος από τον Kaito Toba, τον νέο Jeremy Alcoba και τον Ondrej Vostatek.
  • Στο Πορτιμάο, οι συναθλητές της GMT94 Yamaha, Lucas Mahias και Michael Rinaldi, ήταν οι ταχύτεροι αναβάτες στην WorldSSP την Τρίτη.
  • Ο Jeremy Alcoba, ο Ondrej Vostatek και ο Philipp Oettl συμμετείχαν επίσης, με τον Oettl να κάνει δοκιμές με την ομάδα Feel Racing WorldSSP.
  • Ο Stefano Manzi και ο νέος συναθλητής του Yuki Okamoto δοκίμασαν τη νέα Yamaha YZF-R9 στην Almería, ως μέρος της ανάπτυξης της μοτοσυκλέτας στην κατηγορία  WorldSSP από την Pata Yamaha Ten Kate Racing.

Ιστορική αναδρομή

  • Ο Lucas Mahias είναι ο μόνος αναβάτης στην τρέχουσα κατηγορία WorldSSP που έχει νικήσει στο Phillip Island.
  • Ο Stefano Manzi έχει εξασφαλίσει pole position στο Phillip Island στο παρελθόν, αλλά ο Federico Caricasulo κατέχει το ρεκόρ για δύο pole positions στην πίστα της Αυστραλίας.

 

Επόμενο άρθρο »

WorldSBK: Bulega και Ducati κυριαρχούν την 1η μέρα του Επίσημου Τεστ.

« Προηγούμενο άρθρο

To MotoGP™ θα αγωνίζεται στην Βαρκελώνη μέχρι το 2031

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ