• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ατυχήματα σε πίστες και αγώνες και οι ευθύνες
“Συνελήφθη ο 16χρονος οδηγός”...
Νέα 18/10/2021 - 15:35

Tου Δημήτρη Διατσίδη

 

Αρχικά να ευχηθούμε τα δύο παιδιά που κτύπησαν σοβαρά στην πίστα ΜΧ στα Γιαννιτσά να γίνουν γρήγορα καλά και να μην έχουν συνέπειες από το ατύχημα που έγινε στη διάρκεια Πρωταθληματικού Αγώνα Μοτοκρός. Πέρα από αυτό όμως – μιας και μετά το ατύχημα στη διάρκεια του Αγώνα καρτ PICK Πάτρας – έχουμε δεύτερο ατύχημα με συνέπειες για θεατές. 

Εδώ να πούμε ότι σε πολλά από τα κύρια μέσα ενημέρωσης στους τίτλους των σχετικών άρθρων αναφέρεται η σύλληψη του οδηγού και του υπεύθυνου της οργάνωσης, παρά το σε ποια κατάσταση είναι οι παθόντες, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Δείχνει τη “δίψα για αίμα και τιμωρία” των ΜΜΕ και φυσικά η επικινδυνότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού δίνει τροφή σε τέτοιες αναφορές.

Το ρεπορτάζ που κάναμε για το ατύχημα στα Γιαννιτσά - τη στιγμή που δεν ήμασταν εκεί – είναι από ανθρώπους που βρέθηκαν εκεί και γνωρίζουν και τον χώρο. Αυτό που θεωρούν ως λάθος είναι το ότι στο σημείο που έγινε το ατύχημα, η περίφραξη – που είναι και ο χώρος των μηχανικών – είναι πολύ κοντά στην πίστα στο σημείο που οι μοτοσυκλέτες αναπτύσσουν τη μεγαλύτερή τους ταχύτητα. Οι οργανωτές λοιπόν θα έπρεπε να προβλέψουν η απόσταση της περίφραξης να είναι μεγαλύτερη και να υπήρχαν και προστατευτικά (όπως λάστιχα ή αχυρόμπαλες) μπροστά από την περίφραξη, ώστε σε μια ανάλογη περίπτωση της εξόδου προς τα κει μιας μοτοσυκλέτας, να μπορούν να επιβραδύνουν ή και να σταματήσουν την πορεία της προς τους θεατές ή τους μηχανικούς και χρονομέτρες των αγωνιζομένων. 

Άρα οι ευθύνες βαρύνουν τους οργανωτές, που έχουν ως πρώτιστο σκοπό να οργανώνουν ασφαλείς αγώνες για τους αγωνιζόμενους και για τους θεατές. 

Και εδώ ερχόμαστε στο θέμα της σύλληψης του οδηγού για το ατύχημα, κάτι που έγινε και στην Πάτρα. Είναι απίστευτο ο οδηγός (που μάλιστα είναι ασφαλισμένος για ατυχήματα προς τρίτους), να θεωρείται υπεύθυνος και να συλλαμβάνεται σε περιπτώσεις αγωνιστικών ατυχημάτων, που όπως φαίνεται εμπίπτουν στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και όχι σε ειδικό νόμο για αθλητικές διοργανώσεις! Βέβαια σε ανάλογες περιπτώσεις σε αγώνες αυτοκινήτου στο παρελθόν, μετά από τα δικαστήρια και όλη τη νομική ενασχόληση που σε υποβάλλει η εμπλοκή σε ατύχημα, οι οδηγοί δεν καταδικάστηκαν, όμως γιατί να τραβάει ο κάθε οδηγός αυτήν την ταλαιπωρία – ηθική και υλική – τη στιγμή που όταν συμμετέχει σε έναν αγώνα μηχανοκίνητου αθλητισμού, η προϋπόθεση είναι ότι οι οργανωτές έχουν φροντίσει τα μέγιστα για την ασφάλεια όλων. 

Φαντάζεται κανείς τι ψυχικά τραύματα θα δημιουργηθούν στην περίπτωση που σε κάποιο ατύχημα ο οδηγός είναι 8-10 χρόνων, στις ηλικίες των κατηγοριών “Μίνι” και ένα τόσο μικρό παιδί συλληφθεί; 

Οι αρμόδιες Ομοσπονδίες ΟΜΑΕ (αυτοκινήτου) και ΑΜΟΤΟΕ (μοτοσυκλέτας) πρέπει άμεσα να κάνουν τις ενέργειες που απαιτούνται για να αλλάξει αυτή η νομοθεσία. Διαφορετικά οι Αγώνες κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς οδηγούς. Μπορεί να φανταστεί κανείς ότι οι οδηγοί του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι δεν θα δεχτούν να πάρουν μέρος στο Ράλι Ακρόπολις του 2022, αν μάθουν για την ισχύουσα νομοθεσία και κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να δουν και οι Έλληνες οδηγοί που συμμετέχουν σε όλα τα δικά μας Πρωταθλήματα ή Κύπελλα. 

Από κει και πέρα οι οργανωτές πρέπει να ξαναδούν πιο σοβαρά την κάθε διοργάνωση και κυρίως τα μέτρα ασφαλείας, γιατί δυστυχώς ο μηχανοκίνητος αθλητισμός εμπεριέχει τον κίνδυνο ατυχημάτων και τραυματισμών. Έμαθα ότι σε πρόσφατη επίδειξη (όχι αγώνα) δεν υπήρχε ασθενοφόρο γιατί λέει η πρόσβαση στο χώρο της εκεί πίστας δεν είναι εύκολη για ασθενοφόρο! Αν δεν μπορεί λοιπόν να εξασφαλιστεί η πρόσβαση ασθενοφόρου, γιατί να γίνονται επιδείξεις και μάλιστα να θέλουν οι εκεί διοργανωτές να γίνονται και αγώνες στο μέλλον!

Ίσως η Ομοσπονδία να πρέπει να δημιουργήσει μια Επιτροπή Ασφαλείας που θα ελέγχει κάθε διοργάνωση ως προς τα μέτρα ασφαλείας, ή θα πρέπει ο εκάστοτε Παρατηρητής που ως θεσμός υπάρχει σε κάθε Αγώνα, να επωμισθεί μεγαλύτερες ευθύνες ως προς αυτόν τον τομέα. 

Αυτές οι σκέψεις γράφονται με αφορμή το χθεσινό ατύχημα, αλλά και αυτό της Πάτρας και φυσικά η πρώτη και κυρίαρχη σκέψη τώρα είναι στην υγεία των δύο τραυματιών. Ευτυχώς τα νέα από την Πάτρα είναι πολύ καλά όσον αφορά την υγεία του παιδιού που είχε κτυπήσει εκεί και ελπίζουμε ανάλογα καλά να πάει και η υπόθεση των Γιαννιτσών.

Επόμενο άρθρο »

Dominique Aegerter: O rookie που έγινε πρωταθλητής

« Προηγούμενο άρθρο

WorldSBK: Αργεντινή Δεύτερος Αγώνας

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ