• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε Suzuki V-Strom 800 & 1050
Τεστ-Μοντέλα 02/06/2023 - 22:52

του Δημήτρη Διατσίδη

συνεργάστηκε ο Μπάμπης Κελάφης

Φωτογραφία: Γιώργος Καραγεωργάκης και συνεργάτες

 

 

Με αφετηρία την Μάνδρα Αττικής και με διαδρομές στην παλιά εθνική προς τη Θήβα, αλλά και σε χωμάτινη διαδρομή, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια μικρή πρώτη γεύση από τα μοντέλα V-Strom 800 DE,  V-Strom 1050 DE, & Street Edition, στην καλά οργανωμένη δημοσιογραφική παρουσίαση της Σφακιανάκης ΑΕΒΕ, αντιπροσώπου της Suzuki στη χώρα μας. 

Η 1050 με το γνωστό V-2 μοτέρ των 106 ίππων και της μεγάλης ροπής, έχει μια πιο χωμάτινη έκδοση με μπροστινό τροχό 21 ιντσών και ζάντα με ακτίνες και μια Street εκδοχή με τροχό 19 ιντσών. Στην οικογένεια V-Strom ανάμεσα σε αυτό το μεγάλο μοντέλο και το best seller 650, τοποθετείται το ολοκαίνουργιο 800, βασισμένο σε ένα δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με απόδοση 83 ίππους στις 8,500 σ.α.λ. και ροπή 78 Nm στις 6,800 σ.α.λ., με στρόφαλο 270° μοιρών, ώστε να έχει χρονισμό ανάφλεξης ίδιο με των V-2 μοτέρ. Η χρήση του ονόματος V-Strom από ένα μοντέλο με εν σειρά μοτέρ γίνεται λόγω της δυναμικής του εν λόγω ονόματος, αλλά και για να δείξει ότι η Ιαπωνική εταιρία κρατά τα χαρακτηριστικά του V, μέσω αυτού του χρονισμού ανάφλεξης. 

V-Strom 1050 Street Edition
V-Strom 1050 Street Edition

Άλλωστε η τεράστια επιτυχία του V-Strom 1000 είναι που ενέπνευσε την παραγωγή του V-Strom 650 το 2004. Η ανάπτυξη και η εξέλιξη της σειράς συνεχίστηκε όλα τα επόμενα χρόνια, μέχρι και το πρόσφατο λανσάρισμα του V-STROM 1050DE στο 2022, το οποίο πρόσθεσε ακόμη περισσότερες δυνατότητες για εξερεύνηση και πέρα από εκεί που σταματούν οι ασφάλτινες διαδρομές. Μέχρι σήμερα, οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις έχουν ανέλθει σε περισσότερες από 440,000 μονάδες.

1050 Street
1050 Street

Έτσι αρχικά να διευκρινήσουμε ότι το V-STROM 800DE δεν αντικαθιστά το 650, αλλά βασίζεται στη σταθερή φήμη που έχουν αποκτήσει τα άλλα μοντέλα της οικογένειας και προσφέρει κάτι διαφορετικό για τους αναβάτες που αναζητούν περισσότερη ισχύ και προηγμένα χαρακτηριστικά από ότι στο V-STROM 650.

 

Μάλιστα, σύμφωνα με την Suzuki, το V-STROM 800DE στέλνει αμέσως το μήνυμα ότι πρόκειται για μια νέα μοτοσυκλέτα περιπέτειας - τουρισμού που θα εγκαινιάσει μια συναρπαστική νέα εποχή οδηγικής απόλαυσης διπλής χρήσης. Τα κορυφαία χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν τη μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης και τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στην οικογένεια V-STROM, φαρδύ τιμόνι αλουμινίου, ένα μοναδικά διαμορφωμένο ψαλίδι αλουμινίου, μπροστινό τροχό 21 ιντσών, ανεστραμμένο μπροστινό πιρούνι και έγχρωμο πίνακα οργάνων πολλαπλών λειτουργιών TFT LCD. Περιλαμβάνονται βέβαια τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, όπως ο επιλογέας Drive Mode Selector της Suzuki, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Suzuki Traction Control System με λειτουργία G (χώμα), τη λειτουργία Rear ABS OFF και το σύστημα Bi-Directional Quick Shift της Suzuki. 

O V-2 παραμένει ένας εξαιρετικός κινητήρας
O V-2 παραμένει ένας εξαιρετικός κινητήρας

Αρχικά οδηγήσαμε στην ασφάλτινη διαδρομή μας την V-Strom 1050 Street Edition, η οποία μας άφησε πολύ καλή εντύπωση, συνολικά, αλλά και ειδικά με το θαυμάσιο quickshifter, το οποίο συνεργάζεται με την αδρανειακή μονάδα IMU, αλλά και η απόδοση του πλασίου – αναρτήσεων – φρένων, ακόμη και σε αρκετή πίεση, που έφτασε τα ελαστικά της στο όριο. Πέρα από την αίσθηση σιγουριάς, η άνεση είναι σε υψηλά επίπεδα και η προστασία από τον ανεμοθώρακα άψογη. 

V-Strom 800DE
V-Strom 800DE

Μετά ήρθε η ώρα του 800, με τον τροχό των 21 ιντσών μπροστά, που του αφαιρεί ελάχιστα από την αίσθηση των 19 του 1050 που μόλις είχαμε οδηγήσει. Βέβαια σε κλειστές στροφές του δίνει ένα πλεονέκτημα και τελικά η συνολική του ισορροπία στην άσφαλτο είναι παραπάνω από ικανοποιητική. Για το κομμάτι της χωμάτινης βόλτας μας ανέλαβε τη συνέχεια ο Μπάμπης Κελάφης που έγραψε: “Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των νέων V-Strom 800 & 1050 της Suzuki υπήρχε και η δυνατότητα, για όσους το επιθυμούσαν, να τις οδηγήσουν και σε μια μικρή χωμάτινη διαδρομή. Φυσικά είπα ναι μιας και, αν κάπου ξέρω κάτι παραπάνω από το μέσο αναβάτη μοτοσυκλέτας αυτό είναι στην οδήγηση στο χώμα.

Θα πει κάποιος κάνουν για Off Road διαδρομές η Adventure μοτοσυκλέτες; Η απάντηση είναι ξεκάθαρα ΝΑΙ, μάλιστα ακόμη και μια Superbike με ένα σετ λάστιχα Enduro μπορεί να πάει σχεδόν παντού!

800DE
800DE

 

Για το χωμάτινο κομμάτι της διαδρομής, κλασικός χωματόδρομος με πέτρες και αρκετή σκόνη, ήταν διαθέσιμες η "χωμάτινη" έκδοση DE της V-Strom 1050 και η νέα V-Strom 800 DE. Οι βασική διαφορά των εκδόσεων DE είναι οι τροχοί που είναι εμπρός 21" με ακτίνες και σαμπρέλα, μια επιλογή που κατά τη Suzuki είναι καταλληλότερη για τις χωμάτινες διαδρομές από τις χυτές ζάντες με Tubelles λάστιχα που φοράει η στάνταρ V-Strom 1050 Street Edition.

 

Το πρώτο αναγνωριστικό πέρασμα το κάναμε με την 1050 DE - που ήδη γνωρίζαμε τη συμπεριφορά της από προηγούμενη δοκιμή. Η μεγάλη V-Strom με το στιβαρό αλουμινένιο πλαίσιο δυο δοκών και τις πιο σφιχτές ρυθμίσεις των αναρτήσεων σίγουρα εμπνέει εμπιστοσύνη σε διαδρομές με πατημένο χώμα, αλλά στις κροκάλες ειδικά με σχετικά χαμηλές ταχύτητες, η αντίδραση της είναι λίγο απότομη και δημιουργεί ένα αίσθημα ανασφάλειας, όπως σχεδόν όλες οι μεγάλες Adventure, που ενισχύεται από τη σκέψη ότι μια αστεία και ανώδυνη πτώση μπορεί να έχει σημαντικό κόστος σε ανταλλακτικά.

 

Στη συνέχεια στην ίδια διαδρομή οδηγήσαμε τη νέα V-Strom 800 DE και εκεί πραγματικά φάνηκε η διαφορά, μιας και το μικρότερο βάρος, οι πιο μαλακές αναρτήσεις και η ελεγχόμενη ελαστικότητα του πλαισίου κάνουν τη συμπεριφορά της σε χωμάτινες διαδρομές με πέτρες πιο εύκολη και το σημαντικότερο πιο προβλέψιμη. Αυτό κάνει την οδήγηση στο χώμα πιο φιλική (συγχωρητική). Το τελευταίο ειδικά είναι πολύ σημαντικό για τον μέσο αναβάτη - δεν είμαστε όλοι 2μετροι αγωνιζόμενοι - γιατί του προσφέρει αίσθημα ασφάλειας και τον προφυλάσσει από μικρο-πτώσεις που πέρα από ακριβές ενδεχομένως να είναι και οδυνηρές.

V-Strom 800 DE
V-Strom 800 DE

 

Συγκρίνοντας τη συμπεριφορά στο χώμα των δυο Adventure της Suzuki ξεκάθαρα προτιμάμε τη νέα V-strom 800 DE και περισσότερα θα μάθουμε όταν θα έχουμε τη V-Strom 800 στα χέρια μας για πλήρη δοκιμή και σύγκριση με τη νέα Honda Transalp 750.”

 

Όμως όπως και νάχει η πρώτη αυτή σύντομη δοκιμή μας άφησε μια ωραία γεύση σε άσφαλτο και χώμα και είναι μια γεύση που μας λέει ότι η Suzuki μπορεί να συνεχίσει να πιστεύει στην οικογένεια V-Strom και να περιμένει ανάλογα καλή συνέχεια στιςΕν σειρά 800 κ.εκ.

Εν σειρά 800 κ.εκ.
πωλήσεις τους, αν αναλογιστεί κανείς και τη σημαντική αξιοπιστία του παγκόσμιου δικτύου “after sales” της εταιρίας, που δίνει μεγάλη έμφαση στις ανάγκες του κάθε πελάτη της.

Μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων
Μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων

Επόμενο άρθρο »

Τo νέο Urban Adventure Scooter ADX 125 της SYM ήρθε και ανακοινώθηκε η τιμή του

« Προηγούμενο άρθρο

Έρχεται η νέα Yamaha Ténéré 700 World Rally

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ