• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Πρώτος στην πίστα!
Εμπειρία οδήγησης σε πίστες του Παγκοσμίου
Νέα 14/01/2016 - 16:45

Η F1RST ON TRACK κάνει μια σπουδαία δουλειά σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, αφού σου χαρίζει την εμπειρία της οδήγησης σε πίστες Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και κυρίως σου δίνει τη δυνατότητα «ιδιαίτερων» μαθημάτων με κορυφαίους οδηγούς όπως ο εκπληκτικός «Seb16» Sebastien Charpentier!

 

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτο: Kriss Photos

 

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD τεύχος 65.

 

Με τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Supersport 600 Sebastien Chaprentier γνωριζόμαστε από τα τέλη του 2006, όταν βρεθήκαμε στην φοβερή πίστα Barber Motorsports στην Αλαμπάμα των ΗΠΑ και οδηγήσαμε μαζί στην παγκόσμια παρουσίαση της τότε HONDA CBR600RR, της πολιτικής έκδοσης της μοτοσυκλέτας με την οποία είχε πάρει μόλις τον 2o Τίτλο του. Εντυπωσιάστηκα περισσότερο όταν στο τέλος της παρουσίασης στο πάρκινγκ της πίστας είχε στηθεί μια «πιστούλα» όπου η Honda μας παρουσίασε την NSF100! Ο τρελο-Γάλλος γύριζε σαν τρελός με την μικροσκοπική μοτοσυκλέτα του HRC, σε άγρια κόντρα με τον Kenan Sofuoglu στο τέλος και τους Ιάπωνες με σηκωμένες τις τρίχες να προσπαθούν να τους σταματήσουν νομίζοντας ότι θα καταλήξουν να μείνουν με τους δύο κορυφαίους οδηγούς τους τραυματισμένους σε κάποιο νοσοκομείο της Αμερικής! Πέρυσι ο – ακόμη τρελός – Γάλλος (που σχολιάζει για το Γαλλικό Eurosport τους αγώνες MotoGP) έφερε προσκεκλημένη του της Μις Γαλλία και φυσικά στο paddock της Βαλένθια προκλήθηκε αναστάτωση. Φέτος οδηγούμε και πάλι μαζί, κάθε Παρασκευή απόγευμα μετά τις ΕΔ2, έστω για τρεις μόνο γύρους, ο υπογράφων μια BMW S1000RR και ο Seb μια Honda CBR1000RR, σε κάθε πίστα των GP. Στην Τσεχία πήρα το αίμα μου πίσω, αφού στην εκκίνηση των γύρων εμφανίστηκα με paddock girl την περίφημη Τατιάνα Σεντίβα, τη στιγμή που ο Γάλλος είχε δίπλα του μόνο τον τριχωτό Ian Wheeler της Mark VDS! Με αυτό το 1-1 κέρδισα μια πρόσκληση να είμαι μαθητής του στο F1RST ON TRACK www.first-on-track. com, τη σειρά εκδηλώσεων που οργανώνουν τα αδέλφια Yvan & Ludo Genestier που  γωνίστηκαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής. Από το πρόγραμμα επιλέξαμε την πίστα Montmelo της Βαρκελώνης στην οποία θα οδηγούσα την Honda CBR1000RR SP του Jane Michel Bayle που δεν θα έδινε το παρών ως δάσκαλος της εκδήλωσης. Ο Yvan και ο Ludo (από το Λουδοβίκος) είδαν ότι από τη μια μεριά υπάρχει στην Γαλλία αλλά και όλη την Ευρώπη ζήτηση για οδήγηση σε track day σε πίστες παγκοσμίου επιπέδου και ότι υπάρχουν πολλοί και πολλές μοτοσυκλετιστές(στριες) που θέλουν πέρα από το χαρούν τη μοτοσυκλέτα τους σε μια τέτοια πίστα να βελτιώσουν τις οδηγικές τους ικανότητες και να μάθουν κάποια πράγματα. «Όταν όμως ο κάθε δάσκαλος έχει 10-15 μαθητές είναι αδύνατο να θυμάται τα πάντα για τον καθένα τους σε ένα 20λεπτο που τους βλέπει στην πίστα», λέει ο Ιβάν. «Έτσι στο τέλος αναγκάζεται να λέει: ναι, καλά πήγες και να δίνουν γενικές κατευθύνσεις», συμπληρώνει. «Αποφασίσαμε ότι ο μόνος τρόπος για να προσφέρου- με κάτι σωστό είναι τα ιδιαίτερα μαθήματα (Coaching personnalise), όπου κάποιοι κορυφαίοι δάσκαλοι μπορούν να έχουν 2-3 το πολύ μαθητές για έξι 20λεπτα την ημέρα στην πίστα, επί τρεις ημέρες συνήθως και με βιντεοσκόπηση του κάθε οδηγού τους, ώστε μετά να βλέπουν στην οθόνη και να σχολιάζουν το κάθε τι», εξηγώντας έτσι τον τρόπο λειτουργίας του να γίνεις «Πρώτος στην πίστα». Μαζί ήρθε και η ανάγκη για ενοικίαση εξοπλισμού που περιλαμβάνει μοτοσυκλέτες CBR600RR & CBR1000RR της Honda (ακόμη και Moto2 Suter μπορείς να νοικιάσεις), αλλά και ενοικίαση ένδυσης για όσους θέλουν απλά να πάρουν το αεροπλάνο και να βρεθούν στην πίστα χωρίς να κουβαλήσουν τίποτε μαζί τους. Βέβαια για αυτούς που θέλουν να βρεθούν εκεί με τη δική τους μοτοσυκλέτα και τις δικές του φόρμες και κράνη, το κόστος της συμμετοχής γίνεται σημαντικά μικρότερο. Φυσικά υπάρχουν οι υπηρεσίες αλλαγής ελαστικών, αγοράς εξαρτημάτων, αλλά και φαγητού, αφού μιλάμε για οργάνωση που φιλοξένησε 180 μοτοσυκλέτες «πελατών» και συνολικά πάνω από 250 άτομα βρεθήκαμε στην Βαρκελώνη για το τριήμερο. Δυστυχώς για μένα ήταν μόνο η πρώτη ημέρα διαθέσιμη, αφού μετά έπρεπε να βρεθώ στο Misano για την κάλυψη του GP, αλλά αυτή η μέρα με τον Seb16 στην πίστα ήταν πολύτιμη, αφού τελικά όχι μόνο κατάλαβα κάποια λάθη και πως να τα αποφύγω, αλλά και  πείστηκα – τώρα στα γεράματα – να αλλάξω στυλ οδήγησης και να προσαρμοστώ στα νέα δεδομένα! Αρχικά στο 1ο 20λεπτο ξανα- θυμήθηκα την πίστα και προσαρμόστηκα στην CBR1000RR SP με τις αναρτήσεις της Ohlins και τα φρένα της Brembo. Ο Seb16 ήταν στο «Στάδιο» της πίστας για να μας δει από έξω και να πάρει μια πρώτη ιδέα για την οδήγησή μας. O χρόνος στο 2'18.128 ήταν αρκετά ανεβασμένος και από το γεγονός ότι δεν με βόλευε η θέση του μοχλού της αλλαγής των ταχυτήτων, κάτι που αλλάξαμε αμέσως με τον μηχανικό που επέβλεπε την μοτοσυκλέτα μου. Στο 2ο 20λεπτο μπερδευτήκαμε με τους άλλους δύο μαθητές και ο Seb16 δεν μπόρεσε να δει από πολύ κοντά οδηγώντας και ο ίδιος την μοτοσυκλέτα του, τις επιδόσεις μας. Ο χρόνος στο 2'08.149 άρχισε να γίνεται ενδιαφέρον. Στο 3ο 20λεπτο με τον Sebastien κολλημένο πίσω μου κατέβασα στο 2'07.200 βλέποντας ορισμένα πράγματα που αφορούσαν τις γραμμές στην πίστα, που μου έδειχνε κάθε φορά που περνούσε μπροστά. Αμέσως μετά από κάθε session γινόταν συζήτηση και με τους άλλους δύο μαθητές και ο δάσκαλος μας ανέλυε τα διάφορα που έπρεπε να βελτιώσουμε. Παρά το ότι από την αρχή ήμουν πολύ καλός στα φρένα της Κ1 και Κ4 υστερούσα πολύ στα φρένα της αριστερής Κ10 (είναι η στροφή με τις περισσότερες πτώσεις στο MotoGP!) και έπρεπε να προσέξω την γραμμή στην Κ13 και την τελευταία δεξιά την περίφημη Κ16 όπου ο Rossi είχε περάσει τον Lorenzo το 2009! Επίσης έπρεπε να βγαίνω περισσότερο στις στροφές ώστε να βοηθάω τη μοτοσυκλέτα να στρίψει ευκολότερα και να μην μένω πολλή ώρα πλαγιασμένος με μεγάλη ταχύτητα μέσα στη στροφή, πράγμα που δυσκόλευε στο να σηκώσω στην έξοδο τη μοτοσυκλέτα και να ανοίξω το γκάζι νωρίτερα. Άλλο ένα σημείο που έπρεπε να αλλάξω ήταν το ότι φρενάρω δυνατά και μένω σφιγμένος στη μοτοσυκλέτα και μόλις τελειώνω το φρενάρισμα βγάζω το σώμα για την επόμενη στροφή. Όλο αυτό έπρεπε να γίνει σε μια πιο αρμονική κίνηση, φρενάρισμα και βγάλσιμο του σώματος μαζί. Με όλα αυτά στο μυαλό μου μετά το μεσημεριανό διάλειμμα και με ανάγκη για ακόμη περισσότερη αυτοσυγκέντρωση ο Seb16 με έβλεπε και πάλι από διάφορα σημεία μέσα στην πίστα να έχω βελτιωθεί σημαντικά, αλλά το χρονόμετρο έγραψε μόλις 2'07.126, δηλαδή βελτίωση σε χρόνο λιγότερο από ένα δέκατο του δευτερολέπτου. Κανένας πανικός όμως, καθώς από τη μια ήμουν χαρούμενος που είδα τη βελτίωση στα διάφορα σημεία και από την άλλη ο δάσκαλος μου έλεγε ότι οι χρόνοι δεν έχουν τόση σημασία σε αυτό το στάδιο και ότι το χρονόμετρο πάνω στις μοτοσυκλέτες είναι πολλές φορές ανασταλτικός παράγοντας, αφού ο οδηγός αγχώνεται με αυτό και δεν κάνει αυτά που πρέπει. Στο 5ο 20λεπτο ήταν και πάλι πίσω μου για να βιντεοσκοπήσει τους γύρους. Με τις λεπτομέρειες για κάποιες γραμμές στην Κ5 και με βελτίωση στην Κ10 ο χρόνος κατέβηκε αμέσως στο 2'05.604 και μάλιστα στον επόμενο γύρο πήγαμε ακόμη πιο γρήγορα για να κόψουμε όμως πριν ολοκληρωθεί ο γύρος καθώς είχε βγει κόκκινη σημαία λόγω μιας πτώσης – ευτυχώς χωρίς κακές συνέπειες για τον οδηγό. Ο Sebastien ήταν χα ρούμενος με την αισθητή βελτίωση και εγώ ακόμη περισσότερο. Στο βίντεο που είδαμε βρήκαμε και το επόμενο σημείο βελτίωσης που είναι η θέση του κεφαλιού που πρέπει και αυτό να γείρει προς το εσωτερικό της στροφής ακολουθώντας το σώμα προς τα έξω, ενώ εγώ από συνήθεια το κρατώ πιο όρθιο. Στο τελευταίο 20λεπτο της ημέρα χωρίς αισθητήρα χρονομέτρησης επικεντρωθήκαμε σε αυτό και βιντεοσκοπήσαμε τις διαφορές, τελειώνοντας μια κουραστική μεν, ευχάριστη δε ημέρα. «Κρίμα που δεν μπορείς να μείνεις και τις υπόλοιπες δύο μέρες. Θα κατε- βάζαμε αρκετά ακόμη το χρόνο», είπε ο Charpentier και γω γεμάτος υπερηφάνεια ευχαρίστησα τον εκπληκτικό δάσκαλό μου, τους Yvan & Ludo, τους μηχανικούς που με βοήθησαν όλη την ημέρα, τους συμμαθητές Laurent & Gilles και όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους της οργάνωσης της F1RST ON TRACK για την υπέροχη εμπειρία, με την υπόσχεση ότι το 2016 θα ξαναβρεθώ μαζί τους. Πραγματικά γίνεσαι ο Πρώτος στην πίστα, όχι απαραίτητα σε χρόνο, αλλά σε ευχαρίστηση οδήγησης σε μια πίστα που έχεις δει να αγωνίζονται οι κορυφαίοι του κόσμου.

 

Το κόστος του «Coaching personnalise» ανά ημέρα είναι:

 

Gold package: €450 (με τον Yvan ή τον Ludo)

 

Dream package: €600 (με τον Seb16 ή τον JMB111)

 

Το κόστος ενοικίασης μοτοσυκλέτας ανά ημέρα είναι:

 

600 CBR RR: €400

 

1000 CBR RR: €500

 

MOTO 2 SUTER: €1500

 

Περισσότερες πληροφορίες για τα κόστη: www.first-on-track.com

 

 

Επόμενο άρθρο »

Video: Dakar Ειδική 10

« Προηγούμενο άρθρο

Dakar 2016: Ομαδική δουλειά!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα