• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - GP Qatar (Lusail Circuit)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
H νέα εκτός δρόμου Ducati, είναι επιτέλους έτοιμη!
Νέα Αγοράς 06/04/2025 - 23:34

Η επόμενη εποχή στο motocross με την Ducati Desmo450 MX έφτασε. Η μοτοσυκλέτα αυτή θα μπορούσε να προκαλέσει την μεγαλύτερη ανατροπή εκτός δρόμου που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.

Η Desmo450 MX, η οποία αναπτύχθηκε από τους Tony Cairoli και Alessandro Lupino για αγώνες και η οποία τα πήγε εξαιρετικά καλά στους πρώτους Αγώνες πέρυσι ως μέρος της ανάπτυξής της, είναι έτοιμη για την αγορά. Όπως είναι αναμενόμενο από μια Ducati, υπάρχουν μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά που δεν υπάρχουν σε καμία άλλη μοτοσυκλέτα.

Όπως είναι φυσικό για την Ducati ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 449.6 κ.εκ., διαθέτει την τεχνολογία δεσμοδρομικού συστήματος ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων, το οποίο σύμφωνα με την Ducati, «Προσφέρει τη δυνατότητα να αξιοποιηθεί στο μέγιστο η κάθε σχέση ταχύτητας στην επιτάχυνση και στις εξόδους των στροφών, χάρη στην ιδιαίτερα ευνοϊκή παροχή ισχύος, η οποία συνδυάζει ροπή σε χαμηλές και μεσαίες στροφές με εντυπωσιακές δυνατότητες να ανεβάζει πολύ υψηλές στροφές». Ανοίγοντας το γκάζι, η ισχύς φτάνει στους 63.5 ίππους στις 9,400 σ.α.λ. περνώντας από τη μέγιστη ροπή των 53.5 Nm στις 7,500 σ.α.λ., ενώ τελικά ανεβάζει στροφές μέχρι τον περιοριστή στις 11,900 σ.α.λ. Αυτοί οι αριθμοί δίνουν στον τροχό 15-20% περισσότερη ιπποδύναμη και ροπή από τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες στην κατηγορία των 450 κυβικών, μία κατηγορία που η περισσότερη δύναμη φτάνει στα όρια της υπερβολής.

Με τις παραπάνω τιμές ισχύος, ροπής και στροφών λειτουργίας, ο κινητήρας Desmodromic θα χρειαστεί να έχει και τους ανάλογους χρόνους συντήρησης, αλλά αυτοί είναι απολύτως λογικοί σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η αντικατάσταση πιστονιού και ο έλεγχος των κενών των βαλβίδων προγραμματίζονται για κάθε 45 ώρες λειτουργίας, ενώ η πλήρης ανακατασκευή του κινητήρα είναι προγραμματισμένη για κάθε 90 ώρες.

Η Desmo450 MX διαθέτει αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο που σχεδιάστηκε ώστε να επιτρέπει στον κινητήρα να έχει όσο το δυνατόν πιο ευθύγραμμους αγωγούς εισαγωγής και εξαγωγής για μέγιστη απόδοση. Οι μηχανικοί προσπάθησαν επίσης να χρησιμοποιήσουν όσο το δυνατόν λιγότερες συγκολλήσεις για την κατασκευή του πλαισίου, διατηρώντας παράλληλα την επιθυμητή ακαμψία και μια δομή που ζυγίζει μόλις 8.9 κιλά.

Σύμφωνα με τη Ducati, «το βάρος της μοτοσυκλέτας, σε έτοιμη προς χρήση κατάσταση αλλά χωρίς καύσιμα, είναι 105 κιλά». Αυτό σημαίνει ότι ανάλογα με τα λίτρα που υπάρχουν μέσα στο ντεπόζιτο και με υπολογισμό να μην έχει περιττά καύσιμα μέσα σε μία διαδρομή, είναι εφικτό να διατηρεί αρκετά κοντά στο ελάχιστο αυτό το εντυπωσιακά χαμηλό βάρος. Το πλαίσιο αποτελείται από μόλις 11 τμήματα, τα οποία είναι περίπου τα μισά από αυτά του ανταγωνισμού και περιλαμβάνει τμήματα από χυτό και κατεργασμένο αλουμίνιο. Ο συμπαγής σχεδιασμός του πλαισίου αποσκοπεί στην εξασφάλιση της καλύτερης εργονομίας για τον αναβάτη, ενώ επιτρέπει εύκολη και γρήγορη συντήρηση. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν πρόκειται για την αποσυναρμολόγηση του πίσω αμορτισέρ, το οποίο είναι τοποθετημένο κεντρικά και λειτουργεί χρησιμοποιώντας ένα χυτό αλουμινένιο ψαλίδι και ένα σφυρηλατημένο αλουμινένιο σύνδεσμο μοχλικού.

 

Στον τομέα της ανάρτησης, η Ducati επέλεξε πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις Showa 49 mm με διαδρομή 310 mm, και επικάλυψη Kashima στα στελέχη των πιρουνιών. Αυτά τα πιρούνια με ελατήρια επιλέχθηκαν λόγω της ευκολίας στη ρύθμιση για ερασιτέχνες σε σύγκριση με τα πιρούνια με αέρα. Στο πίσω μέρος, υπάρχει ένα πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ Showa με 301 mm διαδρομή τροχού.

Το σύστημα φρένων είναι της Brembo με μονούς δίσκους Galfer, 260 mm (μπροστά) και 240 mm (πίσω). Στον κόσμο των ηλεκτρονικών συστημάτων εκτός δρόμου, η Ducati έπρεπε να αναπτύξει ένα σύστημα για την Desmo450 MX από το μηδέν.

Η Desmo450 MX διαθέτει το Ducati Traction Control (DTC), το οποίο είναι σχεδιασμένο για αυτήν τη μοτοσυκλέτα. Το σύστημα ρυθμίζει την παροχή ισχύος με βάση τη διαφαινόμενη ολίσθηση του πίσω τροχού και τις αδρανειακές μετρήσεις της δυναμικής του οχήματος, με σκοπό να εξασφαλίσει αποτελεσματική, άμεση και ομαλή παρέμβαση.

Αυτό το σύστημα μπορεί επίσης να αναγνωρίσει στιγμές που πρέπει να αποσυνδεθεί, όπως κατά τη διάρκεια ενός άλματος. Διαθέτει τέσσερα επίπεδα παρέμβασης, αλλά αν οι αναβάτες βρουν περιοχές όπου θα ήθελαν να ξεκλειδώσουν πλήρως τη δύναμη του κινητήρα, μια ελαφριά κίνηση στη μανέτα του συμπλέκτη θα απενεργοποιήσει προσωρινά το σύστημα.

Η Desmo450 MX διαθέτει επίσης βοηθητικά συστήματα για τον αναβάτη, όπως Έλεγχο Εκκίνησης (Launch Control) και Έλεγχο Φρένου Κινητήρα (Engine Brake Control), οι οποίοι μπορούν να ρυθμιστούν σε διάφορα επίπεδα παρέμβασης. Ολοκληρώνοντας τη λίστα με τα ηλεκτρονικά χαρακτηριστικά, υπάρχουν δύο τρόποι οδήγησης που ο αναβάτης μπορεί να προσαρμόσει στις ανάγκες του και τα χαρακτηριστικά της πίστας μέσω της εφαρμογής X-Link, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξοπλισμένο με quickshifter.

Η μοτοσυκλέτα φορά ελαστικά Pirelli Scorpion MX32 Mid-Soft, 80/100-21” και 110/90-19”, και διατίθεται μόνο σε κόκκινο χρώμα Ducati. Αναμένουμε την άφιξή της και την τιμή της στην Ελληνική αγορά.

 

Επόμενο άρθρο »

Ducati και Lamborghini σε μία συνεργασία βασισμένη στο σχέδιο και την απόδοση

« Προηγούμενο άρθρο

Η Damon Motorcycles ετοιμάζει πρωτότυπο με στόχο την παραγωγή

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα