• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
2017 HONDA X-ADV
Η νέα συναρπαστική μοτοσυκλέτα της Honda
Τεστ-Μοντέλα 20/06/2017 - 17:19

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Μία πρωτότυπη «γενετική διασταύρωση» οδηγεί στη δημιουργία μίας νέας συναρπαστικής μοτοσυκλέτας: η Honda X-ADV συνδυάζει το SUV στυλ και τη γοητεία μιας μοτοσυκλέτας off-road με ανθεκτικό πλαίσιο, αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών, ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων και ισχυρές επιδόσεις από ένα δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα με διπλό συμπλέκτη DCT  (Dual Clutch Transmission). Ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, η ρυθμιζόμενη ζελατίνα 5-θέσεων και το σύστημα Smart Key διασφαλίζουν καθημερινή άνεση και πρακτικότητα.

1. Εισαγωγή

 

Δεν συμβαίνει συχνά στο κόσμο των μοτοσυκλετών να γεννιέται μία φρέσκια φιλοσοφία η οποία να σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας κατηγορίας. Όμως η Honda φημίζεται για τις καινοτομίες της και την παράδοση αυτή συνεχίζει τώρα με τη νέα X-ADV.

 

Το σκεπτικό: ας πάρουμε τις αρετές μιας κλασσικής μοτοσυκλέτας περιπέτειας – ικανότητες παντός εδάφους, όρθια θέση οδήγησης που προσφέρει εξαιρετική ορατότητα, και αξιοσημείωτη πολύπλευρη χρηστικότητα, για τη δουλειά και τον ελεύθερο χρόνο. Μετά ας δούμε τι προσφέρει μία μέση μοτοσυκλέτα καθημερινής χρήσης. Μπορεί να είναι σκούτερ ή μοτοσυκλέτα αλλά θα είναι ένα μηχάνημα ευκολοδήγητο, σβέλτο και άνετο, αποδοτικό και με πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους.

 

Εάν συνδυάσουμε τα παραπάνω προκύπτει μία ενδιαφέρουσα πρόταση με χαρακτηριστικά ενός ανθεκτικού, στυλάτου SUV. Κινείται με απόλυτη άνεση στη ζούγκλα της πόλης και διαθέτει όλα τα premium στοιχεία που κάνουν τη ζωή εύκολη σε μία μεγαλούπολη. Παράλληλα διαθέτει την κινητήρια ισχύ και τις ικανότητες του πλαισίου που προσδίδουν σε κάθε διαδρομή μία υπόσχεση της περιπέτειας.

 

Καθώς το στυλ της Honda X-ADV γεννήθηκε στο κέντρο R&D της Honda στη Ρώμη, θεωρείται «δημιούργημα των μηχανικών». Μία φιλοσοφία που υλοποιείται για πρώτη φορά και εκφράζει μία νέα αίσθηση ανεξαρτησίας σε δύο τροχούς, ενισχύοντας την έμφυτη επιθυμία του αναβάτη για ελευθερία, ταξίδια και νέες εμπειρίες. Και μάλιστα αποτυπώνει την ουσία της ελευθερίας των δύο τροχών σε ένα συναρπαστικό, νέο σχήμα.

 

Mr Kenichi Misaki, Επικεφαλής Προγράμματος (LPL) 17YM X-ADV

 

«Η φιλοσοφία εξέλιξης για την X-ADV ήταν απλή: ‘Go Have Fun!’ (Απόλαυσέ το!) και θέλαμε να δημιουργήσουμε μία μοτοσυκλέτα με βασικό συστατικό το πνεύμα της περιπέτειας. Επίσης θέλαμε η X-ADV να είναι ένα πραγματικά πρακτικό εργαλείο για την πόλη, εύχρηστη και άνετη. Και τα Σαββατοκύριακα να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αποδράσεις από την καθημερινή ρουτίνα, με μοναδικό στυλ που απογειώνει τη διάθεση.»

 

Honda X-ADV – Go Have Fun!

 

 

2. Επισκόπηση μοντέλου

 

Στυλάτη, γεροφτιαγμένη και ψηλή, η Honda X-ADV δηλώνει τις προθέσεις της σαν ένα εργαλείο εκτός δρόμου. Παράλληλα, η σκληροτράχηλη εμφάνιση συνδυάζεται με την πρακτικότητα. Η σχεδίαση του πλαισίου προσφέρει αποθηκευτικό χώρο 21L κάτω από τη σέλα. Το X-ADV διαθέτει ρυθμιζόμενη ζελατίνα 5-θέσεων, αλουμινένιο τιμόνι μεταβλητής διατομής, χούφτες από την Africa Twin, οθόνη οργάνων τύπου Rally και κεντρικό σταντ. Το σύστημα Smart Key ανεβάζει τον πήχη της καθημερινής άνεσης.

 

Αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών μπροστά και πίσω απορροφούν τις ανωμαλίες με τη συμβολή ανθεκτικών τροχών με ακτίνες, 17/15 ιντσών (Ε/Π) και ελαστικών διττού χαρακτήρα. Οι δύο δαγκάνες ακτινικής διάταξης τεσσάρων έμβολων, προσφέρουν πλούσια δύναμη πέδησης με ABS.

 

Το Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη της Honda [Dual Clutch Transmission (DCT)] περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, ενώ η χαρτογράφησή του για το X-ADV επιλέγει μικρότερες σχέσεις για πιο άμεση απόκριση στο πρόγραμμα D mode. Το πρόγραμμα S mode διαθέτει 3 επίπεδα ώστε τα σημεία αλλαγών να προσαρμόζονται καλύτερα στη σπορ οδήγηση. Άριστα εναρμονισμένος με το DCT, ο δικύλινδρος κινητήρας 745cc του X-ADV αποδίδει ισχυρή ροπή στις χαμηλομεσαίες στροφές, για εντυπωσιακή επιτάχυνση από πολύ χαμηλές στροφές. Η κατανάλωση διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα - 27.9km/l (κύκλος δοκιμών WMTC).

 

 

3. Βασικά Χαρακτηριστικά

 

3.1 Στυλ & Εξοπλισμός

 

Το στυλ της X-ADV είναι προϊόν έμπνευσης και εξέλιξης της ομάδας R&D της Honda στην Ιταλία, για να εκφράσει το πνεύμα της περιπέτειας σε κάθε στοιχείο της σχεδίασης. Οι εντυπωσιακές κάθετες επιφάνειες του φέρινγκ συνδυάζονται με μία σοφιστικέ αλλά παράλληλα σκληροτράχηλη εμφάνιση. Μία φινετσάτη χαρακτηριστική γραμμή εκτείνεται από μπροστά μέχρι πίσω μέσω των κλίσεων του φέρινγκ και των πλαϊνών καλυμμάτων. Η σιλουέτα είναι σκόπιμα «όρθια», με κοντό, συμπαγές σώμα που τονίζει περισσότερο τον περιπετειώδη χαρακτήρα. 

 

Για να προσαρμοστεί σε είδους διαδρομές η ζελατίνα της X-ADV ρυθμίζεται σε 5 θέσεις χωρίς εργαλεία, για μεγαλύτερη προστασία από τον άνεμο και τα καιρικά φαινόμενα. Η συνολική διαφορά ύψους είναι 136mm, με διαφορά κλίσης 11° μεταξύ του ψηλότερου και του χαμηλότερου σημείου. Όλα τα φώτα είναι LED, και οι λεπτοί διπλοί προβολείς (που χωρίζονται με πλέγμα), τα συμπαγή φλας και το πίσω φανάρι με το διπλό κρύσταλλο χαρίζουν ξεχωριστή εμφάνιση στην X-ADV.

 

Μία μεγάλη, τετράγωνη οθόνη οργάνων που παραπέμπει στη CRF450 Rally προσφέρει άριστη διάταξη ενδείξεων, ενώ συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης γύρω από ένα μεγάλο, κεντρικό ψηφιακό ταχύμετρο και ένα στρογγυλό στροφόμετρο. Οι πληροφορίες που ο αναβάτης ελέγχει συχνότερα βρίσκονται στο πάνω τμήμα – άρα στο πεδίο άμεσης ορατότητας του αναβάτη, ενώ όλες οι υπόλοιπες βρίσκονται αριστερά και δεξιά λογικά & χρηστικά διατεταγμένες.

 

Όλες οι προειδοποιητικές λυχνίες που σχετίζονται με τη λειτουργία του κινητήρα βρίσκονται στο κάτω τμήμα. Μία ανεξάρτητη ένδειξη, ακριβώς πάνω από το κλασσικό off-road αλουμινένιο τιμόνι κωνικού σχήματος δείχνει την κατάσταση του χειρόφρενου και άλλων σημαντικών ενδείξεων.

 

Ανθεκτικές χούφτες – ίδιας σχεδίασης με της CRF1000L Africa Twin – εκτρέπουν τον αέρα και τη βροχή και προστατεύουν τις μανέτες και τα χέρια σε συνθήκες εκτός δρόμου. Μια αλουμινένια ποδιά (διαμορφωμένη με shot peening) πάχους 2,5mm προστατεύει το κάτω τμήμα της X-ADV.

 

Ο αποθηκευτικός χώρος 21L κάτω από τη σέλα χωράει ένα κράνος full-face τύπου adventure και φωτίζεται με LED. Η επιφάνειά του προσφέρει ομοιόμορφο φωτισμό χωρίς αντανάκλαση. Μία ηλεκτρική πρίζα 12V βρίσκεται επίσης κάτω από τη σέλα. Ένα κεντρικό σταντ – με αισθητήρα κλίσης – περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό για παρκάρισμα της X-ADV σε κλίση χωρίς φόβο να πέσει.

 

Το X-ADV χρησιμοποιεί Smart Key, που παραμένει στην τσέπη του αναβάτη και καταργεί την ανάγκη χρήσης κλειδιού για τον κεντρικό διακόπτη, την τάπα ρεζερβουάρ και τη σέλα. Έχει δύο διακόπτες: Λειτουργία Smart on/off και ‘Εντοπισμού’, που αναβοσβήνει τα φλας για εντοπισμό από απόσταση.

 

Όταν υπάρχει Smart Key αρκεί μια πίεση στο μπουτόν ενεργοποίησης ώστε ο αναβάτης να ελέγξει την κλειδαριά του τιμονιού, και μέσω δύο διακοπτών επαναφοράς την τάπα ρεζερβουάρ και τη σέλα. Με την πίεση, ανάβει ένα μπλε φως – ή από τη λειτουργία Εντοπισμού του Smart Key. Immobiliser περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό και ένας μηχανισμός στον κεντρικό διακόπτη αποτρέπει τη βίαιη παραβίαση του τιμονιού.

 

Προαιρετικά, διατίθενται δύο μπαγκαζιέρες: αυτή των 45L χωράει δύο κράνη full-face, διατίθεται σε τέσσερις αποχρώσεις και εφοδιάζεται με πλάτη. Η μικρότερη μπαγκαζιέρα των 35L έχει εμφάνιση αλουμινίου και χωράει ένα κράνος full-face. Επίσης διατίθενται σχάρα, κάγκελα, προστατευτικά ποδιών από τον αέρα και διακοσμητικά «πατώματος».

 

Η X-ADV βάφεται σε δύο στάνταρ και δύο ειδικές αποχρώσεις:

Digital Silver Metallic

Matt Bullet Silver

Pearl Glare White – μια Tricolour έκδοση που θυμίζει την Africa Twin

Victory Red – θυμίζει την off-road σειρά των μοντέλων CRF

 

 

3.2 Πλαίσιο

 

Η X-ADV χρησιμοποιεί ένα νέο, σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο που επιτρέπει τη δημιουργία ενός ευρύχωρου αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα σε συνδυασμό με ένα υποπλαίσιο, πλάτους 450mm. Η γωνία κάστερ και το ίχνος είναι στα 27°/104mm με μεταξόνιο 1590mm. Η μέγιστη γωνία τιμονιού των 39° (και κύκλος στροφής των 2.8m) κάνουν την X-ADV ευέλικτη σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας. Οι αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών – 153,5mm εμπρός και 150mm πίσω – συνδυάζονται με απόσταση από το έδαφος στα 162mm. Το βάρος (γεμάτη) είναι 238kg.

 

Το ύψος της σέλας στα 820mm και το φαρδύ τιμόνι στα 910mm διασφαλίζουν όρθια θέση οδήγησης και άριστο οπτικό πεδίο για καλύτερη ορατότητα και έλεγχο, ενώ το σχήμα της σέλας διευκολύνει την πρόσβαση στο έδαφος.

 

Για άριστο έλεγχο σε συνθήκες εκτός δρόμου, το ανάποδο πιρούνι των 41mm τύπου φυσιγγίου προσφέρει ρύθμιση προφόρτισης και επαναφοράς. Το πίσω μονό αμορτισέρ προσφέρει ρύθμιση προφόρτισης ενώ εδράζεται στο αλουμινένιο ψαλίδι - που κατασκευάζεται από δοκούς διατομής σχήματος U – μέσω μοχλικού Pro-Link.

 

Ο εμπρός τροχός 17-ιντσών και ο πίσω τροχός 15-ιντσών χρησιμοποιούν ατσάλινες ακτίνες ανθεκτικές στη σκουριά και συμβάλλουν στην ικανότητα της X-ADV να ανταπεξέρχεται στις ανωμαλίες του εδάφους. Ελαστικά διττού χαρακτήρα συμβάλλουν στην οδηγική ποιότητα και οι σχήματος L βαλβίδες διευκολύνουν τον έλεγχο πίεσης του αέρα. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 120/70 R17 μπροστά και 160/60 R15 πίσω.

 

Δύο ακτινικά διατεταγμένες τετραπίστονες δαγκάνες επενεργούν σε δίσκους 310mm σε συνδυασμό με σύστημα ABS.

 

 

.3 Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη - Dual Clutch Transmission (DCT)

 

Το DCT της Honda γνωρίζει αυξανόμενη δημοτικότητα σε κάθε μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιείται και ανήκει στο βασικό εξοπλισμό της X-ADV. Το σύστημα χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για εκκίνηση και 1η, 3η και 5η σχέση: τον άλλον για 2η, 4η και 6η σχέση, με ομόκεντρους πρωτεύοντες άξονες. Κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα.

 

Υπάρχουν δύο αυτόματα προγράμματα συν το MT mode για μηχανικές αλλαγές σχέσεων. Ειδικά για την X-ADV – και με στόχο τη βέλτιστη επιτάχυνση σε αστικές συνθήκες – το στάνταρ αυτόματο πρόγραμμα D επιλέγει μικρότερες σχέσεις συγκριτικά με άλλες μοτοσυκλέτες εφοδιασμένες με DCT.

 

Το S mode (που ανεβάζει τα σημεία αλλαγών σχέσεων συγκριτικά με το D mode για πιο σπορ οδήγηση) προσφέρει τρία επίπεδα επιδόσεων ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη. Κάθε επίπεδο είναι προγραμματισμένο με μία προοδευτικά πιο δυναμική απόκριση για την X-ADV. Το επιλεγμένο επίπεδο αποθηκεύεται και λειτουργεί ως προεπιλεγμένο πρόγραμμα S για τις επόμενες διαδρομές. Επίσης εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων.

 

 

3.4 Κινητήρας

 

Ο υδρόψυκτος SOHC παράλληλος, δικύλινδρος κινητήρας 745cc της X-ADV με 8 βαλβίδες και 745cc είναι σχεδιασμένος για να προσφέρει υψηλή ροπή από τις χαμηλές μέχρι τις μεσαίες στροφές. Σε συνδυασμό με τις πιο κοντές σχέσεις του DCT, προσφέρει ζωηρή και άμεση επιτάχυνση τόσο από στάση όσο και από τα 30km/h. Η μέγιστη ισχύς είναι 40.3kW στις 6.250rpm και η μέγιστη ροπή 68Nm στις 4.750rpm.

 

Η σχετικά υποτετράγωνη σχεδίαση και οι ειδικά σχεδιασμένοι θάλαμοι καύσης σε συνδυασμό με έναν στρόφαλο υψηλής αδράνειας προσφέρουν υψηλή ροπή. Δύο αντικραδασμικοί άξονες εξομαλύνουν τη λειτουργία του στις υψηλές στροφές, χωρίς όμως να αλλοιώνουν τον απολαυστικό χαρακτήρα που προσφέρει η σειρά ανάφλεξης των 270 μοιρών. Η διάμετρος είναι στα 80mm και η διαδρομή στα 77mm. Την τελική μετάδοση αναλαμβάνει μια καλυμμένη αλυσίδα.

 

 

Η τροφοδοσία γίνεται μέσω μιας πεταλούδας 36mm με το σύστημα ψεκασμού PGM-FI που βελτιστοποιεί τόσο το μίγμα αέρα/καυσίμου όσο και το χρονισμό ανάφλεξης για βέλτιστη, καθαρή καύση. Ο κινητήρας είναι προδιαγραφών EURO4 με εκπομπές CO2 81g/km και κατανάλωση 27,5km/l (κύκλος δοκιμών WMTC), που μεταφράζεται σε αυτονομία πάνω από 300km με το ρεζερβουάρ των 13,1L.

 

* Παρακαλούμε σημειώστε ότι οι τιμές που διατίθενται συνιστούν αποτελέσματα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από την WMTC. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση της μοτοσυκλέτας με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση της μοτοσυκλέτας, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες.  

Επόμενο άρθρο »

Desmosedici Stradale: ο νέος V4 κινητήρας

« Προηγούμενο άρθρο

Οδηγούμε Kymco AK 550

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ