• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - GP Qatar (Lusail Circuit)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
O Marc Marquez και η Ducati δεν ήξεραν τον κανονισμό της εκκίνησης!
Αλλιώς τα υπολόγιζαν και αλλιώς είναι...
Πίσω από τα φλας 01/04/2025 - 14:44

του Δημήτρη Διατσίδη

 

Το χάος που δημιουργήθηκε στην εκκίνηση του US GP στην COTA την Κυριακή, προκλήθηκε αρχικά από το γεγονός ότι ο Marc Marquez και οι άνθρωποι της Ducati γύρω του ΔΕΝ ήξεραν καλά τον κανονισμό αλλαγής ελαστικών ή μοτοσυκλέτας στη διαδικασία εκκίνησης! 

Ακολούθησαν και δέκα ακόμη οδηγοί που ουσιαστικά θέλησαν να αντιγράψουν τη στρατηγική του Marc Marquez, αλλά κάποιοι από αυτούς, ή όλοι τους δεν επιτρεπόταν να εγκαταλείψουν το σχηματισμό εκκίνησης, καθώς ο ΜΜ93 το έκανε οριακά στο τρίλεπτο πριν την εκκίνηση, ενώ οι υπόλοιποι όταν είχε περάσει αυτό το όριο! 

Ας δούμε αναλυτικά τι έκανε ο Marc Marquez, όπως καταγράφηκε και από τα βίντεο των τηλεοπτικών καμερών που ήταν κοντά του λίγο πριν την εκκίνηση. Ο ΜΜ93 λέει στον αρχιμηχανικό του Marco Rigamonti: αν αφήσω τη μοτοσυκλέτα στο τρίλεπτο και πάω στα πιτς να αλλάξω και να πάρω τη δεύτερη με τα σλικ ελαστικά, θα ξεκινήσω τελευταίος στο σχηματισμό εκκίνησης και αυτό είναι όλο, δεν θα εκτελέσω ποινή μεγάλου γύρου (long lap penalty). O Rigamonti συμφωνεί και του επιβεβαιώνει ότι έτσι είναι και ρωτούν και τον Davide Tardozzi που και αυτός το επιβεβαιώνει. Ο ΜΜ93 λέει ότι οι μηχανικοί πρέπει να δουλέψουν για να είναι έτοιμη η 2η μοτοσυκλέτα και ζητά από τον Rigamonti να τον ενημερώσει σχετικά, όταν θα είναι έτοιμη και μάλιστα του λέει εμπιστευτικά να μην πει τίποτε για την απόφασή του στην Ducati. 

O Marc Marquez ζητάει από τον Marco Rigamondi να μην πει τίποτε σε κανένα...

O αρχιμηχανικός τον ενημερώνει ότι είναι έτοιμη, εντωμεταξύ ο ΜΜ93 έχει ήδη ζητήσει στην κοπέλα που του κρατάει την ομπρέλα να απομακρυνθεί (κάτι που δεν έχει κάνει ποτέ άλλοτε) και μόλις πλησιάζει το τρίλεπτο λέει στον Rigamonti ότι φεύγει για τα πιτς, βάζοντας σε εφαρμογή το σχέδιο!

Ο Pecco Bagnaia από τη δική του θέση πάνω στη μοτοσυκλέτα, βλέπει την κίνηση του συμπαίκτη του και αντιλαμβάνεται ότι η σωστή επιλογή είναι τα σλικ και αφήνει και αυτός τη μοτοσυκλέτα του – οριακά σε χρόνο ίσως - αφού έχουμε μπει στα τρία τελευταία λεπτά που απαγορεύεται στους οδηγούς να κάνουν μια τέτοια κίνηση! Τον ακολουθεί ο Di Giannantonio που μάλιστα διαφωνεί με την ομάδα του που του λέει ότι δεν πρέπει να φύγει και πρέπει να εκκινήσει έτσι με τα βρόχινα ελαστικά. Ακολουθούν αρκετοί άλλοι πίσω τους και τελικά μένουν στο σχηματισμό 12 άλλοι με σλικ και άλλοι με βρόχινα έτοιμοι για την εκκίνηση του γύρου προθέρμανσης. Ο κανονισμός λέει ότι αν πάνω από 10 οδηγοί αποφασίσουν να εκκινήσουν από τη γραμμή των πιτς, η εκκίνηση θα καθυστερήσει και θα δοθεί νέα “Γρήγορη Εκκίνηση” (Quick Start), πράγμα που έγινε τελικά. Μάλιστα αν πει κανείς ότι χρειάζεται να είναι πάνω από 10 οι οδηγοί, όπως φαίνεται στη σχετική φωτογραφία και ένας ακόμη από τους 12 που είχαν μείνει, έχει προφανώς αποφασίσει να εκκινήσει από τα πιτς και έχει φύγει από την κανονική του θέση, έτσι τελικά οι οργανωτές σωστά ακύρωσαν την εκκίνηση του γύρου προθέρμανσης, μάλιστα μπροστά στο χάος των μηχανικών που έτρεχαν πανικόβλητοι στα πιτς και στο χώρο της εκκίνησης. 

Βέβαια οι οργανωτές θα έπρεπε να δουν από τη χρονομέτρηση, ποιοι έφυγαν μετά την ταμπέλα των 3' λεπτών και αυτοί να τιμωρηθούν! Από την άλλη το όλο θέμα είναι άδικο για αυτούς ειδικά που έμειναν στη θέση τους, με σλικ ελαστικά και σίγουρα θα είχαν το πλεονέκτημα στη συνέχεια του Αγώνα. Ο μόνος που ενήργησε μέσα στο όριο του κανονισμού ήταν ο Marc Marquez!

Όμως και ο ίδιος χωρίς να ξέρει τον κανονισμό όπως αποδείχτηκε, αφού ρώτησε δύο φορές για το αν θα έπρεπε να κάνει ποινή μεγάλου γύρου (και πήρε αρνητική απάντηση από την ομάδα) και όντας σίγουρος ότι θα ξεκινήσει τελευταίος στο σχηματισμό εκκίνησης.

Ο κανονισμός λέει λοιπόν:

1. Εάν φύγετε από τη γραμμή εκκίνησης πριν τον γύρο ζεστάματος και αλλάξετε τον τύπο των ελαστικών (βρόχινα-σλικ), θα ξεκινήσετε τον γύρο ζεστάματος από την έξοδο των πιτς, θα πάρετε τη θέση σας στην εκκίνηση και θα κάνετε μια ποινή διέλευσης κατά τη διάρκεια του αγώνα.

2. Εάν εισέλθετε ή παραμείνετε στην έξοδο του πιτ και αλλάξετε τον τύπο των ελαστικών (βρόχινα-σλικ) αφού κλείσει η έξοδος του πιτ, θα ξεκινήσετε τον γύρο ζεστάματος από την έξοδο του πιτ, θα πάρετε τη θέση σας στην εκκίνηση και θα κάνετε μια ποινή διέλευσης κατά τη διάρκεια του αγώνα.

3. Εάν φύγετε από τη γραμμή εκκίνησης ή μπείτε στην έξοδο του πιτ μετά τον γύρο ζεστάματος και αλλάξετε τον τύπο των ελαστικών* (βρόχινα-σλικ), θα ξεκινήσετε τον αγώνα από την έξοδο του πιτ και θα κάνετε μια ποινή διέλευσης κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η ποινή διέλευσης δεν ισχύει εάν έχει εμφανιστεί η Λευκή Σημαία κατά τον γύρο ζεστάματος.

4. Εάν περισσότεροι από 10 αναβάτες ξεκινήσουν τον αγώνα από την έξοδο των πιτς, η εκκίνηση θα καθυστερήσει και θα γίνει νέα εκκίνηση (Γρήγορη Εκκίνηση).

 

Μάλιστα ο κανονισμός καθορίζει ότι αλλαγή των ελαστικών μπορεί να γίνει στο σχηματισμό εκκίνησης μέχρι 5' πριν την εκκίνηση, αλλά είναι μια διαδικασία που δεν την προτιμούν οι ομάδες, λόγω του ότι πρέπει να αλλάξουν και τις ρυθμίσεις, ενώ η δεύτερή τους μοτοσυκλέτα στα πιτς είναι έτοιμη με τα διαφορετικά λάστιχα και τις διαφορετικές ρυθμίσεις. 

 

Έτσι λοιπόν προκύπτει ότι ο Marc Marquez θυμόταν τον παλιότερο κανονισμό και μάλλον δεν είχε διαβάσει το νέο κανονισμό που ισχύει. Αλλά επίσης και οι άνθρωποι της Ducati δεν το ήξεραν και αν δεν γινόταν αυτό το χάος, ο ΜΜ93 ναι μεν θα ξεκινούσε από την Pole Position και όχι τελευταίος, αλλά θα χρειαζόταν να εκτελέσει ποινή διέλευσης που συνήθως διαρκεί πάνω από 20 δευτερόλεπτα, αφού βγαίνοντας από την πίστα μετά την 19η στροφή, θα έπρεπε να κάνει με λιγότερα από 60 χλμ/ώρα όλη την ευθεία των πιτς (στην COTA) - περίπου 800μ. και να επιστρέψει στην πίστα λίγο πριν την 1η στροφή! 

Πραγματικά παρά το φοβερό του ρυθμό θα ήταν δύσκολο να φτάσει τον Marini τον Ogura που ήταν έτοιμος να ξεκινήσει με τα σλικ και φυσικά θα έπαιρνε την πρωτοπορία όταν οι υπόλοιποι οδηγοί θα εκτελούσαν την ποινή διέλευσης! 

 

 

 

 

« Προηγούμενο άρθρο

Οδηγώντας με τον Jorge Lorenzo στο Μιζάνο, η “άλλη” εμπειρία

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα