Παρακολουθούμε το “Track Master” επίπεδο του DRE, στην καλύτερη πίστα του κόσμου το Mugello και μαθαίνουμε μερικά από τα μυστικά που μπορούν να σε κάνουν ταχύτερο και σωστότερο οδηγό. Οι κορυφαίοι δάσκαλοι της Ducati ήταν μαζί μας, ενώ “συμμαθητής” μας ήταν ο CEO της εταιρίας Claudio Domenicali!
Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης
Φωτ.: Photohouse-online.it, Lorenzo Concari
Εξοπλισμός αναβάτη: κράνος Shoei X-Spirit III, φόρμα Alpinestars Tech-Air, μπότες & γάντια Alpinestars
O σοφός νομοθέτης και ποιητής, ο Σόλων τον 6ο π.Χ. Αιώνα έλεγε την περίφημη φράση που έχουμε ακούσει πολλές φορές και ο Πλάτων μας διευκρίνισε ότι το νόημα αυτού του ρητού είναι ότι ο άνθρωπος πρέπει και όταν ακόμη γηράσκει να διδάσκεται και να μαθαίνει, καθότι το γήρας από μόνο του δεν σε κάνει Σοφό. Το ίδιο ισχύει και για την οδήγηση, γιατί ναι μεν η συσσωρευμένη οδηγική εμπειρία μπορεί να σε βοηθάει να κινηθείς με ασφάλεια στο δρόμο και την πίστα, αλλά αν θέλεις να γίνεις “σοφότερος” - με την έννοια του γρηγορότερος – πρέπει να είσαι ανοικτός στο να μάθεις κάποια πράγματα, άσχετα με το αν οι δάσκαλοί σου μπορεί να είναι νεώτεροι.
To νόημα του DRE (Ducati Riding Experience) είναι η διδασκαλία της απόλαυσης της αδρεναλίνης που μπορεί να σου προσφέρει η οδήγηση στην πίστα. Για την “εμπειρία” αυτή το καλύτερο θεωρήθηκε ο χωρισμός σε μαθήματα ανάλογα με το επίπεδο, τις ικανότητες και τις ανάγκες των συμμετεχόντων. Έτσι υπάρχουν 4 επίπεδα, το Track Warm Up, για αυτούς που δεν έχουν ξαναμπεί σε πίστα, το Track Evo και το Track Master που επιτρέπει σε ήδη έμπειρους να βελτιώσουν την τεχνική τους και την ταχύτητά τους και το Champs Academy, τα ένας-προς-έναν μαθήματα από Πρωταθλητές όπως ο Chaz Davies, o Carlos Checa, o Michelle Pirro. Και φυσικά η όλη ιστορία γίνεται με μοτοσυκλέτες της οικογένειας Ducati Superbike, με την Panigale 959 για τα δύο πρώτα επίπεδα, την V4S για το Master και την V4R για το Champs!
Στην περίπτωσή μας κάναμε το Track Master που απευθύνεται είτε σε ήδη αγωνιζόμενους, είτε σε αυτούς που θέλουν να μπουν στους αγώνες, είτε σε αυτούς που θέλουν να κάνουν υψηλού επιπέδου track day και χρειάζονται προσωπική καθοδήγηση για να εκμεταλλευτούν τις ικανότητές τους.
Στο διπλανό “θρανίο” κάθισε ο CEO της Ducati, o Claudio Domenicali που είναι καλός μοτοσυκλετιστής και θέλησε να γίνει “σοφότερος” με την προσωπική καθοδήγηση του Michelle Pirro!
Ο δικός μας δάσκαλος ήταν ο Ferruccio Lamborghini, Πρωταθλητής Ιταλίας στην Moto2 και εγγονός του ιδρυτή της Lamborghini! Μαζί με δύο πολύ καλούς οδηγούς από το Μονακό (στο Master κάθε δάσκαλος έχει 3 μαθητές) ακούγαμε την σε βάθος ανάλυση της θεωρίας της σπορ και αγωνιστικής οδήγησης και κάθε φορά - από τις 6 που μπήκαμε στην πίστα στη διάρκεια της ημέρας - υπήρχε μετά συζήτηση και μετά την 3η φορά και προβολή βίντεο των γύρων μας, ώστε να δούμε καλύτερα τις αδυναμίες μας, τα λάθη μας και ότι άλλο χρειαζόταν βελτίωση. Οι Panigale V4S που οδηγούσαμε είχαν και το DDA και τα δεδομένα της τηλεμετρίας του καθένα καταγράφηκαν και μας δόθηκαν για τη σχετική ανάλυση! Μάλιστα το GPS κατέγραφε χρόνους και τελική ταχύτητα στην πίστα. Στη μεγάλη ευθεία καταγράψαμε 302χλμ/ώρα μέγιστη ταχύτητα, ενώ στους 40 από τους 48 γύρους που συμπληρώσαμε η ταχύτητα ήταν στα 299 ή 300χλμ/ώρα. Αδρεναλίνη στο έντονο φρενάρισμα για την San Donato την πρώτη στροφή της πίστας στην οποία κατεβάζουμε 2η ταχύτητα στο κιβώτιο και αμέσως ανέβασμα σε 3η για τα δύο πρώτα εσάκια και σε 4η μετά την Casanova για τις Savelli και Arrabbiata 1 & 2.
Σε γενικές γραμμές ο Ferruccio Lamborghini μας διόρθωσε και μας ενέπνευσε τη σιγουριά να “γυρίσουμε” με μια ταχύτητα πάνω από ότι είχαμε κάνει τις προηγούμενες φορές που είχαμε βρεθεί σε track day ή δοκιμή σε αυτήν την πίστα. Ο
χρόνος μας στο 2'06.93 με τα νορμάλ Pirelli Supercorsa SP είναι σχεδόν δύο δευτερόλεπτα κάτω σε σχέση με το χρόνο που είχαμε κάνει με την ίδια μοτοσυκλέτα και τα ίδια λάστιχα σε track day, χωρίς να έχουμε κάποιον να μας δείξει αυτά που τελικά μάθαμε στο DRE! O δάσκαλος μας διόρθωσε σε κάποιες γραμμές, αλλά και στη στάση του σώματος και η βελτίωση ήταν εμφανής κάθε φορά που μπαίναμε στην πίστα.