• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα καλύτερα του ’16: Jerez
Επιλογή των καλύτερων GP του 2016
Νέα 02/01/2017 - 11:59

Το να προσπαθήσεις να ξεχωρίσεις μερικές από τις καλύτερες στιγμές μέσα σε μια σεζόν που μας πρόσφερε εννέα διαφορετικούς νικητές, δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα!

 

Ο καθένας μπορεί να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει με τις επιλογές μας και τα σχόλια - πάντα σε κόσμια πλαίσια - είναι ευπρόσδεκτα στο κάτω μέρος της σελίδας μας.

 

Η δεύτερή μας επιλογή είναι το GP της Jerez, εκεί που ο Valentino Rossi πέτυχε μια επιβλητική νίκη καταφέρνοντας να είναι μπροστά σε κάθε ένα γύρο το αγώνα!

 

Το παρακάτω κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD #70.

 

Ο Valentino Rossi, πήρε τη νίκη στην Jerez, σ’ ένα κομβικό σημείο για το Πρωτάθλημα, με επιβλητική εμφάνιση όντας μπροστά σε κάθε γύρο του αγώνα, με άφθαστο ρυθμό για τους υπόλοιπους! Ήταν η 113η νίκη της θεαματικής καριέρας του και συνεχίζει...!

 

 

Κείμενο: Νίκος Μπλούνας

Φωτογραφίες: motogp.com

 

Τρεις αυτοί που ξεχώρισαν

Μετά τη δύσκολη πρώτη ημέρα, με έντονο σπινάρισμα στις εξόδους των στροφών και την πίστα σε μέτρια κατάσταση, τρεις ήταν οι αναβάτες που άρχισαν να ξεχωρίζουν και μάλιστα με διαφορά: οι Rossi-Lorenzo-Marquez. Ήδη ο ρυθμός τους στις ΕΔ3 και ΕΔ4 ήταν εξαιρετικός, αφήνοντας με άνεση πίσω τους τον ανταγωνισμό. Στις κατατακτήριες αυτή η διαφορά ήταν ακόμα μεγαλύτερη. Την ώρα που Rossi, Lorenzo και Marquez είχαν μεταξύ τους διαφορά 0,155δ ο τέταρτος Dovizioso απείχε εφτά ολόκληρα δέκατα από την κορυφή! Η εικόνα του αγώνα είχε αρχίσει να σχηματίζεται, με μόνο ερωτηματικό τη φθορά των ελαστικών. Η Jerez δεν έχει ασφαλτοστρωθεί από το 2005, με τους οδηγούς να παραπονούνται για το έντονο σπινάρισμα του πίσω τροχού τα τελευταία χρόνια. Η κατάσταση δεν άλλαξε ούτε με τα Michelin. Ήταν ένα βαθμός δυσκολίας κοινός για όλους, που θα είχε ως αποτέλεσμα ο ρυθμός να μην είναι ψηλός στον αγώνα. Παράλληλα και η θερμοκρασία την Κυριακή ήταν κατά πολύ αυξημένη. Αυτό έκανε την πίστα ακόμα πιο γλιστερή.

62 οι pole positions

Έντεκα χρόνια μετά, ο Valentino Rossi πήρε την pole position στην Jerez, σε μια πίστα που είναι ο πιο επιτυχημένος αναβάτης στην ιστορία του Πρωταθλήματος. Η χαρά του ήταν έκδηλη στη συνέντευξη τύπου, όταν έμοιαζε να μην ενοχλείται ούτε από την παρουσία των δυο μεγαλύτερων εχθρών του δίπλα του! Ο 37χρονος άσος βρέθηκε για τρίτη συνεχόμενη φορά, φέτος, στην πρώτη σειρά της εκκίνησης (για πρώτη φορά από το 2009) και πήρε την 4η του pole από το 2010! Οι διθύραμβοι περιττεύουν για έναν αναβάτη που έχει κάνει το MotoGP τρόπο ζωής και είναι «καταδικασμένος» να συνεχίσει να αλλάζει τα βιβλία της ιστορίας! Ο αειθαλής Rossi έφτασε τις 62 pole positions κι έδωσε την απάντησή του στον Lorenzo, ο οποίος στο Qatar - όταν έφτανε αυτός στις 62 - δεν έχασε την ευκαιρία να το αναφέρει στις δηλώσεις του. Ο Lorenzo ήταν φανερά ενοχλημένος. Προσπάθησε με την τακτική των τριών εξόδων να πάρει την pole, αλλά το δεύτερο ελαστικό της Michelin ήταν ελαττωματικό αναγκάζοντάς τον να εγκαταλείψει την προσπάθεια, να χάσει την αυτοσυγκέντρωσή του και εν τέλει την pole. Ο Ισπανός καταφέρθηκε εναντίον της Michelin, κάτι που θα επαναλάμβανε σε λιγότερο από 24 ώρες. Ο Marquez πάσχιζε να μείνει κοντά στις δυο Yamaha, αλλά ήξερε και ο ίδιος ότι το έργο του ήταν δύσκολο. Έχανε πολύ στην επιτάχυνση και στο τελευταίο κομμάτι της πίστας, με τις δυο γρήγορες δεξιές και την 13, τη στροφή Jorge Lorenzo. Εκεί ήταν πολύ δυνατός ο 99 όλο το Σ/Κ με τον Rossi όμως να μειώνει τη ψαλίδα σε κάθε περίοδο δοκιμών.

113 οι νίκες του Vale!

Ο Valentino χρειαζόταν μια νίκη για να επανέλθει δριμύτερος μετά το λάθος και την πτώση του στο Τέξας και το κατάφερε με τον πλέον πειστικό τρόπο! Αφοσιωμένος από την πρώτη ημέρα στο στόχο του, δούλευε πυρετωδώς με την ομάδα μέχρι και την τελευταία στιγμή, όταν μια αλλαγή στις ρυθμίσεις - προφανώς για τις ψηλότερες θερμοκρασίες της ημέρας - τον οδήγησε στη μεγαλειώδη νίκη και στους 25 υπέρ-πολύτιμους βαθμούς. Έκανε μια υπέροχη εκκίνηση, την καλύτερή του εδώ και χρόνια, απάντησε άμεσα στη μια και μοναδική επίθεση που δέχτηκε στο δεύτερο γύρο - από τον Lorenzo - και ξέφυγε μπροστά κάνοντας τους εκατομμύρια οπαδούς του να παραμιλάνε από ενθουσιασμό! Στα 37 του, στην 21η του χρονιά στα GP και με 333 αγώνες στην πλάτη του, η δίψα του για νίκες και διάκριση είναι σχεδόν υπεράνθρωπη! Είναι πιο ανταγωνιστικός από ποτέ, προπονείται πιο σκληρά από ποτέ, είναι πιο ευρηματικός και πιο έμπειρος από ποτέ, μαθαίνοντας από τα λάθη του και βρίσκοντας συνεχώς λύσεις στα όποια εμπόδια. Το μυαλό του δουλεύει συνεχώς και βρίσκει καινούργιους τρόπους για να διατηρηθεί ψηλά, χωρίς να διστάσει να δεχτεί συμβουλές και να προσλάβει τελικά μόνιμα τον Luca Cadalora, τον οποίο εκθείασε στη συνέντευξη τύπου. Το μυστικό του είναι ένα και το αποκάλυψε (πάλι) ο ίδιος: το κίνητρο! Ένα κίνητρο που γιγαντώθηκε μετά τα όσα διαδραματίστηκαν σε Μαλαισία και κυρίως στην Valencia. Ένα κίνητρο που δεν κάμπτεται ούτε στα 37, ούτε στα 39, ούτε στα 41! «Φέτος δύσκολα θα με κερδίζουν», έλεγε στην αρχή της σεζόν και η εμφάνιση στην Jerez αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Γιατί; Το εξήγησε και αυτό ο Ιταλός: «Η Jerez είναι σημαντική, διότι σε βοηθά να καταλάβεις το επίπεδό σου. Αν είσαι εδώ δυνατός, είσαι σε όλους τους ευρωπαϊκούς αγώνες». Και είναι πολύ οι ευρωπαϊκοί αγώνες... Στη ζωή τίποτα δεν είναι απόλυτο και ο ίδιος έσπευσε να προσθέσει: «Βέβαια μπορεί να κάνω και λάθος!»

Ο Lorenzo ήταν πολύ απογοητευμένος. Πάλεψε να μείνει κοντά στον Rossi και μετά τα μισά του αγώνα έκανε την επίθεσή του και μέσα σε τρεις γύρους είχε κόψει σχεδόν ένα δευτερόλεπτο από τον αντίπαλό του. Όμως οι υψηλές θερμοκρασίες (40β στην άσφαλτο) και η γλιστερή πίστα δεν επέτρεψαν στον Ισπανό να πάρει κάτι καλύτερο από τους 20β. Το έντονο σπινάρισμα του πίσω τροχού και στις ευθείες πια, ήταν κάτι που - όπως είπε ο Lorenzo - δεν έχει συναντήσει ποτέ ξανά στην καριέρα του στο MotoGP! Το ίδιο πρόβλημα όμως αντιμετώπιζαν όλοι, ακόμα και ο νικητής Rossi. Ο Marquez απέδειξε ότι όντως έμαθε πολλά από την περσινή σεζόν και μάλιστα σε πολλά επίπεδα. Πίεσε όσο χρειαζόταν και μόλις συνειδητοποίησε ότι το μπροστινό του υπερθερμαινόταν, συμβιβάστηκε με την τρίτη θέση και τους 16 πάρα πολύ σημαντικούς βαθμούς. Ο 23χρονος είναι ο μόνος με παρουσία στο βάθρο και στους τέσσερεις πρώτους αγώνες και αυτή του η σταθερότητα του δίνει την πρώτη θέση στη βαθμολογία. Ο Marquez είναι ικανός για νίκες σίγουρα, η διαφορά όμως για τον Τίτλο είναι να παραμείνει ικανός να παίρνει και τρίτες θέσεις! Αυτό κρυβόταν πίσω από τα λόγια του αντιπροέδρου του HRC, Shuhei Nakamoto, ο οποίος του ζήτησε να τερματίσει και να μην επιχειρήσει παράτολμες ενέργειες.

Στις πιο πίσω θέσεις

Ο Pedrosa πήρε την τέταρτη θέση και ήταν ο πιο εκδηλωτικός, όσον αφορά στη δύσκολη κατάσταση της πίστας. «Έχανα χρόνο σαν να οδηγούσα στο βρεγμένο! Περίπου στο 70% του αγώνα οδηγούσα σαν να έβρεχε!», έλεγε και μας έδωσε μια σαφέστατη εικόνα γιατί ο φετινός αγώνας ήταν πάνω από μισό λεπτό πιο αργός από το 2015. Ο Ισπανός έμεινε 3δευτ. πίσω από τον ομόσταυλό του και 10δ από τον Rossi. Το χειρότερο όμως ήταν ότι μπήκε τέλος σε ένα εκπληκτικό σερί παρουσίας του στο βάθρο της Jerez από το 2005, με εξαίρεση την περσινή σεζόν που ήταν τραυματίας. Οι δυο Suzuki πήραν θέση πίσω από τις Yamaha και τις Honda. Ο Aleix Espargaro κέρδισε τον Vinales με λίγο μεγαλύτερη διαφορά απ’ ότι ο τελευταίος τον είχε κερδίσει στην Αμερική. Ο αγώνας αυτός επηρέασε αρκετά τον νεαρό Vinales, ο οποίος τόνιζε μετά τον αγώνα: «Όταν βλέπεις την Yamaha στο 1-2 κι εμένα με τον Aleix στο 5-6, σε κάνει να σκέφτεσαι...» Μετά την αλλαγή του μάνατζέρ του και την παραδοχή στη συνέντευξη τύπου ότι το να πάει στην Yamaha είναι η πιο λογική κίνηση, το τέλος του αγώνα στην Jerez τον φέρνει ακόμα πιο κοντά στους μπλε. Στους κόκκινους ο πρώτος ευρωπαϊκός αγώνας ήταν δύσκολος, όπως και πέρυσι και περιμένουμε να δούμε την εξέλιξη στις άλλες ευρωπαϊκές πίστες. Ο Iannone ήταν έβδομος, πλησιάζοντας το ρυθμό του Pedrosa και ίσως αν είχε ξεκινήσει από πιο μπροστά (το Σάββατο ήταν 11ος) να μπορούσε να διεκδικήσει θέση στην πεντάδα. Ο βελτιωμένος ρυθμός του ήρθε αφού πρώτα χρειάστηκε να αλλάξει όλες τις ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα του! Από την άλλη η τύχη συνεχίζει να γυρνάει την πλάτη της στον Dovizioso. Για τρίτο συνεχόμενο αγώνα δεν τερμάτισε, αντιμετωπίζοντας πρόβλημα στην αντλία νερού της μοτοσυκλέτας του. Το παρήγορο είναι ότι, αν πιστέψουμε τις φήμες, μάλλον μένει στο γκαράζ της Ducati και τη νέα σεζόν.

Επόμενο άρθρο »

Η νέα σύσταση της Επιτροπής

« Προηγούμενο άρθρο

Ducati: Θα «πετάξουμε» το 2017

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ