• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
H KTM πουλάει την MV Agusta
Νέα Αγοράς 12/12/2024 - 20:11

Στην κρίση της ΚΤΜ γίνονται τα πάντα για να φέρουν περισσότερα ίδια κεφάλαια στους λογαριασμούς της ”μαμάς” εταιρίας. Γι' αυτό η MV Agusta - την οποία το group Pierer είχε αποκτήσει με μεγαλεπίβολα σχέδια - μεταπωλείται τώρα. Η KTM AG είχε πρώτα αποκτήσει το 25.1% της Ιταλικής εταιρίας από τον Ρώσο ολιγάρχη και μεγιστάνα του πετρελαίου Rashid Sardarov στις 22 Νοεμβρίου του 2022. Για το σκοπό αυτό έγινε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 20 εκατ. Ευρώ, με τα 10 εκατ. ευρώ να φημολογούνται ως η τιμή αγοράς για το μερίδιο 25.1%.

Ωστόσο, ήταν πάντα ξεκάθαρο ότι η λύτρωση της προβληματικής MV Agusta Motor S.p.A. που εδρεύει στο Βαρέζε θα απαιτούσε τεράστιες επενδύσεις. Τα τελευταία 20 χρόνια η MV είχε γίνει τακτικά πρωτοσέλιδο με χρεοκοπίες, κλείσιμο εργοστασίων και περίεργες αποφάσεις (για παράδειγμα, συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto2 με τη φτωχή ομάδα Forward), αφότου η μάρκα πολυτελείας αγοράστηκε από την Cagiva του Castiglioni.

Από τη γραμμή παραγωγής στο Varese

Ακόμη και υπό τον νέο ιδιοκτήτη Sardarov, η κατάσταση δεν βελτιώθηκε σημαντικά.

Μόνο κάτω από την ομπρέλα της KTM AG η MV Agusta άνθισε ξανά. Από την KTM το μέλος του διοικητικού συμβουλίου Hubert Trunkenpolz διορίστηκε Διευθύνων Σύμβουλος. Πρόσφατα ο ίδιος ξόδεψε περισσότερο χρόνο στην Ιταλία παρά στην Άνω Αυστρία και έβαλε στόχο να πουλήσει τουλάχιστον 5,000 έως 6,000 μοτοσυκλέτες MV έως το 2025.

Αναλαμβάνοντας το πλειοψηφικό μερίδιο της MV, ο Όμιλος Pierer ήταν, για πρώτη φορά, σε θέση να μπορεί να προσφέρει τρικύλινδρα και τετρακύλινδρα μοντέλα μοτοσυκλετών στη γκάμα του.

Ακολουθώντας το μότο του "Ready to Race", η MV Agusta θα έπρεπε σύντομα να παίξει ένα πρωταγωνιστικό ρόλο στο διεθνή μηχανοκίνητο αθλητισμό και πάλι. Το περασμένο καλοκαίρι, υπήρχε ακόμη συζήτηση για την είσοδο της MV Agusta στο MotoGP το 2027. Οι Pierer και Trunkenpolz ήθελαν να διατηρήσουν την MV Agusta ως ανεξάρτητη μάρκα και, σε αντίθεση με τη Husqvarna και GASGAS, να μην εξοπλιστεί με τις πλατφόρμες της KTM. Η παραγωγή, επομένως, παρέμεινε στο Βαρέζε, αλλά τις πωλήσεις ανέλαβε ο Όμιλος Pierer. Οι μοτοσυκλέτες MV Agusta θα πρέπει όλο και περισσότερο να πωλούνται σε καταστήματα πολλαπλών σημάτων, καθώς φάνηκε ότι ήταν πολύ δύσκολο να κρατηθούν σε κάθε χώρα καταστήματα που θα πουλούσαν μόνο την Ιταλική πολυτελή μάρκα.

«Δεν θα υπάρξει μετατόπιση της παραγωγής από την MV στην Αυστρία», δήλωσε ο Hubert Trunkenpolz πριν από δύο χρόνια. «Η MV Agusta εκτός Ιταλίας και μακριά από το ιστορικό εργοστάσιο στο Βαρέζε, θα ήταν καταδικασμένη να πεθάνει».

Ένα μεγάλο έργο βρισκόταν μπροστά τους, επειδή πουλήθηκαν μόνο 1,852 μοτοσυκλέτες MV το 2023. Ο αριθμός ήταν λίγο κάτω από 1,000 το 2022.

Λόγω της διαδικασίας αφερεγγυότητας - πτώχευσης, η MV Agusta δεν θεωρείται πλέον στρατηγικής σημασίας περιουσιακό στοιχείο για την αυστριακή εταιρεία. Επομένως η MV Agusta πρέπει να σταθεί ξανά στα πόδια της στο μέλλον.

Παρεμπιπτόντως, ήδη από τον Ιούλιο, κυκλοφορούσαν φήμες στο Paddock του MotoGP ότι η Pierer Mobility ήθελε να αποχωριστεί από τη μάρκα GASGAS. O Hubert Trunkenpolz το χαρακτήρισε ως «ανοησία». Ωστόσο, η GASGAS θα αποσυρθεί από όλες τις δαπανηρές σειρές αγώνων και θα προσπαθήσει να προσελκύσει πρωτίστως ένα νεανικό κοινό στο μέλλον.

Η διοίκηση της KTM δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει τον χωρισμό της από την MV Agusta. Δεν κοινοποιούνται περισσότερες πληροφορίες που μπορούν να επηρεάσουν το χρηματιστήριο, προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω αναταραχές. Υπήρξαν ήδη αρκετά ανησυχητικά νέα τις τελευταίες εβδομάδες που προκάλεσαν κατακόρυφη πτώση της τιμής της μετοχής στα 11.60 ευρώ. Γι' αυτό οι διευθυντές της KTM κρατούν αυτή τη στιγμή μια αυστηρή στάση.

Ωστόσο, ακούγεται από την Ιταλία ότι οι Αυστριακοί κάνουν ό,τι μπορούν για να εξασφαλίσουν τη συνέχιση της ύπαρξης της MV Agusta Motor S.p.A. για το μέλλον, ακόμα κι αν κανείς δεν ξέρει ακόμη ποιος θα είναι ιδιοκτήτης αυτής της εταιρείας τους επόμενους μήνες.

Ο Stefan Pierer έχει, πολλές φορές, εγγυηθεί πρόσφατα ότι δεν θέλει να αφήσει το έργο της ζωής του, την KTM, να πάει κάτω. Όμως, μέχρι στιγμής, ο 48% μέτοχος Bajaj στην Ινδία, ο μακροπρόθεσμος στρατηγικός εταίρος του Ομίλου Pierer, προφανώς δεν έχει υποσχεθεί κεφάλαιο που θα αποτελούσε ένεση σωτηρίας. Μάλλον περιμένουν την απόφαση της 25ης Φεβρουαρίου, που αν δεν ευοδώσει το σχέδιο του Pierer μπορεί να οδηγήσει την Ινδική εταιρία στο να αποκτήσει το πλειοψηφικό μερίδιο στην ΚΤΜ.

Ως εκ τούτου, οι πιστωτές αναμένουν τώρα να μπορεί η ΚΤΜ να πουλήσει τουλάχιστον 250,000 μοτοσυκλέτες ετησίως μετά την νέα αρχή, εφόσον το σχέδιο εγκριθεί, κάτι που φαίνεται πολύ πιθανόν.

Στην όλη εξίσωση η συνεισφορά της MV Agusta στο χρέος της ΚΤΜ θα είναι πολύ μικρή, αλλά προφανώς ο Pierer δεν θέλει να έχει φορτωμένη στο άρμα μια εταιρία που προς το παρόν συνεχίζει να είναι ζημιογόνα, έστω και με πολύ μικρό ποσοστό σε σχέση με το συνολικό χρέος των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ.

 

 

 

Επόμενο άρθρο »

Οι προδιαγραφές για τα κράνη μοτοσυκλέτας

« Προηγούμενο άρθρο

Η Triumph κυκλοφορεί την "Custom" Bonneville Bobber TFC

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ