• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η παρουσίαση της Ducati SuperSport
Τεστ-Μοντέλα 22/02/2017 - 20:51

Αποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Milagro, Tino Martino, Marco Campelli

 

Είναι μια μοτοσυκλέτα σπορ-δρόμου που προσφέρει το μοναδικό σχεδιασμό της Ducati, σπορ επιδόσεις και μαζί είναι ευέλικτη και προσιτή - ως προς την οδήγηση – όπως ισχυρίζονται οι Ιταλοί σχεδιαστές της, που έπεισαν τη διοίκηση της εταιρίας να τους δώσει το πράσινο φως για μια μοτοσυκλέτα που με 113 ίππους, θέλει να δώσει στον καθένα την εμπειρία της σπορ οδήγησης παντού και κάθε στιγμή! Καθημερινή μετακίνηση από Δευτέρα έως Παρασκευή, απόδραση από την πόλη το Σαββατοκύριακο, απόλυτη διασκέδαση σε δρόμους με στροφές τις ελεύθερες ώρες, αλλά ακόμη και track day όταν βρεθείς σε πίστα.

Ως προς το σχεδιασμό, το γεγονός ότι ανακηρύχθηκε η ομορφότερη μοτοσυκλέτα στην Έκθεση του Μιλάνου είναι κάτι που απλά προσθέτει και έναν Τίτλο σε κάποια που μόλις την αντικρίζεις την θαυμάζεις! ...όπως η Ειρήνη Σκλήβα που ήταν Μις Ελλάς και Μις Κόσμος, αλλά τη θαύμαζες και χωρίς τα δύο Μις! Μπροστά η μύτη είναι ακριβώς ίδια με την πανέμορφης Panigale, ενώ στον όλο σχεδιασμό του φέρινγκ η αίσθηση που δίνει η απουσία βιδών, είναι κάτι επιβλητικό. Οι βίδες βρίσκονται εσωτερικά, κάτι που είδαμε πριν λίγα χρόνια στην Honda VFR και στην περίπτωσή μας οι καθαρές επιφάνειες των πλαστικών αφήνουν να υπογραμμιστεί το χωροδικτύωμα του σκελετού, που αποτελεί ίσως το πιο κύριο χαρακτηριστικό της SuperSport.

To πλαίσιο αυτό προέρχεται από την Monster και βέβαια συνδέεται με τις κεφαλές του 2κύλινδρου κινητήρα, ο οποίος αποτελεί φέρον στοιχείο της γεωμετρίας της μοτοσυκλέτας. Η γεωμετρία αυτή συμπληρώνεται από μια πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση μπροστά, με πιρούνι Marzocchi 43χιλ διαμέτρου, ρυθμιζόμενο αμορτισέρ της Sachs πίσω και μονόμπρατσο ψαλίδι αλουμινίου, ενώ για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και έκδοση “S” με μόνη διαφορά το μπροστινό της Ohlins με διάμετρο 48χιλ και το πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ της Σουηδικής εταιρείας. Στα φρένα η Brembo αναλαμβάνει τη δουλειά, για ένα βάρος 184 κιλών, χωρίς υγρά.

Ο κινητήρας που περιβάλλεται από όλα αυτά τα στοιχεία είναι ο ίδιος υγρόψυκτος που κινεί την τελευταία Hypermotard, ο Testastretta 11 μοιρών, με 937 κυβικά που αποδίδουν 113 ίππους στις 9,000 στροφές, με ροπή σχεδόν 10 kgm στις 6,500, με το 80% της ροπής να είναι διαθέσιμο από τις 3,000 στροφές και το 90% από τις 5-9,000!!! Μαζί με την ύπαρξη DQS (Ducati Quick Shift) για πανεύκολες αλλαγές προς τα πάνω και προς τα κάτω (στάνταρ στην S, εξτρά στην απλή), η λειτουργία του μοτέρ γίνεται μια ευχάριστη υπόθεση σε κάθε περίπτωση.

Η θέση οδήγησης που επιλέχθηκε είναι κάτι που επίσης προσθέτει στην ευελιξία της μοτοσυκλέτας. Άνετη θέση, κάτι μεταξύ Monster & Panigale, σε συνδυασμό με τη ρύθμιση σε δύο θέσεις της ζελατίνας, ώστε να έχει μεγαλύτερη προστασία όταν χρειάζεται, δίνουν μια ξεκούραστη στάση στο σώμα.

Στον τομέα των ηλεκτρονικών υπάρχουν τρεις επιλογές προγραμμάτων, Sport, Touring & Urban, που αλλάζουν τον τρόπο απόδοσης της δύναμης και μπορούν να διαμορφωθούν ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού. Στην επιλογή “πόλης” που είναι και για γλιστερές συνθήκες η ιπποδύναμη περιορίζεται στους 75 ίππους. Από κει και πέρα το ABS 9 ΜΡ της Bosch επεμβαίνει σε 3 επίπεδα, περιορίζοντας και την τάση για σήκωμα του πίσω τροχού. Το DTC (Ducati Traction Control) επεμβαίνει σε 8 επίπεδα, με το 1 να είναι για τη μικρότερη “ενόχληση” και το 8 για τη μέγιστη “βοήθεια”.

Ξεκινήσαμε τη δοκιμή των δύο μοτοσυκλετών, της άσπρης S και της στάνταρ κόκκινης, με την S που ήταν έτοιμη να μας δείξει τις ικανότητές της στην πίστα Monteblanco, μια ωραία πίστα κοντά στην Σεβίλλη.

Παρά τη σχετικά χαμηλή θερμοκρασία των 10-12 βαθμών Κελσίου, τα Pirelli Diablo Rosso III από τον πρώτο γύρο ζεστάθηκαν τόσο γρήγορα που μας έδωσαν την καλή αίσθηση που χρειάζεται για να αρχίσουμε να “ξύνουμε” γόνατα στην άσφαλτο. Η όρθια για πίστα, θέση οδήγησης βοηθάει στο να γίνονται όλα ευκολότερα. Είναι κοντά στη θέση που έχει μια γυμνή σπορ μοτοσυκλέτα, ή καλύτερα κάτι ενδιάμεσο σε αυτή και σε μια καθαρόαιμη σπορ θέση που έχει μια Panigale. Το πλαίσιο ανταποκρίνεται στην πίεση, έχοντας μια ευχάριστη ελαστικότητα που δεν απαιτεί χειρισμούς απόλυτης ισορροπίας και λεπτομέρειας. Μια λάθος γραμμή για παράδειγμα διορθώνεται πανεύκολα, ενώ και οι μαλακές σχετικά αναρτήσεις, σε ρύθμιση λίγο σκληρότερη από την στάνταρ, διευκολύνουν την κατάσταση. Βέβαια στην περίπτωσή μας αυτή η ρύθμιση αποδείχθηκε “λίγη”, αφού σε μια γρήγορη στροφή με 3η ταχύτητα στο κιβώτιο και μια μικρή ανωμαλία της ασφάλτου η SuperSport έφθανε εύκολα στο όριο κλίσης των 48 μοιρών και η εξάτμιση έβρισκε στην άσφαλτο. Στην επόμενη έξοδό μας στην πίστα με σκληρότερη ρύθμιση μπροστά και πίσω, η όλη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας άλλαξε σημαντικά προς το καλύτερο και σε συνδυασμό με την άνοδο της θερμοκρασίας αέρα και ασφάλτου η οδήγηση έγινε ακόμη πιο απολαυστική και ακόμη πιο γρήγορη. Με την άνοδο όμως του ρυθμού μεγάλωσε και η ταχύτητα στο γρήγορο κομμάτι της πίστας και η εξάτμιση έβρισκε και πάλι στη δεξιά της πλευρά, ενώ σε μια αριστερή επίσης η κλίση έφτασε στο όριο των μαρσπιέ. Ο Alessandro Valia, ο δοκιμαστής της Ducati μας πήγε σε ακόμη πιο σκληρή ρύθμιση ως προς την συμπίεση του αμορτισέρ της Ohlins, αλλά και πάλι η κατάσταση δεν διορθώθηκε και δυστυχώς η επόμενη ρύθμιση που έπρεπε να γίνει, η αλλαγή της προφόρτισης, δεν υπήρχε άλλος χρόνος για να τη δοκιμάσουμε. Άλλωστε όπως είχε πει στη στατική παρουσίαση της προηγούμενης μέρας ο Paolo Quattrino που είναι ο Product Manager της μοτοσυκλέτας, δεν είναι ένα μοντέλο προορισμένο για πίστα, αλλά για σπορ καταστάσεις στο δρόμο, που – ως γνήσια Ducati – έχει το σωστό DNA για να τα καταφέρνει καλά και στην πίστα. Αυτά τα σωστά γονίδια βοήθησαν και στην εκπληκτική λειτουργία των φρένων που ήταν σε κάθε περίπτωση αποτελεσματικά και με φοβερή αίσθηση. Μάλιστα καταφέραμε να τα πιέσουμε στα όρια, στο τέλος της μεγάλης ελαφρά ανηφορικής ευθείας των 900μ., όπου ξεκινήσαμε να φρενάρουμε 150μ, πριν την πρώτη στροφή, με 237χλμ/ώρα στο κοντέρ, το πήγαμε στα 239 και στην 2η έξοδο με τις σκληρότερες ρυθμίσεις, με προσεκτικές αλλαγές ταχυτήτων η 6η έφτασε τα 241χλμ/ώρα πριν τα φρένα, τα οποία συνέχισαν να λειτουργούν ακούραστα.

Το τέλος της δοκιμής μας βρήκε με ένα πλατύ χαμόγελο, καθώς η οδήγηση της SuperSport S μας άφησε μια γεύση “κυριαρχίας” και απόλυτου ελέγχου της κατάστασης, αυτό που λες “πήγα πραγματικά πολύ γρήγορα”, “την πίεσα στα όρια”, κάτι που είναι από πολύ δύσκολο έως αδύνατο να πεις για μια καθαρόαιμη σπορ μοτοσυκλέτα των 160 – 200 ίππων...

Αφήσαμε λοιπόν την πίστα, που για τον υπογράφοντα ήταν η 64η διαφορετική στην οποία έχει οδηγήσει σε τεστ ή αγωνιστεί, για να πάρουμε τους δρόμους της περιοχής. Αυτή τη φορά στα χέρια μας πήραμε την “απλή” SuperSport – χωρίς το S – σε κόκκινο χρώμα, με τα Pirelli Diablo Rosso III να μας εντυπωσιάζουν για το γρήγορο ζέσταμά τους και στο δρόμο, σε καλή άσφαλτο που έχουν κατά τεκμήριο οι Ευρωπαϊκοί δρόμοι. Η αλήθεια είναι ότι το πιρούνι της Marzocchi και το αμορτισέρ της Sachs δεν μας έδωσαν καθόλου διαφορετική αίσθηση από την τρομερή των Ohlins στην πίστα και μας έδειξαν ότι η ισορροπία της μοτοσυκλέτας είναι εξαιρετική! Χρησιμοποιήσαμε την ψηλότερη από τις δύο θέσεις στις οποίες ρυθμίζεται η ζελατίνα του φέρινγκ, που μας έδωσε μεγαλύτερη προστασία από τον αέρα, στο πρώτο μέρος της διαδρομής που είχε ανοικτές στροφές και μεσαίες ευθείες, που επέτρεπαν να κινηθούμε με 140-180 χλμ/ώρα.

Μετά φτάσαμε στην “παιδική χαρά”, ένα κομμάτι της διαδρομής στο οποίο για 10 χλμ, με πολύ καλή άσφαλτο, οι στροφές είναι διαδοχικές, συνεχείς, με σωστές κλίσεις, καλή ορατότητα και χωρίς καθόλου κίνηση! Σπάνια έχουμε ευχαριστηθεί τόσο πολύ σε μια διαδρομή στο δρόμο, με την SuperSport να ανταποκρίνεται υπερθετικά στην πίεση, να μας δίνει κάθε στιγμή τη σωστή πληροφόρηση για το τι γίνεται στην άσφαλτο, να είναι εύκολη στις αλλαγές κατεύθυνσης, να φρενάρει τέλεια και να μην μας κουράζει καθόλου, για δυόμιση συνεχόμενες ώρες που διήρκεσε αυτό το παιχνίδι!

Τι άλλο να ζητήσεις από μια μοτοσυκλέτα πάνω στην οποία μπορείς να νιώθεις και να είσαι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού και να σε ικανοποιεί κάθε μέρα παντού! Ναι, μια Panigale είναι καλύτερη στην πίστα και μια Multistrada είναι πιο άνετη στο ταξίδι, αλλά η SuperSport είναι η καλύτερη στο δρόμο και μπορεί να είναι αξιοπρεπέστατη στην πίστα! Και προσιτή, αφού η τιμή της θα είναι 14,950€ για την απλή και 16,500€ για την S!

 

                                                                                         ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

                         Ducati SuperSport                                                      Ducati SuperSport S

 

                                                                                                Κινητήρας

 

Κηνητήρας

Testastretta 11°, L-Twin, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, Desmodromic, υγρόψυκτος

Testastretta 11°, L-Twin, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, Desmodromic, υγρόψυκτος

Κυβισμός

937 cm³

937 cm³

Διάμετρος Χ Διαδρομή

94 x 67.5 mm

94 x 67.5 mm

Συνμπίεση

12.6± 0.5 :1

12.6± 0.5 :1

Ιπποδύναμη

83.1 kW (113 hp) @ 9,000 rpm

83.1 kW (113 hp) @ 9,000 rpm

 

 

 

Ροπή

96.7 Nm (71.3 lb-ft) (9.86 Kgm) @ 6,500 rpm

96.7 Nm (71.3 lb-ft) (9.86 Kgm)@ 6,500 rpm

 

Fuel injection

Continental electronic fuel injection system, 53 mm Mikuni σώματα με φουλ Ride-by-Wire

Continental electronic fuel injection system, 53 mm Mikuni σώματα με φουλ Ride-by-Wire

 

Εξάτμιση

Σύστημα 2-1-2 με καταλύτη. Διπλός σθγαστήρας αλουμινίου.

Σύστημα 2-1-2 με καταλύτη. Διπλός σθγαστήρας αλουμινίου.

                                                                                                                                     Μετάδοση

Κιβώτιο

6 speed

6 speed

 

Συμπλέκτης

Υγρός πολύδισκος, μονόδρομος

Υγρός πολύδισκος, μονόδρομος

                                                                                                                                         Πλαίσιο

 

Σκελετός

 

Σωληνωτό ατσάλινο “Trellis”

 

Σωληνωτό ατσάλινο “Trellis”

Ανάρτηση μπροστά

Πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι 43mm usd Marzocchi

Πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι 48mm usd Ohlins

Τροχός μπροστά

 

Σχήματος Y, με 3 ακτίνες 3.50" x 17"

Σχήματος Y, με 3 ακτίνες 3.50" x 17"

Ελαστικό μπροστά

Pirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17

Pirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17

 

Ανάρτηση πίσω

Προοδευτικό μοχλικό σύστημα με ρυθμιζόμενο αμορτισέρ Sachs και ψαλίδι αλουμινίου

Προοδευτικό μοχλικό σύστημα με ρυθμιζόμενο αμορτισέρ Ohlins και ψαλίδι αλουμινίου

Τροχός πίσω

Σχήματος Y, με 3 ακτίνες 5.50" x 17"

Σχήματος Y, με 3 ακτίνες 5.50" x 17"

Ελαστικό πίσω

Pirelli Diablo Rosso III 180/55 ZR17

Pirelli Diablo Rosso III 180/55 ZR17

Διαδρομή τροχού

130/144 mm (Μπροστά/Πίσω)

130/144 mm (Μπροστά/Πίσω)

 

Φρένο μπροστά

2 x 320 mm ημι-πλευστοί δίσκοι με Radial Monobloc Brembo M4-

32 δαγκάνες, με 4 πιστόνια και ABS

2 x 320 mm ημι-πλευστοί δίσκοι με Radial Monobloc Brembo M4-

32 δαγκάνες, με 4 πιστόνια και ABS

Φρένο πίσω

245 mm δίσκος με 2 πιστόνια και ABS

245 mm δίσκος με 2 πιστόνια και ABS

                                                                                                                             Διαστάσεις και Βάρη

Βάρος κενή

184 kg

184 kg

Βάρος γεμάτη

210 kg

210 kg

Ύψος σέλλας

810 mm

810 mm

Μεταξόνιο

1478 mm

1478 mm

Γωνία κάστερ

24°

24°

Ϊχνος

91 mm

91 mm

Ρεζερβουάρ

16 l

16 l

 

 

 

 

 

 

 

 

Επόμενο άρθρο »

Suzuki GSX-S1000 & GSX-S1000F

« Προηγούμενο άρθρο

Στην πίστα με την Ducati SuperSport S

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα