Αναμφισβήτητα η Suzuki άλλαξε τα δεδομένα στην κατηγορία των Superbike όταν το 1985 παρουσίασε για πρώτη φορά το GSX-R 750, το πρώτο Superbike που ήταν εφοδιασμένο με αλουμινένιο πλαίσιο. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η εταιρεία ήταν η πρώτη που φόρεσε αλουμινένιο πλαίσιο σε μοτοσυκλέτα παραγωγής δύο χρόνια πριν στο RG250Γ. Με το GSX-R χάραξε νέο δρόμο στους αγώνες μοτοσυκλέτας βάζοντας πλέον καινούργια στάνταρτ. Σύμφωνα με τον ορισμό του GSX-R μία Superbike έπρεπε να είναι ελαφριά, Σπαρτιάτικη στον εξοπλισμό, γρήγορη κι εφοδιασμένη με φώτα (για να είναι νόμιμη στο δρόμο).
Στην κατηγορία των 750κ.εκ. και των 1000κ.εκ. το GSX-R μονοπώλησε το ενδιαφέρον των αγωνιζόμενων στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ στα μέσα της δεκαετίας του ’80, αποτελώντας την πιο δημοφιλή επιλογή για
Kevin Schwantz
τους ιδιώτες και τις ισχυρές ομάδες. Υπήρξε σχολείο για μεγάλους αναβάτες, όπως τον
Kevin Schwantz, τον
Doug Polen και τον
Scott Gray ενώ πολλοί βελτιωτές όπως η Yoshimura και η Lockhart επένδυσαν στην δεκαετία του ’80 και ’90 παρουσιάζοντας βελτιωμένες κι αγωνιστικές εκδόσεις αυτού. Νεαρός τότε ο Kevin Schwantz ανάφερε ότι μπορούσε να οδηγήσει με οποιοδήποτε τρόπο αυτή την μοτοσυκλέτα και να παίρνει απίστευτες γραμμές στην πίστα μπερδεύοντας όποιον προσπαθούσε να τον ακολουθήσει. Για 25 χρόνια το GSX-R διατηρεί την ίδια διάταξη στον κινητήρα του (τετρακύλινδρος εν σειρά) και συνεχίζει στις μέρες μας να αποτελεί μία από τις πιο ισχυρές και δημοφιλείς μοτοσυκλέτες των Superbike. Τι θα αλλάξει στο μέλλον; Αν καταργηθεί το project της πρωτότυπης GSV-R ίσως να δούμε

Suzuki GSX-R 750, 2009
μία νέα πρόταση από την εταιρεία του Hamamatsu.