• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Nakamoto: MotoGP μόνο με OPEN;
Αυτή είναι ιδέα του Carmelo Ezpeleta
Νέα 14/02/2014 - 14:15

Για μια ακόμη φορά, ο Shuhei Nakamoto επαναλαμβάνει τις απειλές ότι το HRC θα αποσυρθεί του MotoGP, αν υπάρξει προσπάθεια ελέγχου του software της ECU που παρέχεται από την Dorna και την Magneti Marelli.

 

Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, η ECU αυτή θα είναι υποχρεωτική για όλους, με τη διαφορά ότι - για την ώρα τουλάχιστον - παρέχεται το δικαίωμα στα εργοστάσια να ενσωματώσουν το δικό τους software, έχοντας "ποινή" λιγότερο καύσιμο στο ντεπόζιτο, λιγότερους κινητήρες ανά σεζόν και "πάγωμα" στην εξέλιξη του κινητήρα.

 

Αυτό ενδεχομένως να αλλάξει και στο κοντινό μέλλον αναμένουμε να επικρατήσει η τάση της ελεγχόμενης ECU για όλες τις ομάδες (όπως θα γίνεται φέτος με τις OPEN μοτοσυκλέτες), που θα εμποδίζει τα εργοστάσια να εξελίσσουν το δικό τους software. Αυτό, όπως έχει επαναλάβει πολλάκις το HRC, δεν είναι αποδεκτό και θα τους οδηγήσει στην πόρτα της εξόδου.

 

"Όλο το MotoGP με OPEN μοτοσυκλέτες; Αυτή είναι ιδέα του Carmelo. Η θέση της Honda είναι ξεκάθαρη. Είμαστε εδώ επειδή μας ενδιαφέρει να εξελίσσουμε τη μοτοσυκλέτα. Αν δεν το κάνουμε αυτό, χάνουμε την ευκαιρία να συνεχίσουμε στους αγώνες. Αυτή είναι η θέση του ΔΣ της Honda, δεν είναι δική μου γνώμη. Αν οι κανονισμοί λένε ότι δεν μπορούμε να εξελίξουμε το δικό μας software, αμέσως η Honda θα σταματήσει να αγωνίζεται".

 

Βέβαια, με στόχο τη μείωση κόστους, το MotoGP έχει ήδη θέσει περιορισμούς στους τεχνολογικούς κανονισμούς, με πέντε κινητήρες ανά σεζόν για τα εργοστάσια και λιγότερο καύσιμο στο ντεπόζιτο. Ο Nakamoto τόνισε όμως, ότι ο περιορισμός στην ECU δεν έχει καμμία σχέση με αυτούς τους κανονισμούς.

 

"Πριν χρόνια, οι σχεδιαστές αγωνιστικών κινητήρων κοίταγαν να φτιάξουν ένα πολύ δυνατό μοτέρ και μόνο. Τώρα οι κινητήρες πρέπει να αποδίδουν, αλλά και να αντέχουν στην καταπόνηση. Αποκομίσαμε οφέλη από αυτό για το μέλλον και θα βρούμε ακόμη περισσότερα με την αλλαγή από τα 21 στα 20 λίτρα φέτος. Τα 20 λίτρα, οι πέντε κινητήρες και η εξέλιξη του software, όλα αυτά αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για τις μοτοσυκλέτες του μέλλοντος", πρόσθεσε.

 

Μια άλλη παράμετρος που μπαίνει στην εξίσωση, είναι η σιωπηλή αποδοχή της θέσης της Honda από την Yamaha - χωρίς ωστόσο να υπάρχουν απειλές ότι θα φύγει - αλλά και η επαναστατική τοποθέτηση της Ducati, που εξετάζει το ενδεχόμενο να αλλάξει σε OPEN ήδη από φέτος, θέλοντας να αποφύγει κυρίως το κόστος του παγώματος εξέλιξης του μοτέρ. Σχετικά με το τελευταίο πάντως, ο Nakamoto αποκρίθηκε: "Μπορούμε πάντα να εξελίσσουμε τον κινητήρα για την επόμενη χρονιά".

 

Ένα πρόβλημα που δεν έγινε ευρέως γνωστό, ήταν η πρόκληση του να μεταφερθεί και να προσαρμοστεί το software της Honda, από τη δική της ηλεκτρονική, στη νέα στάνταρ ECU της Dorna και Magneti Marelli. "Είναι σαν να αλλάζεις από Mac σε Windows. Το συνολικό κόστος ήταν τεράστιο. Παράλληλα, έπρεπε να αγοράσουμε το σύστημα ανάλυσης δεδομένων από την Magneti Marelli. Το κόστος είναι απίστευτο. Η δική μας ECU πέρυσι ήταν πιο μικρή και πιο φτηνή. Το hardware της Magneti Marelli είναι 50% πιο ακριβό από το δικό μας! Τόσο ακριβό! Απίστευτο".

 

Επόμενο άρθρο »

Seamless κιβώτιο Yamaha

« Προηγούμενο άρθρο

Φωτ. της Ημέρας: "Χειμερινή απόδραση"

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ