• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Παραχωρήσεις: πώς μπορούν οι κατασκευαστές στο MotoGP™ να αλλάξουν κατάταξη;
Αγώνες 09/03/2024 - 16:35

Ακολουθεί μια σύνοψη του τι θα μπορούσε να αλλάξει – και τι όχι – στο επόμενο σημείο ελέγχου το καλοκαίρι του 2024

Το νέο σύστημα παραχωρήσεων του MotoGP™ τέθηκε σε ισχύ πριν από τη δοκιμή της Βαλένθια στα τέλη του 2023 και το έχουμε ήδη δει σε δράση. Αυτή τη στιγμή η Ducati είναι στην κατάταξη A, η KTM και η Aprilia στην κατάταξη C και η Yamaha και η Honda στην κατάταξη D. Αυτή η κατάταξη βασίζεται στο πρώτο σημείο ελέγχου στα τέλη του 2023, η οποία έλαβε υπόψη ολόκληρη τη σεζόν. Η επόμενη φορά που θα υπολογιστεί το ποσοστό των βαθμών για να αποφασιστεί η κατάταξη κάθε εργοστασίου είναι στις καλοκαιρινές διακοπές φέτος.

Αυτό το σημείο ελέγχου θα λαμβάνει υπόψη την περίοδο μετά το καλοκαίρι του 2023 (ξεκινώντας από το βρετανικό GP) μέχρι πριν από το καλοκαίρι του 2024 (μέχρι και το γερμανικό GP). Οι βαθμοί των κατασκευαστών βαθμολογούνται μόνο από τη μοτοσυκλέτα με τα κορυφαία αποτελέσματα της κατάταξης.

 

Τι θα έπρεπε λοιπόν να επιτύχει κάθε κατασκευαστής για να ανέβει ή πώς θα κινηθεί προς τα κάτω;

Yamaha και Honda

Αυτήν τη στιγμή απολαμβάνουν τα περισσότερα πλεονεκτήματα του νέου συστήματος καθώς ξεκινάμε τους Αγώνες του 2024, τόσο η Yamaha όσο και η Honda βρίσκονται στην κατάταξη D. Για να ανέβουν στην κατάταξη C το καλοκαίρι, η Yamaha θα χρειαζόταν 171 βαθμούς και η Honda 175. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει κατά μέσο όρο να λαμβάνουν 18 βαθμούς η καθεμία το Σαββατοκύριακο στο GP, κάτι που είναι γνωστό και ως τέταρτη θέση σε κάθε Αγώνα GP και Tissot Sprint. Και οι δύο κατασκευαστές μπορούν να ανεβούν μόνο μέχρι το μέγιστο βαθμό C στο επόμενο σημείο ελέγχου.

 

KTM και Aprilia

Η KTM χρειάζεται μόνο 65 βαθμούς για να διατηρήσει την τρέχουσα κατάταξη C, η οποία είναι κατά μέσο όρο 7 βαθμούς ανά GP, ή μια θέση στην 9η θέση σε κάθε Αγώνα Grand Prix και Sprint. Εν τω μεταξύ, για να ανέβει στην κατάταξη Β, το Αυστριακό εργοστάσιο θα χρειαζόταν 265 βαθμούς. Αυτός είναι ένας μέσος όρος 27 βαθμών ανά Αγώνα το Σαββατοκύριακο, ή η δεύτερη θέση σε κάθε Αγώνα GP και Sprint. Η Aprilia βρίσκεται επίσης αυτή τη στιγμή στην κατάταξη C. Για να διατηρήσει αυτή, πρέπει να κερδίσει 80 βαθμούς μέχρι το επόμενο σημείο ελέγχου στο καλοκαιρινό διάλειμμα. Αυτός είναι ένας μέσος όρος 8 βαθμών ανά Σαββατοκύριακο, ή τερματισμοί  στην 8η θέση σε κάθε Αγώνα GP και Sprint. Για να ανεβεί στην κατάταξη Β θα απαιτούσε 284 βαθμούς πριν από το καλοκαίρι, με μέσο όρο 29 βαθμούς ανά Grand Prix. Με άλλα λόγια, μια 2η θέση σε κάθε Αγώνα GP και Sprint. Είναι εξαιρετικά απίθανο η Aprilia ή η KTM να κατέβουν στην κατάταξη D.

 

Ducati

Η Ducati βρίσκεται σε ισχυρή θέση στην κατάταξη Α, καθώς το δεύτερο μισό της περασμένης σεζόν θα ληφθεί υπόψη στο σημείο ελέγχου του καλοκαιριού του 2024, παράλληλα με το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Καθώς προετοιμαζόμαστε για να σβήσουν τα φώτα για το 2024, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να κερδίσουν λιγότερους από 28 βαθμούς το Σαββατοκύριακο για να χάσουν τη θέση τους από την κατάταξη Α. Για να τη διατηρήσουν, πρέπει να κερδίσουν 277 βαθμούς πριν τις καλοκαιρινές διακοπές.

Επόμενο άρθρο »

868 ημέρες περιμένει μια νίκη ο Marc Marquez!

« Προηγούμενο άρθρο

Poncharal για Acosta: «Είναι ξεχωριστός, είναι διαφορετικός, είναι καλύτερος»

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ