• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Dall'Igna: "Tο MotoGP έχει τεχνολογία όσο και στη Formula 1...
...αλλά εδώ ο αναβάτης μετράει ακόμα"
Νέα 03/02/2025 - 11:45

 

"Ο αγώνας μας είναι ατομικό άθλημα, αλλά η ομάδα είναι καθοριστική για να επιτρέψει στον αναβάτη να είναι ανταγωνιστικός," λέει ο αρχιτέκτονας της επιτυχίας της Ducati, ο μηχανολόγος Ingegniere Gigi Dal'Igna. 

Bagnaia: "Η ηλεκτρονική τεχνολογία; Προτιμώ να τη χρησιμοποιώ όσο το δυνατόν λιγότερο." 

Marquez: "Η τεχνολογία πρέπει να ξέρεις πώς να την κάνεις να δουλέψει."


Πλέον όλα είναι έτοιμα για την επιστροφή του MotoGP στην πίστα. Με την ολοκλήρωση του shakedown, το οποίο είδε την πίστα της Sepang να ζεσταίνεται με τους νεοφερμένους και τους αναβάτες δοκιμών, ενόψει της επιστροφής των μεγάλων αστέρων που είναι προγραμματισμένη για τις 5 με 7 του μήνα, υπάρχει μια αίσθηση στον αέρα ότι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2025 θα είναι ένας αποκλειστικός αγώνας επικεφαλής μεταξύ του νεοσύστατου διδύμου της Ducati Lenovo, Bagnaia και Marquez. Μια πιθανή μονομαχία μεταξύ τους που θα βλέπει τους υπόλοιπους μόνο ως δευτερεύοντες παίκτες, ικανούς να ανέβουν στο βάθρο, αλλά τίποτα παραπάνω.

Εάν αυτό θα συμβεί, θα το μάθουμε μόνο τον Μάρτιο όταν ξεκινήσουν οι αγώνες του πρωταθλήματος, προς το παρόν μπορούμε να βασιστούμε μόνο στις προσεκτικές και γενικές δηλώσεις των πρωταγωνιστών και του “αφεντικού” τους Gigi Dall'Igna, ο οποίος, σε συνέντευξή του στο TG2 Motori, σταμάτησε για να αναλογιστεί την πολυπλοκότητα των μοτοσυκλετών που αγωνίζονται στη σειρά, ολοένα και πιο "γυμνών" πρωτότυπων, αλλά γεμάτων με αιχμηρή τεχνολογία, όπως μόνο η Formula 1 μας έχει συνηθίσει.

Η σύγκριση με την κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού ήταν κάτι που ο μηχανικός από το Veneto ήθελε να αγκαλιάσει μόνο εν μέρει, επισημαίνοντας αντίθετα τις διαφορές μεταξύ των δύο κόσμων.


"Τα μονοθέσια μπορούν να κατεβάζουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, ενώ εμείς τα αποθηκεύουμε όλα και μόνο όταν η μοτοσυκλέτα είναι σταματημένη μπορούμε να πάρουμε πληροφορίες. Όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται στα πιτς, προχωράμε στην ανάλυση της αντίδρασής της σε όρους αξιοπιστίας και απόδοσης και μετά αναζητούμε πιθανούς τρόπους βελτίωσης της απόκρισης του κινητήρα ή των ρυθμίσεων. Η τηλεμετρία είναι αδιαμφισβήτητα τόσο σημαντική όσο και στο χώρο της Formula 1, αλλά σε εμάς, η γνώμη του αναβάτη μετράει ακόμα πολύ. Η ανατροφοδότησή του είναι και πάντα θα είναι καθοριστική," ανέφερε ο Dall'Igna. "Η φιγούρα του αναβάτη είναι ο άξονας γύρω από τον οποίο περιστρέφονται όλα, αφού αυτό είναι ατομικό άθλημα, έτσι ο αναβάτης είναι εκείνος που φέρνει το αποτέλεσμα, αλλά με τον ίδιο τρόπο η ομάδα πρέπει να ξέρει πώς να δουλέψει σωστά για να κάνει τις αλλαγές και τις εξελίξεις που επιτρέπουν στους αναβάτες να αποδώσουν καλά."


Όπως αναφέρθηκε, οι σημερινές MotoGP μοτοσυκλέτες είναι ένα τεχνολογικό "εργαστήρι", αλλά δεν είναι όλοι έτοιμοι για αυτήν την προσέγγιση. Ο ίδιος ο Pecco Bagnaia παραδέχτηκε ότι προτιμά το αναλογικό. "Σίγουρα η ηλεκτρονική τεχνολογία προσφέρει πολλά και είναι καλό που υπάρχει, αλλά προσωπικά προτιμώ να περιορίζω τη χρήση της όσο το δυνατόν περισσότερο και να οδηγώ ελεύθερα," ήταν τα λόγια του.

Πιο ανοιχτός στη χρήση της τεχνολογίας, ο Marc Marquez επισήμανε, όμως, μια σημαντική πτυχή. "Η παρουσία της ηλεκτρονικής τεχνολογίας σημαίνει ότι όσοι οδηγούν εξαρτώνται από αυτήν, ωστόσο, πρέπει να εκμεταλλευτούμε το θετικό στοιχείο, το οποίο είναι η μεγαλύτερη ασφάλεια. Εξίσου πρέπει να τονίσουμε ότι η τεχνολογία από μόνη της δεν αρκεί, πάντα πρέπει να μπορείς να βασιστείς σε κάποιον που ξέρει πώς να την κάνει να δουλέψει. Ας πούμε ότι ό,τι βλέπουμε στην κατηγορία μας ωφελεί τις μοτοσυκλέτες που πωλούνται. Όλα, ακόμα και η αεροδυναμική, την βρίσκεις στις μοτοσυκλέτες δρόμου," κατέληξε ο Ισπανός.

Στην Formula 1 βέβαια είναι γνωστό ότι ο οδηγός παίζει σημαντικό ρόλο, αλλά σε πολύ μικρότερο επίπεδο από αυτό των οδηγών του MotoGP. Και μαζί με το γεγονός ότι στις μοτοσυκλέτες η θέση του σώματος του οδηγού μπορεί να αλλάζει πολύ τη συμπεριφορά του οχήματος, σε σχέση με τη στατική θέση του οδηγού της F1, κάνει τους αγώνες των δύο τροχών πολύ περισσότερο συναρπαστικούς από αυτούς των τεσσάρων τροχών. 

 

« Προηγούμενο άρθρο

H Marianne Faithfull, το “The Girl on a Motorcycle” έφυγε...

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα