• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Mid Muffler System της GYTR σε συνεργασία με την Akrapovic
Νέα Αγοράς 14/10/2022 - 00:26

Αφορμή για το θέμα αποτέλεσε το άρθρο του MCN για την εξάτμιση της νέας Yamaha GYTR R1, μιας μοτοσυκλέτας που δημιουργήθηκε για χρήση μόνο μέσα σε πίστα. Η “αγωνιστική” αυτή έκδοση της Yamaha R1 είναι εφοδιασμένη με ένα νέο σύστημα εξάτμισης που κατασκευάζει η Akrapovic και υπόσχεται μικρότερο βάρος και επίπεδο θορύβου κάτω από τα 101dB.

H νέα εξάτμιση της GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing) αναπτύχθηκε με στόχο την κάλυψη των προδιαγραφών θορύβου σε πίστες που έχουν “χαμηλά” όρια και εφαρμόζουν, κατά γράμμα, τον κανονισμό.

«Όλα ξεκίνησαν από την προσωπική μου εμπλοκή σαν αγωνιζόμενος μιας και έχουμε τεράστιο πρόβλημα στην Ολλανδία με τους κανονισμούς θορύβου», είπε ο ειδικός προϊόντων GYTR, ο Rob Juwett στο MCN και συνέχισε λέγοντας «Είχα βαρεθεί να μου βγάζουν μαύρη σημαία ή προειδοποίηση για θόρυβο. Επικοινώνησα με τον Akrapovic, με τον οποίο έχουμε μακρόχρονη συνεργασία και του είπα - Χρειαζόμαστε κάτι για τους αναβάτες που οδηγούν μέσα σε πίστα, προτεραιότητα δεν είναι να δείχνει όμορφο άλλα να μην κάνει πολύ θόρυβο, δεν με νοιάζει πώς θα φαίνεται».

Η εξέλιξη αυτής της εξάτμισης που έπρεπε να είναι ελαφρύτερη, να μην επηρεάζει αρνητικά την απόδοση και να κρατάει τη στάθμη θορύβου σε νόμιμα όρια, για χρήση σε πίστα, κράτησε περισσότερο από ένα χρόνο.

Ένα χρόνο με δοκιμές σε διάφορα πρωτότυπα, άλλα με μεγάλους σε μήκος σιγαστήρες, άλλα με κοντούς σιγαστήρες, άλλα με διαφορετικούς σωλήνες, διαφράγματα εξάτμισης και πολλά άλλα.

Παρά το γεγονός ότι η σλοβένικη εταιρεία έχει τεράστια εμπειρία και είναι πρωτοπόρος στο συγκεκριμένο τομέα στην εξέλιξη συμμετείχε και η Yamaha.

Το τελικό αποτέλεσμα είναι το σύστημα Mid Muffler System (σύστημα εξαγωγής με ενδιάμεσο σιγαστήρα).

Το Mid Muffler έχει βάρος μόλις 3,8 κιλά, 5 κιλά λιγότερα από το στάνταρ σύστημα για χρήση στο δρόμο.

Σε συνδυασμό με την πολλαπλή εξαγωγής τιτανίου της R1, η Yamaha αναφέρει ότι το επίπεδο θορύβου παραμένει κάτω από τα 101 dB ή 97,4 dB στατικά σε εσωτερικούς χώρους στις 5500 rpm.

Τo αποτέλεσμα της χρήσης του Mid Muffler, σε μια μοτοσυκλέτα που φοράει τελικό για χρήση σε trackday, είναι: Καμία απώλεια σε δύναμή, αντίθετα συνήθως υπάρχει ένα μικρό κέρδος, σημαντικά χαμηλότερη στάθμη θορύβου και άριστη αισθητική. Το Mid Muffler τοποθετείται ανάμεσα στην πολλαπλή εξαγωγής και το τελικό της εξάτμισης (κάτω και πίσω από τον κινητήρα) με αποτέλεσμα να μην αλλάζει την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας.

Μπορεί σήμερα στην Ελλάδα να μην έχουμε, στην πράξη, πρόβλημα με το θόρυβο των εξατμίσεων μέσα στην πίστα αφού συνήθως οι νόμοι και οι κανονισμοί δεν εφαρμόζονται άλλα, ευτυχώς τα πράγματα αλλάζουν...

Επόμενο άρθρο »

Bronze Medal στα Impact Bite Awards 2022 για τον Όμιλο Σαρακάκη

« Προηγούμενο άρθρο

Η YAMAHA «δίπλα» στους αθλητές του IRONMAN 70.3

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ