• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Γαλικό GP (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Νέος Δικύλινδρος Boxer από την Benda
Νέα Αγοράς 02/05/2025 - 09:27

Οι Boxer δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο της BMW, και η Κινεζική Benda θέλει κι αυτή ένα μερίδιο της αγοράς. Σπάνια έχει μια συγκεκριμένη διάταξη κινητήρα συσχετιστεί τόσο έντονα με μια μάρκα όσο ο δικύλινδρος boxer με την BMW. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η Βαυαρική εταιρεία έχει το αποκλειστικό δικαίωμα στη διάταξη αυτή, και τώρα η Κινεζική Benda σχεδιάζει τον δικό της boxer.

Η BMW δεν είχε πάντα μονοπώλιο στην ιδέα του boxer δικύλινδρου. Πρόκειται για μία από τις παλαιότερες διατάξεις κινητήρων που έγιναν δημοφιλείς στον κόσμο των μοτοσυκλετών, εμφανιζόμενη ήδη από την εποχή του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου σε Βρετανικές μοτοσυκλέτες ABC και ακόμα νωρίτερα σε μοντέλα της Douglas – αν και σε διαφορετικό προσανατολισμό, με τον έναν κύλινδρο να κοιτάει μπροστά και τον άλλο προς τα πίσω. Η BMW υιοθέτησε τον boxer δικύλινδρο για την πρώτη της μοτοσυκλέτα, την R32 του 1932, αφού είχε ήδη χρησιμοποιήσει την ίδια διάταξη στους αεροπορικούς της κινητήρες.

Αργότερα, η BMW R71 ενέπνευσε κλώνους όπως οι Ural και Dnepr από την πρώην Σοβιετική Ένωση, και η Chang Jiang CJ750 στην Κίνα, ενώ ακόμα και η Harley-Davidson συμμετείχε με το μοντέλο XA στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ωστόσο, για τους περισσότερους από εμάς, ο boxer είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την BMW - γεγονός που κάνει το νέο σχέδιο της Benda ακόμα πιο ενδιαφέρον.

Η μοτοσυκλέτα που βλέπουμε εδώ απέχει πολύ από το να είναι απλό αντίγραφο κάποιας υπάρχουσας BMW.

Η νέα μοτοσυκλέτα είναι πολύ μικρότερη από οποιαδήποτε με boxer δικύλινδρο κινητήρα στην πρόσφατη ιστορία, με κυβισμό μόλις 250cc - εφόσον το κωδικό της όνομα “BD250-3B” αντανακλά όντως το μέγεθος του κινητήρα. Με μια γρήγορη ματιά φαίνεται μεγαλύτερη, αλλά αυτό είναι χαρακτηριστικό της Benda - τα υπάρχοντα μοντέλα της, V-twin BD250 NapoleonBob 250 και 500, μοιάζουν με μοτοσυκλέτες με πολύ μεγαλύτερους κινητήρες, χάρη κυρίως στις μεγάλες DOHC κυλινδροκεφαλές πάνω από μικρούς κυλίνδρους. Η Benda επίσης δεν φοβάται να εξερευνήσει διαφορετικές διατάξεις κινητήρων όπως V-twin, τετρακύλινδρους εν σειρά και V4 κινητήρες στη γκάμα της.

Ο ίδιος ο κινητήρας έχει 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής (DOHC), είναι υγρόψυκτη αλλά και αερόψυκτη, όπως φαίνεται από τον συνδυασμό των κυλίνδρων με έντονα πτερύγια και το μεγάλο ψυγείο νερού. Σε αντίθεση με πιο παραδοσιακούς boxer δικύλινδρους, όπου το κιβώτιο τοποθετείται αμέσως πίσω από τον κινητήρα, η Benda ακολουθεί την προσέγγιση της νέας BMW R 1300, με τον συμπλέκτη να βρίσκεται μπροστά και το κιβώτιο ταχυτήτων να είναι τοποθετημένο από κάτω, δημιουργώντας ένα πιο συμπαγές σύνολο.

Ενώ οι περισσότερες μοτοσυκλέτες με διαμήκεις κινητήρες επιλέγουν τελική μετάδοση με άξονα, η Benda χρησιμοποιεί αλυσίδα. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει κωνικό γρανάζι μετάδοσης  μετά το κιβώτιο, για να στρέψει τη μετάδοση κατά 90 μοίρες κάτι που απεικονίζεται σε πρόσφατα κατατεθέν τεχνικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Οι τεχνικές απεικονίσεις της BD250-3B δείχνουν επίσης μια ασυνήθιστη διάταξη για την αλυσίδα, με σύστημα δύο σταδίων. Αν και κρύβεται από κάλυμμα, φαίνεται πως υπάρχει μια πρώτη αλυσίδα ή ιμάντας στην αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας, που ξεκινά από την έξοδο του κιβωτίου και κατευθύνεται διαγώνια προς τα πάνω στο μπροστινό γρανάζι που είναι τοποθετημένο ομόκεντρα με τον άξονα του ψαλιδιού.

Η Benda είναι ήδη γνωστή για τις ασυνήθιστες λύσεις που προτείνει, οπότε δεν προκαλεί έκπληξη που και ο νέος boxer δικύλινδρος ενσωματώνει αρκετά ανορθόδοξα στοιχεία. Η πίσω ανάρτηση, για παράδειγμα, περιλαμβάνει ένα ασυνήθιστα ψηλό σημείο άρθρωσης του ψαλιδιού και ένα αμορτισέρ τοποθετημένο από κάτω και εκτός κέντρου, προς τη δεξιά πλευρά. Από τα σχέδια είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς πώς λειτουργεί ο σύνδεσμος του αμορτισέρ, αλλά φαίνεται να υπάρχει ένα υδραυλικό ή πνευματικό σύστημα στα δεξιά, με τρεις σωλήνες να εξέρχονται και να κατευθύνονται προς το πίσω αμορτισέρ. Δεδομένου ότι η Benda ήδη χρησιμοποιεί ηλεκτροπνευματική ανάρτηση στα μοντέλα cruiser V-4 Dark Flag, είναι πολύ πιθανό αυτό το νέο μοντέλο να χρησιμοποιεί παρόμοια τεχνολογία.

Ενώ η Benda πρόσφατα λάνσαρε στην Κίνα κιβώτιο ημιαυτόματο σε cruiser 350cc με V-twin, το νέο σχέδιο φαίνεται να χρησιμοποιεί συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο. Βλέπουμε το συρματόσχοινο του συμπλέκτη να ξεκινά από τη μανέτα και να καταλήγει στον βραχίονα του συμπλέκτη στο μπροστινό μέρος του κινητήρα, ενώ υπάρχει και συμβατικός επιλογέας ταχυτήτων με το πόδι στη δεξιά πλευρά.

Το πλαίσιο είναι επίσης ασυνήθιστο, φαίνεται να χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως πλήρως φέρουσα μονάδα, τοποθετημένο κάτω από δύο σωληνωτές δοκούς που εκτείνονται οριζόντια από την κεφαλή του τιμονιού έως το πίσω μέρος της σέλας. Μπροστά, το πιρούνι δίνει την εντύπωση ότι είναι τύπου girder, αλλά σε αντίθεση με το σύνθετο σύστημα της NapoleonBob 250, εδώ φαίνεται να πρόκειται για κάλυμμα που κρύβει συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι.

Αν και θα ήταν εύκολο να απορρίψει κανείς τα νέα σχέδια της Benda ως ευφάνταστες ιδέες που δεν θα φτάσουν ποτέ στην παραγωγή, τα στοιχεία μέχρι τώρα δείχνουν ότι η εταιρεία δεν φοβάται να σπάσει τα καθιερωμένα πρότυπα, και υπάρχουν πολλά στοιχεία παραγωγής στο σχέδιο, όπως καθρέφτες στο άκρο του τιμονιού, βάση πινακίδας κυκλοφορίας και πλήρης φωτισμός σύμφωνα με τη νομοθεσία.

Εμείς σίγουρα έχουμε ενδιαφέρον για να δούμε σε κυκλοφορία έναν boxer δικύλινδρο μικρής χωρητικότητας με την χαρακτηριστική ομαλή λειτουργία, ενώ και η διαμήκης διάταξη σε μοτοσυκλέτα που ελπίζουμε να έχει χαμηλή τιμή αγοράς, είναι κάτι που αρέσει σε πολλούς.

« Προηγούμενο άρθρο

Η παρουσία της Ducati στο Motoshow Θεσσαλονίκης 2025

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARC MARQUEZ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΕΣΕ ΤΟ 2020;
  • ΟΧΙ, ΣΤΗΝ ΧΕΡΕΘ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΗΣ 3ης ΣΤΡΟΦΗΣ
  • ΝΑΙ, ΕΧΕΙ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΟΥ ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΟΥ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ