• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Από κρύο λάστιχο έπεσε ο Μartin!
Αγώνες 07/02/2025 - 18:12

Οι τρεις μέρες δοκιμών στην Sepang πραγματοποιήθηκαν σε καλές συνθήκες, παρόλο που η πίστα ήταν λίγο πιο δροσερή την πρώτη μέρα λόγω της συννεφιάς και του ανέμου. Όπως απαιτείται από τους κανονισμούς, όλοι οι αναβάτες είχαν στη διάθεσή τους περίπου δέκα ελαστικά, για να επιλέξουν από μια κατανομή που αποτελείτο από μισά μαλακά ελαστικά και μισά μέσης γόμας - επτά από το καθένα.

• Ο συνδυασμός μαλακού εμπρός και μαλακού πίσω ήταν ο καλύτερος σε απόδοση και επέτρεψε σε όλους να σημειώσουν καλούς χρόνους γύρου. Δύο νέες προδιαγραφές μπροστινών ελαστικών, στην προετοιμασία για το 2026, δοκιμάστηκαν επίσης, με μια νέα κατασκευή σκελετού από τη μία πλευρά και μια νέα γόμα από την άλλη. Όλοι οι αναβάτες θεώρησαν ότι οι αλλαγές ήταν θετικές.

• Μετά την ανάλυση των δεδομένων, η πτώση του Jorge Martin την πρώτη μέρα των Δοκιμών οφειλόταν σε θερμοκρασία του πίσω ελαστικού 15 βαθμούς χαμηλότερη από ό,τι θα έπρεπε να ήταν.

 

Η Michelin αποκάλυψε μια διαφορά στη θερμοκρασία μέσα στο πίσω λάστιχο κατά τη διάρκεια της πτώσης του Jorge Martin στη Δοκιμή του MotoGP στην Sepang την Τετάρτη.

Η πτώση, η δεύτερη για τον Martin εκείνη την ημέρα, άφησε τον παγκόσμιο πρωταθλητή με κατάγματα στο αριστερό του χέρι και αριστερό πόδι, και εκτός δράσης για το υπόλοιπο της Δοκιμής.

Ο Ισπανός οδηγούσε με λάστιχα μέσης γόμας τη στιγμή της πτώσης, το ίδιο σετ με το οποίο υπέστη την πρώτη του πτώση της ημέρας.

Τη στιγμή εκείνη, ο Διευθύνων σύμβουλος της Aprilia Racing, Μassimo Rivola, δήλωσε ότι η θερμοκρασία του λάστιχου κατά τη διάρκεια της πτώσης ήταν φυσιολογική, αλλά την Παρασκευή, ο υπεύθυνος της Michelin για τα ελαστικά μοτοσυκλετών, Piero Taramasso, εξήγησε ότι, ενώ αυτό ίσχυε για την επιφάνεια του ελαστικού, υπήρχε μια ανιχνεύσιμη διαφορά θερμοκρασίας – σε σχέση με τον συναθλητή του στην Aprilia, Marco Bezzecchi – μέσα στο ελαστικό τη στιγμή της πτώσης.

«Ευχαριστούμε την Aprilia, μας έδωσαν όλα τα δεδομένα», είπε ο Τaramasso.

«Στην τελευταία ώρα καταφέραμε να αναλύσουμε όλα τα δεδομένα. Υπάρχουν πολλά δεδομένα, οπότε χρειάζεται χρόνος για αυτά τα πράγματα.

«Στην αρχή, ο Μassimo είπε ότι η θερμοκρασία του λάστιχου ήταν εντάξει, αλλά αυτή ήταν η επιφανειακή θερμοκρασία του ελαστικού, η οποία είναι πολύ μεταβλητή – εξαρτάται από την ολίσθηση και το πλάγιασμα της μοτοσυκλέτας.

«Η θερμοκρασία του πίσω ελαστικού και η τιμή της που χρησιμοποιούμε για να καταλάβουμε αν το λάστιχο δουλεύει ή όχι, είναι η θερμοκρασία του εσωτερικού στρώματος του ελαστικού για παράδειγμα, είναι τα δεδομένα που προέρχονται από τον αισθητήρα McLaren».

Ο Τaramasso έδωσε πρόσθετες λεπτομέρειες εξηγώντας ότι η θερμοκρασία που χρησιμοποιούν πιο συχνά οι ομάδες για να προσδιορίσουν τη θερμοκρασία ενός λάστιχου στα pit είναι αυτό που αποκαλεί θερμοκρασία εσωτερικής κοιλότητας”, που είναι η θερμοκρασία του αέρα μέσα στο λάστιχο.

Διευκρίνισε ότι η θερμοκρασία κοιλότητας δεν είναι η ίδια με τη θερμοκρασία του εσωτερικού στρώματος, που είναι η θερμοκρασία του εσωτερικού λάστιχου και πρόσθεσε ότι είναι φυσιολογικό να υπάρχει διαφορά μεταξύ των διαφορετικών θερμοκρασιών που καταγράφονται από ένα λάστιχο.

«Λοιπόν, αναλύσαμε όλα αυτά τα δεδομένα», συνέχισε ο Τaramasso, «και το συμπέρασμα είναι σαφές: Ο Martin, όταν βγήκε από το γκαράζ για τον τελευταίο γύρο πριν την πτώση, η θερμοκρασία του λάστιχου ήταν 15 βαθμούς χαμηλότερη.

«Έτσι, 15 βαθμοί είναι αρκετοί».

«Επίσης, τη στιγμή της πτώσης του, συγκρίναμε τη θερμοκρασία του πίσω λάστιχου του με τη θερμοκρασία του πίσω λάστιχου του Marco Bezzecchi – γιατί είναι η ίδια μοτοσυκλέτα, την ίδια στιγμή με το ίδιο λάστιχο μέσης γόμας πίσω λάστιχο – και ήταν 15 βαθμοί λιγότερο».

Για αναφορά, ο Τaramasso εξήγησε ότι η θερμοκρασία του εσωτερικού στρώματος ενός πίσω ελαστικού κυμαίνεται κανονικά μεταξύ «90 και 100 βαθμών», πράγμα που σημαίνει ότι η πτώση των 15 βαθμών στη θερμοκρασία του Μartin τη στιγμή της πτώσης του ισοδυναμεί με ποσοστό μεταξύ 15% και 16,6%.

Ο Τaramasso συνέχισε: «Έτσι, αυτό είναι σίγουρα μια μεγάλη παράμετρος που σε συνδυασμό με τις συνθήκες της πίστας που – θυμηθείτε, ήταν πολύ ολισθηρές, είχε αέρα, ήταν κρύο, ήταν μόνο 30 βαθμοί, εδώ κανονικά είναι 50 βαθμοί, είχαμε βροχή τη νύχτα – οπότε, οι κακές συνθήκες, μαζί με το λάστιχο που δεν ήταν έτοιμο, είναι οι λόγοι που συνέβη η πτώση».

Επιπλέον, ο Τaramasso είπε ότι ο λόγος για τον οποίο ο Μartin χρησιμοποίησε το λάστιχο μέσης γόμας σε αυτό το σημείο της Δοκιμής – ένα λάστιχο που είχε αποφευχθεί κατά τη διάρκεια των Δοκιμών της εβδομάδας – ήταν για να εξοικονομήσει λάστιχα μαλακής γόμας για αργότερα.

«Αυτή τη στιγμή, όλες οι ομάδες ξεκινούν με το μέσο», είπε ο Τaramasso.

«Είναι όπως το Σαββατοκύριακο του Αγώνα όπου την Παρασκευή, όλοι ξεκινούν με το μέσο, ακόμα κι αν δεν είναι το καλύτερο λάστιχο για εκείνη την κατάσταση, επειδή θέλουν να εξοικονομήσουν το μαλακό.

«Εδώ, πιθανότατα ήταν η ίδια στρατηγική: ξεκίνησαν με το μέσο γιατί ήξεραν ότι το μαλακό ήταν πιο αποδοτικό, οπότε για να καθαρίσουν την πίστα αποφάσισαν να ξεκινήσουν με το μέσο.

«Αλλά όλοι ήταν στην ίδια κατάσταση. Επίσης, το μέσο το χρησιμοποιούμε πολύ κατά τη διάρκεια της Δοκιμής χωρίς κανένα πρόβλημα – και κατά τη διάρκεια του Shakedown».

Τέλος, ο Τaramasso αναφέρθηκε στις δηλώσεις από την Aprilia την Τετάρτη που υπαινίσσονταν ότι η ευθύνη για την πτώση ήταν ένα προβληματικό λάστιχο.

«Μια κακή πτώση χωρίς προφανώς κανένα λόγο, χωρίς λάθος από την πλευρά της μοτοσυκλέτας και χωρίς λάθος από την πλευρά του Martin,» είπε ο Μassimo Rivola την Τετάρτη.

«Μίλησα μαζί τους, και αντάλλαξα όλα τα αναφορές,» είπε ο Τaramasso την Παρασκευή.

«Οπότε, καταλαβαίνουν αυτά που δείχνουμε, και δεν είναι η γνώμη μου, είναι απλά ένας αριθμός – αυτά είναι δεδομένα, και πιστεύουν στα δεδομένα».

Ο Martin δεν έκανε κάποια συγκεκριμένη δήλωση για τους παράγοντες που πιστεύει ότι οδήγησαν στην πτώση, αλλά λίγο πριν μπει στο νοσοκομείο για επέμβαση, είπε ότι τα ελαστικά του ήταν καινούργια και δεν περίμενε να γλιστρήσουν.

Αυτό που βγαίνει ως συμπέρασμα είναι ότι με την εμπειρία του ο Jorge Martin έπρεπε να ξέρει ότι το λάστιχο δεν ήταν έτοιμο ακόμη για πίεση!

 

Επόμενο άρθρο »

O Alex πιο γρήγορος στην Επίσημη Δοκιμή, ο Fermin ανταγωνιστικός!

« Προηγούμενο άρθρο

O Alex Marquez περνά τον Bagnaia για 0.007 την 3η μέρα στην Sepang

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ