• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
H Brembo συνεχίζει την ανάπτυξη στο MotoGP
Νέες δαγκάνες για το 2025
Αγώνες 13/11/2024 - 13:01

Οι αναβάτες θα έχουν την απόφαση να χρησιμοποιήσουν τις καινούργιες δαγκάνες ή της τωρινής σεζόν, επιλέγοντας αυτή που τους ταιριάζει καλύτερα στην αίσθηση και έχει την καλύτερη απόδοση στο φρενάρισμα.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που σχολιάζουν οι περισσότεροι αναβάτες όταν δοκιμάζουν μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα του MotoGP, είτε μοτοσυκλέτα της Moto2 είτε στο WSBK, είναι το πόσο δυνατά είναι τα φρένα. Ιδιαίτερα οι μοτοσυκλέτες του MotoGP που χρησιμοποιούν δίσκους από ανθρακονήματα, έχουν έναν ακόμα παράγοντα στην εξίσωση για το σύστημα πέδησης της Brembo.

Το κορυφαίο όνομα στο φρενάρισμα των μοτοσυκλετών έχει αναπτύξει μια νέα δαγκάνα για το MotoGP, την οποία μόλις παρουσίασε στην EICMA. Η νέα δαγκάνα θα είναι διαθέσιμη και στους 22 αναβάτες της κορυφαίας κατηγορίας από την έναρξη της σεζόν του 2025. Αλλά το αν οι ομάδες θα τη χρησιμοποιήσουν ή όχι, εξαρτάται από αυτές. Επί του παρόντος, όλες οι ομάδες χρησιμοποιούν τη δαγκάνα Brembo GP4, η οποία εμφανίζεται στην κορυφαία κατηγορία από το 2020.

Σύμφωνα με την Brembo, «Χάρη σε μια προσεκτικά μελετημένη σχεδίαση και τα υλικά υψηλής ποιότητας, αυτό το εξάρτημα είναι σε θέση να προσφέρει πρωτόγνωρες επιδόσεις, εγγυώντας στους αναβάτες μέγιστη ασφάλεια και έλεγχο σε όλες τις συνθήκες».

Οι νέες δαγκάνες θα διαθέτουν μεγάλου μεγέθους τακάκια, τα οποία βελτιώνουν την πέδηση καθώς μειώνεται η πίεση επαφής στους δίσκους. Η μεγαλύτερη επιφάνεια πίεσης βοηθά τους αναβάτες να μπορούν να φρενάρουν με μεγαλύτερη ακρίβεια. Επίσης η αυξημένη επιφάνεια μεταφοράς θερμότητας προς τον δίσκο στο φρενάρισμα ο οποίος ψύχεται από τον αέρα, μαζί με την καλύτερη ψύξη στο άφημα του φρένου, βοηθά στην μείωση της θερμότητας, η οποία με τη σειρά της βελτιώνει τη φθορά στα τακάκια και στην απόδοση πέδησης που παραμένει πιο σταθερή σε όλη τη διάρκεια ενός αγώνα.

Η Brembo ενίσχυσε επίσης τις βάσεις στερέωσης της δαγκάνας, έτσι ώστε να παρέχει μεγαλύτερη ακαμψία και αντίσταση στη ροπή πέδησης. Αυτό λειτουργεί για να βελτιώσει τη σταθερότητα στο φρενάρισμα και βοηθά τους αναβάτες να είναι πιο ακριβείς με τις δυνάμεις που ασκούν στη μανέτα.

Ενώ οι αναβάτες είναι αυτοί που θα επωφεληθούν από τις τελευταίες δαγκάνες της Brembo, οι μηχανικοί επίσης θα καλωσορίσουν τις δαγκάνες αυτές, καθώς η εταιρεία άλλαξε τη θέση στους εξαερωτήρες για να διευκολύνει στην εξαέρωση των φρένων και τις εργασίες τοποθέτησής τους.

Στον χώρο της μοτοσυκλέτας και στην κορυφαία κατηγορία του MotoGP, οι συνεχώς αυξανόμενες ταχύτητες καθιστούν την επόμενη γενιά συστημάτων πέδησης να είναι πιο ευπρόσδεκτη από ποτέ. Το πιο σημαντικό όμως σε αυτή την εξέλιξη είναι όλη αυτή η ισχύς πέδησης που προέρχεται από τους δύο λεπτούς δίσκους και στην περίπτωση του MotoGP, τους πολύ ελαφριούς από ανθρακονήματα, αλλά και τις δύο πολύ ελαφριές δαγκάνες οι οποίες παρά το μεγαλύτερο μέγεθος στο εμβαδό από τα τακάκια, καταφέρνουν να κρατήσουν χαμηλά το βάρος με αυτό να είναι αυξημένο για κάθε δαγκάνα κατά 37 γραμμάρια σε σύγκριση με τις δαγκάνες του 2024. Αναμένουμε στη νέα σεζόν να δούμε τις επιλογές των αναβατών ως προς τις δαγκάνες που θα χρησιμοποιούν και τα νέα δεδομένα από αυτές.     

Επόμενο άρθρο »

Οι Martin και Bagnaia φτάνουν στην Βαρκελώνη για τη ρεβάνς

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Pedrosa συνεχίζει την ανάπτυξη της KTM RC16 MotoGP™

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ