• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε Kymco AK 550
Κίνηση ματ από την Kymco
Τεστ-Μοντέλα 16/06/2017 - 12:16

Όταν έχεις γεννηθεί το 1964 και θέλεις να γιορτάσεις τα 50 σου το 2014, τι κάνεις; Ένα πάρτυ γενεθλίων στο οποίο αποφασίζεις ότι σε τρία χρόνια θα δώσεις ένα πρωτοποριακό προϊόν στον κόσμο! Ακριβώς αυτό έκανε ο γιός του Guang-Shu Ko ιδρυτή της Kymco, o Allen Ko, αφού αποφάσισε να κερδίσει τις καρδιές μας με όχι μόνο το καλύτερο σκούτερ της εταιρίας του, όχι μόνο αυτό που δείχνει το δρόμο για το μέλλον της εταιρίας από την Ταϊβάν, αλλά και ένα σκούτερ που κάνει αίσθηση στην παγκόσμια αγορά, κοιτώντας κατάματα τον ισχυρό ανταγωνισμό της κατηγορίας, με πλεονέκτημα όχι μόνο την εκπληκτική του τιμή! Ναι, στο τέλος της σχετικής παρουσίασης που έγινε από πολύ προσεγμένα από την Mototrent SA, την Ελληνική δραστήρια αντιπροσωπεία της Kymco, ανακοινώθηκε η τιμή των 9,580€ που είναι πραγματικά εντυπωσιακά χαμηλή για το εντυπωσιακά υψηλό επίπεδο όλων των συστατικών του ΑΚ 550! Όμως ακριβώς αυτό είναι η ουσία, η ίδια η μοτοσυκλέτα/σκούτερ που είδαμε και οδηγήσαμε στους δρόμους γύρω από την Βραυρώνα, έχει μια πολύ μεγαλύτερη αξία από αυτό που φανερώνει η τιμή της.

Ο δικύλινδρος κινητήρας των 550κ.εκ. έχει απόδοση 53.5 ίππους, χάρις σε μια cross plane διάταξη στροφάλου, με ανάφλεξη στις 270 μοίρες που δίνει την αίσθηση και τον ήχο ενός V-2 μοτέρ. Η μετάδοση με ιμάντα στο τελικό στάδιο, περνάει τη δύναμη ομαλά και χωρίς πατινάρισμα στον πίσω τροχό. Το αλουμινένιο πλαίσιο πέρα από εντυπωσιακό σχεδιασμό, δίνει την ακαμψία που χρειάζεται και έχει ελάχιστο βάρος, ενώ στον τομέα των αναρτήσεων το ανεστραμμένο μπροστινό πιρούνι των 41χιλ. διαμέτρου θυμίζει σούπερσπορ μοτοσυκλέτα! Το ψαλίδι είναι διαιρούμενο, αλουμινένιο και το πίσω αμορτισέρ είναι πλευρικά τοποθετημένο στην αριστερή πλευρά του σκούτερ. Στα φρένα πέρα από το “βαρύ” όνομα της Brembo έχουμε 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες και πλευστούς δίσκους 270χιλ. μπροστά και έναν δίσκο 260χιλ. πίσω, με το σπουδαίο 9.1Μ της Bosch για το ABS. Το βάρος των 230 κιλών γεμάτο είναι σχετικά μικρό για την κατηγορία των σούπερ σκούτερ και δίνει τη χαμηλότερη αναλογία κιλών/ίππο στα 4.22, με κατανομή βάρους 50/50 μπροστά πίσω.

Στον τομέα του εξοπλισμού το σύστημα “noodoe” συνδέει το κινητό μας με την κεντρική οθόνη και δίνει μια σειρά από χρήσιμες πληροφορίες στον οδηγό, μέχρι και σύστημα εύρεσης του σκούτερ, αν χαθείς σε ένα μεγάλο πάρκινγκ όπως αυτά που βλέπουμε σε πολλούς αγώνες MotoGP! Εκατέρωθεν της κεντρικής οθόνης υπάρχουν δύο άλλες με τις απαραίτητες πληροφορίες και εδώ βρήκαμε ένα αρνητικό σημείο στο σχεδιασμό, που είναι το ότι με τον πολύ μεσημεριάτικο ήλιο οι αντανακλάσεις – λόγω της κλίσης του καντράν – δεν κάνουν ευδιάκριτες όλες τις ενδείξεις των δύο αυτών οργάνων. Οι προβολείς και τα φωτιστικά σώματα LED δίνουν ωραία αίσθηση, αλλά συγχρόνως κάνουν οικονομία κατανάλωσης ρεύματος. Κάτω από τη σέλα χωράει ένα κανονικό κράνος και ένα τύπου τζετ, ενώ στο πάνω μέρος της σέλας υπάρχει και ρυθμιζόμενη “πλάτη” για τον οδηγό. Τα θερμαινόμενα γκριπ είναι κάτι που δεν δοκιμάσαμε βέβαια, αλλά το ότι είναι στο στάνταρ εξοπλισμό είναι στα συν. Στα πολύ θετικά και το σύστημα ένδειξης πίεσης ελαστικών, που τις βλέπεις στην αριστερή οθόνη. Στα πλην ότι ο ρυθμιζόμενος σε δύο θέσεις ανεμοθώρακας χρειάζεται να ρυθμιστεί με ξεβίδωμα και ξαναβίδωμα 4 βιδών.

Τέλος πρέπει να αναφερθούμε στα ωραία ματ χρώματα σε μαύρο και δύο αποχρώσεις γκρι, αλλά και σε ένα ωραίο καφέ.

Το χαμηλό ύψος της σέλας μας βόλεψε αμέσως και στο ξεκίνημα της βόλτας των 95χλμ που κάναμε δοκιμάσαμε την αίσθηση και την αποτελεσματικότητα των φρένων, που είναι εξαιρετική. Αμέσως μας έκανε εντύπωση η χωρίς υστέρηση και σκορτσαρίσματα επιτάχυνση, που εκτός αυτών των χαρακτηριστικών είναι εντυπωσιακή. Λίγο αργότερα σε γλιστερή άσφαλτο το παιχνίδι με πλαγιολισθήσεις ήταν ωραίο και σου θυμίζει ότι η δύναμη των σούπερ σκούτερ είναι πια τρομερή. Βέβαια φανταζόμαστε ότι στο άμεσο μέλλον θα μπει και traction control για τους πιο άπειρους οδηγούς, αλλά τώρα για τις συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης υπάρχει επιλογή ισχύος του κινητήρα στους 46.4 ίππους, που σίγουρα είναι κάτι καλοδεχούμενο.

Στο κομμάτι της διαδρομής με τις κλειστές στροφές και με αρκετά σαμαράκια καταλάβαμε ένα στιβαρό πλαίσιο, με σφιχτές αναρτήσεις που περνούν άνετα, χωρίς να είναι υπερβολικά σκληρές, πάνω από τις ανωμαλίες του δρόμου. Σε πιο ανοικτές στροφές με 100 έως 130 χλμ/ώρα και σε καλή άσφαλτο η μοτοσυκλέτα/σκούτερ ξεδιπλώνει τις αρετές της και η ευχαρίστηση είναι μεγάλη, μαζί και η ικανότητά της να στρίβει σχεδόν σαν σούπερσπορ! Εντυπωσιακό!!!

Η διαδρομή μας περιλάμβανε και ανοικτό αυτοκινητόδρομο, με την τελική ταχύτητα να φθάνει στα 193χλμ/ώρα, και την ΑΚ550 να στρίβει σε ανοικτές των 170 με απίστευτη σταθερότητα, δείχνοντας ότι το πλαίσιο είναι τέλεια σχεδιασμένο. Η προστασία από τον αέρα ικανοποιητική, με λίγο σκύψιμο, αφού η διαδικασία για να ανεβάσουμε τον ανεμοθώρακα δεν μας επέτρεψε να το κάνουμε, λόγω χρόνου.

Στο τέλος της σύντομης δοκιμής μας το μόνο που μας έμεινε είναι ένα χαμόγελο ικανοποίησης από τη δουλειά που κάνουν στην ανατολή και σε βάζει στη σκέψη πόσο πια κοντά έχουν φτάσει τα όρια μοτοσυκλέτας και σκούτερ. Η ΑΚ 550 είναι μια μοτοσυκλέτα, με ευκολίες σκούτερ και αντίστοιχες διαστάσεις τροχών ή διαφορετικά το ΑΚ 550 είναι ένα σούπερ σκούτερ με έντονα χαρακτηριστικά μοτοσυκλέτας. Ότι από τα δύο και να διαλέξεις όταν ξανασκεφτείς την τιμή, τότε θεωρείς την επιτυχία της/του δεδομένη!

 

TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΚ 550i ABS Noodoe

 

Στάδιο αντιρρυπαντικής τεχνολογίας

Euro 4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

Τύπος

Δικύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος 8-βάλβιδος με 2 ΕΕΚ

Κυβισμός

550.4 cc

Διάμετρος Χ Διαδρομή

69.0 x 73.6 mm

Χωρητικότης δεξαμενής καυσίμου

15 Λίτρα

Ισχύς       FULL POWER MODE

39.3 kW(53.5ps) @ 7500 rpm

               RAIN MODE

34.2 kW(46.5ps) @ 7500 rpm

Ροπή

55.64 Nm @ 5500 rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

 

Συμπλέκτης

Υγρός πολύδισκος

Μετάδοση

CVT

Τελική μετάδοση

Ιμάντας

ΠΛΑΙΣΙΟ

 

Πλαίσιο

Αλουμινίου διαιρούμενο

Ύψος σέλας

785 mm

Αποθηκευτικός χώρος

2 κράνη Full face & Urban Jet

Βάρος πλήρες

230 kg

Horsepower To Weight Ratio 

0.236

Κατανομή βάρους εμπρός/πίσω

49:51

Διαστάσεις (Μ*Π*Υ) 

2200 x 795 x 1450 mm

Μεταξόνιο

1580 mm

Ανεμοθώρακας

Ρυθμιζόμενος

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

 

Αναρτήση Εμπρός

Ανεστραμμένο τηλ. πιρούνι 41mm διαδρομή 120 χιλ.

Αναρτήση Πίσω

Ψαλίδι με οριζόντιο αμορτισέρ διαδρομή 130 χιλ.

Ελαστικό Εμπρός

120/70R-15 TL  METZELER

Ελαστικό Πίσω

160/60R-15 TL  METZELER

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

 

Μπαταρία

12V 11Ah

Επιλογή ισχύος

Ναι

Θερμενόμενες χειρολαβές

Ναι

Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών

Ναι

Προβολείς

LED

Φωτιστικό οπίσθιο

LED

Φλας

LED

ΦΡΕΝΑ

 

ABS 

Ναι BOSCH 9.1

Φρένα εμπρός

Διπλό υδραυλικό δισκόφρενο, Ø 270 χιλ με 4-πίστονες δαγκάνες BREMBO

Φρένα πίσω

Υδραυλικό μονό δισκόφρενο, Ø 260 χιλ 

 

Επόμενο άρθρο »

2017 HONDA X-ADV

« Προηγούμενο άρθρο

MV Agusta RVS#1

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ