• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Honda Monkey και Dax: Ιστορία και Εξέλιξη
Νέα Αγοράς 04/02/2025 - 13:19

Οι μικρές μοτοσυκλέτες Honda Monkey και Dax είναι ίσως η πιο γνωστές ως σύμβολα της δεκαετίας του 1970 με μοναδικό στυλ. Αρχικά το μοντέλο Monkey ήταν μια μίνι μοτοσυκλέτα 49cc για παιδιά στο πάρκο αναψυχής Tama Tech στο Τόκιο και έγινε τόσο δημοφιλής που γρήγορα αναπτύχθηκε μια έκδοση για το δρόμο, η οποία εξήχθη αρχικά στην Αμερική και την Ευρώπη το 1963, με μια χαρακτηριστική χρωμιωμένη δεξαμενή καυσίμου, αναδιπλούμενα τιμόνια και ρόδες 5 ιντσών με σφιχτή ανάρτηση.

Η δημοτικότητά της στηρίχθηκε σε έναν χαριτωμένο, άμεσα συμπαθητικό σχεδιασμό, στις μικρές διαστάσεις και το υπερβολικά μικρό βάρος – γεγονός που την έκανε πολύ διασκεδαστική στις πόλεις. Μέχρι το 1969, οι τροχοί της είχαν αυξηθεί σε 8 ιντσών και από το 1970 έγινε ακόμα πιο δημοφιλής, όταν η προσθήκη αναρτήσεων ταχείας σύνδεσης επέτρεψε να χωράει ακόμη και στα μικρά αυτοκίνητα.

Με το κιβώτιο ταχυτήτων 3 σχέσεων και τον φυγοκεντρικό συμπλέκτη (που δεν απαιτούσε παραδοσιακές δεξιότητες μοτοσυκλετιστή για να λειτουργήσει), έδωσε σε χιλιάδες αναβάτες την πρώτη τους εμπειρία περιστροφής του γκαζιού σε μοτοσυκλέτα με κινητήρα.

Επειδή ήταν τόσο διασκεδαστική και τόσο εύκολη στη χρήση, έκανε περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη μοτοσυκλέτα για να την προωθήσει σε ένα ευρύτερο κοινό. Με τα χοντρά ελαστικά της, τα τιμόνια mini-‘ape’ στυλ, την ελάχιστη δεξαμενή καυσίμου και τη μεγάλη, μαλακή σέλα, το στυλ της είναι αναγνωρίσιμο και απόλυτα χαρακτηριστικό της εποχής της, αλλά - όπως και η συμπάθεια που έχει προκαλέσει - παραμένει διαχρονική.

Το 2018, η Monkey ξαναβρήκε τον χρόνο της. Εμπνευσμένη από την αυθεντική (αλλά και ως μια χρήσιμη και διασκεδαστική μοτοσυκλέτα 125cc κατάλληλη για τον 21ο αιώνα), μια ολοκαίνουργια Monkey χαροποίησε τους δρόμους της Ευρώπης. Το 2022, η Monkey πήρε αναβάθμιση στον κινητήρα, επιπλέον ταχύτητα στο κιβώτιο, βελτιώσεις στην ανάρτηση και λεπτομέρειες, αυξάνοντας τον παράγοντα χαμόγελο και προσφέροντας καλύτερη χρηστικότητα στην καθημερινότητα.

Δεν υπάρχει μηχανική αλλαγή για το 2025, εκτός από τη συμμόρφωση με το πρότυπο EURO5+, αλλά οι νέες επιλογές χρωμάτων κάνουν τη διασκεδαστική Monkey να φαίνεται πιο όμορφη από ποτέ.


Επισκόπηση Μοντέλου Monkey

Ο κινητήρας αερόψυκτης τεχνολογίας δύο βαλβίδων της Monkey παράγει 9,4 ίππους και 11Nm ροπή. Είναι ανθεκτικός και εύκολος στη χρήση, ενώ το κιβώτιο 5 ταχυτήτων επιτρέπει μεγαλύτερες διαδρομές. Η συμμόρφωση με το πρότυπο EURO5+ έχει επίσης ενσωματωθεί για το μοντέλο του 2025. Το ατσάλινο πλαίσιο, τα πιρούνια USD, τα δίδυμα πίσω αμορτισέρ και οι τροχοί των 12 ιντσών εξασφαλίζουν ομαλή κίνηση. Για επιπλέον ασφάλεια, το σύστημα φρένων ABS ελέγχεται μέσω της Μονάδας Αδράνειας (IMU).

Φυσικά, υπάρχει και το ανεπανάληπτο στυλ της Monkey, με το χαρακτηριστικό σχήμα από τα μικρά ape τιμόνια μέχρι την ανυψωμένη εξάτμιση. Είναι μια μοτοσυκλέτα που προκαλεί το χαμόγελο – για τον αναβάτη και για όλους όσους τη βλέπουν. Τα αποκλειστικά αξεσουάρ περιλαμβάνουν μια πίσω σχάρα, στήριξη για τσάντα στο πλάι, θύρα USB και θερμαινόμενα grip.

Για το 2025, η Monkey θα είναι διαθέσιμη στις εξής, απόλυτα στιλάτες, επιλογές χρωμάτων:

  • ΝΕΟ Sheen Silver Metallic και Pearl Shining Black
  • ΝΕΟ Millenium Red και Pearl Himalayas White
  • ΝΕΟ Turmeric Yellow και Knight Silver Metallic

 

Η ST125 Dax κατείχε πλήρως την αυθεντικότητα του αυθεντικού μοντέλου του 1969, αλλά έφερε σύγχρονη απόδοση του 21ου αιώνα σε πλαίσιο, κινητήρα και εργονομία. Η πιο πρόσφατη έκδοση του Dax παράχθηκε από το 1995 έως το 2003 για την Iαπωνική αγορά, ενώ η πιο πρόσφατη Ευρωπαϊκή επιτυχία επιτάχυνε την επιστροφή της, και η καλοπροαίρετη γοητεία της και η εύκολη οδήγηση κάνουν την ST125 Dax ακόμα πιο επιθυμητή.

Φυσικά, η νοσταλγία παίζει ρόλο στην έλξη της Dax για αναβάτες που βρίσκονται τώρα στην μέση ηλικία – αναβάτες που μπορεί να την είχαν στην νεότητά τους και χαίρονται που την ξαναβλέπουν. Εξίσου, το "ρετρό" είναι σημαντικό για τους νεότερους ιδιοκτήτες, αυτό το αυθεντικό ρετρό, όχι το ψεύτικο. Μια συγκεκριμένη εμφάνιση διαφοροποιεί κάποιες μηχανές και η Dax έχει ακριβώς αυτήν την εμφάνιση χάρη στο χαρακτηριστικό σχήμα του T-πλαισίου. Από εκεί προέρχεται και το όνομά της: επεκτεινόμενο από κάτω από τη σέλα μέχρι τα χερούλια και πάνω στους μικρούς τροχούς των 12 ιντσών, η εμφάνιση της είναι εμπνευσμένη από το αγαπητό Dachshund ή, αλλιώς, το Sausage Dog στα καθημερινά αγγλικά...

Βασικά αμετάβλητη για το 25YM – εκτός από την τήρηση των προδιαγραφών EURO5+ και το νέο χρώμα – αυτή η μικρή μοτοσυκλέτα συνεχίζει όπως πριν, που σημαίνει ότι είναι μοναδική, εύκολη, χρήσιμη και διασκεδαστική. Όπως πάντα.


Επισκόπηση Μοντέλου Dax

Όπως πρέπει, η Dax κρατά τα πράγματα απλά. Ένα ατσάλινο πλαίσιο παρέχει δύναμη και φιλοξενεί τη δεξαμενή καυσίμου, ενώ τα πιρούνια USD 31mm, τα δίδυμα πίσω αμορτισέρ και οι τροχοί 12 ιντσών με φαρδιά λάστιχα προσφέρουν ελαφριά αίσθηση στη διεύθυνση και καλή απόδοση ανάρτησης. Η πέδηση πραγματοποιείται μέσω υδραυλικών δισκόφρενων εμπρός και πίσω με έλεγχο ABS.

Ανθεκτικός και οικονομικός σε καύσιμο, ο κινητήρας 124cc SOHC με δύο βαλβίδες προσφέρει γραμμική απόδοση με ομαλή ροπή. Ο φυγοκεντρικός συμπλέκτης διαχειρίζεται την αλλαγή ταχυτήτων μεταξύ των τεσσάρων σχέσεων, οπότε δεν υπάρχει ανάγκη για μανέτα συμπλέκτη στο τιμόνι. Προσφέρει την απλότητα του twist-and-go με την επιπλέον διασκέδαση των αλλαγών μέσω παραδοσιακού λεβιέ ταχυτήτων με το αριστερό πόδι.

Όλα τα φώτα είναι LED και μια κυκλική οθόνη LCD δείχνει ακριβώς όσα χρειάζεται να γνωρίζει ο αναβάτης. Ο συνεπιβάτης έχει επίσης μια χρωμιωμένη λαβή. Διαθέσιμα αξεσουάρ περιλαμβάνουν ρολόι και ένδειξη ταχυτήτων, πίσω σχάρα, υποστήριξη για τσάντες, συναγερμό με κλειδώματα, υποδοχή USB και θερμαινόμενα grip.

H 25YM Dax θα είναι διαθέσιμη στις παρακάτω χρωματικές επιλογές:

  • ΝΕΟ Pearl Shining Black
  • Pearl Cadet Gray
  • Pearl Glittering Blue

 

« Προηγούμενο άρθρο

Προσφορά στη ενοικίαση μοτοσυκλετών από την Andeli Mototouring

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ