• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Αγώνες Sprint: Όσα χρειάζεται να ξέρετε
Νέα 20/02/2023 - 17:08

Μια σημαντική αλλαγή στη μορφή του Σαββατοκύριακου MotoGP θα περιλαμβάνει την εισαγωγή αγώνων Sprint σε κάθε γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 2023.

Ακολουθούν οι κανόνες, το πρόγραμμα και ο τρόπος απονομής των βαθμών…


Ο αγώνας Sprint θα πραγματοποιείται Σάββατο απόγευμα σε κάθε Grand Prix. ΔΕΝ θα αντικαταστήσει τις κανονικές κατατακτήριες δοκιμές ΚΑΤ1 και ΚΑΤ2, οι οποίες θα καθορίζουν την σχάρα εκκίνησης τόσο για τον αγώνα Sprint όσο και για τον αγώνα της Κυριακής.


Ο αγώνας Sprint θα είναι το ήμισυ της απόστασης του αγώνα της Κυριακής και θα δίνονται μισοί βαθμοί (12 βαθμοί για μια νίκη, και 9,8,7,6,5,4,3,2 μέχρι 1 βαθμό για την 9η), ενώ οι νίκες των αγώνων Sprint δεν θα προσμετρώνται στα στατιστικά αποτελέσματα των αναβατών, αλλά θα υπολογίζονται  ξεχωριστά.

Ο Carlos Ezpeleta δήλωσε: "Σε τελική ανάλυση, αυτός δεν είναι άλλος ένας αγώνας Grand Prix που θα προσθέσουμε στο Σαββατοκύριακο".

"Αλλάζουμε πρακτικά μια περίοδο δοκιμών για έναν αγώνα Sprint που θα δίνει βαθμούς, που σημαίνει ότι από εδώ και πέρα ​​για τα στατιστικά, θα είναι η Κυριακή που θα συνεχίσει να δίνει τον νικητή του Grand Prix. Έτσι, ο νικητής του Grand Prix θα είναι ο νικητής του αγώνα".

"Oι αναβάτες θα έχουν μια ακόμη σειρά δεδομένων για, ας πούμε, το προφίλ τους. Έτσι, ένας αναβάτης θα έχει έναν αριθμό από ταχύτερους γύρους, έναν αριθμό pole position, έναν αριθμό βάθρων για το οποίο θα μετράνε μόνο τα βάθρα της Κυριακής και έναν αριθμό νικών. Και από εδώ και πέρα, θα έχουν και νίκες σε αγώνες Sprint. Αυτή θα είναι μια ακόμη σειρά στατιστικών στο προφίλ τους".

"Θα υπάρχει διαδικασία βάθρου για τον αγώνα Sprint, αλλά δεν θα μετράει για τον συνολικό αριθμό των βάθρων που έχει ο αναβάτης. Και τελικά ο νικητής του Grand Prix, θα είναι αυτός που θα κερδίζει τον αγώνα την Κυριακή, θα είναι συναρπαστικό για τους οπαδούς".

Tην Παρασκευή, οι ΕΔ2 θα παραταθούν στα 60 λεπτά (επί του παρόντος 45 λεπτά) και οι συνδυασμένοι χρόνοι από αυτές και τις ΕΔ1 θα χρησιμοποιηθούν για τον καθορισμό της άμεσης πρόσβασης στις ΚΑΤ2.

Οι ΕΔ3 θα μειωθούν τώρα από 45 σε 30 λεπτά - έτσι ουσιαστικά θα πάρουν την θέση των ΕΔ4 που φεύγουν από το πρόγραμμα - και θα ακολουθούν απευθείας οι ΚΑΤ1 και ΚΑΤ2. Ο αγώνας Sprint είναι λοιπόν η τελευταία δράση στην πίστα το Σαββάτο.


Η Moto2 και η Moto3 θα συνεχίσουν να έχουν έναν μόνο αγώνα, την Κυριακή. Η σειρά των Κυριακάτικων αγώνων θα είναι επίσης «τυποποιημένη» την επόμενη σεζόν με την Moto3 να ακολουθείται από την Moto2 και τέλος τα MotoGP, «επιτρέποντας μια βελτιωμένη τελετή απονομής, εορτασμούς στην πίστα και τη δυνατότητα εισόδου οπαδών".

Γιατί η Dorna εισάγει τους αγώνες Sprint;


"Ξέρετε ήδη τι πρόκειται να παρουσιάσουμε: Από την επόμενη χρονιά, έναν αγώνα Sprint το απόγευμα του Σαββάτου σε κάθε Grand Prix, όχι όπως στη Formula 1, αλλά σε κάθε Grand Prix", είχε δηλώσει στην παρουσίαση των αγώνων Sprint ο πρόεδρος της FIM, Jorge Viegas.

"Πιστεύουμε ότι μετά από δύο χρόνια Covid, όταν όλοι μας κάναμε απίστευτες θυσίες για να συνεχίσουμε να έχουμε αυτό το σημαντικό πρωτάθλημα, ήρθε η ώρα να δώσουμε περισσότερη έκθεση, στην τηλεόραση, αλλά και στους θεατές. Χρειαζόμαστε περισσότερους θεατές, χρειαζόμαστε καλύτερο σόου και πρέπει να γεμίσουμε τα Σάββατα".

"Στόχος του Πρωταθλήματος ήταν να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τα πάντα όσο περισσότερο μπορούμε, δουλεύοντας σε όλους τους τομείς", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Dorna, Carmelo Ezpeleta. "Κοιτάξαμε άλλα αθλήματα, διαφορετικές δυνατότητες, για να προσφέρουμε ένα καλύτερο σόου. Έχει συζητηθεί με τη FIM, τους κατασκευαστές και τις ομάδες".

Ο πρόεδρος της IRTA Herve Poncharal είπε: "Αν δεν προχωρήσεις, κάνεις ένα βήμα πίσω. Αν και το σόου μας είναι υπέροχη, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να βελτιωθεί".

"Ναι, κοιτάμε τι συμβαίνει αλλού και τι λειτουργεί αλλού. Είχαμε μια συνάντηση με όλες τις ομάδες MotoGP και υποστήριξαν ομόφωνα την ιδέα. Θα είναι επίσης καλύτερο για τα μέσα ενημέρωσης και τους χορηγούς".

"Δεν θα υπάρξουν περαιτέρω έξοδα επειδή δεν θα υπάρξει άλλη δράση στην πίστα, επομένως δεν θα χρειαστεί να αλλάξον το ελαστικό ή την κατανομή του κινητήρα".

"Θα προσπαθήσουμε να μην δώσουμε περισσότερη δουλειά στους αναβάτες, αλλά να προσφέρουμε περισσότερη δράση και ενθουσιασμό στους θεατές".

Επόμενο άρθρο »

Ο Σάκης Σκούρτας στα “PITS” με τον Δημήτρη Διατσίδη

« Προηγούμενο άρθρο

"Μπορούν να παλεύουν για την πρώτη 5αδα σε κάθε αγώνα"

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα