• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Piaggio X10: Νέα γενιά GT
Το νέο X10 θέτει νέα μέτρα και σταθμά στην κατηγορία
Νέα Αγοράς 02/01/2013 - 11:24

Η ιστορία της Ιταλικής εταιρείας Piaggio στο χώρο των πολυτελών GT scooter είναι μεγάλη, έχοντας βάλει γερά θεμέλια το 1993 με το Hexagon και στη συνέχεια με το Χ9, περνώντας στο X8 και την οικογένεια XEvo. Πλέον, η Ιταλική εταιρεία συνεχίζει την παράδοσή της στην συγκεκριμένη κατηγορία παρουσιάζοντας μία νέα οικογένεια αυτήν των GT scooter, δίνοντας κυρίως έμφαση στην πολυτέλεια, την άνεση και χρηστικότητα, την ασφάλεια και φυσικά τις επιδόσεις. Βασικά στοιχεία της καινούργιας σειράς Χ10 είναι ο νέος κινητήρας, το μοντέρνο πλαίσιο και τα ηλεκτρονικά συστήματα. Η σειρά Χ10 διαθέτει τρεις εκδόσεις κινητήρων 125cc, 350cc και 500cc στην απλή και Executive έκδοση, ωστόσο η εταιρεία στοχεύει περισσότερο στην έκδοση των 350cc μιας και το 125άρι αναμένεται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο κυρίως στη Γαλλική αγορά. Όσο για το μεγάλο αδερφάκι των 500cc υπάρχει ένα ξεχωριστό κοινό που αποτελεί ένα μικρό ποσοστό στην αγορά των scooter μεγάλου κυβισμού.

 

Η παρουσίαση και το test ride του Χ10, των 350cc και 125cc πραγματοποιήθηκε στο ρομαντικό Παρίσι και την Press Conference άνοιξε ο Paolo Nesti (Vice President Piaggio engine development) που εστίασε την προσοχή του Ειδικού Τύπου κυρίως στις τεχνολογικές καινοτομίες της νέας σειράς Χ10.

 

Κινητήρας ροπάτος – ο ίδιος που συναντάμε στο Beverly - γεμίζει από χαμηλά και επιταχύνει χωρίς διχασμό μέχρι τις μεσαίες στροφές. Το ωφέλιμο εύρος είναι 4,500 με 7,500 μιας και όταν διατηρείς το στροφόμετρο μέσα σε αυτή την κλίμακα κινείσαι σε εκπληκτικό ρυθμό. Στη συνέχεια γίνεται γραμμικός μέχρι το άνω άκρο του στροφόμετρου. Βέβαια το συναρπαστικό είναι ότι όταν κινείσαι μεταξύ 90-130χλμ./ώρα και κλείσεις στιγμιαία το γκάζι και στη συνέχεια επιταχύνεις ξανά η μετάδοση δεν δυσανασχετεί και ως αποτέλεσμα δεν ταράζεται η ηρεμία του συνόλου. Το ηλεκτρονικό σύστημα ASR(Acceleration Slip Regulation System) βάζει φρένο στο απροειδοποίητο σπινάρισμα ή γλίστρημα του πίσω τροχού κατά την επιτάχυνση ενισχύοντας την ασφάλεια τόσο του άπειρου αναβάτη όσο και την οδήγηση κάτω από ολισθηρές ή βρόχινες συνθήκες. 

 

Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνουν οι αναρτήσεις που έχουν σχεδιαστεί ειδικά από την Kayaba κάτω από τις υποδείξεις και τα χαρακτηριστικά της Piaggio για το συγκεκριμένο scooter. Δεν είναι ένα μοντέλο ανάρτησης που μπορεί κανείς να προμηθευτεί από την εταιρεία. Η μεγάλη διαδρομή του πιρουνιού της (125mm) σε συνάρτηση με την καλή λειτουργία – αν και στη μαλακότερη ρύθμιση - των δύο πίσω αμορτισέρ (διαδρομή 120mm), άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις στους πλακόστρωτους Παριζιάνικους δρόμους ακόμη και όταν κινηθήκαμε στις πλατείες. Επιπλέον, ενισχύουν την ευστάθεια του συνόλου ιδιαίτερα στις παρατεταμένες στροφές των 90+ χλμ./ώρα. Ο αναβάτης μεσαίου βάρους δεν θα χρειαστεί να σφίξει περισσότερο την πίσω ανάρτηση για να κινηθεί γρήγορα μόνος του, παρά μόνο ίσως όταν βρίσκεται συχνά με συνεπιβάτη. Οι επιδόσεις του για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι πολύ καλές με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 140χλμ./ώρα.

 

Η γεωμετρία του σε βάζει σε σκέψεις, τουλάχιστον αρχικά όταν τη διαβάσεις στα χαρτιά (μεταξόνιο: 1640mm, ολικό μήκος: 2265mm, ύψος σέλας: 760mm), ωστόσο στο δρόμο αντιλαμβάνεσαι άμεσα ότι τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η ευστάθεια του είναι υποδειγματική και από την άλλη πλευρά δεν υστερεί σε ευελιξία, καθώς το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού σου επιτρέπει να ελίσσεσαι ανάμεσα στα οχήματα.

 

Η εργονομία του συνόλου είναι πολύ καλή. Το ύψος της σέλας σε συνδυασμό με το ύψος της ποδιάς θέτουν τα κάτω άκρα σε βολική θέση και η κυματιστή σχεδίαση των πλαστικών της παρέχει άριστη πρόσφυση, ακόμη και όταν είναι βρεγμένη. Το επιτελείο της Piaggio έδωσε μεγάλη έμφαση στη σχεδίαση και τις διαστάσεις της σέλας βάζοντας τις ανέσεις του συνεπιβάτη στην ίδια προτεραιότητα με του οδηγού. Το μαξιλαράκι του συνεπιβάτη είναι ρυθμιζόμενο, ενώ κάθεται κατά 109mm υψηλότερα από τον οδηγό. Στο σύνολο το μήκος της σέλας αγγίζει τα 820mm και ο συνεπιβάτης έχει αρκετό χώρο στις ενσωματωμένες υποδοχές της ποδιάς για τα κάτω άκρα.  

 

Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην αεροδυναμική του νέου scooter, τόσο στη σχεδίαση της ποδιάς και της ζελατίνας, όσο και των πρόσθετων πλαϊνών ζελατινών (σε σχήμα boomerang) που ενισχύουν σε αξιοσημείωτο βαθμό την προστασία του αναβάτη από τον αέρα και τη βροχή.

 

Τα φρένα του είναι ισχυρά με καλό αρχικό δάγκωμα, σχεδόν από την στιγμή που αγγίζεις τις μανέτες, οι οποίες έχουν μικρή διαδρομή. Το ABS είναι ρυθμιζόμενο σε τρεις θέσεις και κερδίζει τις εντυπώσεις με την λειτουργία του, ιδίως στο βρεγμένο οδόστρωμα. Το βάρος στην επιβράδυνση πέφτει στον εμπρός τροχό με τους δύο δίσκους που φέρουν δαγκάνες με διπλά έμβολα και γλίστρα. Κατά το φρενάρισμα επιβραδύνεις κυρίως χρησιμοποιώντας την αριστερή μανέτα μιας και ενεργοποιεί το συνδυασμένο σύστημα επιβράδυνσης μοιράζοντας την πίεση στους δύο τροχούς.

 

Μοντέρνο στην αισθητική και πλούσιο στην παροχή πληροφοριών είναι το ταμπλό οργάνων που ενημερώνει τον οδηγό με αναλογικά και ψηφιακά όργανα. Στην οθόνη των 4 ιντσών διαβάζει κανείς την οικονομία καυσίμου, την μέση ωριαία και μέγιστη ταχύτητα, την στάθμη του καυσίμου, την θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού, την ώρα, την θερμοκρασία του περιβάλλοντος (και ice alarm), την επιλογή των δύο χαρτών της την την επιλογή των δύο χαρτών της ECU, την θέση προφόρτισης της πίσω ανάρτησης για το 500, τον ολικό χιλιομετρητή και τα δύο trip καθώς επίσης το voltage της μπαταρίας. Πλήρης είναι και οι ενδείξεις με τις λυχνίες να πληροφορούν για τα: μεγάλη σκάλα φώτων, φλας, ρεζέρβα καυσίμου, πίεση λαδιού, προειδοποίηση injection, immobilizer, ABS, ASR, κίνδυνος και πρόβλημα εκκίνησης.

 

Μεγάλη έμφαση έδωσε η Piaggio στην αισθητική και τον εξοπλισμό του scooter, όπως ανάφερε ο Raffaele Sparandeo (Piaggio Product Μanager). Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι μεγάλοι και αρμόζουν στα δεδομένα της κατηγορίας GT. Ο βασικός αποθηκευτικός χώρος που βρίσκεται κάτω από τη σέλα έχει όγκο 52 λίτρων ενώ σε συνδυασμό με τις δύο μικρές θήκες στο ταμπλό ο συνολικός αποθηκευτικός χώρος του 350 ανέρχεται στα 57 λίτρα. Κάτω από τη σέλα βάζεις δύο full face στο 350, έχει φως και αντικραδασμική ταπετσαρία, ενώ στο 500 χωράει ένα full face και ένα jet λόγω του μεγαλύτερου μοτέρ. Στον εξοπλισμό του συμπεριλαμβάνονται η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και η USB σύνδεση για την φόρτιση κινητού τηλεφώνου. 

 

Στη χώρα μας θα εισαχθεί αρχικά η έκδοση των 350cc, που όπως δήλωσε ο Paolo Nesti αποτελεί το σημαντικότερο μοντέλο της αγοράς. Η παραγωγή του μάλιστα ξεκίνησε την ημέρα του test ride και στη συνέχεια θα δούμε την έκδοση των 500cc. Στην Ελλάδα δεν θα εισαχθεί το μικρότερο αδερφάκι των 125cc που προορίζεται κυρίως για την Γαλλική αγορά. To Piaggio X10 θα διατίθεται σε καφέ (Mercury Brown), γκρι (Orione Grey), μπλε (Midnight Blue) και μαύρο (Cosmo Black) στις εκδόσεις των 125cc και 350cc. Οι ίδιοι χρωματισμοί ισχύουν για την έκδοση Executive με πρόσθετο τον άσπρο χρωματισμό (Perla White) σε συνδυασμό με την καφέ σέλα. Επιπλέον η έκδοση Executive διαθέτει ABS, ASR, και Multimedia για Navigation και Smartphone. Ολοκληρώνοντας αξίζει να σημειωθεί ότι η σειρά X10 συνοδεύεται από πλούσιο προαιρετικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει σέλα με επιθέματα gel, πλάτη για τον συνεπιβάτη, συναγερμό, κουκούλα, top case, top box bag, μικρό box της ποδιάς και προστατευτικό κάλυμμα για τα πόδια του οδηγού.

 

 

Piaggio X10               125                  350                  500

Ισχύς (hp/σ.α.λ.):        15/8.750          33.3/8.250       41/7.250

Ροπή (Nm/σ.α.λ.):       12/7.250          32.3/6.250       46/5.250

Βάρος (Kg Std/Ex):     183/187          196/200           225

 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Piaggio X10 350cc

Αντιπρόσωπος: Piaggio Hellas

Τιμή:Δ.Α.

Εγγύηση: 2 ΕΤΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: 4T, 1Κ, Y/Ψ, SOHC, 4-βάλβιδος

Κυβισμός (cc):330

Διάμετρος x διαδρομή (mm):78 x 69

Σχέση συμπίεσης: 10.6:1

Τροφοδοσία: EFI, Marelli

Σύστημα εξαγωγής: Εξάτμιση με καταλύτη

Λίπανση: Κλειστό κύκλωμα

Εκκίνηση: Μίζα

Συμπλέκτης: Αυτόματος, φυγοκεντρικός

Μετάδοση: Συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος:Ατσάλινο σωληνωτό

Μεταξόνιο (mm):1.625

Ύψος σέλας (mm):760

Kάστερ (μοίρες):-

Ίχνος (mm):-

Βάρος (kg): 196, 200kgη Executiveέκδοση.

Ρεζερβουάρ (lt):15.5 με 2 ltρεζέρβα.

Αναρτήσεις μπροστά τύπος /Διαδρομή: Τηλεσκοπικό Kayaba35mm.

Πίσω: 2 υδραυλικά αμορτισέρ Kayabaρυθμιζόμενης προφόρτισης, 4 θέσεις.

Ελαστικά μπροστά:120/70-15

Πίσω:150/70-13

Φρένα μπροστά: Δύο δισκόφρενα 280mm, δαγκάνες δύο εμβόλων με γλίστρα και CBS

Πίσω: Δισκόφρενο 240mm, δαγκάνα δύο εμβόλων με γλίστρα

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Ισχύς εργοστασίου (HP/RPM):33.3/8.250

Ροπή εργοστασίου (Nm/PRM):32.3/6.250

 

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτό: Aprilia – Βασίλης Μωραΐτης

 

Επόμενο άρθρο »

Νέα Harley-Davidson για την Ινδία

« Προηγούμενο άρθρο

H California 1400 ακόμη 2 μέρες στην Μεσογείων

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ