• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Dakar 2011: Υποχώρησαν λίγο οι Έλληνες οδηγοί
76ος ο Β. Ορφανός, 104ος ο Σ. Ταμπαξής
Νέα 10/01/2011 - 00:15

Ιστιοπλοΐα στην άμμο! 

Με λιγότερα χιλιόμετρα ειδικής από τον αρχικό σχεδιασμό αλλά εξίσου επίπονα, έκλεισε και η 7η ημέρα του 33ου Rally Dakar. Παρά το γεγονός ότι οι οδηγοί προέρχονταν από την ημέρα ξεκούρασης, η ASO μετά από τα πολλά προβλήματα που είχαν αρκετοί από τους αγωνιζόμενους στις 2 τελευταίες ειδικές, αποφάσισε, για λόγους ασφάλειας και καλύτερης ροής του αγώνα, να μειώσει το ετάπ της Κυριακής 9 Ιανουαρίου περίπου στο μισό.

Έτσι τα 631χλμ. της ειδικής χρονομετρημένης διαδρομής έγιναν 272.

Ο Βασίλης Ορφανός μετά και από τον αγώνα της Κυριακής βρίσκεται στην 76η θέση της γενικής κατάταξης, με 1 ώρα ποινή χρόνου, χωρίς την οποία θα ήταν 70ος. «Και σήμερα ήταν μια πολύ δύσκολη ημέρα με μεγάλες εκτάσεις και απερίγραπτη σκόνη που σηκώνονταν στον αέρα και μείωνε την ορατότητα. Η σαν πούδρα άμμος ταλαιπώρησε ειδικά εμάς με τις μηχανές καθώς υπήρχαν σημεία που έπρεπε να κάνεις υπεράνθρωπες προσπάθειες για να περάσεις. Βούλιαζες τόσο πολύ που εμένα μου θυμίζαμε ιστιοπλόους της άμμου», λέει ο Βασίλης.

Ο Έλληνας οδηγός που όπως έχει ο ίδιος δηλώσει σε όλα τα Dakar περιμένει τα δύσκολα για να κάνει επίθεση, διατήρησε τη θέση του στη κατάταξη σε μια ημέρα που είχε πολλές προκλήσεις για τους οδηγούς. «Καθυστέρησα αρκετά προσπαθώντας να διαβάσω το road book. Η σκόνη ήταν τόση που ήταν πραγματικά αδύνατο να δεις τι έγραφε. Αναγκαζόμουν να σταματώ για να δω που θα πάω μετά ενώ από ένα σημείο και έπειτα οι διοργανωτές χρησιμοποίησαν ελικόπτερα προκειμένου να καθοδηγήσουν τους οδηγούς μέσα στη σκόνη», επισημαίνει ο Βασίλης ο οποίος όπως χαρακτηριστικά λέει ήταν μια μέρα που θύμιζε Σαχάρα όχι μόνο από τη πούδρα αλλά και από τις ακραίες θερμοκρασίες το πρωί και το βράδυ.

«Μένω πιστός στους στόχους μου και συνεχίζω παρά το γεγονός ότι και σήμερα είχα μια μικρή πτώση πάνω στο χτυπημένο μου χέρι η οποία μου προσέθεσε λίγο πρήξιμο στο ίδιο σημείο», λέει.

Ο Σίμος Ταμπαξής ενώ για πρώτη φορά τερμάτισε την Ειδική Διαδρομή μπροστά από τον Βασίλη Ορφανό, έπεσε στην 104η θέση, αφού έχει ποινή χρόνου 14 ώρες και 30’ λεπτά!, χωρίς να έχουμε πληροφόρηση για το τι συνέβη στον οδηγό που αγωνίζεται με Βελγική αγωνιστική άδεια.

 

Ο πρόεδρος της Χιλής στο bivouac!

Στο bivouac της Arica βρέθηκε το Σάββατο ο πρόεδρος της Χιλής Σεμπαστιάν Πινέρα ο οποίος μάλιστα σε δηλώσεις του εξέφρασε την ελπίδα αλλά κυρίως την πρόθεση οι επόμενοι αγώνες του Dakar να μη περνούν απλώς αλλά να τερματίζουν στη χώρα του. Σύμφωνα με τον Χιλιανό τύπο και το Περού έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον να είναι μέσα στις διοργανώτριες χώρες το 2012. Ο πρόεδρος του Περουβιανού Ινστιτούτου Αθλητισμού βρέθηκε και αυτός το Σάββατο στο bivouac γεγονός που ενίσχυσε τις φήμες περί «ανόδου» του Dakar μέχρι και τη Λίμα. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο διευθυντής του Rally Dakar, Ετιέν Λαβίν είναι ένθερμος υποστηρικτής της ιδέας ο αγώνας να επεκταθεί όχι μόνο στο Περού αλλά ίσως και στη Παραγουάη και στη Βραζιλία.

 

ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 8

Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά από την παραλιακή πόλη Antofagasta στο βόρειο τμήμα της Χιλής και ολοκληρώνεται στο Copiapo το οποίο είναι περικυκλωμένο από την έρημο Ατακάμα. ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

ΔΙΑΔΡΟΜΗ: ANTOFΑGASTA – COPIAPO ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΛΗΣ / ΜΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 268

ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 508

 

«Τρεις ειδικές σε μία», αυτός είναι ο τίτλος της 8ης ΕΔ του αγώνα και όπως λένε οι διοργανωτές, οι τρεις διαφορετικές φάσεις του αγώνα είναι πιθανό να έχουν συνέπειες και να προκαλέσουν αλυσιδωτές αντιδράσεις. Γι’ αυτό και συστήνουν στους οδηγούς να εστιάσουν στην πλοήγηση ειδικά στην αρχή της ειδικής. Στις αχανείς εκτάσεις της Χιλής οι αγωνιζόμενοι θα πρέπει να κάνουν άλματα από κοιλάδα σε κοιλάδα: το ορόσημα θα είναι ελάχιστα και ο κίνδυνος αποπροσανατολισμού μεγάλος. Και όπως επισημαίνεται, το να χαθούν οι οδηγοί θα είναι ιδιαίτερα «επίπονο», ιδίως αν αυτό γίνει στη μέση του αγώνα, στα μονοπάτια των παλιών ορυχείων. Προσοχή όμως θα χρειαστεί και στην μεγάλη ζώνη άμμου στο τέλος της ειδικής η οποία θα απαιτήσει καθαρό μυαλό από τους οδηγούς ενώ καλό είναι – λένε οι διοργανωτές – να περάσουν από εκεί όσο υπάρχει ακόμα φως!

 

Επόμενο άρθρο »

Ο Kevin Schwantz συμβουλεύει τον Scott Redding

« Προηγούμενο άρθρο

Θα φτιάξει την RVF1000RR η Honda;

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ