• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Tα φρένα στο MotoGP της Catalunya
Νέα 23/05/2024 - 11:22

Μετά τη διοργάνωση του Le Mans, όπου είχαμε ρεκόρ προσέλευσης με 297.471 θεατές, το MotoGP επιστρέφει στην Ισπανία για το GP Catalunya. 

Το Circuit de Barcelona-Catalunya δημιουργήθηκε το 1991 χάρη σε μια συμφωνία μεταξύ του Royal Automobile Club of Catalunya, της κυβέρνησης της Catalunya και του Δήμου Montmeló και φιλοξενεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα από το 1992.

Τα δεδομένα της πίστας

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται με όλους τους αναβάτες του MotoGP, το Circuit de Barcelona-Catalunya μήκους 4,66 χιλιομέτρων ανήκει στις πολύ απαιτητικές πίστες για φρένα.

Στην κλίμακα από το 1 έως το 6, κέρδισε βαθμολογία δυσκολίας 5 λόγω των 10 σημείων πέδησης και του συνολικού χρόνου ανά γύρο που φτάνει τα 32 δευτερόλεπτα χρήσης φρένων.

Πέντε από τις στροφές απαιτούν φρενάρισμα για τουλάχιστον 3 δευτερόλεπτα και οι αποστάσεις φρεναρίσματος ξεπερνάνε τα 130 μέτρα.

Το σύστημα Anti-Drag της Brembo

Όσο περισσότερο χρησιμοποιούνται τα φρένα, τόσο μεγαλύτερος είναι ο χρόνος του γύρου.

Αυτό είναι προφανές, αλλά είναι λιγότερο γνωστό ότι ακόμη και στα σημεία χωρίς φρένα, η χρήση μιας συμβατικής δαγκάνας φρένων μπορεί να προκαλέσει επιβράδυνση της μοτοσυκλέτας.

Αυτή η διαφορά είναι σχεδόν ανεπαίσθητη, αλλά μπορεί να ανιχνευθεί με την τηλεμετρία και είναι φανερή στις χρονομετρήσεις.

Για να αντιμετωπιστεί αυτό το ζήτημα, εδώ και αρκετά χρόνια οι δαγκάνες MotoGP είναι εξοπλισμένες με ένα σύστημα Anti-Drag, έναν μηχανισμό που έχει σχεδιαστεί για να μειώνει την τριβή κατά τις φάσεις χωρίς πέδηση.

Το σύστημα Anti-Drag της Brembo αποτελείται από έναν μικρό πείρο που ενεργοποιείται από ένα ελατήριο και δρα απευθείας στο τακάκι του φρένου.

Όταν ο αναβάτης αφήσει το φρένο, εξαλείφοντας την πίεση στο σύστημα των φρένων, το ελατήριο απομακρύνει άμεσα τα τακάκια σε θέση που δεν έχουν καμία επαφή με τον δίσκο.

Η πιο δύσκολη στροφή

Η πιο δύσκολη στροφή για το σύστημα πέδησης στο Circuit de Barcelona-Catalunya είναι η πρώτη μετά τη γραμμή εκκίνησης - τερματισμού: οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 342 km/h στα 103 km/h σε 5,2 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 292 μέτρα ενώ οι αναβάτες ασκούν φορτίο 6,9 kg στη μανέτα του φρένου.

Η επιβράδυνση είναι 1,5 g, η πίεση του υγρού φρένων της Brembo φτάνει τα 14,8 bar και η θερμοκρασία των δίσκων από ανθρακονήματα φτάνει τους 620°C.

Pedrosa και Home Joy

Με 3 Παγκόσμια Πρωταθλήματα και 54 νίκες GP, ο Daniel Pedrosa είναι ένας από τους καλύτερους Ισπανούς αναβάτες όλων των εποχών.

Μπήκε στο MotoGP το 2006 και ήταν σημαντικός παίκτης για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά λόγω τραυματισμών δεν κατέκτησε ποτέ τον τίτλο του πρωταθλητή.

Το 2008, που φαινόταν να είναι η χρονιά του, στο Montmeló (τον εντός έδρας αγώνα του) πήρε αμέσως το προβάδισμα και γρήγορα δημιούργησε μια διαφορά.

Σε αντίθεση με τους αντιπάλους του, το φρενάρισμα του εκείνη την ημέρα ήταν ακριβές, γραμμικό και ιδιαίτερα αποτελεσματικό. Ωστόσο, παραμένει η μοναδική του νίκη στο Montmeló.

 

Επόμενο άρθρο »

Catalunya: MotoGP Πρώτες Ελεύθερες Δοκιμές

« Προηγούμενο άρθρο

Η Yamaha κατοχυρώνει την Anti-Dive ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ