• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Pirelli - Ειδική κατανομή ελαστικών στο GP της Αυστραλίας
Για τη νέα άσφαλτο του Phillip Island
Νέα 17/10/2024 - 10:51

Το Phillip Island Circuit, το οποίο φιλοξενεί το Grand Prix της Αυστραλίας, είναι γνωστό ότι είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες για ελαστικά, αν όχι η πιο δύσκολη. 

Είναι μια φαντασμαγορική και παλαιού τύπου πίστα, από τις λίγες που δεν έχουν υποστεί αλλαγές στα σχεδόν 70 χρόνια της ιστορίας της. 

Η ιδιαίτερη διάταξή της, με κυρίως αριστερές στροφές, η πρόσφατα ανανεωμένη άσφαλτος και οι καιρικές συνθήκες, ισχυροί άνεμοι και σημαντικές μεταβολές της θερμοκρασίας, την κάνουν μια πίστα που ασκεί υψηλά επίπεδα πίεσης στα ελαστικά.

Για να αντιμετωπίσει αυτό το GP, η Pirelli αποφάσισε να βασιστεί στα στάνταρ εμπρός ελαστικά και για τις δύο κατηγορίες, μαλακό SC1 και μεσαίο SC2.

Για πίσω η Moto2 θα έχει τα μαλακά ανάπτυξης D0532 που χρησιμοποιήθηκαν στο Sachsenring και στην Aragón συν το σκληρό πρότυπο SC3, ενώ η Moto3 θα βασιστεί στο μεσαίο SC2 και στην εξέλιξη C1096 (σκληρό), που είναι ήδη γνωστό στους αναβάτες.

Το Phillip Island είναι μια πολύ απαιτητική πίστα, ειδικά μετά από το στρώσιμο με νέα άσφαλτο

"Το Phillip Island είναι μια πίστα που γνωρίζουμε πολύ καλά, στην πραγματικότητα αγωνιζόμαστε εκεί για πολλά χρόνια τόσο με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike όσο και με το Εθνικό Πρωτάθλημα Superbike της Αυστραλίας. Τελευταία φορά αγωνιστήκαμε εκεί με το WordSBK τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους με τη νέα άσφαλτο, και μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι αυτή είναι μια εξαιρετικά απαιτητική πίστα για τους κατασκευαστές ελαστικών και η νέα άσφαλτος φαίνεται να την έκανε ακόμα πιο επιθετική για τα ελαστικά αυξάνοντας τα επίπεδα “λειαντικότητας” και φθοράς. Επίσης η επιφάνεια της πίστας ήταν ακόμα φρέσκια και λίγο βρώμικη, τους τελευταίους μήνες η κατάσταση μπορεί να βελτιώθηκε λίγο, αλλά τα επίπεδα “λειαντικότητας” παραμένουν υψηλά Πέρα από τη νέα άσφαλτο, αυτή η πίστα ήταν πάντα πολύ απαιτητική κυρίως λόγω της ιδιαίτερης διάταξής της, με σχεδόν όλες τις στροφές αριστερές, που έχουν ως αποτέλεσμα την υψηλή θερμομηχανική καταπόνηση για τα ελαστικά Αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι πώς θα συμπεριφέρονται τα ελαστικά μας της Moto2 και Moto3, επειδή αυτή είναι η πρώτη φορά για που τα συγκεκριμένα στην Αυστραλία, αν και φανταζόμαστε ότι η κατηγορία που θα επιβαρύνει περισσότερο τα ελαστικά θα είναι το Moto2. Για το λόγο αυτό, σε συμφωνία με την IRTA, η διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Moto2 το πρωί της Παρασκευής επεκτάθηκε κατά 15 λεπτά, φθάνοντας συνολικά τα 55 λεπτά, για να διευκολύνει το έργο των ομάδων και των αναβατών και να τους επιτρέψει να κάνουν αρκετούς γύρους και με τα δύο πίσω ελαστικά. Δεδομένης της μοναδικότητας αυτής της πίστας, στην πραγματικότητα αποφασίσαμε να παρέχουμε για το πίσω μέρος το μαλακό D0532 που χρησιμοποιήθηκε στο Sachsenring και την Aragón και το SC3, που είναι η σκληρή έκδοση της  σειράς για τη Moto2, ενώ οι αναβάτες της Moto3 θα έχουν το μεσαίο SC2 ως πιο μαλακή λύση και το C1096, μια εξέλιξη που έχει ήδη φορεθεί σε ορισμένους αγώνες GP, ως εναλλακτική».

  - Ειδική κατανομή: οι αναβάτες και των δύο κατηγοριών θα έχουν στάνταρ μπροστινά ελαστικά, μαλακά SC1 και μεσαία SC2, με 8 ελαστικά για κάθε σύνθεση. Επομένως, 2 μονάδες περισσότερες από την τυπική κατανομή των 6 ελαστικών. Στη Moto2 τα πίσω ελαστικά διαφέρουν από τη στάνταρ κατανομή: θα υπάρχει η εξέλιξη D0532 σε 8 ελαστικά ανά αναβάτη ως μαλακή επιλογή και έξι σκληρές μονάδες SC3 ως εναλλακτική επιλογή. Στη Moto3 το μεσαίο SC2, που είναι συνήθως η πιο σκληρή έκδοση, θα είναι το πιο μαλακό διαθέσιμο ελαστικό, ενώ η εναλλακτική θα αντιπροσωπεύεται από την εξέλιξη C1096 (σκληρό), και τα δύο σε 8 μονάδες ανά αναβάτη. Δεδομένου ότι και στις δύο κατηγορίες τα slick μείγματα παραμένουν δύο μπροστά και δύο πίσω, όπως απαιτείται από τη στάνταρ κατανομή, ο αριθμός των ελαστικών που μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε οδηγός το Σαββατοκύριακο παραμένει αμετάβλητος: 8 εμπρός και 9 πίσω, συνολικά 17 ελαστικά.

  - Διάταξη και πίεση ελαστικών: Κατασκευασμένο το 1956, το Phillip Island είναι μια πίστα με συναρπαστική διάταξη με μια σειρά από γρήγορες, ανοικτές στροφές που χωρίζονται από δύο μόνο φουρκέτες, όπου συνήθως υπάρχουν πολλά προσπεράσματα. Η μόνη ευθεία ορισμένου μήκους, αυτή μπροστά από τα pits, είναι κατηφορική και επιτυγχάνονται πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Τα ελαστικά υπόκεινται σε ισχυρά και συνεχή θερμομηχανικά φορτία, ειδικά στην αριστερή πλευρά, και υπάρχει υπερθέρμανση μιας περιοχής, αλλά ταυτόχρονα υπάρχει και μια μέγιστη γωνία κλίσης που δημιουργεί διαφορετικές δυνάμεις ολίσθησης με πολύ ισχυρή στρέψη και πλευρική φόρτιση.

  - Ο Νότιος Βρόχος: Μια ιδιαιτερότητα του Philip Island είναι η περίφημη στροφή 2, που ονομάζεται Southern Loop. Είναι μια πολύ μεγάλη καμπύλη με σταθερή γωνία κλίσης που επιτρέπει στις μοτοσυκλέτες να στρίβουν με τέρμα γκάζι για μεγάλο χρονικό διάστημα.,  Σε αυτές τις συνθήκες, τα ελαστικά αναγκάζονται να λειτουργήσουν για κάποιο χρονικό διάστημα με μηχανικά φορτία εντοπισμένα σε μια μικρή λωρίδα του πέλματος με αποτέλεσμα την ταχεία αύξηση της θερμοκρασίας στο συγκεκριμένο σημείο που μπορεί να προκαλέσει απώλεια πρόσφυσης, η οποία, με τη σειρά της, προκαλεί περαιτέρω αύξηση της θερμοκρασίας λόγω τριβής και μεγάλη φθορά στο ελαστικό. Υπάρχει επομένως μια εκθετική και ανεξέλεγκτη αύξηση της θερμοκρασίας ικανή να δημιουργήσει μια θερμική αποσύνθεση της γόμας.
 

Επόμενο άρθρο »

Phillip Island: Αναβλήθηκαν οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές MotoGP

« Προηγούμενο άρθρο

Η Michelin Motorsport με ασύμμετρα ελαστικά στο Phillip Island

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ