• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Έπρεπε να τιμωρηθεί ο Quartararo στο Assen;
Είναι σωστοί οι Αγωνοδίκες του MotoGP;
Πίσω από τα φλας 30/06/2022 - 11:29

Πίσω από τα φλας

το blog του Δημήτρη Διατσίδη*

 

Η περίφημη πια πτώση του Fabio Quartararo στο Assen, στην οποία παρέσυρε εκτός πίστας και χάλασε τον Αγώνα του Aleix Espargaro, έχει σηκώσει μια θύελλα διαμαρτυριών από την πλευρά της Yamaha και των οπαδών του Γάλλου Παγκόσμιου Πρωταθλητή, αλλά υπάρχουν και αρκετοί φίλοι του MotoGP που θεωρούν ότι θα έπρεπε να τιμωρηθεί!

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, πίσω από τις κατάκλειστες πόρτες της Επιτροπής Αγωνοδικών, της οποίας επικεφαλής είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Freddie Spencer. Εδώ να πούμε ότι έχει απαγορευτεί στους δημοσιογράφους του MotoGP να ζητήσουμε συνέντευξη με οποιοδήποτε μέλος της Επιτροπής, άρα σε αυτόν τον τομέα μόνο να υποθέσουμε μπορούμε για το σκεπτικό της κάθε απόφασής τους. 

Η Επιτροπή λοιπόν τιμώρησε με ποινή “long lap” (για τον επόμενο Αγώνα στο Silverstone) τον Quartararo θεωρώντας ότι η προσπάθειά του να προσπεράσει τον Espargaro ήταν: “ανεύθυνη οδήγηση που είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργήσει κίνδυνο σε άλλους αγωνιζόμενους”.

Ο ίδιος ο οδηγός αντιμετώπισε την ποινή ειρωνικά, γράφοντας ότι από δω και πέρα δεν θα επιχειρεί προσπεράσματα, για να μην κινδυνεύει να τιμωρηθεί! Από την πλευρά της η ομάδα της Yamaha έκανε έντονη κριτική της απόφασης, σημειώνοντας μάλιστα ότι δεν θα μπορούσε - λόγω κανονισμού - να κάνει έφεση σε αυτήν την απόφαση! Η Yamaha ισχυρίζεται ότι υπάρχει αστάθεια στις αποφάσεις της Επιτροπής και σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις η πτώση θεωρήθηκε “Αγωνιστικό Ατύχημα” και δεν δόθηκε ποινή στον οδηγό που το προκάλεσε, ενώ τώρα δόθηκε ποινή – με την οποία δεν συμφωνούν ότι είναι η σωστή και ότι έπρεπε να επιβληθεί μέσα στον ίδιο Αγώνα, αφού ο οδηγός (ως ένα σημείο) συνέχισε να αγωνίζεται. 

Όλο το Paddock συζητούσε και συζητάει ακόμη αυτήν την απόφαση, η οποία μπορεί να ανατρέψει την τελική βαθμολογία του MotoGP, αφού ειδικά στο Βρετανικό GP ο “μεγαλύτερος γύρος” είναι σε τέτοιο σημείο που ο οδηγός μπορεί να χάσει πολύ χρόνο, ίσως και πάνω από 2''! 

Το θέμα είναι ότι το πρόσφατο σοβαρό ατύχημα με την πτώση του Nakagami που έβγαλε εκτός Αγώνα τους Bagnaia και Rins (και μάλιστα με τραυματισμό του δεύτερου), θεωρήθηκε από την ίδια Επιτροπή “Αγωνιστικό Ατύχημα” και το ίδιο έγινε άλλες δύο φορές φέτος, στο Κατάρ όταν ο Bagnaia παρέσυρε τον Martin και στο Πορτιμάο όταν ο Miller παρέσυρε τον Mir. 

Βέβαια όλοι οι οδηγοί ζήτησαν την τιμωρία του Ιάπωνα και οι ίδιοι λένε τώρα ότι είναι άδικη η τιμωρία του Γάλλου. Όμως από κάπου πρέπει να αρχίσει η επιβολή ποινών, όταν το λάθος είναι πασιφανές και μάλιστα το παραδέχεται και ο οδηγός! 

Η διαφωνία μου – ως μέλος του Ρaddock του MotoGP που αρκετές φορές μου ζητούν τη γνώμη μου – είναι στο μέγεθος της ποινής. Οι Αγωνοδίκες επαναλαμβάνουν (σε μικρότερη κλίμακα) το λάθος του 2015, όταν αποφάσισαν να τιμωρήσουν τον Valentino Rossi με την εξοντωτική ποινή του να ξεκινήσει τελευταίος! Θα μπορούσαν τότε να δώσουν μια ποινή για παράδειγμα 7 βαθμών μείον, η οποία θα τον έφερνε σε ισοβαθμία με τον Jorge Lorenzo και θα μπορούσε ο καλύτερος να πάρει το Πρωτάθλημα μέσα στην πίστα και όχι λόγω μιας τέτοιας τιμωρίας. Έτσι και τώρα, αφού ήταν πασιφανές ότι ο Fabio Quartararo έκανε το λάθος, έπρεπε να τον τιμωρήσουν είτε με long lap στον ίδιο Αγώνα, είτε να του πρόσθεταν 3'' στο χρόνο του, εφόσον τερμάτιζε. Επίσης μιας και είναι η πρώτη φορά που κάνει ένα τέτοιο λάθος, θα μπορούσαν να του δώσουν άλλη ποινή, όπως παρατήρηση και βαθμούς στο σύστημα του αγωνιστικού διπλώματος. Η ποινή που επέλεξαν είναι σαφώς τέτοια που μπορεί να επηρεάσει το αποτέλεσμα και τους βαθμούς του Βρετανικού GP.

Και όχι μόνο αυτό, αλλά αυτή η ποινή μπορεί να αποτρέπει σε κάποιον οδηγό να σκεφτεί ένα προσπέρασμα και να κάνει τα ήδη δύσκολα προσπεράσματα στο MotoGP, ακόμη δυσκολότερα. Και τελικά να πλησιάσει περισσότερο στην F1, όπου τα προσπεράσματα είναι τόσο σπάνια ώστε να γίνονται αφορμή για πάρτυ! 

Κι αν κάποιος πει ότι έτσι θα δοθεί ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο Πρωτάθλημα, αφού το προβάδισμα του Quartararo μπορεί να μειωθεί κι άλλο, δεν θεωρώ ότι η ποινή μπήκε με αυτό το σκεπτικό! Απλά πιστεύω ότι είναι ένα ακόμη λάθος της Επιτροπής, όπως ήταν λάθος να μην τιμωρήσουν τον Nakagami στην Καταλωνία. Επίσης δεν συμφωνώ με τον Rins που ζητάει άμεση αντικατάσταση των μελών της Επιτροπής! Καλό θα ήταν απλά αυτή η έμπειρη Επιτροπή να αποκτήσει σταθερότητα στις αποφάσεις της και να αξιολογεί τις ποινές διαφορετικά! 

* Υ.Γ. To “Πίσω από τα φλας” είναι οι προσωπικές ιστορίες μου μέσα στις πίστες και το paddock του MotoGP, τις δοκιμές μοντέλων, αλλά και από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας γενικότερα. Πίσω από τα φλας γίνονται και διάφορα άλλα ενδιαφέροντα που δεν τα μαθαίνουμε στα επίσημα δελτία τύπου. Κάποιες φορές ή κάποια χρόνια μετά, αυτές οι προσωπικές στιγμές αποκτούν το νόημά τους.

 

Επόμενο άρθρο »

MOTOGPWORLD PADDOCK 12 @ Silverstone 2022

« Προηγούμενο άρθρο

2022MOTOGPWORLD PADDOCK 10 @ Germany

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ