• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
MotoGP: Νέοι κανόνες για τους νεοφερμένους, περιορισμός για τους κινητήρες.
Τα παραπάνω συζητήθηκαν σε συνάντηση στο Donington, μεταξύ αρκετών άλλων θεμάτων.
Νέα 30/07/2009 - 10:30

Οι νεοφερμένοι (rookies) στα MotoGP δε θα μπορούν να συμμετέχουν σε εργοστασιακές ομάδες από το 2010 (εκτός της Suzuki, η οποία δεν έχει δορυφορική ομάδα). Μάλιστα, ο ακριβής χαρακτηρισμός του “νεοφερμένου” αποφεύχθηκε, διότι οι ομάδες ισχυρίστηκαν πως ένας αναβάτης που είχε συμμετάσχει έκτακτα (wild-card) δεν είναι “νεοφερμένος”.

 

Για να καθαρίσει κάπως η κατάσταση, η διοργανώτρια αρχή έδωσε τους παρακάτω ορισμούς: “Ένας “αναβάτης συμβολαίου” (contracted rider) είναι ένας αναβάτης που έχει συμμετάσχει σε εννιά ή περισσότερους αγώνες, μέσα σε μια χρονιά.” 

 

“Ένας “Νεοφερμένος” (Rookie) είναι ένας αναβάτης που επιλέχτηκε από μια ομάδα, για να συμμετέχει στο Πρωτάθλημα, ο οποίος δεν υπήρξε ποτέ στο παρελθόν, “αναβάτης συμβολαίου” στην ίδια κατηγορία, όπως ακριβώς περιγράφηκε παραπάνω. ”

 

Με άλλα λόγια, ένας “Νεοφερμένος” γίνεται “Αναβάτης Συμβολαίου”, μετά από εννιά αγώνες στην ίδια χρονιά. Μήπως όμως αυτό σημαίνει, ότι ο νεοφερμένος, μετά από τους εννιά αυτούς αγώνες, μπορεί να πάει σε εργοστασιακή ομάδα;

 

Ενώ ο κανονισμός των νεοφερμένων δε θα ισχύσει μέχρι το 2010, ο νέος κανόνισμός για τους κινητήρες, τίθεται σε ισχύ από το επόμενο Grand Prix, του Brno στις 16 Αυγούστου.

 

Οι νέοι κανονισμοί στοχεύουν να περιορίσουν τη συντήρηση και τα λειτουργικά έξοδα των ομάδων, κρατώντας τους κινητήρες για περισσότερο χρόνο, και επιβάλλοντας πόντους ποινής για κάθε επιπλέον αλλαγή κινητήρα. Οι πλήρεις τεχνικές προδιαγραφές για τη νέα διάρκεια ζωής των κινητήρων έχουν ως εξής:

 

1) Στην κατηγορία MotoGP περιορίζεται ο αριθμός των διαθέσιμων κινητήρων για κάθε αναβάτη. Για τη σεζόν 2009 μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέχρι 5 κινητήρες για τους 7 αγώνες που απομένουν, από το Grand Prix της Τσεχίας, μέχρι το τέλος του Πρωταθλήματος. Αν ένας αναβάτης αντικατασταθεί, ισχύουν τα ίδια ακριβώς για τον αντικαταστάτη του, σε σχέση με την αλλαγή κινητήρων.

 2) Οι διαθέσιμοι κινητήρες για έναν αναβάτη πρέπει να είναι σημαδεμένοι και σφραγισμένοι από τον Τεχνικό Διευθυντή, πριν από την αρχική χρήση. Είναι υποχρέωση της ομάδας να καταχωρεί κάθε νέο κινητήρα με τον Τεχνικό Διευθυντή. Μετά την καταχώρηση και τη χρήση τους, οι κινητήρες δεν μπορούν να αλλάξουν από έναν αναβάτη σε άλλον, ακόμα και αν πρόκειται για μέλη της ίδιας ομάδας. Ένας κινητήρας θεωρείται ότι αρχίζει να χρησιμοποιείται, όταν η μοτοσυκλέτα που τον “φοράει”, περάσει τη γραμμή χρονομέτρησης, στην έξοδο των pit.

3) Οι κινητήρες θα είναι σφραγισμένοι και θα φέρουν ετικέτα ταυτοποίησης, έτσι ώστε:

α. Να μην είναι προσβάσιμο το σύστημα χρονισμού.

β. Να μην είναι προσβάσιμα το κιβώτιο και η αλυσίδα.

γ. Η κυλινδροκεφαλή και το μπλοκ των κυλίνδρων να μη μετακινείται από τον κινητήρα.

δ Ο χώρος του στροφάλου να μην μπορεί να ανοιχτεί.

Όλα τα μέρη του κινητήρα που δεν είναι σφραγισμένα μπορούν να αλλαχτούν. Σκίσιμο ή αφαίρεση του υλικού σφραγίσματος, χωρίς αντίστοιχη εποπτεία θα θεωρείται “ανακατασκευή του κινητήρα” και κάθε κινητήρας με σκισμένο ή ελλιπές σφράγισμα, θα θεωρείται ως καινούριος κινητήρας προς χρήση.

4) Αν κάποιος αγωνιζόμενος χρειάζεται για κάποιο λόγο να αλλάξει κινητήρα, ο Τεχνικός Διευθυντής πρέπει να ενημερώνεται πριν ο κινητήρας χρησιμοποιηθεί, και η Αρχή του Αγώνα θα επιβάλει την ποινή που προβλέπεται. Ο φθαρμένος κινητήρας θα αντικατασταθεί, και αν χρησιμοποιηθεί ξανά, θα ληφθεί υπόψιν ως καινούριος κινητήρας, και θα επιβληθεί η αντίστοιχη ποινή.

5) Δεν υπάρχει όριο για το πόσες φορές ένας σφραγισμένος κινητήρας μπορεί να τοποθετηθεί και να χρησιμοποιηθεί σε μια μοτοσυκλέτα, με δεδομένο ότι το σφράγισμά του δεν ήταν ελλιπές ή σκισμένο. Η αντικατάσταση ενός κινητήρα, με έναν άλλο σφραγισμένο (νέο ή χρησιμοποιημένο), δεν επιβάλλει ποινή.

6) Για να αποτραπεί η χρήση ενός χρησιμοποιημένου κινητήρα, εκτός αγώνων MotoGP, όλοι οι κινητήρες θα έχουν σφραγίσματα ασφαλείας τοποθετημένα, είτε στις εξατμίσεις τους, είτε στην εισαγωγή τους, όταν οι μοτοσυκλέτες φεύγουν από την πίστα. Οι ομάδες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν έναν κινητήρα ξανά, πρέπει να ζητήσουν από τον Τεχνικό Διευθυντή, να απομακρύνει τα σφραγίσματα ασφαλείας. Αν ο Τεχνικός Διευθυντής ανακαλύψει ότι τα σφραγίσματα δεν είναι στην προβλεπόμενη κατάσταση, ο κινητήρας θα θεωρηθεί καινούριος και θα επιβληθεί η αντίστοιχη ποινή.

 

Νωρίτερα αυτή τη χρονιά, η Επιτροπή Αγώνων είχε ανακοινώσει ότι: "Η ποινή για χρήση κινητήρα χωρίς έγκριση θα είναι μείωση 10 βαθμών, από τη βαθμολογία του αναβάτη στο Πρωτάθλημα."

Επόμενο άρθρο »

LCR HONDA: O Cecchinello σχολιάζει την ευχάριστη έκπληξη του βάθρου.

« Προηγούμενο άρθρο

ΥΑΜΑΗΑ: Ο Davide Brivio σχολιάζει το λάθος του Rossi.

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα