• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ανασκόπηση MGP 2024
O σταθερά γρήγορος Martin κερδίζει τον Τίτλο
Νέα 31/12/2024 - 14:05

Του Δημήτρη Διατσίδη

 

Ήταν μια σπουδαία μάχη μεταξύ του Jorge Martin και του Pecco Bagnaia, που κρίθηκε στις λεπτομέρειες, ενώ τρίτος τερμάτισε ο Marc Marquez που πάνω στην Ducati ξαναβρήκε τον εαυτό του. Η Ducati σάρωσε ως προς τους Κατασκευαστές.

Jorge Martin & Pecco Bagnaia βρέθηκαν πολλές φορές μαζί στο park ferme των νικητών

Το MotoGP του 2024 ξεκίνησε με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή των δύο προηγούμενων χρόνων Pecco Bagnaia ως το φαβορί, αλλά με τον δεύτερο του 2023 Jorge Martin να δείχνει αποφασισμένος φέτος να διορθώσει αυτά που του στέρησαν το #1 την προηγούμενη χρονιά. Ο Marc Marquez πάνω σε μια Ducati GP23 αναμενόταν ότι θα παίξει ρόλο στη διεκδίκηση του Τίτλου, όπως και ο Enea Bastianini που στις χειμερινές δοκιμές είχε δείξει και πάλι δυνατός πάνω στη νέα GP24.

Ο Pedro Acosta (31) είναι το επόμενο μεγάλο αστέρι που ανατέλλει

Στο Κατάρ έλαμψε και το νέο άστρο του Πρωταθλήματος, ο Pedro Acosta που εντυπωσίασε προσπερνώντας θαρραλέα τον 8 φορές Πρωταθλητή που στα χρώματα της δορυφορικής Gresini έδειχνε δυνατός.
Στον επόμενο αγώνα στην Πορτογαλία o Marc Marquez ήταν πρωταγωνιστής στο πρώτο μεγάλο λάθος του Bagnaia που αντί να συμβιβαστεί με την 6η θέση και τους 10 βαθμούς που θα έπαιρνε, πίεσε σε ένα αχρείαστο λάθος και έπεσε παρασύροντας τον ΜΜ93, στην προσπάθεια να τον ξαναπεράσει. Τελικά 18 αγώνες αργότερα έχασε τον Τίτλο για 10 βαθμούς διαφορά!

Στις ΗΠΑ η κυριαρχία της Aprilia και του Mivarick Vinales ήταν εντυπωσιακή!

Η πίστα του Τέξας ήταν το επόμενο ραντεβού και η Aprilia με τον Maverick Vinales φάνηκε ότι θα μπορούσε να κάνει δύσκολη τη δουλειά των Ducati. O Maverick τα πήρε όλα: Pole Position, Αγώνα Sprint και Αγώνα στις ΗΠΑ!
Στην Ισπανική Χερέθ φάνηκε ότι ο Gigi Dal'Igna βρήκε τον τρόπο διαχείρισης του νέου πιο μαλακού πίσω ελαστικού της Michelin και οι κόκκινες βολίδες της Μπολόνια πήραν τις 5 πρώτες θέσεις του Αγώνα, παρά το ότι έπεσε ο Martin που θα έδινε τις 6 θέσεις στην Ducati. O Martin έκανε εκεί το δικό του λάθος και ο Bagnaia πήρε μια εμβληματική νίκη με τρομερή μάχη σώμα με σώμα με τον Marc Marquez.

O Martin απάντησε με διπλή νίκη σε Sprint και Αγώνα στο Λε Μαν, ενώ ο Bagnaia στον Αγώνα Sprint εγκατέλειψε με μηχανική βλάβη, άλλη μια στιγμή που του στέρησε κάμποσους βαθμούς.
Στην Καταλονία πάλι στο Sprint o Pecco πίεσε παραπάνω στον τελευταίο γύρο και έπεσε ενώ ήταν πρώτος, αλλά πήρε τη νίκη την Κυριακή. Ο Aleix Espargaro πήρε τη νίκη στο Sprint, στην έδρα του όπου εμφανίστηκε τελευταία φορά ως αναβάτης πλήρους απασχόλησης. Την Κυριακή ο Bgnaia απάντησε με μια ακόμη νίκη και μια εβδομάδα αργότερα εντός έδρας στο Μουτζέλο πήρε το απόλυτο των 37 βαθμών με νίκες Σάββατο και Κυριακή. Το ίδιο έκανε με στυλ και στην Ολλανδία στο Άσσεν, δείχνοντας ότι έχει ανακάμψει και ότι δεν θα είναι εύκολα τα πράγματα για τον Martin που είχε δημιουργήσει μια διαφορά στη βαθμολογία.

Jorge Martin

Στην Γερμανία ήταν η σειρά του Martin να κάνει το λάθος και να πέσει για δεύτερη φορά σε Αγώνα. Η νίκη πήγε στον Bagnaia και τελικά δεν ήρθε η αναμενόμενη από πολλούς πρώτη νίκη του Marquez που όμως εκκινώντας μόλις 13ος, έφτασε 2ος και ανέβηκε με τον αδελφό του Alex στο βάθρο, μια στιγμή που ήταν συγκινητική για τους δύο!
Στη Μεγάλη Βρετανία την έκπληξη έκανε ο Enea Bastianini που κέρδισε το μάξιμουμ των 37 βαθμών στο διήμερο, με τις δύο νίκες του.

Σε πολλούς αγώνες παρακολουθούσαμε τέσσερις Ducati να δίνουν τη μάχη για το βάθρο

Το διάλειμμα του καλοκαιριού έδειχνε την απόλυτη κυριαρχία της Ducati με τους τέσσερις πρώτους της βαθμολογίας να οδηγούν τις “κόκκινες” βολίδες και τους υπόλοιπους κατασκευαστές να δυσκολεύονται στο να κατανοήσουν την παραπάνω πίεση του πίσω ελαστικού της Michelin που έδιωχνε το μπροστινό και είτε έριχνε τους οδηγούς τους, είτε τους ανάγκαζε να κλείσουν το γκάζι.
Στην Αυστρία ξεκίνησε το δεύτερο μέρος που περιλάμβανε 11 Αγώνες, εκ των οποίων πέντε στην Ασία, μετά την ακύρωση του Καζακστάν. Στην πίστα της Red Bull o Bagnaia που οδηγεί για την Monster πήρε και πάλι το απόλυτο των δύο νικών, όμως στον επόμενο Αγώνα στην Αραγκόν έκανε το πιο ολέθριο για τους βαθμούς λάθος του, αφού την ώρα που φαινόταν ότι άνετα θα έπαιρνε την τρίτη θέση και τους 16 βαθμούς, βιάστηκε να περάσει τον Alex Marquez και στην πτώση των δύο ήταν τυχερός που δεν κτύπησε, αφού βρέθηκε για κάποια δευτερόλεπτα κάτω από τη μοτοσυκλέτα του Alex.

H Gresini Racing πανηγυρίζει την πρώτη νίκη της με τον Marc Marquez

Στην Αραγκόν έγινε επιτέλους αυτό που οι εκατομμύρια οπαδοί του Marc Marquez περίμεναν. Μετά τη νίκη του στον Αγώνα Sprint το Σάββατο, την Κυριακή γύρισε στις νίκες 1043 ημέρες μετά την προηγούμενη νίκη του το 2021 στο Μιζάνο. Στην Ιταλική πίστα πήρε επίσης τη νίκη με την ικανότητά του στις συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, λόγω της βροχής που έπεσε για λίγο και με τον Martin να κάνει το λάθος αλλαγής μοτοσυκλέτας ο Bagnaia και πάλι μείωσε τη διαφορά. Δύο εβδομάδες αργότερα στην ίδια πίστα ο Pecco θα κάνει το τρίτο του λάθος σε διάρκεια Αγώνα και η πτώση του θα δώσει και πάλι το πλεονέκτημα στον Martin που τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον Bastianini που εντός έδρας πήρε την τελευταία του νίκη για το 2024.
Στην Ινδονησία ο Martin έκανε το λάθος το Σάββατο και κέρδισε την Κυριακή, με τον Acosta να επανέρχεται στο βάθρο. Ο νεοφερμένος του MotoGP έκανε όμως δύο λάθη στην Ιαπωνία όπου ξεκινούσε από την Pole Position και βρέθηκε στις αμμοπαγίδες, τις οποίες επισκέφθηκε συνολικά 28 φορές όλη τη χρονιά!
Στην Ιαπωνία ο Βagnaia πήρε διπλή νίκη και έμεινε στο παιχνίδι του Τίτλου στη θέση του κυνηγού, με τον Martin να κάνει αγώνες λογικής και τακτικής.

Η Αυστραλία ήταν μια προδιαγεγραμμένη νίκη του Marc Marquez, η τρίτη του μέσα στην χρονιά, σε μια αριστερόστροφη πίστα που του ταιριάζει, ενώ συγχρόνως δεν ευνοούσε τόσο πολύ τις GP24 των αντιπάλων του. Όμως στον επόμενο Αγώνα στην Ταϊλάνδη ο ΜΜ93 έπεσε την ώρα που διεκδικούσε στο βρεγμένο μια ακόμη νίκη και ο νικητής Bagnaia μείωσε λίγο τη διαφορά του από τον Martin.

Στο Sprint της Μαλαισίας όμως ένα μικρό λάθος ή ένα μικρό σαμαράκι στην 9η στροφή έφερε την καταστροφή και ουσιαστικά εκεί οι ελπίδες για τον τρίτο συνεχόμενο Τίτλο χάθηκαν. Το ήξερε και ο ίδιος που κέρδισε στον Αγώνα – μετά από εκπληκτική μάχη με 11 αλληλοπροσπεράσματα με τον Martin - και μετά έκανε διπλή νίκη στον τελευταίο Αγώνα στην Βαρκελώνη. Με δύο βάθρα σε Sprint και Αγώνα μπροστά στους Καταλανούς ο Jorge Martin πήρε το μεγάλο Έπαθλο της χρονιάς, παρά τους συνωμοσιολόγους που έλεγαν ότι η Ducati δεν θα αφήσει το #1 να πάει το 2025 στην Aprilia. Και έτσι ο Ισπανός της Prima Pramac έγραψε ιστορία, ως ο πρώτος αναβάτης δορυφορικής ομάδας που παίρνει το Πρωτάθλημα στην εποχή MotoGP και ο πρώτος μετά τον Valentino Rossi και το 2001 στα GP500.

Jorge Martin

Ο Martinator πήρε συνολικά 10 νίκες σε Sprint και Αγώνες (7+3), ενώ ο Bagnaia 18 (11+7) και μάλιστα κέρδισε και τη σχετική βαθμολογία του Επάθλου BMW M, όντας λίγο ταχύτερος συνολικά στον ένα γύρο από τον Ισπανό. Όμως η σταθερότητα και η καλύτερη διαχείριση των αγώνων στους οποίους ήταν λίγο πιο αδύνατος, έδωσαν στον Martin το Πρωτάθλημα. Στους κανονικούς Αγώνες ήταν 10 φορές δεύτερος, έναντι μόλις μιας δεύτερης θέση για τον Ιταλό.
Άξιος Πρωταθλητής λοιπόν, καθώς σε όλη την ιστορία δεν επιβραβεύεται αυτός που παίρνει τις περισσότερες νίκες, αλλά αυτούς που μαζεύει τους περισσότερους βαθμούς.

Απόλυτη κυριαρχία της Ducati με 19 νίκες σε 20 Αγώνες

Στους κατασκευαστές δεν υπάρχει θέμα ανασκόπησης, καθώς η Ducati πήρε τις 19 από τις 20 νίκες και τις περισσότερες φορές το βάθρο ήταν γεμάτο από δικές της μοτοσυκλέτες. Μάλιστα στον Αγώνα Sprint της Ταϊλάνδης πήρε και τις οκτώ πρώτες θέσεις με τους οκτώ οδηγούς της που συμμετείχε. Η Aprilia αρκέστηκε στη νίκη του Vinales στις ΗΠΑ, αλλά έχασε τη δεύτερη θέση από την ΚΤΜ που είχε πιο σταθερούς τους Binder και Acosta. Όσον αφορά τους Ιάπωνες, η Yamaha φαίνετια ότι βρίσκεται σε μια θέση ανάκαμψης, ενώ η Honda είναι ακόμη πελαγωμένη.
Το 2025 ήδη ξεκίνησε με το τεστ της Βαρκελώνης και ελπίζουμε ότι θα είναι ακόμη περισσότερο συναρπαστικό από τη χρονιά που μόλις έκλεισε.

Η ανασκόπηση αυτή βρίσκεται και στο περιοδικό MOTOGP WORLD 122 που κυκλοφορεί στα σημεία πώλησης τύπου.

« Προηγούμενο άρθρο

Υπάρχει “Εθνικός Ύμνος” του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού σε δύο τροχούς – από την FIM

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ