• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo Valencia - Τελευταίος αγώνας του Marquez με το HRC αλλά όχι με την Brembo
Νέα 23/11/2023 - 16:11

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο τίτλος του παγκόσμιου πρωταθλήματος θα κριθεί στο 20ο και τελευταίο GP της σεζόν.  

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται με όλους τους αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP, η πίστα Ricardo Tormo είναι μια πίστα μέτριας δυσκολίας για τα φρένα.

Στην κλίμακα από το 1 έως το 6, βαθμολογείται με 3, που είναι η χαμηλότερη βαθμολογία ανάμεσα στις τρεις Ισπανικές πίστες του παγκόσμιου πρωταθλήματος.

Η πίστα πήρε το όνομά της από τον πρώτο παγκόσμιο πρωταθλητή μοτοσυκλέτας από τη Βαλένθια τον Ricardo Tormo που πέθανε πρόωρα το 1998.

Η πίστα έχει μήκος μόνο 4.005 μέτρα (μόνο το Sachsenring είναι πιο κοντό) που σημαίνει ότι οι θεατές μπορούν να δουν ολόκληρη την πίστα.

Ο Marc αποχαιρετά τη Honda αλλά όχι την Brembo

Το GP της Βαλένθια θα είναι επίσης ο τελευταίος αγώνας του Marc Marquez με τη Honda στο GP. 

Στα 11 αυτά χρόνια με το HRC, ο Ισπανός άσος συμμετείχε σε 167 GP στην κορυφαία κατηγορία και κέρδισε 59 νίκες, 101 βάθρα, 64 pole positions και 59 ταχύτερους γύρους, αλλά πάνω απ' όλα κέρδισε 6 παγκόσμιους τίτλους!

Το 2024 ο Marc Marquez θα τρέχει με τα χρώματα της ομάδας Gresini Racing οδηγώντας μια Ducati. 

Το κοινό χαρακτηριστικό των 8 τίτλων του (6 MotoGP, 1 στη Moto2 και 1 στα 125) είναι τα φρένα της Brembo, ακόμα κι αν οι προδιαγραφές έχουν αλλάξει: στο Derbi 125, η μπροστινή δαγκάνα ήταν 2πίστονη και οι δίσκοι ήταν ατσάλινες διαμέτρου 218 mm. Στη Moto2, η Suter είχε δαγκάνες 4 εμβόλων και χαλύβδινους δίσκους 290 mm. Στο MotoGP, οι δίσκοι είναι κατασκευασμένοι από ανθρακονήματα με διάμετρο 355 mm και η πίσω δαγκάνα είναι ακτινωτή.

Οι τελευταίες 360 στιγμές πέδησης

Οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους στις 9 από τις 14 στροφές στην πίστα Ricardo Tormo, δύο φορές σε 3 διαδοχικές στροφές: από τη στροφή 4 μέχρι τη στροφή 6 και από την τελευταία στροφή στις δύο πρώτες μετά τη γραμμή εκκίνησης. 

Λαμβάνοντας υπόψη τόσο τον αγώνα Sprint το Σάββατο όσο και τον αγώνα της Κυριακής, κάθε αναβάτης θα κάνει τα 360 τελευταία φρεναρίσματα της σεζόν, η οποία, με τα 20 GP και τους αγώνες Sprint, ήταν η πιο δύσκολη μέχρι σήμερα.

Σε έναν γύρο στην ισπανική πίστα, τα φρένα της Brembo στις μοτοσυκλέτες MotoGP χρησιμοποιούνται για 28 δευτερόλεπτα, ή το 32% του συνολικού χρόνου. 

Σε ένα τυπικό αγώνα το συνολικό φορτίο (από την εκκίνηση μέχρι τον τερματισμό) που ασκεί κάθε αναβάτης στη μανέτα του μπροστινού φρένου είναι πάνω από 1.050 κιλά, δύναμη μεγαλύτερη σε σχέση με αυτή για τα GP που διεξήχθησαν φέτος στη Χερέθ και στο Μονμελό.

Απίστευτη επιβράδυνση πριν την 1η στροφή!

Από τα 9 σημεία φρένων στην πίστα Ricardo Tormo, μόνο 1 χαρακτηρίζεται ως απαιτητικό στα φρένα, 2 είναι μέσης δυσκολίας και τα υπόλοιπα 6 δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικά.

Το πιο απαιτητικό και σκληρό φρενάρισμα για τις μοτοσυκλέτες MotoGP είναι στην πρώτη στροφή μετά τη γραμμή εκκίνησης όπου οι μοτοσυκλέτες MotoGP φρενάρουν από τα 326 km/h στα 122 km/h σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα και καλύπτουν απόσταση 226 μέτρα.

Για να γίνει αυτό, οι αναβάτες εφαρμόζουν φορτίο 6,2 κιλών στη μανέτα του φρένου και υπόκεινται σε επιβράδυνση 2 G, ενώ η πίεση του υγρού φρένων εκτοξεύεται στα 12 bar.

 

 

Επόμενο άρθρο »

Valencia: Moto3 Δεύτερες Δοκιμές

« Προηγούμενο άρθρο

Πρώτη επίσημη δοκιμή με τα Pirelli στη Moto2 και Moto3

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα