• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Νέες προκλήσεις και πιο ευέλικτη επιλογή ελαστικών στο MotoGP
Αγώνες 06/02/2025 - 12:43

• Τα ελαστικά MICHELIN Power Slick, που λανσαρίστηκαν το 2024 με νέες γόμες, κάνουν δυναμική επιστροφή για το πρωτάθλημα του 2025.
• Με 22
Αγώνες σε πέντε Ηπείρους, το καλεντάρι του 2025 εισάγει δύο νέες πίστες: την πίστα στο Brno (Τσεχία) και το Balaton Park (Ουγγαρία). Η Michelin έχει ήδη αναλύσει αυτές τις πίστες με τη χρήση προσομοιωτών για να παρέχει στους συνεργάτες της τις πιο κατάλληλες γόμες ελαστικών.
• Η Michelin δεσμεύεται για την περιβαλλοντική προστασία και τη διατήρηση των πόρων. Σε λιγότερο από μια δεκαετία, ο κατασκευαστής
ελαστικών από την Γαλλία έχει μειώσει στο μισό τον αριθμό των διαθέσιμων προδιαγραφών ελαστικών και έχει μειώσει τον αριθμό των ελαστικών που χρησιμοποιούνται στους αγώνες, ενώ συνεχώς βελτιώνει τις επιδόσεις των ελαστικών.

Η γκάμα ελαστικών MICHELIN Power Slick 2025

Η γκάμα ελαστικών επόμενης γενιάς, που εισήχθη την περασμένη σεζόν, θα συνεχίσει να προσφέρει επιδόσεις και ευχέρεια καθ’ όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος του 2025. Αυτά τα ελαστικά διαθέτουν γόμες που έχουν αναπτυχθεί με τη συνεργασία των αναβατών σε πολλές δοκιμές. Αυτή η νέα γενιά ελαστικών έχει ήδη καταρρίψει αρκετά ρεκόρ, μερικά από τα οποία είχαν διαρκέσει για χρόνια. Για να υποστηρίξει τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες στο υψηλότερο επίπεδο, οι μηχανικοί της Michelin Motorsport εργάστηκαν με διακριτούς στόχους για τα μπροστινά και πίσω ελαστικά.

Μπροστινό ελαστικό

Για να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες απαιτήσεις του μπροστινού τροχού, η Michelin έχει ενισχύσει την γόμα ως προς την αντοχή της. Σε ορισμένες περιπτώσεις, γόμες που προηγουμένως ταξινομήθηκαν ως Medium έχουν τώρα μετονομαστεί σε Soft, με παρόμοια ανακατηγοριοποίηση και μεταξύ Hard και Medium. Αυτές οι γόμες είναι το αποτέλεσμα μιας καινοτόμου νέας διαδικασίας ανάμειξης και προορίζονται να ανεβάσουν τις επιδόσεις ακόμα πιο πέρα το 2025, με στόχο νέα ρεκόρ γύρου.

Πίσω ελαστικό

Η Michelin έχει επίσης ενσωματώσει τις πιο προηγμένες τεχνολογίες τόσο στη γόμα όσο και στις τεχνικές ανάμειξης των υλικών για τα πίσω ελαστικά. Ο στόχος ήταν να βελτιωθεί η συνέπεια των επιδόσεων και να μειωθεί η φθορά κατά τη διάρκεια των αγώνων. Αυτός ο στόχος έχει επιτευχθεί επιτυχώς, ανεξαρτήτως των χαρακτηριστικών φθοράς που οφείλονται στην πίστα.

Η δήλωση του Piero Taramasso, Διευθυντή Μοτοσυκλετών της Michelin:

«Το πρωτάθλημα του 2024 απέδειξε ότι οι νέες γόμες ελαστικών μας κάλυψαν πλήρως τις προσδοκίες όλων των ομάδων. Χάρη στην εξαιρετική συνέπεια και ευχέρεια των ελαστικών μας, οι αναβάτες πέτυχαν επίπεδα απόδοσης που δεν είχαν προηγούμενο. Για το 2025, καθώς οι μοτοσυκλέτες θα έχουν μόνο μικρές τεχνικές αλλαγές, αποφασίσαμε να εστιάσουμε στην τεχνολογική σταθερότητα. Αυτή η συνέχεια επιτρέπει στους συνεργάτες μας να βασιστούν σε αποδεδειγμένα θεμέλια, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις ρυθμίσεις τους και να κυνηγήσουν τα τελευταία δέκατα του δευτερολέπτου στην πίστα».

Η Michelin μειώνει τις προδιαγραφές ελαστικών ενώ αυξάνει τον ανταγωνισμό

Όπως και σε όλες τις αθλητικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχει η Michelin αναπτύσσει τεχνολογικές και λογιστικές λύσεις με γνώμονα την αποδοτικότητα και την προστασία του περιβάλλοντος. Τα μέτρα που εισήχθησαν το 2023 για να μειωθεί ο αριθμός των ελαστικών που επιτρέπονται ανά αγωνιστικό Σαββατοκύριακο θα παραμείνουν σε ισχύ για τη σεζόν του 2025.

«Λιγότερα ελαστικά σημαίνει λιγότερες πρώτες ύλες για προμήθεια και κατανάλωση, λιγότεροι όγκοι μεταφοράς, λιγότερες διαδικασίες τοποθέτησης και αφαίρεσης, και επίσης λιγότερη ανακύκλωση», εξηγεί ο Piero Taramasso. «Αλλά αυτό που δεν είναι τόσο εμφανές είναι η ικανότητά μας να μειώσουμε τον αριθμό των προδιαγραφών ελαστικών που χρησιμοποιούνται. Ενώ φέρνουμε το μέγιστο τρείς γόμες – Soft, Medium και Hard – σε κάθε αγώνα, αυτές επιλέγονται από ένα πορτφόλιο που τα προηγούμενα χρόνια περιλάμβανε δεκάδες παραλλαγές. Σε λιγότερο από μια δεκαετία, έχουμε καταφέρει να μειώσουμε τις προδιαγραφές στο μισό, κρατώντας μόνο τις πιο ευέλικτες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολύ μικρότερη αποθήκη ελαστικών στο τέλος της σεζόν και σημαντική μείωση της χρήσης πρώτων υλών, ευθυγραμμισμένη με τους στόχους βιωσιμότητάς μας».

Οι κανονισμοί για τα ελαστικά και τις αναθέσεις
Για τους μπροστινούς και πίσω τροχούς, η Michelin θα παρέχει τρεις γόμες ελαστικών – Soft, Medium και Hard – επιλεγμένες από έναν κατάλογο διαφόρων μειγμάτων καουτσούκ ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της πίστας και τις καιρικές συνθήκες.

Η δήλωση του Piero Taramasso για το πρωτάθλημα του 2025

«Για τις νέες πίστες στο καλεντάρι, στο Brno και το Balaton, ακολουθήσαμε μια ψηφιακή προσέγγιση χρησιμοποιώντας προσομοιωτές. Επειδή δεν έχουμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε επί τόπου, και το οδόστρωμα στο Brno χρειάζεται ανανέωση, στηρίξαμε την προσομοίωση για να καθορίσουμε τα ιδανικά προφίλ ελαστικών για αυτούς τους αγώνες. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη διαδικασία, και θα δουλέψουμε στενά με τους συνεργάτες μας για να διασφαλίσουμε την καλύτερη επιλογή ελαστικών».

«Επιπλέον, πρέπει να υποστηρίξουμε τις ομάδες με στενή συνεργασία και σαφή καθοδήγηση, καθώς το πρωτάθλημα περνάει από ένα ρεκόρ αλλαγών 13 ομάδων και θα εισάγει τρεις νέους αναβάτες. Αυτό αποτελεί μια σημαντική αναταραχή, που απαιτεί μια περίοδο προσαρμογής».

«Τέλος, ενώ η σεζόν υπόσχεται να είναι εξίσου συναρπαστική όσο ποτέ, παρουσιάζει και προκλήσεις στις μεταφορές. Το ημερολόγιο είναι γεμάτο με επτά διαδοχικούς Αγώνες, πράγμα που σημαίνει ότι δύο Αγώνες θα πραγματοποιηθούν σε διαδοχικές εβδομάδες. Ορισμένες μεταβάσεις, όπως από την Πορτογαλία στην Ισπανία, είναι σχετικά διαχειρίσιμες, αλλά άλλες—όπως η μετάβαση από την Αυστραλία στη Μαλαισία—απαιτούν πολύ πιο προχωρημένο σχεδιασμό. Αυτές οι προκλήσεις ωστόσο, είναι μέρος της έντασης και του ενθουσιασμού του πρωταθλήματος και ανυπομονούμε να ξεκινήσει η σεζόν».

 

Αγωνιστικό πρόγραμμα του MotoGP 2025
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP θα ταξιδέψει σε όλες τις μεγάλες περιοχές του κόσμου το 2025: Ηνωμένες Πολιτείες, Νότια Αμερική, Ασία, Ωκεανία, Μέση Ανατολή και φυσικά, Ευρώπη. Θα περιλαμβάνει δύο νέες πίστες: στο Brno (Τσεχία) και το Balaton Park (Ουγγαρία). Για αυτές τις δύο πίστες, η Michelin θα παρέχει μια επιπλέον προδιαγραφή ελαστικού, όπως καθορίζεται από τους κανονισμούς.

Μετά τις Δοκιμές προετοιμασίας στην Sepang και την Buriram τον Φεβρουάριο, η Ταϊλάνδη θα γράψει ιστορία, καθώς θα είναι η πρώτη χώρα της Νοτιοανατολικής Ασίας εδώ και 25 χρόνια που θα φιλοξενήσει τον εναρκτήριο Γύρο του πρωταθλήματος (και η πρώτη φορά στην ιστορία της Ταϊλάνδης).

Ανάμεσα στις αλλαγές στις υπάρχουσες ημερομηνίες των αγώνων, το Silverstone (Ηνωμένο Βασίλειο) έχει μεταφερθεί από τον Αύγουστο στον Μάιο, ενώ η Πορτογαλία μετακινείται από τον Μάρτιο στον Νοέμβριο. Το Grand Prix της Καταλονίας, που μεταφέρθηκε από τον Ιούνιο στον Σεπτέμβριο το 2023, πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2024 (και αργότερα στο τέλος της σεζόν ως αντικατάσταση για τη Βαλένθια, η οποία επλήγη από έντονα καιρικά φαινόμενα). Τώρα θα επιστρέψει στις αρχές Σεπτεμβρίου. Η Αραγωνία έχει επίσης μεταφερθεί από τον Σεπτέμβριο στον Ιούνιο.

Η σεζόν θα ξεκινήσει με ένα έντονο πρόγραμμα, περιλαμβάνοντας 11 Αγώνες—ακριβώς το μισό των προγραμματισμένων Grand Prix. Θα υπάρξει σύντομο διάλειμμα από τα μέσα Ιουλίου μέχρι τα μέσα Αυγούστου, ακολουθούμενο από τέσσερις Ευρωπαϊκούς Αγώνες. Στη συνέχεια, το πρωτάθλημα θα κατευθυνθεί στην Ασία και την Ωκεανία για τέσσερις Γύρους πριν επιστρέψει στην Ευρώπη για δύο τελευταίους Αγώνες τον Νοέμβριο, στη νότια Πορτογαλία και στη συνέχεια στην Βαλένθια.

 

Επόμενο άρθρο »

Αφιέρωμα στον Marco Simoncelli και στην ομάδα που φέρει την κληρονομιά του

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Quartararo νικά τον Marc Marquez την 1η μέρα Δοκιμών, ο Martin εκτός.

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ