• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
SEAT, 70 χρόνια καινοτομίας
4auto 12/12/2020 - 11:08
 

Το 1955, η SEAT υπέβαλε το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της εταιρείας για ένα σύστημα συγκράτησης παιδιών 

Σχεδιασμός και λειτουργικότητα: το λογότυπο SEAT ανοίγει τον χώρο αποσκευών 

Πρωτοτυπία: η αόρατη λαβή πόρτας για τη 2η γενιά SEAT Leon 

 

Με περισσότερα από 300 ενεργά διπλώματα ευρεσιτεχνίας, η SEAT έχει μια μεγάλη ιστορία καινοτομίας μέσα στα 70 χρόνια της ιστορίας της. Τρεις εφευρέσεις αποκάλυψαν τις θεμελιώδεις αρχές της SEAT και το μελλοντικό όραμά της - το παιδικό κάθισμα ασφαλείας του 1955, η δικαίωσή του λειτουργικού σχεδιασμού με το λογότυπο-λαβή της δεύτερης γενιάς SEAT Ibiza, ή η σταθερή δέσμευσή της για στυλ, με την κρυφή χειρολαβή της πόρτας της δεύτερης γενιάς SEAT Leon. 

 

Σύστημα συγκράτησης παιδιών (1955) 

Το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στα 70 χρόνια της ιστορίας SEAT - το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας SEAT ES221068A -, σφραγίστηκε το 1955. Περιέγραψε ένα παιδικό κάθισμα ασφαλείας αποτελούμενο από δύο μεταλλικά πλαίσια, αρθρωτά με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να αναδιπλωθούν σαν ένα βιβλίο, το οποίο έκανε το κάθισμα φορητό, αλλά πάνω απ' όλα ασφαλέστερο από το να κάθονται τα παιδιά στα πίσω καθίσματα χωρίς κανένα σύστημα συγκράτησης (κάτι που ήταν κοινή πρακτική εκείνη την εποχή). Ο σχεδιασμός του έχει εφαρμόσει πολλές από τις τρέχουσες έννοιες για ένα αποτελεσματικό σύστημα συγκράτησης παιδιών. Οι σιδερένιες ράβδοι μαζί με τα υφάσματα που περιορίζουν τη μέγιστη γωνία μεταξύ του πάγκου και της πλάτης, εγγυώνται τη σταθερότητα του παιδικού καθίσματος. Αυτές οι λωρίδες επέτρεπαν την αναδίπλωση και δεν ήταν επικίνδυνες σε περίπτωση που το παιδί χτυπούσε το κεφάλι του επάνω τους. 

1955
1955
1999
1999

 

Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ζήτησε δύο άγκιστρα μεγάλου ανοίγματος στην κορυφή, επιτρέποντας στο παιδικό κάθισμα να κρεμαστεί από το πίσω μέρος ενός καθίσματος ενηλίκου. Είχε επίσης δύο μικρότερα άγκιστρα, επιτρέποντας τη χρήση του καθίσματος έξω από το αυτοκίνητο, αναρτημένο σαν κούνια. 

Το σώμα του παιδιού χρειάζεται ένα κατάλληλο σύστημα συγκράτησης για να περιορίζει με ασφάλεια τις κινήσεις του. Τα σχέδια ευρεσιτεχνίας δείχνουν μία ζώνη ασφαλείας 3 σημείων. Η ζώνη αποτελείται από δύο ιμάντες που ενώνονται με μια πόρπη που είναι δύσκολο για ένα παιδί να ελευθερώσει. Αυτή η ζώνη χρησιμοποιεί ένα εύκαμπτο ή ελαστικό υλικό που το καθιστά ρυθμιζόμενο ώστε να προσαρμόζεται στο μέγεθος του σώματος του παιδιού και να το διατηρεί σταθερά δεμένο. Ένας κάθετος τρίτος ιμάντας τοποθετείται μεταξύ των ποδιών του παιδιού, προσαρτημένος στη ζώνη και αγκυρωμένος στο κάθισμα, ένας ιμάντας anti-sub που εμποδίζει το σώμα να γλιστρήσει κάτω από τη ζώνη. 

1999
1999

 

Λογότυπο-λαβή της πόρτας του χώρου αποσκευών (1999) 

Με την εφαρμογή του μοντέλου ES1042196U, η SEAT εφευρίσκει έναν κύλινδρο κλειδώματος με ένα πολύ ειδικό κάλυμμα. Για να αποκαλύψετε την κλειδαριά απαιτείται να πατήσετε το πάνω μέρος του καπακιού με τα δάχτυλα ή τον αντίχειρά σας. Με αυτόν τον τρόπο, το καπάκι γέρνει και σας επιτρέπει να χρησιμοποιήσετε τα άλλα δάχτυλα για να βοηθήσετε την περιστροφή, και όταν ολοκληρώσετε τις 90 μοίρες, λειτουργεί επίσης το μάνταλο, απελευθερώνοντας την πίσω πόρτα. Ταυτόχρονα, το ίδιο το κάλυμμα χρησιμεύει ως λαβή για την ανύψωση της πόρτας με την ανοδική κίνηση του βραχίονα. 

Το καπάκι είναι λειτουργικό και πρακτικό, αλλά η κύρια πινελιά από τους σχεδιαστές σε αυτόν τον μηχανισμό ήταν να προσθέσει το σωστό στυλ. Συγκεκριμένα, το καπάκι ήταν το χαρακτηριστικό "S" του λογότυπου SEAT και είδε την πρώτη εφαρμογή του στο facelift της δεύτερης γενιάς της Ibiza. Αυτό το μοντέλο, έχει χρησιμοποιηθεί στα οχήματα της μάρκας μέχρι σήμερα, όπως η τρέχουσα γενιά της SEAT Ibiza και το ολοκαίνουργιο SEAT Leon. 

2007
2007

 

Λαβή πόρτας στο πίσω τζάμι (2007) 

Το πίσω πλευρικό τζάμι που εμφανίζεται σε πολλά αυτοκίνητα μετά από τα πίσω παράθυρα επιτρέπει την επέκταση της περιοχής όρασης για τους πίσω επιβάτες. Στα περισσότερα σχέδια, υπάρχει ένα αισθητό κενό μεταξύ του πίσω κρυστάλλου και του πίσω φινιστρινιού. Ωστόσο, οι σχεδιαστές της SEAT αποφάσισαν ότι θα μπορούσαν να δώσουν συνέχεια στη γυάλινη επιφάνεια στη δεύτερη γενιά SEAT Leon. Αυτό επέτρεψε να κερδίσουμε στυλ και δυναμισμό στις γραμμές του οχήματος. 

2007
2007

Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ES 2271826 T3 περιγράφει πώς να μεγεθυνθεί η διαφανής περιοχή των πίσω υαλοπινάκων και ταυτόχρονα να επιτευχθεί χώρος για να κρυφτεί η λαβή ανοίγματος της πόρτας. Για να διατηρηθεί η λειτουργικότητα, το γυαλί του πίσω φινιστρινιού ήταν κατασκευασμένο από διαφανές θερμοδιαμορφωμένο πολυανθρακικό, με περίπλοκο σχήμα που επέτρεπε την εισαγωγή των δακτύλων για να χειριστεί κάποιος την κρυφή λαβή, που βρισκόταν στην πόρτα, σε κατακόρυφη θέση. Με αυτή τη λύση, ο πλευρικός σχεδιασμός της δεύτερης γενιάς SEAT Leon εμφανίστηκε καθαρός, χωρίς λαβές και άλλες διακοπές. Ως αποτέλεσμα αυτού του διπλώματος ευρεσιτεχνίας, κάποιος μπορούσε να αντιληφθεί το SEAT Leon που δημιουργήθηκε από τον Walter de Silva ως ένα δίθυρο αυτοκίνητο, που διατηρούσε παράλληλα την πρακτικότητα των τεσσάρων θυρών του.

Επόμενο άρθρο »

HONDA CR-V HYBRID AWD: Ιδανική περίπτωση

« Προηγούμενο άρθρο

Mazda: 10 χρόνια σχεδιαστικής φιλoσοφίας Kodo

Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ