• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Ισπανικό GP (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η YART Yamaha κατακτά τη νίκη στον Αγώνα 24 Heures Motos
Αγώνες 21/04/2025 - 22:23

Η ομάδα Yamalube YART EWC Official Team με τους Marvin Fritz, Karel Hanika και Jason O’Halloran ξεκίνησε ιδανικά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIM 2025 (EWC), πραγματοποιώντας μια εκπληκτική εμφάνιση στο Le Mans και κατακτώντας μια απίστευτα δραματική νίκη στον Αγώνα 24 Heures Motos, με φινάλε που έκοβε την ανάσα. Η 48η έκδοση του θρυλικού Αγώνα δεν απογοήτευσε, γεμάτη συγκινήσεις και ατυχήματα από την αρχή μέχρι την καρό σημαία. Μάλιστα, το δράμα ξεκίνησε πριν καν αρχίσει ο Αγώνας, με έντονες βροχοπτώσεις να προβλέπονται για όλο το Σαββατοκύριακο. Αν και η πρόβλεψη δεν αποδείχθηκε απολύτως ακριβής, καθώς υπήρξαν μεγάλες περίοδοι με στεγνή πίστα, ο καιρός προκάλεσε χάος, με τον Αγώνα να σημειώνει πάνω από 200 πτώσεις.

Οι πρωταθλητές του EWC για το 2023 μπήκαν στον Αγώνα με αυτοπεποίθηση και αποφασισμένοι για νίκη, έχοντας εξασφαλίσει την pole position με νέο ρεκόρ γύρου από τον Fritz (1:34.489) την Παρασκευή. Ο Γερμανός αναβάτης ανέλαβε και το πρώτο σκέλος υπό βροχή. Μετά από καλό ξεκίνημα, δυστυχώς έπεσε στη διαβόητη ολισθηρή τελευταία στροφή στον πρώτο γύρο, η οποία έγινε ακόμη πιο επικίνδυνη λόγω λαδιών.

Αφού επέστρεψε στον Αγώνα στην 21η θέση, ο Fritz, που γιόρταζε τα 32α γενέθλιά του την Κυριακή, έκανε εντυπωσιακή αντεπίθεση και μέχρι το τέλος του πρώτου σκέλους είχε φέρει την ομάδα στη 2η θέση. Ο Hanika συνέχισε με εξαιρετικό ρυθμό και παρέδωσε την Yamaha R1 στον Jason O’Halloran, που έκανε το ντεμπούτο του με την Αυστριακή ομάδα και συμμετείχε για πρώτη φορά σε αγώνα 24 ωρών. Μετά από δυόμισι ώρες, ο Αυστραλός ανέλαβε την πρωτοπορία και άρχισε να ανοίγει διαφορά.

Όταν ο Fritz ξεκίνησε το δεύτερο σκέλος, η YART είχε διαφορά πάνω από ένα λεπτό. Ωστόσο, ένα κλατάρισμα στο πίσω ελαστικό τους ανάγκασε σε απρογραμμάτιστο σταμάτημα στα pits και τους έριξε στη 2η θέση. Με μόλις 10 δευτερόλεπτα πίσω από την κορυφή, ο Fritz ανέκτησε ξανά την πρωτοπορία. Μια ακόμα πτώση του Γερμανού λίγο πριν το 8ο ωρο έριξε ξανά την ομάδα στη 2η θέση, αυτή τη φορά δύο γύρους πίσω από την κορυφή, αλλά έξι γύρους μπροστά από την τρίτη ομάδα. Έτσι, ο Αγώνας εξελίχθηκε σε μάχη μεταξύ δύο ομάδων.

Καθώς η νύχτα προχωρούσε, η βροχή σταμάτησε και η YART πέρασε στα slick ελαστικά, διατηρώντας εξαιρετικό ρυθμό. Ακόμα και μια μικρή πτώση του O’Halloran λόγω επιστροφής της βροχής δεν επηρέασε την απόδοσή τους. Με το πρώτο φως της ημέρας, η διαφορά από την κορυφή μειωνόταν συνεχώς και δύο ώρες πριν το τέλος, ήταν κάτω από το λεπτό.

Η βροχή επέστρεψε μία ώρα πριν το τέλος και η YART έκανε τέλεια στρατηγική αλλαγής σε βρόχινα ελαστικά. Λίγο μετά, οι πρωτοπόροι έπεσαν και χρειάστηκαν επισκευές, δίνοντας την πρωτοπορία στην YART με διαφορά δύο γύρων. Το δράμα δεν είχε τελειώσει, καθώς ο Hanika μπήκε απρογραμμάτιστα στα pits για να αλλάξει με τον Fritz λόγω προβλήματος με το γείσο του κράνους, μόλις 45 λεπτά πριν το τέλος. Παρόλα αυτά, τίποτα δεν μπορούσε να τους στερήσει την πρώτη τους νίκη στο Le Mans από το 2009. Όταν ο χρόνος έληξε, ο Fritz πέρασε τη γραμμή τερματισμού ολοκληρώνοντας 782 γύρους και κερδίζοντας με διαφορά 1:37.890.

 

Η νίκη αυτή αποτέλεσε την πρώτη επιτυχία στο EWC για τον O’Halloran, ενώ ο Fritz έγινε ο πρώτος Γερμανός που κερδίζει τον Αγώνα 24 Heures Motos από τότε που ο αρχιμηχανικός του, Max Neukirchner – που επίσης είχε γενέθλια την Κυριακή – νίκησε το 2007. Παράλληλα, ο Hanika έγινε ο πρώτος Τσέχος που κερδίζει τον θρυλικό αυτόν Αγώνα, καθώς η YART έγραψε ιστορία στην Γαλλία.

Η νίκη χάρισε στην YART 63 βαθμούς από τους 65 διαθέσιμους, με 5 για την pole position, 9 για τη 2η θέση στις 8 και 16 ώρες, και 40 για τη νίκη.

Ο Αγώνας ήταν πιο δύσκολος για την ομάδα Elf Marc VDS Racing Team/KM99 με τους Florian Marino, Randy de Puniet και Jérémy Guarnoni. Αν και ξεκίνησαν από την 8η θέση, έξι πτώσεις και τεχνικά προβλήματα τους έριξαν πιο πίσω. Παρ' όλα αυτά, η Βελγική ομάδα έδειξε μεγάλη αντοχή και κατέκτησε την 13η θέση.

Η Yamaha είχε και άλλες επιτυχίες, με την 3ART Best of Bike να τερματίζει 3η στην κατηγορία Superstock και 11η στη γενική κατάταξη, ενώ η Team Supermoto Racing κέρδισε τη νέα κατηγορία Production, τερματίζοντας 31η συνολικά.


Αποτελέσματα Αγώνα 24 Heures Motos

Marvin Fritz – P1 – 782 Γύροι
Yamalube YART Yamaha EWC Official Team

«Απίστευτο συναίσθημα! Είναι φανταστικό να κερδίζεις εδώ, ειδικά στα γενέθλιά σου. Δεν υπάρχει καλύτερο δώρο! Ευχαριστώ τους συναθλητές μου, Karel, Jason και Robin, αλλά και όλη την ομάδα. Δουλεύουν σκληρά όχι μόνο στους αγώνες, αλλά όλο τον χειμώνα. Αυτή η νίκη είναι για αυτούς. Περιμέναμε πολύ καιρό για αυτή τη νίκη στο Le Mans, είχαμε πλησιάσει πολλές φορές, αλλά τώρα τα καταφέραμε»!

Karel Hanika – P1 – 782 Γύροι
Yamalube YART Yamaha EWC Official Team

«Αυτό είναι απίστευτο! Είναι ο ένατος Αγώνας για εμένα στο Le Mans και ο έκτος με την YART, οπότε αυτή η νίκη ήταν πολυπόθητη. Ο Marvin ήταν απίστευτα γρήγορος όλη την εβδομάδα, και ο Jason τα πήγε περίφημα, ειδικά για πρώτη φορά σε 24ωρο αγώνα. Ευχαριστώ και τον Robin Mulhauser, όχι μόνο ως αναπληρωματικό αναβάτη, αλλά για όλα όσα κάνει. Οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες, αλλά κρατήθηκα στην πίστα. Μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα και στην οικογένειά μου»!

Jason O’Halloran – P1 – 782 Γύροι
Yamalube YART Yamaha EWC Official Team

«Πρώτος μου Αγώνας με την YART και πρώτος μου 24ωρος Αγώνας – και νίκη! Η πιο δύσκολη εμπειρία αγώνα που είχα ποτέ, λόγω των συνθηκών. Χρειαζόταν συνεχώς στρατηγικές αποφάσεις. Η ομάδα ήταν εξαιρετική, και οι τελευταίες δέκα λεπτά... τα πιο αγχωτικά της ζωής μου! Αξίζαμε αυτή τη νίκη».

Mandy Kainz
Yamalube YART Yamaha EWC Official Team – Team Manager

«Το Le Mans είναι ξεχωριστό. Είναι πάντα ο εναρκτήριος Αγώνας της σεζόν. Τον είχαμε κερδίσει και το 2009 υπό παρόμοιες συνθήκες, αλλά τότε δεν το περιμέναμε. Στην αρχή του φετινού Αγώνα, υπολογίσαμε ότι μπορούσαμε να κερδίσουμε, αλλά αυτό ισχύει κάθε χρόνο — και έτσι είναι στους 24ωρους αγώνες, μπορεί να συμβεί οτιδήποτε. Έχουμε φτάσει πολύ κοντά στο παρελθόν, αλλά πάντα μας ξέφευγε. Οπότε το να κερδίσουμε φέτος, παρ’ ότι είχαμε τρεις πτώσεις και ένα κλατάρισμα, είναι απίστευτο».

«Στον φετινό Αγώνα υπήρξαν 202 πτώσεις, κάτι που δείχνει πόσο σκληρός ήταν. Έχουμε βρεθεί πολλές φορές στην πρωτοπορία εδώ, αλλά πάντα κάτι συμβαίνει. Πέρυσι, είχαμε πτώση στις 7 το πρωί ενώ προηγούμασταν με έξι γύρους διαφορά, και τα προηγούμενα χρόνια, πάντα υπήρχε κάποιο μικρό λάθος ή κακοτυχία που μας σταματούσε από το να κερδίσουμε».

«Ο φετινός Αγώνας ήταν σαν ταινία, είχε τόση ένταση και τόσο δράμα που μοιάζει απίστευτο. Αν κάποιος με ρωτήσει σε είκοσι χρόνια πώς κερδίσαμε αυτόν τον Αγώνα, δεν θα πιστέψει την απάντηση μου – αλλά αυτή είναι η ουσία των αγώνων αντοχής. Όλοι οι αναβάτες ήταν εκπληκτικοί, και κάθε μέλος της ομάδας έπαιξε τον ρόλο του. Δεν θα μπορούσα να είμαι πιο περήφανος. Είναι ένα ονειρικό ξεκίνημα στη σεζόν και ανυπομονούμε ήδη για το Spa».

 

Επόμενο άρθρο »

Το MotoGP™ φτάνει στην Jerez!

« Προηγούμενο άρθρο

Εντυπωσιακή επιστροφή στους Αγώνες του Γιώργου Παρασκευά – Wolf Racing

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARC MARQUEZ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΕΣΕ ΤΟ 2020;
  • ΟΧΙ, ΣΤΗΝ ΧΕΡΕΘ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΗΣ 3ης ΣΤΡΟΦΗΣ
  • ΝΑΙ, ΕΧΕΙ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΟΥ ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΟΥ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ