• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
#MART1NATOR: Ο Μartin στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής MotoGP™ 2024
Αγώνες 17/11/2024 - 23:15

Ο σταρ της Prima Pramac κερδίζει τον πρώτο του Τίτλο κορυφαίας κατηγορίας

 

Ο Jorge Martin (Prima Pramac Racing) είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής MotoGP™ 2024! Έχοντας προβάδισμα 24 βαθμών στο Σαββατοκύριακο που θα κρινόταν το Πρωτάθλημα στο Motul Solidarity GP της Βαρκελώνης, ο Ισπανός κράτησε τον ρυθμό του στην εντέλεια για να κερδίσει τον πρώτο του Τίτλο στην κορυφαία κατηγορία με 10 βαθμούς διαφορά και να γίνει ο πρώτος αναβάτης Ανεξάρτητης Ομάδας που κέρδισε τον Τίτλο την εποχή του MotoGP™.

Ο Μartin έκανε το ντεμπούτο του στην παγκόσμια σκηνή το 2015 με την Mapfre Mahindra, ανεβαίνοντας μετά την κατάκτηση του Red Bull MotoGP Rookies Cup. Πήρε τον πρώτο του βαθμό στην έναρξη της σεζόν στο Κατάρ και έγινε υποψήφιος για τους πρώτους 15, τελειώνοντας τη νέα του χρονιά στην 17η θέση στο σύνολο. Την επόμενη σεζόν, ο αναβάτης από τη Μαδρίτη έκανε ένα ακόμη βήμα μπροστά – συμπεριλαμβανομένου του πρώτου του βάθρου στο βρεγμένο Brno – αλλά έχασε επίσης μερικούς Αγώνες λόγω τραυματισμού, κλείνοντας έτσι τη σεζόν μόλις μια θέση πιο μπροστά στη 16η θέση συνολικά.

Το 2017 είδε τον Μartin να εδραιώνει τη θέση του στο μπροστινό μέρος καθώς μετακόμισε στην Del Conca Gresini στην Moto3, ξεκινώντας τη χρονιά στο βάθρο στην 3η θέση στο Κατάρ. Πήρε 9 pole positions και 8 ακόμη βάθρα εκείνη τη σεζόν – αλλά περίμενε για μια παρθενική νίκη. Ο Ισπανός ολοκλήρωσε την επιτυχία στο φινάλε της σεζόν στην Βαλένθια με το πρώτο του ταξίδι στο κορυφαίο σκαλοπάτι που τον έθεσε τέλεια για μια επίθεση στον Τίτλο την επόμενη χρονιά και βλέποντάς τον να κατέχει την 4η θέση στη γενική κατάταξη.

Το 2018 ξεκίνησε τέλεια καθώς ο Μartin κέρδισε στο Κατάρ και ήταν μια χρονιά που είδε τον Ισπανό σταρ να κάνει πραγματικά όνομα στη σκηνή του Grand Prix. Εξασφαλίστηκαν 7 νίκες ενώ σημείωσε και νέο ρεκόρ pole position στην Moto3™ (11), αλλά ήταν ο Τίτλος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Moto3™ που μέτρησε περισσότερο. Για πρώτη φορά, ο Μartin ήταν Παγκόσμιος Πρωταθλητής, καθώς η μετάβαση στην Moto2™ με την Red Bull KTM Ajo έκανε νεύμα για το 2019.

Ακολούθησε μια δύσκολη χρονιά για τον αναβάτη και τη μοτοσυκλέτα στη σεζόν του ως νεοφερμένος στη μέσαία κατηγορία, και μόλις στο GP της Ιαπωνίας είδαμε τον Martin να επιστρέφει στο βάθρο. Αυτό η 3η θέση υποστηρίχθηκε από μία 2η στην Αυστραλία, καθώς μια καλή πορεία στο τέλος της σεζόν δημιούργησε μια καλή εντύπωση για το 2020 και για μια από τις πιο λαμπρές προοπτικές των αγώνων Grand Prix.

Τρία βάθρα στους πρώτους έξι Αγώνες του 2020 και μια πρώτη νίκη ήρθαν στην Moto2™ στην Αυστρία. Αλλά όταν έμεινε μόλις 8 βαθμούς πίσω από τον επικεφαλής του τίτλου Luca Marini, ο Μartin χρειάστηκε να χάσει το GP του Σαν Μαρίνο και της Emilia-Romagna αφού βρέθηκε θετικός στον Covid-19 κάτι που του κόστισε ακριβά στην προσπάθειά του να γίνει Παγκόσμιος Πρωταθλητής Moto2™.

Το 2021 ήταν όταν ξεκίνησε η ιστορία της Prima Pramac Racing και του Jorge Martin καθώς ο συνδυασμός ενώθηκε στην κορυφαία κατηγορία. Και το πρώτο κεφάλαιο ήταν κάτι που πρέπει να θυμόμαστε! Ο Martin έφτασε στην pole μόλις στον δεύτερο Γύρο της σεζόν και συνέχισε να διεκδικεί την 3η θέση στο GP της Ντόχα για να αναδείξει αμέσως τις δυνατότητές του στο MotoGP™. Ωστόσο, μια άσχημη πτώση στον επόμενο Αγώνα στο Portimao άφησε τον Martin με οκτώ κατάγματα και τον ανάγκασε να χάσει τέσσερις Αγώνες. Παρόλα αυτά, ο Μartin έδιωξε αυτούς τους δαίμονες για να κερδίσει το GP της Στυρίας από την pole position και υποστήριξε την παρθενική νίκη με στυλ το επόμενο Σαββατοκύριακο με μια 3η θέση από την pole position.

Η ολοκλήρωση μιας νέας σεζόν στο MotoGP™ με μια 2η θέση στη Βαλένθια, υποσχέθηκε πολλά για το 2022 – αλλά μερικές φορές απέδωσε λίγο λιγότερα. Ήταν ένα πιο δύσκολο ξεκίνημα με τον Martin να μην μπορεί να απελευθερώσει πλήρως τις δυνατότητές του, αλλά η δευτεροετής σεζόν του τελείωσε με τέσσερα βάθρα – όπου σε κανένα από αυτά δεν κέρδισε.

Μετά από εκείνο το πιο δύσκολο από το αναμενόμενο 2022, ο Martin μπήκε στο 2023 κυνηγώντας μια πολύ πιο συνεπή καμπάνια. Ωστόσο, η χρονιά δεν ξεκίνησε με τις πιο καθαρές εκκινήσεις, καθώς δύο Κυριακάτικες εγκαταλείψεις ήρθαν στους τρεις πρώτους Αγώνες, προτού μια 4η θέση στην Χερέθ. Μια πρώτη νίκη στο Tissot Sprint έφτασε στη Γαλλία, και αυτό υποστηρίχθηκε με ένα διπλό βάθρο στην Ιταλία στο Mugello. Και από εκεί, γεννήθηκε η πρόκληση τίτλου του Martin ενάντια στον Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team). Ο Μartin έγινε ο Βασιλιάς του Sprint το 2023 καθώς ο #89 κέρδισε επτά από τα εννέα τελευταία Sprint του Σαββάτου και έχοντας κερδίσει τρεις Κυριακάτικους Αγώνες στο δεύτερο μισό της σεζόν, ο Μartin έφτασε στη Βαλένθια με 21 βαθμούς διαφορά από τον Pecco.

Αφού κέρδισε το Sprint, ο Μartin μείωσε τη διαφορά – αλλά την Κυριακή ο τοπικός ήρωας εγκατέλειψε. Ο Μartin έχασε αγωνιωδώς τον Τίτλο του MotoGP™ την περασμένη σεζόν, αλλά αυτό έβαλε λάδι στη φωτιά στην επιδίωξή του να πάει καλύτερα το 2024.

Μια νίκη στο Sprint και την Κυριακή στην 3η θέση στο Κατάρ ήταν ένα σταθερό ξεκίνημα της χρονιάς, και ακολούθησε μια 1η θέση 25 βαθμών στην Πορτογαλία. Φεύγοντας από τον 2ο Γύρο, ο Μartin ήταν επικεφαλής στο Πρωτάθλημα και από εκεί, έχασε την πρωτιά από τον Bagnaia μόνο μία φορά. Το κλειδί για την επιτυχία του Martin το 2024; Σταθερότητα. Μεταξύ του 5ου και 18ου Γύρου, ο Μartin έχασε μόνο δύο φορές το βάθρο της Κυριακής – μία ήταν στη Γερμανία όταν έπεσε από το προβάδισμα με δύο γύρους πριν το τέλος και μία στο GP του Σαν Μαρίνο, όταν ένα στοίχημα αλλαγής ελαστικών δεν απέδωσε.

Μετά από έξι τερματισμούς στη 2η θέση, μια επιστροφή στις νίκες την Κυριακή στην Ινδονησία – μετά από ένα ατύχημα στο Sprint – είδε τον Martin να αρχίζει να γίνεται το φαβορί για τον Τίτλο. Μία 2η θέση στην Ιαπωνία, μια νίκη στο Sprint και μια 2η στην Αυστραλία και δύο φορές στη 2η θέση στην Ταϊλάνδη είδαν τον Martin να φτάνει στη Μαλαισία με προβάδισμα 17 βαθμών έναντι του Pecco. Στο Sprint, ο Martin ήταν καταπληκτικός για να κερδίσει 12 κρίσιμους βαθμούς καθώς ο Pecco, δραματικά, έπεσε έξω από τη 2η θέση. Αυτό σήμαινε ότι ο Μartin είχε προβάδισμα 29 βαθμών στον Αγώνα των 20 γύρων της Κυριακής στην Sepang και με τον τερματισμό στη 2η, ο Martin φρόντισε να διατηρήσει ένα υγιές πλεονέκτημα 24 βαθμών έναντι του Pecco μπροστά από το #TheRematch.

Στη Βαρκελώνη, ο Martin προκρίθηκε 4ος και τερμάτισε 3ος στο Tissot Sprint για να πάει στον Αγώνα της Κυριακής με έναν απλό στόχο - τερματισμό στην 9η θέση ή καλύτερη. Και αυτό ακριβώς έκανε. Παρά το τέλειο Σαββατοκύριακο του Bagnaia, ο Martin κέρδισε μια ασφαλής 3η θέση μπροστά στους οπαδούς του για να γίνει Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2024 - έναν χρόνο μετά την απώλεια του Τίτλου στη Βαλένθια. Μια εκπληκτική δουλειά από το #89 καθώς έγινε Παγκόσμιος Πρωταθλητής MotoGP™ και δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, πριν φύγει από την Ducati για την Aprilia το 2025. Συγχαρητήρια στον Jorge και στην Prima Pramac Racing για μια εκπληκτική καμπάνια!

#MART1NATOR: τα στατιστικά στο Πρωτάθλημα 

Ο Jorge Martin γίνεται ο 30ος διαφορετικός Παγκόσμιος Πρωταθλητής της κορυφαίας κατηγορίας και μόνο ο πέμπτος διαφορετικός Ισπανός αναβάτης που κατακτά Παγκόσμιο Τίτλο πρώτης κατηγορίας μαζί με τους Alex Criville (ένας Τίτλος πρώτης κατηγορίας), Joan Mir (1), Jorge Lorenzo (3) και Marc Marquez ( 6).

Ο Martin είναι ο πρώτος αναβάτης Ανεξάρτητης Ομάδας που κέρδισε το Πρωτάθλημα στην εποχή του MotoGP™ και ο πρώτος Ανεξάρτητος αναβάτης που κατέκτησε τον Τίτλο της πρώτης κατηγορίας μετά τον Valentino Rossi το 2001.

Ο Μartin γίνεται ο τρίτος αναβάτης της Ducati που κατακτά τον Tίτλο του MotoGP™ μαζί με τους Francesco Bagnaia (2022, 2023) και Casey Stoner (2007).

Ο Μartin γίνεται ο δεύτερος αναβάτης που κατακτά τον Παγκόσμιο Τίτλο της κορυφαίας κατηγορίας έχοντας προηγουμένως κατακτήσει τον Τίτλο Moto3™, μαζί με τον Joan Mir (2020).

Ο Μartin γίνεται ο πρώτος πρώην νικητής του Red Bull MotoGP Rookies Cup που κατακτά τον Παγκόσμιο Τίτλο της πρώτης κατηγορίας.

Στην εποχή του MotoGP™, αυτή είναι η πέμπτη φορά που ο Πρωταθλητής δεν είναι ο αναβάτης με τις περισσότερες νίκες, μετά τους Nicky Hayden (2006), Jorge Lorenzo (2012), Marc Marquez (2013 και 2017, ισοβαθμούν με τον Andrea Dovizioso) και τον Joan Mir (2020).

Με 8 νίκες στην κορυφαία κατηγορία, όλες με Ducati, ο Martin βρίσκεται στην τέταρτη θέση στη λίστα των αναβατών της Ducati με τις περισσότερες νίκες. Προηγείται ο Bagnaia με 29 νίκες.

Με 32 βάθρα κορυφαίας κατηγορίας μέχρι στιγμής, ο Martin είναι ο τέταρτος αναβάτης της Ducati με τα περισσότερα βάθρα στην κατηγορία πίσω από τον Andrea Dovizioso (40) και τον Casey Stoner (42). Προηγείται ο Francesco Bagnaia με 51.

Ο Μartin έχει 16 βάθρα GP φέτος, ισοβαθμώντας με τoν Bagnaia, που είναι ένα νέο ρεκόρ για έναν αναβάτη της Ducati. Το προηγούμενο ήταν τα 15 του Bagnaia την περασμένη σεζόν.

Σε ηλικία 26 ετών και 293 ημερών, ο Martin είναι ο μεγαλύτερος σε ηλικία αναβάτης που κατέκτησε τον παρθενικό του Παγκόσμιο Τίτλο MotoGP™ από την εισαγωγή της κατηγορίας το 2002, με τον Bagnaia να είναι 25 ετών και 296 ημερών το 2022.

Ο Martin είναι ο πρώτος αναβάτης που έφτασε στο ορόσημο των 500 βαθμών σε μία σεζόν στην πρώτη κατηγορία: 508.

 

#MART1NATOR: οι δηλώσεις από τον Πρωταθλητή

 

«Ευχαριστώ όλους, είναι ένα ωραίο συναίσθημα, αλλά είμαι σε σοκ, δεν ξέρω τι να πω, τα συναισθήματα είναι έντονα και έκλαψα πολύ, οπότε ίσως τώρα είμαι πιο χαλαρός. Μίλησα πολύ με τα μέσα ενημέρωσης. Ήταν μια συναισθηματική ώρα μετά τη μεγάλη στιγμή, θέλω απλώς να γιορτάσω, θέλω απλώς να είμαι με την ομάδα μου, την οικογένειά μου και τους φίλους μου. Ήταν ένα μακρύ ταξίδι, καθώς η καριέρα μου δεν ήταν εύκολη Σίγουρα, είχα καλές ευκαιρίες μπροστά μου, αλλά νομίζω ότι δούλεψα σκληρά και έκανα πολλές θυσίες στο σπίτι μου για να γίνω καλύτερος. Είχα την ευκαιρία, αλλά νομίζω ότι δεν ήμουν προετοιμασμένος να κερδίσω, αλλά φέτος ένιωσα ότι ήταν η χρονιά μου, οπότε ευχαριστώ την Pramac, τη Ducati που μου έδωσε την ευκαιρία να έχω μια καταπληκτική μοτοσυκλέτα αυτά τα τέσσερα χρόνια και την ευκαιρία να παλέψω μέχρι το τέλος με τον Pecco, ο οποίος ήταν καταπληκτικός».

 

Πώς ένιωθες πριν από το Grand Prix με πλεονέκτημα 19 βαθμών και στους πρώτους γύρους;

«Ήταν δύσκολο, οι συνθήκες ήταν δύσκολες, επομένως η επιλογή ελαστικών δεν ήταν εύκολη. Υπήρχαν μερικά σκληρά ελαστικά, μερικά μαλακά ελαστικά και μερικά μεσαίας γόμας ελαστικά, οπότε κοίταζα τους αντιπάλους μου και είπα, ότι “είναι όλα καλά” και πίστευα ότι ήταν πολύ εύκολο για μένα να τερματίσω 10ος αν οι υπόλοιποι είχαν έναν καλό Αγώνα. Αγχώθηκα λίγο, αλλά νομίζω ότι έβαλα το σωστό, ίσως το μαλακό να ήταν λίγο πιο ανταγωνιστικό, είχα όμως εμπιστοσύνη στον εαυτό μου και ακόμα και με το χειρότερο ελαστικό, θα μπορούσα να είμαι μέσα στους εννέα πρώτους, οπότε ήμουν εξαιρετικά συγκεντρωμένος στον Αγώνα».

Μίλησε μας για την έκρηξη συναισθημάτων όταν ήξερες ότι ήσουν ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής;

«Επτά γύροι πριν το τέλος ήταν το δύσκολο σημείο, ήμουν τόσο συγκεντρωμένος σήμερα και νομίζω ότι ακόμα κι αν ήταν ένας κανονικός Αγώνας τον Μάιο, θα είχα τερματίσει 3ος επειδή ο Marc και ο Pecco ήταν πιο δυνατοί. Έκανα το καλύτερο δυνατό. Σίγουρα, οι τελευταίοι επτά γύροι ήταν δύσκολοι, άρχισα να θυμάμαι πολλές στιγμές κατά τη διάρκεια της καριέρας μου, θυμάμαι τον μπαμπά μου να με βοηθάει μετά τη δουλειά και όλο το Σαββατοκύριακο, τη μαμά μου να μαγειρεύει όταν ήμουν με τις μίνι μοτοσυκλέτες και τον παππού μου που δεν είναι εδώ και με παρακολουθούσε από τον ουρανό, θυμόμουν πολλές στιγμές, αλλά μετά έπρεπε να επικεντρωθώ ξανά και να παραμείνω συγκεντρωμένος, ενώ ήδη στον τελευταίο γύρο άρχισα να κλαίω όπως και μετά που πέρασα τη γραμμή του τερματισμού, αλλά μετά έγινα χαρούμενος και άρχισα να κλαίω ξανά όταν θυμήθηκα την οικογένειά μου. Είμαι τόσο χαρούμενος που σχεδόν όλη η οικογένειά μου είναι εδώ και όλοι οι στενοί μου φίλοι είναι εδώ».

 

 

Πόσο ιδιαίτερο θα είναι να βάλεις το όνομά σου στην κορυφή του Tower of Champions;

«Την περασμένη σεζόν, θυμάμαι με τον Pecco όταν έκανα τα γυρίσματα, κοιτούσα το τρόπαιο και δεν ήμουν προετοιμασμένος. Φοβόμουν, αλλά φέτος, δεν κοίταξα καν το τρόπαιο στα γυρίσματα, αλλά σκέφτηκα ότι θα έβαζα το όνομά μου στη θέση του. Το 2018, όταν κέρδισα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto3™, σκεφτόμουν ήδη ότι ήθελα άλλο ένα στην Moto2™, οπότε δεν το απόλαυσα. Τώρα μπορώ να απολαύσω τη στιγμή, και ό,τι έρθει στο μέλλον θα είναι δώρο και θα προσπαθήσω για το καλύτερο και να κερδίσω με την Aprilia, αλλά τώρα θα απολαύσω αυτή τη στιγμή».

Επόμενο άρθρο »

Τα Βραβεία του MotoGP™ απονεμήθηκαν για το 2024!

« Προηγούμενο άρθρο

Το GP της αλληλεγγύης σε αριθμούς!

Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ