• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η ΚΤΜ παίρνει τα πρωτεία από την F1
Κρυφή καινοτομία αποτελεί το νέο σύστημα KERS, που τοποθέτησε πρώτη η ΚΤΜ...
Νέα 04/02/2009 - 14:40
Το αφεντικό της ΚΤΜ Racing, Harald Bartol, αποκάλυψε ότι η εργοστασιακή μοτοσυκλέτα 125cc του Tommy Koyama, με την οποία έτρεξε στον τελευταίο περσινό αγώνα της Valencia, διέθετε μια κρυφή καινοτομία. Το σύστημα KERS (σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας).

Το εν λόγω σύστημα, το οποίο συσσωρεύει ενέργεια κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος και την απελευθερώνει σε κάθε επιτάχυνση, θα επιτραπεί στην F1 από την φετινή σεζόν. Όμως η ΚΤΜ κατάφερε να νικήσει το κορυφαίο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των 4τροχών, αποκτώντας το προνόμιο και την τιμή στο να είναι η πρώτη εταιρία που έφερε το καινοτόμο σύστημα KERS στους αγώνες Grand Prix.

Στον αγώνα της Valencia, ο Koyama – τρίτος ταχύτερος αναβάτης της πορτοκαλί εταιρίας, σημείωσε με την εργοστασιακή ΚΤΜ 125, τελική ταχύτητα 219,6km/h. Συγκριτικά με τα 226,3km/h της Aprilia του Stefan Bradl, το νέο αυτό σύστημα KERS, τελικά δεν φάνηκε να προσφέρει υπερβολική διαφορά στην απόδοση του μονοκύλινδρου δίχρονου κινητήρα. Πιθανότατα όμως θα εκτοξεύει την απόδοση ενός τετράχρονου, πολυκύλινδρου κινητήρα 800cc στα ύψη!

Παρόλα αυτά, ο Bartol αποκάλυψε ότι το συγκεκριμένο σύστημα αύξησε την ιπποδύναμη κατά 2,68hp περισσότερους και χρησιμοποιήθηκε και στις τελευταίες φετινές δοκιμές του προηγούμενου Σαββατοκύριακου στην βρόχινη Valencia. Οι πρόσφατες δηλώσεις του Bartol στο περιοδικό Solo Moto, σχετικά με το KERS ήταν: “Πρόκειται για ένα υβριδικό σύστημα. Κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος, κάποιοι πυκνωτές φορτίζουν ενέργεια και την απελευθερώνουν κατά την επιτάχυνση στην επόμενη ευθεία. Το σύστημα το ενεργοποιούμε μόνο όταν η μοτοσυκλέτα κινείται με τις τέσσερις τελευταίες σχέσεις του κιβωτίου. Τους συγκεκριμένους πυκνωτές δεν θα μπορούσαμε να τους αποκαλούμε μπαταρίες, διότι αυτές δεν φορτίζουν τόσο γρήγορα”.

Αν και χρησιμοποιώντας το σύστημα KERS υπάρχει ποινή επιπλέον βάρους στην μοτοσυκλέτα, ωστόσο οι κανονισμοί της κατηγορίας 125cc έχουν όριο μίνιμουμ βάρους αναβάτη και μοτοσυκλέτας μαζί στα 136kg. Έτσι δεν υφίσταται πρόβλημα για τους αναβάτες της ομάδας της KTM Koyama και Marquez, αφού πρόκειται για τους ελαφρύτερους και πιο μικροκαμωμένους στην κατηγορία, οι οποίοι χρειάζονται ούτως, ή άλλως έρμα για να φτάσουν το μίνιμουμ βάρος των κανονισμών!

Επόμενο άρθρο »

Ο “δικός μας” Schwantz μελαγχολεί για το αγαπημένο του Donington

« Προηγούμενο άρθρο

Επιστρέφει αλλά δε θα ρισκάρει ο Stoner

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ