• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Audi urbansphere
Ένα πρωτότυπο για το μέλλον των αστικών μετακινήσεων
4auto 22/04/2022 - 17:22

Audi urbansphere: το όραμα για το μέλλον των αστικών μετακινήσεων

 

  •    -  Το πρωτότυπο όχημα Audi urbansphere προτείνει ένα ρηξικέλευθο όραμα για το μέλλον των αστικών μετακινήσεων
  •    -  Σχεδιασμένο σε συνεργασία με τους πελάτες, ένα εσωτερικό οχήματος υψηλής τεχνολογίας αποτελεί το νέο μέτρο σύγκρισης στην εμπειρία των επιβατών εντός του οχήματος
  •    -  Πλατφόρμα τεχνολογίας PPE με σύστημα ηλεκτροκίνησης

 

Με συστηματική σχεδίαση από το εσωτερικό προς το εξωτερικό του οχήματος, η Audi αποκαλύπτει τα σχέδια για το πρωτότυπο όχημα Audi urbansphere. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί αρχικά δημιούργησαν το Audi urbansphere για χρήση στις μεγαλουπόλεις της Κίνας με το πυκνό κυκλοφοριακό, παρά το ότι το πρωτότυπο είναι κατάλληλο και για κάθε άλλο μητροπολιτικό κέντρο του κόσμου. Σε αυτές τις αστικές περιοχές όπου ο προσωπικός χώρος είναι ιδιαίτερα περιορισμένος, το πρωτότυπο όχημα παρέχει τον μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο οχήματος στην ιστορία της Audi. Συνδυάζει αυτό το χαρακτηριστικό ευφυώς με τεχνολογίες και ψηφιακές υπηρεσίες που απευθύνονται σε όλες τις αισθήσεις και παρέχει ένα εντελώς νέο επίπεδο εμπειριών.

«Για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των πελατών μας από την Κίνα, τα στούντιο σχεδίασης της Audi στο Πεκίνο και το Ίνγκολσταντ συνεργάστηκαν στενά για την από κοινού εξέλιξη του πρωτότυπου οχήματος Audi urbansphere», αναφέρει ο Markus Duesmann, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου στην AUDI AG και υπεύθυνος για την αγορά της Κίνας. Για πρώτη φορά, οι δυνητικοί πελάτες στην Κίνα μπορούσαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία εξέλιξης, καταθέτοντας τις δικές τους επιθυμίες και προοπτικές ως μέρος μιας διαδικασίας που είναι γνωστή ως «συν-δημιουργία».

Το αποτέλεσμα μπορεί να γίνει αντιληπτό στο πρωτότυπο Audi urbansphere και το ιδιαίτερα εντυπωσιακό του εσωτερικό. Το ευρύχωρο όχημα έχει χαρακτήρα ενός lounge σε τροχούς και mobile office, χρησιμεύοντας ως τρίτος χώρος διαβίωσης για τον χρόνο που καταναλώνεται στην κυκλοφορία. Ως εκ τούτου, το Audi urbansphere συνδυάζει την πολυτέλεια της απόλυτης ιδιωτικότητας με ένα πλήρες εύρος high-tech χαρακτηριστικών, ακόμα και στις καθημερινές ώρες αιχμής. Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης μετατρέπει το εσωτερικό, στο οποίο το τιμόνι, τα πεντάλ ή οι ενδείξεις λάμπουν διά της απουσίας τους, σε έναν κινητό χώρο αλληλεπίδρασης που αποτελεί μια πύλη σε ένα ευρύτερο ψηφιακό οικοσύστημα.

Audi sphere – πρώτη κλάση με τη δύναμη τριών

Audi skysphere, Audi grandsphere, και Audi urbansphere είναι τα τρία πρωτότυπα οχήματα που έχει εξελίξει η μάρκα με τους τέσσερις δακτυλίους για να παρουσιάσει το όραμά της για τον κόσμο της premium κινητικότητας του αύριο. Σε αυτή τη διαδικασία, η Audi έχει δημιουργήσει μια εμπειρία οχήματος που υπερβαίνει κατά πολύ τον σκοπό, ο πελάτης απλά να περνά τον χρόνο του σε ένα όχημα για τη μετάβαση από το σημείο Α στο Β.

Αριθμός Sphere 1: Το πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο roadster Audi skysphere που λανσαρίστηκε τον Αύγουστο του 2021. Παρουσίασε ένα εντυπωσιακό όραμα ενός αυτόνομου GT που μετατρέπεται σε ένα αυτόνομο σπορ αυτοκίνητο με μεταβλητό μεταξόνιο.

Μόλις λίγες εβδομάδες αργότερα, η Audi αποκάλυψε το δεύτερο μοντέλο της σειράς sphere, το πρωτότυπο Audi grandsphere, στην έκθεση IAA 2021. Αυτό το μεγάλο τετραθέσιο σεντάν έκανε αντιληπτή τη φιλοδοξία της μάρκας να ορίσει το μέλλον της προοδευτικής πολυτέλειας.

Το κοινό στοιχείο και των δύο πρωτοτύπων οχημάτων με το Audi urbansphere είναι ότι όλη η σχεδίαση βασίζεται στην τεχνολογία οχημάτων αυτόνομης οδήγησης level 4. Η Audi αυτή τη στιγμή εργάζεται με την CARIAD, την εταιρεία εξέλιξης λογισμικού του Volkswagen Group, για το λανσάρισμα αυτής της τεχνολογίας εντός του δεύτερου μισού της δεκαετίας.

Διαστάσεις εσωτερικού του οχήματος

Ακόμη και με την πρώτη ματιά, το πρωτότυπο Audi urbansphere κάνει σαφές ότι είναι το μεγαλύτερο μοντέλο στην οικογένεια sphere και από όλα τα πρωτότυπα οχήματα στην ιστορία της Audi ως τώρα. Οι μεγάλες του διαστάσεις – 5,51 μέτρα (18 πόδια) μήκος, 2,01 μέτρα (6,6 πόδια) πλάτος και 1,78 μέτρα (5,8 πόδια) ύψος – το τοποθετούν στην επάνω κλίμακα του κόσμου της αυτοκίνησης, αλλά το πρωτότυπο Audi urbansphere καταλύει τα στερεότυπα αυτής της κατηγορίας.

Αυτό συμβαίνει καθώς έχει σχεδιαστεί συστηματικά με επίκεντρο τους επιβάτες, από μέσα προς τα έξω. Η σημαντικότερη διάσταση είναι το ασυναγώνιστο μεταξόνιο των 3,40 μέτρων (11,2 πόδια). Το εσωτερικό του Audi urbansphere δεν υπόκειται στα συμβατικά όρια που θέτουν οι παραδοσιακές απαιτήσεις για όσο το δυνατόν περισσότερα καθίσματα, αποθηκευτικούς χώρους και λειτουργικά στοιχεία μέσα σε έναν χώρο που περιορίζεται από τους νόμους που ορίζει η Φυσική για την οδήγηση. Αντίθετα, θέτει σε προτεραιότητα τις ανάγκες των επιβατών για πλούσιους χώρους ως ξεχωριστό συντελεστή άνεσης.

«Για να κάνουμε την ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο ελκυστική, την εξετάζουμε ολιστικά και σύμφωνα με τις ανάγκες του πελάτη», αναφέρει ο Markus Duesmann. Περισσότερο από ποτέ, δεν είναι μόνο το προϊόν καθοριστικό, αλλά όλο το οικοσύστημα. Για αυτό η Audi δημιουργεί ένα πλήρες οικοσύστημα με υπηρεσίες για όλο το όχημα. Το πρωτότυπο Audi urbansphere παρέχει επίσης σε όλους τους επιβάτες μια μεγάλη γκάμα επιλογών, ώστε να αξιοποιούν αυτή την ελευθερία και να βιώνουν μια εξαιρετικά εξατομικευμένη εμπειρία εντός του οχήματος: Επικοινωνία ή χαλάρωση, εργασία ή απόσυρση σε μια ιδιωτική σφαίρα, αναλόγως των αναγκών. Ως τέτοιο, μετατρέπεται από ένα από αυτοκίνητο σε μια «μηχανή εμπειριών».

Χάρη στις ξεχωριστές επιλογές της Audi και τη δυνατότητα ενσωμάτωσης ψηφιακών υπηρεσιών από άλλους παρόχους, οι δυνατότητες είναι σχεδόν απεριόριστες. Αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πρόσβαση σε ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών ειδικά για την κάθε διαδρομή. Το όχημα φροντίζει επίσης καθημερινές εργασίες που υπερβαίνουν τη διαδρομή καθαυτή – για παράδειγμα, κλείσιμο ενός δείπνου ή online αγορές μέσα από το όχημα. Επιπλέον, το αυτόνομο Audi urbansphere παραλαμβάνει τους επιβάτες από το σπίτι και φροντίζει αυτόνομα για την εύρεση θέσης στάθμευσης και τη φόρτιση της μπαταρίας.

Διατίθενται επίσης εξατομικευμένες λειτουργίες infotainment, για παράδειγμα απροβλημάτιστη ενσωμάτωση υπηρεσιών μουσικής και βίντεο streaming εντός του οχήματος. Η Audi παρέχει επίσης στους πελάτες αποκλειστικά προνόμια, που περιλαμβάνουν πρόσβαση σε συναυλίες, πολιτισμικά δρώμενα και αθλητικές εκδηλώσεις βάσει των εξατομικευμένων προτιμήσεών τους.

Η αρχιτεκτονική – από μέσα προς τα έξω

Ακόμα και το «sphere» (σφαίρα) στο όνομα στέλνει ένα μήνυμα: Ο πυρήνας των πρωτοτύπων οχημάτων Audi skysphere, grandsphere, και urbansphere βρίσκεται στο εσωτερικό τους. Αυτό καθιστά τον εσωτερικό χώρο θεμέλιο της σχεδίασης και της τεχνολογίας του οχήματος και κατά συνέπεια σφαίρα διαβίωσης και εμπειριών των επιβατών στον δρόμο.

Οι ανάγκες και οι επιθυμίες τους διαμορφώνουν αυτό τον χώρο, την αρχιτεκτονική του και όλες τις ενσωματωμένες λειτουργίες. Ως αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής, αλλάζει και η διαδικασία σχεδίασης καθαυτή. Στην αρχή κάθε συζήτησης, στο επίκεντρο βρίσκεται μόνο το εσωτερικό του οχήματος. Σε αυτή τη βάση μόνο σχεδιάζονται τα πακέτα, οι εκδόσεις εξωτερικού του οχήματος και οι αναλογίες, μαζί με τις τεχνικές προδιαγραφές, μετατρέποντας το όχημα σε ένα πραγματικό έργο τέχνης.

Επιφάνεια, μορφή, λειτουργία – ο εσωτερικός χώρος οχήματος

Οι πόρτες του πρωτοτύπου Audi urbansphere είναι τύπου suicide μπροστά και πίσω, δεν υπάρχει κολόνα Β. Έτσι, όλος ο κόσμος του εσωτερικού του urbansphere απλώνεται μπροστά στους επιβάτες από τη στιγμή της επιβίβασης. Τα καθίσματα που στρέφονται προς τα έξω και ένα κόκκινο χαλί φωτός που προβάλλεται στο έδαφος δίπλα στο όχημα, μετατρέπουν κάθε μοναδική είσοδο στο όχημα σε μια εμπειρία άνεσης.

Ένα μεταξόνιο 3,40 μέτρων (11,2 πόδια) και ένα πλάτος οχήματος 2,01 μέτρων (6,6 πόδια) περιγράφουν αυτό για το οποίο ο χαρακτηρισμός επιβλητική παρουσία φαντάζει λίγος, ακόμα και για ένα πολυτελές όχημα. Σε συνδυασμό με τα 1,78 μέτρα (5,8 πόδια) ύψους και τις εκτεταμένες γυάλινες επιφάνειες, αυτές οι διαστάσεις παρέχουν μια εξαιρετικά ευρύχωρη εμπειρία στο εσωτερικό.

Τέσσερα μεμονωμένα καθίσματα σε δύο σειρές παρέχουν στους επιβάτες πολυτελή άνεση πρώτης θέσης. Τα καθίσματα στο πίσω μέρος διαθέτουν εξαιρετικά μεγάλες διαστάσεις και μια μεγάλη γκάμα δυνατοτήτων ρύθμισης. Στις λειτουργίες Relax και Entertain, η πλάτη καθίσματος μπορεί να ανακλιθεί έως και 60 μοίρες, ενώ τα μαξιλάρια ποδιών ταυτόχρονα εκτείνονται. Τα κεντρικά υποβραχιόνια που είναι ενσωματωμένα στα πλαϊνά των καθισμάτων και τα αντίστοιχα στις πόρτες δημιουργούν μια άνετη αίσθηση ασφάλειας.

Τα καθίσματα ικανοποιούν επίσης τις μεταβαλλόμενες επικοινωνιακές ανάγκες των επιβατών με διάφορους τρόπους. Όταν συνομιλούν, μπορούν να κάθονται αντικριστά στα περιστρεφόμενα καθίσματα. Επίσης, αυτοί που χρειάζονται λίγη απομόνωση μπορούν να διαχωρίζουν την περιοχή του κεφαλιού από το άτομο που κάθεται δίπλα τους χρησιμοποιώντας ένα παραβάν διακριτικότητας πίσω από το προσκέφαλο. Επιπλέον, κάθε κάθισμα έχει τη δική του ηχητική ζώνη με ηχεία στο προσκέφαλο. Μεμονωμένες οθόνες είναι επίσης ενσωματωμένες στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.

Όταν οι επιβάτες επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα Infotainment από κοινού, υπάρχει μια μεγάλων διαστάσεων και διαφανής οθόνη OLED που στρέφεται κάθετα από την περιοχή οροφής προς την περιοχή ανάμεσα στις σειρές των καθισμάτων.

Χρησιμοποιώντας αυτή την «οθόνη σινεμά» που καταλαμβάνει όλο το πλάτος του εσωτερικού, οι δύο επιβάτες στην πίσω σειρά μπορούν να συμμετάσχουν από κοινού σε μια συνδιάσκεψη βίντεο ή να παρακολουθήσουν μια ταινία. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα λειτουργίας διαιρούμενης οθόνης. Όταν η οθόνη δεν χρησιμοποιείται, παρέχει καθαρή ορατότητα προς τα εμπρός χάρη στη διάφανη σχεδίαση ή – όταν είναι διπλωμένη επάνω – προς τον ουρανό μέσα από τη γυάλινη περιοχή της οροφής.

Όπως και στο πρωτότυπο Audi grandsphere, έτσι και το εσωτερικό του urbansphere συνδυάζει χώρους και αρχιτεκτονική, ψηφιακή τεχνολογία και αυθεντικά υλικά σε ένα μοναδικό σύνολο. Οι γραμμές υπογραμμίζουν τις οριζόντιες αναλογίες του οχήματος. Το ανοιχτό, ευρύ εσωτερικό υποστηρίζει την αίσθηση της μοναδικής ευρυχωρίας. Το τιμόνι, τα πεντάλ και το συμβατικό ταμπλό μπορούν να κρύβονται στη διάρκεια της αυτόνομης οδήγησης, κάτι που αναβαθμίζει την αίσθηση της διαφάνειας και ευρυχωρίας.

Οι επιφάνειες των καθισμάτων και οι πλάτες των δύο καθισμάτων με ενσωματωμένες ζώνες ασφαλείας ξεχωρίζουν οπτικά. Ανάμεσα στα πίσω καθίσματα – συνήθως ασφαλισμένη στη θέση της σε μια χαμηλή θέση – υπάρχει μια κεντρική κονσόλα που αναπτύσσεται προς τα επάνω. Περιλαμβάνει έναν ψύκτη νερού και ποτήρια – μία ακόμα συμβολή στον χαρακτήρα πρώτης κλάσης του πρωτοτύπου Audi urbansphere.

Το Audi urbansphere αναδεικνύεται επίσης σε έναν χώρο ευεξίας χάρη στις πρωτοποριακές ψηφιακές επιλογές που σε μεγάλο βαθμό προέκυψαν από τις ιδέες των πελατών από την Κίνα στη διαδικασία συνδημιουργίας. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αναγνώριση κόπωσης – αυτό το προσαρμοζόμενο πρόγραμμα χρησιμοποιεί σάρωση προσώπου και ανάλυση φωνής για να αντιλαμβάνεται πώς νιώθουν οι επιβάτες και κάνει εξατομικευμένες προτάσεις για χαλάρωση, για παράδειγμα με μια εφαρμογή διαλογισμού που μπορεί να χρησιμοποιείται μέσω της ατομικής οθόνης και της ατομικής ηχητικής ζώνης στα προσκέφαλα κάθε επιβάτη.

Ουκ εν τω πολλώ το ευ – οθόνες και χειρισμός

Στο Audi urbansphere, ο μινιμαλισμός έχει γίνει η αρχή σχεδίασης. Όταν δεν είναι ενεργοποιημένες οι λειτουργίες οδήγησης, είναι κρυμμένα τα στρογγυλά όργανα και οι μαύρες οθόνες για τις λειτουργίες εικονικών ενδείξεων.

Αντί για αυτό, οι επιβάτες απολαμβάνουν ζώνες χαλάρωσης με καθαρές γραμμές και από τα ποιοτικότερα υλικά. Στις επενδύσεις, τα καλύμματα καθισμάτων και τις μοκέτες χρησιμοποιούνται ξύλο και μαλλί αλλά και συνθετικά υφάσματα, τα οποία έχουν όλα υψηλής ποιότητας αίσθηση και ευχάριστη αφή.

Απαλοί μπεζ και γκρι χρωματικοί τόνοι διαμορφώνουν το εσωτερικό στον οριζόντιο άξονα. Ένα σκούρο, βαθύ πράσινο είναι το χρώμα των κελυφών των καθισμάτων που ξεκουράζει το μάτι. Οι χρωματικές ζώνες του εσωτερικού γίνονται ελαφρύτερες από πάνω προς τα κάτω και σε συνδυασμό με το φυσικό φως που εισέρχεται στο όχημα, δημιουργούν ένα ομοιογενές, ευρύχωρο εσωτερικό.

Το όχημα έρχεται στη ζωή με το άγγιγμα ενός δακτύλου, μαζί ορισμένες ενδείξεις ως προβολές στις ξύλινες επιφάνειες κάτω από το μπροστινό παρμπρίζ, κάτι που μπορεί να προκαλέσει αρχικά έκπληξη. Αναλόγως της οδηγικής κατάστασης – είτε χειροκίνητα με το τιμόνι είτε level 4 – κατανέμονται σε όλο το πλάτος του εσωτερικού ή διαιρούνται για τον οδηγό και τον συνοδηγό, εμφανίζοντας όλες τις αναγκαίες πληροφορίες διαδρομής σε υπερυψηλή ανάλυση στη διάρκεια της πορείας.

Επιπλέον, μια αισθητήρια μπάρα είναι ενσωματωμένη κάτω από τις επιφάνειες προβολής για γρήγορη εναλλαγή του περιεχομένου – για παράδειγμα για μουσική ή πλοήγηση. Εμφανίζει όλες τις λειτουργίες και τις εφαρμογές που είναι ενεργές στο όχημα. Εικονίδια αναβοσβήνουν για τα διάφορα μενού.

Ένα ιδιαίτερο, εξαιρετικά πρωτοποριακό χειριστήριο βρίσκεται πίσω από την εσοχή της πόρτας στην επένδυση του εσωτερικού: το MMI touchless response. Όταν ο επιβάτης κάθεται σε όρθια θέση, μπροστά στην περιοχή του, μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτό το χειριστήριο για να επιλέγει διάφορα λειτουργικά μενού μέσω ενός περιστροφικού δακτυλίου και κουμπιά και να πλοηγείται μέσα από τα μεμονωμένα επίπεδα με ένα εύκολο και διαισθητικό χειρισμό.

Ακόμα και όταν το κάθισμα είναι σε πλήρη ανάκλιση, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν αυτό το χαρακτηριστικό άνεσης χάρη σε έναν συνδυασμό παρακολούθησης ματιών και χειρισμού με χειρονομίες. Ένας αισθητήρας που παρακολουθεί τα μάτια, ανιχνεύει τη γραμμή του βλέμματος όταν η μονάδα ελέγχου πρέπει να ενεργοποιηθεί. Τότε ο επιβάτης πρέπει απλά να κινήσει τα χέρια όπως και κατά τον φυσικό χειρισμό – χωρίς να σηκωθεί – για να χειριστεί το σύστημα χωρίς να αγγίξει τίποτα.

Είτε πρόκειται για την παρακολούθηση ματιών, τον χειρισμό με χειρονομίες, τον φωνητικό χειρισμό ή τη λειτουργία αφής, παντού εφαρμόζεται η ίδια αρχή λειτουργίας: Το πρωτότυπο Audi urbansphere προσαρμόζεται στον εκάστοτε χρήστη και μαθαίνει τις προτιμήσεις και τις λειτουργίες που χρησιμοποιεί συχνά – και βάσει αυτού δεν συμπληρώνει λογικά μόνο τις βασικές εντολές, μπορεί να κάνει και εξατομικευμένες προτάσεις απευθείας προς τον χρήστη.

Τα πεδία ελέγχου είναι ενσωματωμένα ακόμα και στα υποβραχιόνια στις πόρτες. Με αυτό τον τρόπο το όχημα παρέχει διαρκώς στους επιβάτες αόρατες επιφάνειες αφής με οπτικούς δείκτες που υποδεικνύουν τη θέση τους. Ταυτόχρονα, υπάρχουν γυαλιά εικονικής πραγματικότητας στα υποβραχιόνια των θυρών αριστερά και δεξιά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με λειτουργίες του infotainment – για παράδειγμα το σύστημα Holoride.

Βιωσιμότητα ως βασική αρχή

Πολλά από τα υλικά στο εσωτερικό του πρωτοτύπου Audi urbansphere, όπως οι επενδύσεις καρπίνου, προέρχονται από βιώσιμες πηγές. Αυτή η επιλογή υλικών επιτρέπει τη χρήση ξύλου που έχει αναπτυχθεί κοντά στο εργοστάσιο με αποτέλεσμα να είναι εφικτή η αξιοποίηση όλου του κορμού. Δεν χρησιμοποιούνται χημικά στη διάρκεια της διαδικασίας παραγωγής.

Τα καλύμματα των καθισμάτων είναι από ECONYL, ένα ανακυκλωμένο πολυαμίδιο. Το υλικό μπορεί να ανακυκλώνεται επίσης μετά από τη χρήση του στο αυτοκίνητο – χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα. Το γεγονός ότι τα αντίστοιχα υλικά τοποθετούνται ξεχωριστά διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στην ανακυκλωσιμότητά τους, καθώς η ανάμιξή τους θα μείωνε δραστικά τη δυνατότητα ανακύκλωσης.

Το ύφασμα βισκόζης μπαμπού χρησιμοποιείται στα υποβραχιόνια και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Το μπαμπού αναπτύσσεται ταχύτερα από το συνηθισμένο ξύλο, απορροφά πολύ άνθρακα και δεν απαιτεί ζιζανιοκτόνα ή παρασιτοκτόνα, για να αναπτυχθεί.

Σχεδίαση χώρων για την πολυτελή κατηγορία - σχεδίαση του εξωτερικού

Μια μεγαλειώδης, γεμάτη αυτοπεποίθηση εμφάνιση – το πρωτότυπο Audi urbansphere αφήνει με σιγουριά μια πρώτη εντύπωση που μένει. Ένα μήκος 5,5 μέτρων (18 πόδια), ένα ύψος σχεδόν 1,78 μέτρων (5,8 πόδια) και ένα πλάτος άνω των δύο μέτρων (6,6 πόδια) έχουν από μόνα τους αδιαμφισβήτητο πρεστίζ ώστε να γίνονται σεβαστά από την ελίτ της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η ρευστή σιλουέτα του αμαξώματος ενσαρκώνει τα παραδοσιακά σχήματα και χαρακτηριστικά της Audi που συνδυάζονται εδώ σε μια νέα σύνθεση που περιλαμβάνει το ξεχωριστό Singleframe με τα ψηφιακά μάτια των διπλανών μονάδων φώτων, ένα ιδιαίτερα εκτεταμένο, δυναμικό τόξο οροφής, μασίφ μαρσπιέ θυρών που καλύπτουν τη μονάδα μπαταρίας, μεγάλοι τροχοί 24 ιντσών έξι διπλών ακτίνων (αναφορά στο εμβληματικό πρωτότυπο Audi Avus της δεκαετίας του ‘90) που ευνοούν τη σχεδίαση χαμηλού βάρους και τη σταθερότητα, παραπέμποντας στους λειτουργικούς τροχούς αγώνων και την παράδοση Bauhaus της σχεδίασης της μάρκας.

Το ήρεμο, σφηνοειδές σχήμα του αμαξώματος υπογραμμίζεται από το μεγάλο, επίπεδο μπροστινό παρμπρίζ. Μπροστά και πίσω υπάρχουν μεγάλες επιφάνειες ψηφιακού φωτισμού που υπογράφουν τη σχεδίαση και ταυτόχρονα λειτουργούν ως στοιχεία επικοινωνίας.

Το Audi urbansphere δεν ανήκει σε κάποια από τις συμβατικές κατηγορίες οχημάτων. Παρόλα αυτά παραμένει ένα τυπικό Audi από την πρώτη ματιά. Οι ομοιότητες με το πρωτότυπο Audi grandsphere είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές. Η μονολιθική σχεδίαση του αμαξώματος έχει κοινά στοιχεία με αυτά τα δύο πρωτότυπα οχήματα, κάτι που ισχύει και για το ανάγλυφο, ήπιο σχήμα των θόλων των τροχών. Ένα μεγάλο μεταξόνιο άνω των τριών μέτρων (9,8 πόδια) και οι κοντοί πρόβολοι υποδεικνύουν ότι πρόκειται για ένα ηλεκτρικό όχημα. Κομψότητα, δυναμισμός, μια οργανική γλώσσα σχεδίασης – αυτά είναι τα χαρακτηριστικά που γίνονται άμεσα αντιληπτά παρά τις πλούσιες αναλογίες του Audi urbansphere, όπως ακριβώς το κάνουν στο σημαντικά πιο επίπεδο grandsphere.

Ορατή τεχνολογία – φώτα

Μπροστά υπάρχει μια πρωτοποριακή ερμηνεία του Singleframe που ορίζει την εμφάνιση της Audi: Έχει το σχήμα ενός μεγάλου οκτάγωνου. Παρά το ότι στο ηλεκτρικό όχημα η μάσκα έχει χάσει την αρχική της λειτουργία ως εισαγωγή αέρα, συνεχίζει να ξεχωρίζει ως ένα μοναδικό σχεδιαστικό στοιχείο της μάρκας. Η επιφάνεια ψηφιακού φωτισμού βρίσκεται πίσω από μια ελαφρά φιμέ, διάφανη ζελατίνα που καλύπτει μια μεγάλη περιοχή μπροστά. Η τρισδιάστατη δομή φωτισμού καθαυτή είναι διαμορφωμένη σε δυναμικά συνδυασμένες περιοχές πίξελ. Τα επάνω και κάτω άκρα του Singleframe συνεχίζουν να είναι από αλουμίνιο και οι κάθετες ενώσεις σχηματίζονται από LED ως μέρος της επιφάνειας φωτισμού.

Όλη η επιφάνεια του Singleframe γίνεται μια σκηνή ή ένας καμβάς (γνωστά ως το «Audi Light Canvas») και μπορεί να χρησιμοποιείται για επικοινωνία – με δυναμικά εφέ φωτισμού που στέλνουν σαφή σήματα στους άλλους χρήστες του δρόμου για βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Η μεσαία και μεγάλη σκάλα φωτισμού υλοποιούνται με τμήματα φωτός στα εξωτερικά τμήματα του Singleframe και μια παρόμοιας λειτουργίας επιφάνεια matrix LED βρίσκεται στο πίσω μέρος.

Οι μονάδες φωτισμού δεξιά και αριστερά του Singleframe έχουν σφηνοειδές σχήμα, σαν μάτια που εστιάζουν. Αυτές οι ψηφιακές μονάδες φωτισμού, γνωστές ως Audi Eyes, απηχούν το λογότυπο της μάρκας με τους τέσσερις δακτυλίους, καθώς μεγεθύνουν και απομονώνουν δύο δακτυλίους ώστε να προκύψει μία κόρη ματιού – μια νέα, μοναδική υπογραφή ψηφιακού φωτισμού.

Οι φωτιζόμενες επιφάνειες – και ως εκ τούτου η έκφραση των ματιών – μπορούν να προσαρμόζονται στην κυκλοφοριακή κατάσταση, στο περιβάλλον ή ακόμα και στη διάθεση των επιβατών. Στη λειτουργία ως φώτα ημέρας, το βλέμμα μπορεί να είναι εστιασμένο ή ανοιχτό, και η ίριδα μπορεί να είναι στενή ή φαρδιά.

Ένα ψηφιακής δημιουργίας φρύδι λειτουργεί επίσης ως δυναμικό φλας, όταν απαιτείται. Χάρη στην εξαιρετική ορατότητα που παρέχει, συμβάλλει εξαιρετικά στην ασφάλεια.

Ένα ειδικό χαρακτηριστικό για την Κίνα είναι ένα φωτιζόμενο αξεσουάρ που οι επιβάτες μπορούν να παίρνουν μαζί τους όταν αφήνουν το Audi urbansphere – την Audi Light Umbrella, μια αυτοφωτιζόμενη ομπρέλα. Εμπνευσμένη από τις παραδοσιακές ομπρέλες της Κίνας, αυτή λειτουργεί ως προστασία και πολυλειτουργική πηγή φωτισμού – το εσωτερικό της ομπρέλας είναι από ανακλαστικό υλικό, έτσι όλη η επιφάνεια λειτουργεί ως αντιθαμβωτική μονάδα φωτισμού.

Η Audi Light Umbrella δεν παρέχει στους χρήστες μόνο καλύτερη ορατότητα στον δρόμο, γίνεται και καλύτερα αντιληπτή – κατά τη διέλευση από έναν δρόμο ή σε επικίνδυνες καταστάσεις, ενεργοποιώντας μια ρυθμική αναλαμπή του φωτιζόμενου κώνου μέσω τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης και ενός ευφυούς αισθητήρα.

Και η Light Umbrella φωτίζει τον χρήστη της με το καλύτερο δυνατό φως, καθώς φωτίζει μέχρι και το πρόσωπο για τέλειες σέλφι, όταν χρειαστεί.

Σύστημα κίνησης και φόρτιση

Η πλατφόρμα τεχνολογίας του Audi urbansphere – η Premium Platform Electric ή PPE – σχεδιάστηκε αποκλειστικά για συστήματα ηλεκτροκίνησης μπαταρίας και έτσι αξιοποιεί πλήρως όλα τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας. Τα βασικό στοιχείο της PPE είναι μια μονάδα μπαταρίας ανάμεσα στους άξονες που – όπως και στο Audi grandsphere – αποθηκεύει περίπου 120 κιλοβατώρες ενέργειας. Η Audi κατόρθωσε να διαμορφώσει μια επίπεδη διάταξη για την μπαταρία χρησιμοποιώντας σχεδόν όλο το μεταξόνιο του οχήματος ανάμεσα στους άξονες.

Σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς 24 ιντσών, αυτό δημιουργεί βασικές αναλογίες που είναι ιδανικές όχι μόνο σχεδιαστικά. Τα βασικά οφέλη περιλαμβάνουν ένα μεγάλο εσωτερικό και ως εκ τούτου χώρο ποδιών και στις δύο σειρές καθισμάτων.
Πρόσθετα, η απουσία κελύφους κιβωτίου ταχυτήτων και τούνελ κεντρικού άξονα αυξάνει τη χωροταξική άνεση στα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες του πρωτοτύπου Audi urbansphere αποδίδουν συνολικά 295 kw και ροπή συστήματος 690 Nm. Αυτές είναι εντυπωσιακές τιμές που συχνά δεν αξιοποιούνται πλήρως κατά την οδήγηση στην πυκνή αστική κυκλοφορία. Παρόλα αυτά, το Audi urbansphere διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση quattro – ένα ουσιαστικό χαρακτηριστικό για τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της μάρκας.

Το πρωτότυπο όχημα διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα εκάστοτε στον μπροστινό και στον πίσω άξονα που, μέσω ηλεκτρονικού συντονισμού, υλοποιούν τη μόνιμα διαθέσιμη τετρακίνηση αναλόγως των αναγκών, ισορροπώντας ιδανικά ως προς τις απαιτήσεις οικονομίας και αυτονομίας.

Ένα πρωτοποριακό χαρακτηριστικό είναι ότι ο κινητήρας στον μπροστινό άξονα μπορεί να απενεργοποιηθεί αναλόγως των αναγκών για τη μείωση της τριβής και άρα της κατανάλωσης ενέργειας κατά τη λειτουργία sailing.

Γρήγορη φόρτιση, υψηλή αυτονομία

Ο πυρήνας του συστήματος κίνησης είναι η τεχνολογία φόρτισης 800 Volt. Διασφαλίζει ότι η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται με έως και 270 kw σε σταθμούς ταχυφόρτισης στον συντομότερο εφικτό χρόνο. Σύμφωνα με αυτό, οι χρόνοι φόρτισης πλησιάζουν αυτούς μιας συμβατικής στάσης για ανεφοδιασμό καυσίμου ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης: Μόλις δέκα λεπτά αρκούν για τη φόρτιση της μπαταρίας σε ένα επίπεδο που αρκεί για την κίνηση του οχήματος για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα (186 μίλια). Επιπλέον, η μπαταρία που διατηρεί περισσότερες από 120 κιλοβατώρες, μπορεί να φορτίζεται από το 5 στο 80 τοις εκατό σε λιγότερο από 25 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να αναμένεται αυτονομία έως 750 χιλιόμετρα (466 μίλια) σύμφωνα με το πρότυπο WLTP – και ακόμα και κατά τη χρήση στις πιο ενεργοβόρες διαδρομές στην πόλη και τις σύντομες αποστάσεις γενικά είναι εφικτό να μην παρατηρούνται μη αναμενόμενες στάσεις για φόρτιση.

Πνευματική ανάρτηση για μέγιστη άνεση

Οι μπροστινοί τροχοί συνδέονται μέσω ενός άξονα 5 συνδέσμων που έχει βελτιστοποιηθεί σημαντικά για ηλεκτρικά οχήματα. Στο πίσω μέρος υπάρχει ένας άξονας πολλαπλών συνδέσμων, που είναι από αλουμίνιο χαμηλού βάρους, όπως ο μπροστινός άξονας. Παρά το μακρύ μεταξόνιο των 3,40 μέτρων (11 πόδια), οι διευθυνόμενοι πίσω τροχοί παρέχουν άριστη ευελιξία.

Το πρωτότυπο Audi urbansphere όπως και το κοντινότερο μοντέλο grandsphere, διαθέτει προσαρμοζόμενη πνευματική ανάρτηση Audi – ένα σύστημα πνευματικής ανάρτησης μονού θαλάμου με ημιενεργό έλεγχο αμορτισέρ. Παρέχει άριστη άνεση όχι μόνο στους περιφερειακούς δρόμους της πόλης αλλά και στους ανώμαλους, συχνά μπαλωμένους δρόμους του κέντρου χωρίς αξιοσημείωτες κινήσεις του αμαξώματος.

Επόμενο άρθρο »

Παραδόθηκαν τα πρώτα ηλεκτρικά Volkswagen ID στην Αστυπάλαια

« Προηγούμενο άρθρο

Η Honda παρουσιάζει την πρόοδό της στην ηλεκτροκίνηση

Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ