• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Καταλωνία (Montmelo)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
TTXGP: Τα οικολογικά GP
Αγώνες με φιλοσοφία MotoGP, αλλά με ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες
Νέα 13/06/2010 - 19:43

Τα MotoGP αποτελούν την υψηλότερη βαθμίδα αγώνων ταχύτητας μοτοσυκλετών, ωστόσο τα TTXGP αρχίζουν να παίρνουν ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις. Άραγε θα στραφούν οι μελλοντικοί αγώνες μοτοσυκλετών προς αυτή την κατεύθυνση; 

 

Ο λόγος γίνεται για τους αθλητές και τις ομάδες που αγωνίζονται με την ίδια μεν φιλοσοφία – αυτή των MotoGP - αλλά χρησιμοποιώντας ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες. Βρίσκονται οι περισσότεροι στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, έλαβαν μέρος στον πρώτο αγώνα που διεξήχθη στην Καλιφόρνια και έχουν πάρει πολύ ζεστά το θέμα του νέου θεσμού αγώνων. 

 

Βασικά η όλη κατασκευή της μοτοσυκλέτας διαφέρει αισθητά από μία συμβατική μοτοσυκλέτα που διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι περισσότερες ομάδες χρησιμοποιούν μοτέρ της Agni, μία Αμερικάνικη εταιρεία που έχει εξειδικευτεί στην σχεδίαση και την κατασκευή ηλεκτροκινητήρων ανάλογα με την χρήση που προορίζονται. Συνεπώς για μία μοτοσυκλέτα που προορίζεται για αγωνιστική χρήση λαμβάνονται υπ’ όψιν το βάρος της, για να υπολογιστεί ο μειωτήρας που θα χρησιμοποιηθεί, καθώς επίσης η διάσταση των τροχών και ελαστικών και η τριβή τους στην άσφαλτο. Ο ρυθμιστής είναι το βασικό εξάρτημα που χρειάζεται κανείς σε μία τέτοια κατασκευή για να βελτιώσει την ροπή, και την ελκτική πρόσφυση. Στις μοτοσυκλέτες παραγωγής συναντάει κανείς τον ρυθμιστή που παίζει ρόλο φραγής επιδόσεων. Συνεπώς μέσω ενός μπουτόν επιλέγει κανείς το Easy mode, το Sport mode, κ.λπ. 

 

Ακόμη και τα πλαίσια αυτών των μοτοσυκλετών είναι διαφορετικά μιας κι έχουν να κάνουν με διαφορετικές δυνάμεις που εφαρμόζονται σ’αυτά. Η εταιρείες Zero και Mavisen είναι οι πιο γνωστές στο χώρο των ηλεκτροκίνητων αγωνιστικών μοτοσυκλετών στο τομέα των πλαισίων. Πιο συγκεκριμένα η Zero συνεργάζεται στενά με την Agni για να επωφεληθεί πλήρως τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις του ηλεκτρικού της κινητήρα. Κάποιοι ιδιώτες χρησιμοποιούν πλαίσιο από παλιά TZ ή άλλα δίχρονα μοντέλα. 

 

Από την άλλη πλευρά η Mavisen παρέχει πλήρη υποστήριξη των μοτοσυκλετών της στην πίστα. Η μοτοσυκλέτα της Mavisen βασίζεται στην Superbike RC8 της ΚΤΜ και διαθέτει ατσάλινο πλαίσιο. Η αισθητική της είναι αυτούσια με του RC8 και το βάρος της φθάνει μόλις τα 110 κιλά, χωρίς τις μπαταρίες. 

 

Το πρωτάθλημα με τις ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες διεξάγεται φέτος στην Βόρειο Αμερική, την Μεγάλη Βρετανία και την Ιταλία. Φυσικά, έχουμε δει στο παρελθόν μεμονωμένες συμμετοχές στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Endurance και το Isle Of Man. Ο μεγάλος τελικός της φετινής χρονιάς που θα περιλαμβάνει τους 8 πρώτους αναβάτες από τα τρία πρωταθλήματα (Αμερικής, Αγγλίας και Ιταλίας) θα πραγματοποιηθεί στην Ισπανία στην πίστα της Albacete (24/10). Ίδωμεν...

Επόμενο άρθρο »

Αγριεμένος ο Dovizioso

« Προηγούμενο άρθρο

Αποσύρεται οριστικά ο Troy Bayliss

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα