Ο Pol Espargaro της Repsol Honda Team τερμάτισε ως ο ταχύτερος αναβάτης την πρώτη μέρα της Επίσημης δοκιμής MotoGP στη Mandalika σε μια ημέρα που επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τη βροχή και τις δύσκολες συνθήκες πίστας. Ο Aleix Espargaro ήταν ο δεύτερος ταχύτερος, με τον Brad Binder τρίτο, καθώς οι αναβάτες μπόρεσαν να κάνουν μερικούς γρήγορους γύρους στις τελευταίες φάσεις. Η πρώτη εξάδα της Παρασκευής καταλήφθηκε από αναβάτες κάθε εργοστασίου, ένας καλός οιωνός –ακόμα και σε αυτό το στάδιο– ενόψει της σεζόν.
Λόγω των συνθηκών της πίστας, οι κόκκινες σημαίες βγήκαν έξω το πρωί για να ξεκινήσει μια επιχείρηση καθαρισμού. Η έντονη βροχόπτωση κατά τη διάρκεια της νύχτας είχε κάνει την πίστα πολύ βρώμικη, αλλά όσο περνούσε η μέρα, οι συνθήκες βελτιώνονταν– μέχρι που τελικά είδαμε τρεις αναβάτες να φτάνουν στο 1:32. Έπειτα άρχισε να πέφτει ελαφριά βροχή προς το τελευταίο μισάωρο, επομένως δεν ήταν δυνατές βελτιώσεις στους χρόνους.
Honda
Λόγω του ότι οι αναβάτες και οι ομάδες έπρεπε να μάθουν τη νέα Pertamina Mandalika Circuit, δεν υπήρχαν πολλά να συζητηθούν όσον αφορά τις νέες ενημερώσεις στις μοτοσυκλέτες. Αφού έτρεξε για λίγο με μια RC213V του 2021 στο Sepang Test, ο Marc Marquez –δεν αποτελεί έκπληξη– χρησιμοποιούσε αποκλειστικά τη μηχανή προδιαγραφών 2022 της HRC.
Ο Pol Espargaro συμπλήρωσε 69 γύρους, σημειώνοντας τον καλύτερό του στο τέλος της, καθώς ο Ισπανός τερμάτισε 0,9 δευτερόλεπτα μακριά από την επόμενη ταχύτερη Honda. Αυτή ήταν η 11η θέση του Takaaki Nakagami που ήταν ένας από τους λίγους αναβάτες που έπεσε στην 10η στροφή την ημέρα έναρξης. Ο Ιάπωνας αναβάτης ήταν σε έναν προσωπικό καλύτερο γύρο όταν έπεσε χωρίς να τραυματιστεί, αλλά αυτό σήμανε το τέλος της ημέρας του.
Ο Alex Marquez και ο Marc Marquez ήταν 1,2 και 1,3 δευτερόλεπτα πίσω από το Pol Espargaro αντίστοιχα, σημειώνοντας και οι δύο λίγο περισσότερους από 60 γύρους. Ο #93 την αξιολόγησε ως «καλή μέρα» παρόλο που οι συνθήκες ήταν απρόβλεπτες, αλλά παραμένει ήρεμος, διαχειρίζεται την κατάστασή του, ενόψει δύο μεγάλων ημερών δοκιμών που έρχονται.
Aprilia
Η πιο αξιοσημείωτη εστίαση του εργοστασίου της Noale ήταν στην κατεύθυνση του πλαισίου. Ο Aleix Espargaro και ο ομόσταυλός του, Maverick Viñales πέρασαν υπέροχα στη Sepang και, αν οι χρόνοι έχουν κάτι να μας πουν μέχρι στιγμής στη Mandalika, η RS-GP συνεχίζει να έχει πολύ καλή εμφάνιση.
Ο Espargaro ήταν 0,4 δευτερόλεπτα πίσω από τον αδερφό του στους χρόνους, ολοκληρώνοντας 60 γύρους, με τον Viñales 7ο ταχύτερο με 1:33.147. Ο Top Gun έκανε 56 ακόμη γύρους στη νέα του μοτοσυκλέτα.
KTM
Ο Brad Binder εκτοξεύτηκε στους χρόνους αργά μέσα στην ημέρα και αφού ήταν προτελευταίος νωρίτερα. Ο Νοτιοαφρικανός τελείωσε την πρώτη μέρα στην τρίτη θέση, μόλις 0,006 δευτερόλεπτα από τον Aleix Espargaro, και ήταν ο τελευταίος που έκανε 1:32. Ο καλύτερος γύρος του ομόσταυλού του ,Miguel Oliveira, ήταν 1:33:748, αφήνοντάς τον λίγο μπροστά από τον οκτώ φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Marc Marquez. Ο Binder έκανε 64 γύρους και ο Oliveira 77 την πρώτη μέρα.
Ο Raul Fernandez ήταν ο πρώτος που βγήκε πάλι στην πίστα μετά την κόκκινη σημαία, με τον rookie να σκοπεύει να χρησιμοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο στην πίστα, και σημείωσε χρόνο 1:33.966. Με δύσκολες συνθήκες να αλλάζουν, με βροχή και διακοπές, η πρόκληση ήταν ακόμη μεγαλύτερη για τους rookies. Ο Πρωταθλητής της Moto2 του 2021, Remy Gardner ήταν στην 24η θέση, καθώς συνεχίζει να πονά στον καρπό του.
Suzuki
Οι καλές εμφανίσεις έμοιαζαν να συνεχίζονται παρά τις προκλήσεις για την ανάληψη ενός ολοκαίνουργιου χώρου, με τον Alex Rins και τον ομόσταυλό του Joan Mir, να βρίσκονται ξανά στις μπροστινές θέσεις. Ο Rins ήταν τέταρτος, λίγο λιγότερο από έξι δέκατα από την κορυφή, κάνοντας 72 γύρους. Ο Mir ήταν όγδοος με έλλειμμα 0,778 στην κορυφή και έκανε 58 γύρους.
Ο αρχιμηχανικός του Mir, Frankie Carchedi, πλησίασε στους Simon Crafar και Jack Appleyard του MotoGP.com στη μέση της ημέρας στο YouTube και επανέλαβε αυτό που είχε πει ο επικεφαλής του προγράμματος Team Suzuki Ecstar Shinichi Sahara στη Sepang: «Έχουν γίνει σημαντικές βελτιώσεις» για το εργοστάσιο Hamamatsu.
Yamaha
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Fabio Quartararo ήταν ο ταχύτερος αναβάτης YZR-M1 την πρώτη ημέρα, καθώς ο Γάλλος πήρε την πέμπτη θέση. Ο Quartararo ολοκλήρωσε 86 γύρους. Ο ομόσταυλός του, Franco Morbidelli, έκανε 75 γύρους και τερμάτισε στη 12η θέση, με τον Ιταλό να παίρνει σημαντικό χρόνο εμπειρίας στη μοτοσυκλέτα του 2022.
Ο σημαντικός χρόνος εμπειρίας στη μοτοσυκλέτα του 2022 είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται και ο Andrea Dovizioso και ο Ιταλός έκανε ακριβώς αυτό την πρώτη μέρα. 57 γύρους σημείωσε ο Dovi, με το καλύτερο του να έρχεται στο 1:33.245 – τοποθετώντας τον αριθμό στην 9η θέση. Ο Rookie, Darryn Binder, μείωσε αρκετά από τον ταχύτερο χρόνο του όταν οι συνθήκες έγιναν πιο ευνοϊκές, ο Νοτιοαφρικανός τερμάτισε δύο δευτερόλεπτα πίσω στο την πρώτη θέση συμπληρώνοντας 58 γύρους.
Ducati
Ήταν ο Jack Miller που ηγήθηκε της ιταλικής εταιρίας την 1η ημέρα, με τον Αυστραλό να τελειώνει την ημέρα στην έκτη θέση, αλλά μόλις 0,006 δευτερόλεπτα πίσω από το Quartararo. Αφού ο Viñales έκανε την πρώτη επίθεση για την κορυφή στα τελευταία στάδια, ο Miller ανταποκρίθηκε για να αναλάβει για λίγο την πρωτιά προτού βρεθεί χαμηλότερα στην κατάταξη. Η μόνη άλλη Ducati στην πρώτη δεκάδα ήταν ο Jorge Martin καθώς πήρε την 10η θέση, παρά την πτώση του.
Ο Johann Zarco ήταν στην 13η θέση, αλλά έμεινε περισσότερο από όλους στην πίστα κάνοντας 96 γύρους – μόνο ένας άλλος αναβάτης έκανε περισσότερους από 80, και αυτός ήταν ο Quartararo. Ένα δέκατο πίσω από τον Zarco βρέθηκε ο ταχύτερος rookie, για άλλη μια φορά με μια Ducati όπως ήταν και στη Sepang, αλλά αυτή τη φορά ήταν ο Fabio Di Giannantonio – παρά την πτώση, ήταν μια εντυπωσιακή μέρα δουλειάς καθώς ο Ιταλός έχασε δύο ολόκληρες μέρες στο τριήμερο της Sepang λόγω ασθένειας.
Ο ταχύτερος rookie της Sepang, ο Marco Bezzecchi βρέθηκε στην 21η θέση την 1η μέρα στη Mandalika και υπέστη μερικές πτώσεις- αλλά τελείωσε το session 0,008 δευτερόλεπτα πίσω από τον ομόσταυλό του, Luca Marini.
Δύο αναβάτες φαινομενικά πολύ εκτός θέσης είναι ο Enea Bastianini (που ήταν ταχύτατος στη Sepang) ο οποίος ήταν 18oς την πρώτη μέρα στη Mandalika και ο Francesco Bagnaia στην 22η θέση, έχοντας πτώση και όντας ο τελευταίος μη rookie– οπότε μπορούμε να περιμένουμε περισσότερα από τον Pecco καθώς συνεχίζεται η δοκιμή.
1 | 1 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 1m 32.466s | 68/69 |
2 | 2 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.471s | 59/60 |
3 | 3 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.477s | 61/64 |
4 | 4 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.592s | 69/72 |
5 | 5 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.642s | 85/86 |
6 | 6 | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | +0.648s | 70/72 |
7 | 7 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.681s | 37/56 |
8 | 8 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.778s | 57/58 |
9 | 9 | Andrea Dovizioso | ITA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | +0.779s | 48/57 |
10 | 10 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | +0.892s | 38/51 |
11 | 11 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.928s | 51/54 |
12 | 12 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.052s | 67/75 |
13 | 13 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +1.126s | 83/96 |
14 | 14 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | +1.217s | 53/54 |
15 | 15 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +1.234s | 59/62 |
16 | 16 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +1.282s | 66/77 |
17 | 17 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.393s | 63/64 |
18 | 18 | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | +1.488s | 44/45 |
19 | 19 | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | +1.500s | 53/57 |
20 | 20 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +1.699s | 33/53 |
21 | 21 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | +1.707s | 61/63 |
22 | 22 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | +1.852s | 57/75 |
23 | 23 | Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | +2.029s | 56/58 |
24 | 24 | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | +2.137s | 48/64 |