• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
H GP15 είναι αληθινή Ducati!
Έχουμε τις ίδιες μοίρες κινητήρα και το δεσμοδρομικό σύστημα
Νέα 18/03/2015 - 13:21

Το μεγαλύτερο θέμα συζήτησης στο paddock του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος είναι η απόδοση της Ducati GP15, μιας μοτοσυκλέτας που σχεδίασε από την αρχή ο Γενικός Διευθυντής του Ducati Corse, Gigi DallIgna.

 

Πολλά είχαν ακουστεί για την απόφασή του να καθυστερήσει το ντεμπούτο της μέχρι το δεύτερο τεστ στην Μαλαισία, όμως εκ του αποτελέσματος φάνηκε ότι ο Ιταλός πήρε τη σωστή απόφαση. Η κόκκινη μοτοσυκλέτα πήρε την τέταρτη θέση στην Sepang2 και στη συνέχεια κυριάρχησε στις δυο ημέρες δοκιμών στην πίστα του Qatar!

 

Το πιο ανησυχητικό όμως για τους αντιπάλους της Ducati, ήταν το γεγονός ότι ούτε ο Andrea Dovizioso, αλλά ούτε και ο Andrea Iannone χρησιμοποίησαν το πιο μαλακό ελαστικό για να γράψουν τους χρόνους που τους έφεραν στις πρώτες θέσεις της 2ης και 1ης ημέρας αντίστοιχα.

 

Με βάσει τις πρώτες αυτές ενδείξεις, μόνο έκπληξη δεν θα αποτελέσει αν δούμε το βράδυ του Σαββάτου μια κόκκινη μοτοσυκλέτα να παίρνει την πρώτη pole position του 2015 κατεβάζοντας κι άλλο τον περσινό χρόνο του Marc Marquez - 1:54.507 - που έδωσε στον Ισπανό την pole position.

 

Ποιό είναι το κλειδί λοιπόν της μεταμόρφωσης της Ducati; Φυσικά δεν περιμέναμε από τον Gigi DallIgna να το αποκαλύψει. Αρκέστηκε μόνο να υπογραμμίσει ότι συνέβαλε η αλλαγή φιλοσοφίας στο Ducati Corse.

 

«Κατά τη γνώμη μου, η μοτοσυκλέτα είναι απόρροια δουλειάς διαφορετικών τομέων. Στο παρελθόν, κατά τη γνώμη μου, το πλαίσιο ήταν πλαίσιο και ο κινητήρας ήταν κινητήρας. Οι μηχανικοί έκαναν τον κινητήρα και μετά έπρεπε το πλαίσιο να εξελιχθεί γύρω από αυτόν».

 

«Τώρα είναι διαφορετικά. Δουλέψαμε πραγματικά μαζί και όλοι έπρεπε να δεχθούν μερικούς συμβιβασμούς. Αυτό σήμαινε ότι κάποιες αποφάσεις για τον κινητήρα προήλθαν από τους σχεδιαστές του πλαισίου και αντίστροφα. Αυτό ήταν το βήμα που κάναμε και γι’ αυτό η μοτοσυκλέτα είναι μικρότερη απ’ ότι στο παρελθόν».

 

Είναι λοιπόν η GP15 μια αληθινή Ducati; «Έτσι νομίζω», απαντά ο DallIgna. «Ένα από τα προβλήματά μου, ειλικρινά, είναι ότι δεν κοιτάω τι κάνουν οι άλλοι. Σίγουρα έχω κάποιες ιδέες και πιθανότατα να είναι ίδιες με αυτές των άλλων κατασκευαστών».

 

«Ωστόσο εξετάζουμε όλες τις ιδέες μέσα στην Ducati, με τους ανθρώπους της. Το ναι ή το όχι έρχεται από την Ducati. Έχουμε τις ίδιες μοίρες κινητήρα όπως πέρυσι και διατηρήσαμε το δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων. Η GP15 είναι μια αληθινή Ducati».

 

«Αν ήμουν σε άλλο εργοστάσιο πιθανότατα δεν θα χρησιμοποιούσα το δεσμοδρομικό σύστημα, το οποίο έχει πολλές δυνατότητες αλλά είναι και αρκετά περίπλοκο. Αν δεν έχεις την τεχνογνωσία, τότε είναι αρκετά δύσκολο. Είμαστε όμως η Ducati κι έχουμε εμπειρία μ’ αυτό το σύστημα και αυτό αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τις άλλες λύσεις».

 

Τα άλλα εργοστάσια χρησιμοποιούν τεχνολογία πνευματικών βαλβίδων, αντί του μηχανικού συστήματος που έχει η Ducati. «Κατά τη γνώμη μου έχουμε ακριβώς τα ίδια πλεονεκτήματα με το πνευματικό σύστημα, όμως στις χαμηλές στροφές η τριβή είναι λίγο λιγότερη. Η συνολική απόδοση του κινητήρα, θεωρώ, ότι είναι καλύτερη με το δεσμοδρομικό σύστημα».

 

Πέρυσι τέτοιο καιρό η Ducati είχε κάνει γνωστή την πρόθεσή της να αγωνιστεί ως OPEN συμμετοχή στο Πρωτάθλημα, μια κίνηση που θα έδινε ελευθερία στο εργοστάσιο να εξελίξει τον κινητήρα, χωρίς να έχει το μειονέκτημα του παγώματος που είχε επιβληθεί σε Honda και Yamaha. Αυτή η κίνηση ήταν πολύ σημαντική, μιας και ο DallIgna θεωρεί ότι θα χρειαζόντουσαν τρία χρόνια για να φτάσουν στο σημείο που είναι τώρα!

 

Αν η Ducati πάρει μια νίκη στο στεγνό, ή δυο ακόμα βάθρα (μετράει το περσινό βάθρο του Dovi στο Τέξας) τότε χάνει τα δυο επιπλέον λίτρα καύσιμο, μια παραχώρηση που δεν παίζει κανένα ρόλο για τους κόκκινους μιας και «...πέρυσι τελειώσαμε όλους τους αγώνες με 22lt».

 

Με τρεις νίκες στο στεγνό, η Ducati θα χάσει το πιο μαλακό ελαστικό, κάτι που θα αποτελέσει πλήγμα στις κατατακτήριες δοκιμές και στον ένα γύρο, ταυτόχρονα όμως θα τους δώσει την επιλογή να χρησιμοποιούν την πιο σκληρή επιλογή γόμας σε ορισμένες πίστες. Τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα - 12 κινητήρας, μη πάγωμα εξέλιξης κινητήρα και περισσότερα τεστ - δεν τα χάνει μέχρι το τέλος και της φετινής σεζόν, ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων.

 

Ο στόχος για τον DalliIgna και την Ducati είναι τουλάχιστον η μια νίκη για φέτος και αν κρίνουμε από το πρόσφατο τεστ του Qatar - όσο αντιπροσωπευτικό μπορεί να είναι αυτό - τότε ο Ιταλός δεν θα χρειαστεί να περιμένει πολύ!

Επόμενο άρθρο »

Moto3: Ο Aspar παρουσιάζει την “Team Mahindra”

« Προηγούμενο άρθρο

Moto3: Η ομάδα του Gresini για το 2015

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα