• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Αποστολή στο Μιλάνο: Yamaha XMAX 300
Τεστ-Μοντέλα 28/05/2023 - 15:28

Γράφει ο Θάνος Κυλάφης

 

Το 2005 η Yamaha μας σύστησε ένα νέο μεσαίο σπορ σκούτερ, το ΧΜΑΧ, που σχεδιαστικά άλλα και λειτουργικά ήταν εμπνευσμένο από το TMAX. Η συνταγή του XMAX αποδείχθηκε επιτυχημένη και έβαλε την Yamaha στο χώρο των μεσαίων MAXI Scooters. Τώρα, το 2023, η ιαπωνική εταιρεία μας επιδεικνύει την πέμπτη γενιά αυτού του πολύ πετυχημένου εγχειρήματός της, που έχει πουλήσει ήδη πάνω από 450.000 τεμάχια. 


Ο τόπος που επέλεξε η Yamaha για την παρουσίαση της πέμπτης γενιάς του XMAX ήταν το Μιλάνο, μια πόλη ταυτόσημη με την φινέτσα και την κυκλοφορία των σκούτερ. Πράγματι, στις 3 μέρες που παραμείναμε εκεί, ο κύριος όγκος της δίτροχης μετακίνησης γινόταν με σκούτερ, οπότε ήταν ίσως το καταλληλότερο μέρος για να "γνωρίσουμε" το νέο XMAX 300.


Οι διαφορές με προηγούμενες εκδόσεις γίνονται εμφανείς με το που βλέπει κάποιος το νέο XMAX. Το σώμα έχει επανασχεδιαστεί με πιο επιθετικές και σπορ γραμμές, δίνοντάς μας ένα πιο μαζεμένο σκούτερ. Τα φλας μπροστά έχουν ανέβει σε ψηλότερο σημείο, επιτρέποντας την περαιτέρω σμίκρυνση του πλάτους, κάτι που μας φάνηκε πολύ βολικό όταν ελισσόμασταν στην κίνηση του Μιλάνου. Οι προβολείς για πρώτη φορά αποκτούν το σχήμα X, μια πολύ ωραία στυλιστική λεπτομέρεια, η οποία είναι περισσότερο εμφανής μπροστά, ενώ πίσω θέλει λίγη φαντασία για να το δει κανείς. 


Στην καρδιά του XMAX βρίσκουμε έναν σύγχρoνο, μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο τετράχρονο κινητήρα 292cc, ο οποίος αποδίδει 20,6 ίππους και 29 Νm ροπής. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 138 χλμ./ώρα, ενώ εμείς ταξιδέψαμε άνετα με 110-120 χλμ. στις εθνικές οδούς γύρω από το Μιλάνο.


Αυτό μας φέρνει σε ένα άλλο κεντρικό θέμα, πολύ σημαντικό για τα σκούτερ. Την άνεση. Η σέλα (κάτω από την οποία χωράνε 2 full face κράνη) έχει ύψος 795 χιλιοστά και, πέρα από κομψή, είναι και πολύ άνετη, ενώ η θέση οδήγησης μπορεί να ποικίλει ανάλογα με τις ανάγκες και τη σωματοδομή του αναβάτη. Ως αναβάτης στο 1,88 μπορεί στην αρχή να ένιωθα λίγο "γίγαντας" με τα πόδια μου να βρίσκουν στο τιμόνι, όμως σύντομα βρήκα την θέση οδήγησης που μου ταίριαζε και από εκεί και πέρα ήταν μια πολύ ευχάριστη βόλτα περιμετρικά της λίμνης Κόμο. 


Στους ορεινούς στριφτερούς δρόμους το XMAX έδειξε τον σπορ χαρακτήρα του, όντας πρόθυμο στις αλλαγές κατευθύνσεων και στο στρίψιμο. Το μόνο που θα θέλαμε παραπάνω θα ήταν η επιτάχυνση να είναι λίγο πιο άμεση και οι αναρτήσεις λίγο πιο σκληρές, αλλά και τα 2 δεν ήταν σε βαθμό ενοχλητικό, πιο πολύ αναφέρονται σαν ένα βήμα προς το πιο ιδανικό (για την δική μας προσωπική προτίμηση), παρά ως ένα πρόβλημα. 


Στο κομμάτι των ηλεκτρονικών έχουμε 2 οθόνες (στην έκδοση Tech Max που οδηγήσαμε), όπου στη μια έχουμε το ταχύμετρο, μαζί με δείκτη βενζίνης και χιλιομετρητή, ενώ στην άλλη έχουμε μια πληθώρα επιλογών που προσφέρουν πληροφορίες για το ταξίδι, από χάρτη της διαδρομής μέχρι προειδοποίηση για το όριο ταχύτητας και πληροφορίες για την μέση κατανάλωση βενζίνης. Τα διαφορετικά αυτά χαρακτηριστικά είναι εύκολα διαχειρίσιμα, με το μενού να είναι κατανοητό και απλό, ενώ όλες οι αλλαγές γίνονται εύκολα και γρήγορα από τον αριστερό διακόπτη στο τιμόνι χωρίς να αποσπούν την προσοχή του αναβάτη. Φυσικά, υπάρχει η διαθεσιμότητα σύνδεσης με Smartphone, στο αριστερό ντουλαπάκι κάτω από το τιμόνι, το οποίο, μαζί με τη χρήση της δωρεάν εφαρμογής MyRide app ανοίγει ακόμα περισσότερες δυνατότητες. 


Στα περιφεριακά έχουμε τηλεσκοπικά πιρούνια μπροστά και ψαλίδι πίσω, ενώ στα φρένα έχει τοποθετηθεί μονός δίσκος 267 χιλιοστών μπροστά και μονός δίσκος 245 χιλιοστών πίσω, φυσικά με παρόν το ABS. Υπάρχει επίσης και Traction Control, το οποίο μπορεί ο αναβάτης να απενεργοποιήσει αν επιθυμεί. 

 


Η κατανάλωση ορίζεται στα 3 lt./100 χλμ., με το ρεζερβουάρ των 13,2 λίτρων να επιτρέπει αυτονομία της τάξεως των 400 χιλιομέτρων. Σε κάθε περίπτωση ο αναβάτης μπορεί να παρακολουθεί την κατανάλωση - και να προσαρμόζει αντίστοιχα το συλ οδήγησής του - με βάση της πληροφορίες της οθόνης που αναφέραμε παραπάνω. 

 


Συνοψίζοντας, το XMAX 300 είναι ένα ευχάριστο στην οδήγηση και άνετο σκούτερ, "σύμμαχος" μέσα στην κίνηση της πόλης, ενώ δεν θα πει όχι σε μικρές εξορμήσεις, είτε αυτές περιλαμβάνουν εθνικές οδούς, είτε τους αγαπημένους μας στριφτερούς δρόμους που οδηγούν σε υπέροχα τοπία, όπως αυτά που αντικρίσαμε περιμετρικά της λίμνης Κόμο. 

 

Περισσότερες πληροφορίες για την έκδοση XMAX 300 μπορείτε να βρείτε εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες για την έκδοση ΧΜΑΧ 300 Tech MAX μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

Εξοπλισμός Αναβάτη: 

Κράνος - SHOEI NXR - Tzortzopoulos

Μπουφάν - HEBO TRANS-TECH - eXTra products Tassoulis

Γάντια - HEBO TRIAL TEAM - eXTra products Tassoulis

Παντελόνι - SHIMA DEVON - Colori

Μποτάκια - DAINESE MOTORSHOE AIR - Papastavrou

 

Επόμενο άρθρο »

Αποστολή στο Μιλάνο: Yamaha XMAX 300 (Βίντεο)

« Προηγούμενο άρθρο

Στις Σέρρες δοκιμάζουμε το Dunlop KR της Moto 2

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ