• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
MotoGP: Η Ducati αλλάζει σελίδα με την νέα GP12
Νέα δεδομένα για την μοτοσυκλέτα της Ducati
Νέα 06/02/2012 - 13:27

Μετά από αρκετά χρόνια απρόβλεπτης συμπεριφοράς από τις πρωτότυπες MotoGP μοτοσυκλέτες της, η Ducati φαίνεται σίγουρη ότι έχει αλλάξει σελίδα με την ολοκαίνουργια GP12, με την οποία θα αγωνιστούν την φετινή σεζόν, ο Valentino Rossi και ο Nicky Hayden.

 

Το πλαίσιο από ανθρακόνημα, ο κινητήρας και ο κανονισμός του MotoGP που επιτρέπει μόνο μια εταιρεία ελαστικών , ήταν οι πιθανότερες αιτίες υπεύθυνες για τα προβλήματα συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας, τα οποία μόνον ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2007, Casey Stoner, μπόρεσε να ξεπεράσει.

 

Αλλά ακόμη και ο εξαιρετικά ταλαντούχος Αυστραλός δυσκολευόταν ανά περιόδους και όταν ο θρύλος του MotoGP, Valentino Rossi, ο οποίος τον αντικατέστησε το 2011, συνέχιζε να αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα με το μπροστινό τμήμα, η Ducati έκανε τα αδύνατα δυνατά προκειμένου να καταφέρει να βρει μια ολοκληρωμένη λύση.

 

Κατά την διάρκεια της περασμένης σεζόν, οι πολλές και σημαντικές αναθεωρήσεις δεν έπιασαν τόπο, αποτελούσαν απλώς μέρος της διαγνωστικής διαδικασίας που έφτασε στην κορύφωσή της με την εισαγωγή - για πρώτη φορά - από την Ducati, ενός πλαισίου αποκλειστικά από αλουμίνιο.

 

Είναι το ίδιο πλαίσιο που χάρισε στον Rossi το ρεκόρ των 79 νικών στην μεγάλη κατηγορία, αγωνιζόμενος με την Yamaha και την Honda.

 

Μια αρχική έκδοση της GP12 δοκιμάστηκε από τον Rossi στην Βαλένθια, τον περασμένο Νοέμβριο, με την δεύτερη - κατά 90% καινούργια - έκδοση να ολοκληρώνει τους πρώτους της γύρους μόλις στα μέσα Ιανουαρίου. Στην συνέχεια, ο Rossi και ο Hayden οδήγησαν την μοτοσυκλέτα για πρώτη φορά στις δοκιμές της Sepang στην Μαλαισία.

 

Μιλώντας την περασμένη Πέμπτη, ο Γενικός Διευθυντής της Ducati, Filippo Preziosi, δεν αποκάλυψε ποιες από τις τεχνικές αλλαγές (προσμετρώντας την κατανομή του βάρους και της γεωμετρίας) βοήθησαν στο να ξεπεραστούν, επιτέλους, τα προβλήματα με το μπροστινό τμήμα της μοτοσυκλέτας, αλλά ήταν ειλικρινής μιλώντας για την ανακούφιση της ομάδας.

 

"Αυτό το τεστ ήταν κατά βάση εστιασμένο στο αν το μπροστινό τμήμα της μοτοσυκλέτας είχε βελτιωθεί και μπορώ να πω ότι αυτό έχει συμβεί", δήλωσε ο Preziosi.

 

"Μάθαμε ότι οι ιδέες που είχαμε, για την αιτία που η μοτοσυκλέτα δεν έδινε στον αναβάτη τις σωστές πληροφορίες (feedback) και δεν έμπαινε με τον σωστό τρόπο μέσα στην στροφή, ήταν σωστές. Δεν ήταν εύκολο. Πιστεύαμε σ' αυτές τις ιδέες, αλλά υπάρχει μεγάλη διαφορά από την πίστη μέχρι την γνώση..."

 

"Αυτήν την στιγμή είμαστε ικανοποιημένοι από τα σχόλια των αναβατών. Ειδικά του Valentino, διότι η κατάσταση του Nicky δεν του επέτρεψε να κάνει αρκετούς γύρους. Αναμφισβήτητα έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε, αλλά τουλάχιστον το πιο σημαντικό κομμάτι για την πληροφόρηση του αναβάτη, έχει ολοκληρωθεί".

 

Είναι χαρακτηριστικό, ότι και οι δυο αναβάτες επιβεβαίωσαν τις δηλώσεις του Preziosi. Ο Hayden - οδηγός της Ducati από το 2009 - δήλωσε ότι παρά την μέτρια φυσική του κατάσταση "το μπροστινό τμήμα της μοτοσυκλέτας είναι κατά πολύ το καλύτερο σε σύγκριση με οποιαδήποτε Ducati έχω οδηγήσει στο παρελθόν" (βλ. σχετικό άρθρο)

 

Με το μεγαλύτερο μειονέκτημα της MotoGP να έχει - όπως φαίνεται - λυθεί, η Ducati στρέφει την προσοχή της στις εξόδους από τις στροφές, που η GP12 έχει μια τάση για υποστροφή.

 

"Η επόμενή μας προτεραιότητα, είναι να συγκεντρώσουμε τις προσπάθειές μας στο θέμα της εξόδου από τις στροφές", επιβεβαίωσε ο Preziosi. "Στην αρχική επιτάχυνση της μοτοσυκλέτας, πριν σηκωθεί ο μπροστινός τροχός. Δεν νομίζω να ευθύνονται μόνον τα ηλεκτρονικά συστήματα. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι θέμα και του κινητήρα και του πλαισίου. Έχουμε κάποιες ιδέες επί του θέματος".

 

Πράγματι, ο Preziosi αποκάλυψε ότι οι αναβαθμίσεις για την καινούργια GP12, μπήκαν στην παραγωγή προτού καν ο Rossi και ο Hayden την οδηγήσουν!

 

«Η φάση του σχεδιασμού της μοτοσυκλέτας, είχε ολοκληρωθεί πριν τα Χριστούγεννα και μετά τις γιορτές οι σχεδιαστές άρχισαν τις εργασίες τους σε κάποια νέα μέρη που βρίσκονται τώρα στην παραγωγή. Θα χρησιμοποιήσουμε αυτά τα μέρη στο επόμενο τεστ», εξήγησε.

 

Ένας τομέας, στον οποίο η Ducati φαίνεται να υπερτερεί έναντι των Honda και των Yamaha, είναι η έλλειψη κραδασμών (chatter) από τα νέα ελαστικά της Bridgestone.

 

Ωστόσο, ο Preziosi αρνήθηκε να πάρει τα εύσημα για αυτό, λέγοντας ότι ο εφτά φορές Πρωταθλητής του MotoGP, Valentino Rossi, θα ήταν σε θέση να ξεπεράσει το πρόβλημα μόνος του.

 

«Μίλησα με τον Jeremy (Burgess, αρχιμηχανικός) στην Βαλένθια και μου είπε ότι ο Valentino σπάνια παραπονιέται για κραδασμούς. Φαίνεται ότι μπορεί να οδηγά και να ξεπερνά τους κραδασμούς, αν και η παρουσία τους είναι φανερή στην τηλεμετρία».

 

«Οι κραδασμοί αποτελούν σοβαρό πρόβλημα όταν περιορίζουν την απόδοση, όχι επειδή απλά υπάρχουν».

 

Όσον αφορά τους χρόνους, ο Rossi ήταν μέσα στον στόχο του ενός δευτερολέπτου τις δυο πρώτες ημέρες, ωστόσο έμεινε 1.2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Stoner την τρίτη και τελευταία ημέρα των δοκιμών.

 

«Δεν μου ήταν έκπληξη ο χρόνος του Casey, διότι έκανε παρόμοιο χρόνο με την 800cc μοτοσυκλέτα και τώρα έχουμε 1000cc. Σίγουρα περιμένω κάτω από 1.59 στο επόμενο τεστ», είπε ο Preziosi

 

Ο Jorge Lorenzo, πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής με την Yamaha, βρέθηκε στην 2η θέση, 0.6 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος από τον Rossi.

 

«Δεν είμαι αρκετά ικανοποιημένος με τον χρόνο μας, διότι έχουμε διαφορά πάνω από ένα δευτερόλεπτο από τον Casey, ωστόσο είμαστε πιο κοντά στις Yamaha από το παρελθόν. Αυτό είναι καλό»

 

Το δεύτερο τεστ στην Sepang θα διεξαχθεί από 28 Φεβρουαρίου έως 1 Μαρτίου, αν και ο Hayden θα συμμετάσχει στις δοκιμές της Jerez, μια εβδομάδα νωρίτερα, με τον όρο ότι ο ώμος του θα είναι αρκετά δυνατός.

Επόμενο άρθρο »

MotoGP: Συνοψίζοντας από την Sepang

« Προηγούμενο άρθρο

Stoner: Παραλειπόμενα από την Sepang

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ