• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
2ος Αγώνας - GP Αργεντινής (Thermas Del Rio Hondo)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα φρένα της Brembo στο MotoGP της Αργεντινής
Οι 5 κρίσιμοι παράγοντες
Νέα 14/03/2025 - 11:15


Μετά το GP της Ταϊλάνδης όπου κυριάρχησαν οι αδερφοί Marquez, το MotoGP μετακομίζει στη Νότια Αμερική για το GP της Αργεντινής, το οποίο επιστρέφει στο πρόγραμμα μετά από ένα χρόνο απουσίας.

Για ένατη φορά ο αγώνας θα διεξαχθεί στο Termas de Rio Hondo, μια πόλη που βρίσκεται στις όχθες του ποταμού Dulce, στα βορειοδυτικά της χώρας.

Το MotoGP της Αργεντινής ξεκίνησε στο Μπουένος Άιρες, που το 1961 φιλοξένησε τον πρώτο ΑΓΩΝΑ GP της Αργεντινής.

Την ίδια χρονιά, το 1961, που ιδρύθηκε η Brembo και το 2025 γιορτάζει τα 50 χρόνια παρουσίας της σε παγκόσμιους αγώνες μηχανοκίνητων αγώνων.

Τα στοιχεία του GP

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες MotoGP, η πίστα Termas de Rio Hondo μήκους 4.806 μέτρων ανήκει στην κατηγορία των μετρίως απαιτητικών για φρένα.

Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6, έχει κερδίσει δείκτη δυσκολίας 3 παρά την παρουσία 3 σημείων πέδησης υψηλών απαιτήσεων, που αντισταθμίζονται από 3 μεσαία και 2 ευκολα σημεία.

Κάθε γύρο, οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα για λίγο λιγότερο από 29 δευτερόλεπτα, που ισοδυναμεί με το 29 τοις εκατό της διάρκειας του αγώνα.

Η πιο δύσκολη στροφή

Η πιο απαιτητική στροφή της πίστας Termas de Rio Hondo για το σύστημα πέδησης είναι η πέμπτη γιατί προηγείται μια ευθεία 1.076 μέτρων που επιτρέπει στις μοτοσυκλέτες MotoGP να φτάσουν τα 327 km/h.

Για να αντιμετωπίσουν τη φουρκέτα γνωστή ως στροφή 5, οι αναβάτες αναγκάζονται να επιβραδύνουν στα 72 km/h, στα οποία καλύπτουν 281 μέτρα σε 1,8 δευτερόλεπτα. εφαρμόζοντας φορτίο 5,8 kg στη μανέτα του φρένου της Brembo.

Διπλή νίκη του Βαλεντίνο

Ο Valentino Rossi κέρδισε το πρώτο του GP στην Αργεντινή το 1998 με την Aprilia στην κατηγορία 125, όταν ο αγώνας διεξήχθη στο Μπουένος Άιρες.

Ωστόσο, το 2000, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα έφυγε από την Αργεντινή, επιστρέφοντας ξανά το 2014 αλλά στο Termas de Rio Hondo.

Ο Doctor κέρδισε τον αγώνα MotoGP το 2015, χάρη και στην πτώση του Marc Marquez, ο οποίος ήταν ακριβώς πίσω του στον προτελευταίο γύρο μετά από μια επαφή μεταξύ των μοτοσυκλετών τους.

Εκείνη την ημέρα, ο Valentino Rossi έγινε ο μόνος αναβάτης στον κόσμο που θριάμβευσε και στις δύο πίστες της Αργεντινής και για να το γιορτάσει, ανέβηκε στο βάθρο φορώντας τη φανέλα του Diego Maradona.

Το στήσιμο φρένων της εποχής

Το GP της Αργεντινής του 1998 ήταν ο τελευταίος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Στην κατηγορία 250 κυριαρχούσε η Aprilia, η οποία κέρδισε 13 στους 14 αγώνες εκείνη τη σεζόν, μονοπωλώντας το βάθρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος με τους Loris Capirossi, Valentino Rossi και Tetsuya Harada.

Εκείνη τη χρονιά, οι τρεις τους ήταν οι πρώτοι που χρησιμοποίησαν την πρωτοποριακή ακτινική δαγκάνα που τους δόθηκε από την Brembo, μια εξαιρετικά οραματική λύση που δεν χρησιμοποίησε ούτε η επίσημη ομάδα για την εποχή.

Η τρέχουσα δαγκάνα φρένου

Σήμερα, περισσότερο από ένα τέταρτο του αιώνα αργότερα, όλες οι μοτοσυκλέτες MotoGP εξακολουθούν να είναι εξοπλισμένες με ακτινικές δαγκάνες Brembo, οι οποίες έχουν εξελιχθεί σημαντικά και εμπλουτίζονται με τεχνολογικό περιεχόμενο, ξεκινώντας με το πιο εμφανές χαρακτηριστικό, δηλαδή το πτερύγιο σώμα που βελτιώνει την απαγωγή θερμότητας. Συχνά, ωστόσο, οι εξελίξεις και οι καινοτομίες είναι αόρατες από έξω.

Για παράδειγμα, ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα της ακτινικής δαγκάνας της Brembo που χρησιμοποιείται σήμερα στο MotoGP είναι το σύστημα ενίσχυσης, το οποίο παράγει μια δύναμη που ενισχύει η δύναμη που δημιουργείται από την υδραυλική πίεση του υγρού φρένων στα έμβολα. Με την ίδια δύναμη που ασκεί ο αναβάτης στη μανέτα, η ροπή πέδησης πολλαπλασιάζεται.

Μια άλλη καινοτομία της τρέχουσας ακτινικής δαγκάνας της Brembo που χρησιμοποιείται στο MotoGP σε σύγκριση με την πρώτη έκδοση του 1988 είναι ένα σύστημα μείωσης της τριβής, το οποίο, μέσω ενός ελατηρίου, μειώνει το φαινόμενο της τριβής, εμποδίζοντας τα τακάκια των φρένων να έρθουν σε επαφή με το δίσκο όταν δεν υπάρχει πίεση στο σύστημα. Με άλλα λόγια, το σύστημα anti-drag εξαλείφει την ανεπιθύμητη δύναμη που θα επιβράδυνε την μοτοσυκλέτα.

Υπάρχουν πολλές άλλες καινοτομίες, βελτιώσεις και χαρακτηριστικά που διακρίνουν την τρέχουσα ακτινική δαγκάνα Brembo από την πρώτη που χρησιμοποιήθηκε από τους Loris Capirossi, Valentino Rossi και Tetsuya Harada το 1998, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

 

Επόμενο άρθρο »

Termas De Rio Hondo: Moto3 Πρώτες Ελεύθερες Δοκιμές

« Προηγούμενο άρθρο

Εντυπωσιακός ο Γιάννης Περιστεράς στα Ιταλικά τεστ με Yamaha R7

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARC MARQUEZ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2025;
  • ΝΑΙ, ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΔΥΟ ΠΙΣΤΕΣ ΣΕ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ ΚΑΙ ΗΠΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΠΙΣΤΕΣ
  • ΟΧΙ, Ο PECCO BAGNAIA ΘΑ ΤΟΥ ΚΟΨΕΙ ΤΟ ΣΕΡΙ