• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Δοκιμή KTM 990 Duke στις Σέρρες
Ευέλικτη και εύκολη στους χειρισμούς στην πίστα
Τεστ-Μοντέλα 06/11/2024 - 17:21

του Νεκτάριου Διατσίδη

συνεργάστηκε: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Vasilopoulos Media, Πέτρος Βασιλόπουλος, Μαρία Βεργάδου

 

Σε μια ηλιόλουστη μέρα με ιδανική θερμοκρασία στην πίστα των Σερρών που ήταν διαθέσιμη για ένα εκπληκτικό Trackday, είχαμε στην διάθεσή μας την επίσης εκπληκτική γυμνή KTM 990 Duke του 2024 με τον “READY TO RACE” χαρακτήρα της να αναδιπλώνεται στην οδήγηση εντός πίστας.

Από νωρίς με το φως να βοηθά τις στατικές φωτογραφίες, βλέποντας την KTM 990 Duke δεν μπορεί να μην προσέξει κανείς τις τόσες λεπτομέρειες στον σχεδιασμό αυτής της μικρής και συμπαγούς μοτοσυκλέτας που σε κερδίζει αμέσως γνωρίζοντας ότι είναι φτιαγμένη και για την πίστα και όχι απλά για να κινείται με ευελιξία στο δρόμο. Επιθετική και με έντονες γωνίες, προκαλεί με την εμφάνισή της να την οδηγήσεις και μάλιστα με γρήγορο ρυθμό χωρίς πολλές καθυστερήσεις.

Ξεκινώντας τους πρώτους γύρους στην πίστα και αφού έχουμε τις ανάλογες πιέσεις στα ελαστικά Bridgestone Battlax S23R, γρήγορα πιέζουμε όσο χρειάζεται για να ζεσταθούν και να αρχίσουν να αποδίδουν τη μέγιστη πρόσφυση. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας, ζεστός πλέον και έτοιμος να βγάλει την ισχύ των 123 ίππων στις 9,500 σ.α.λ. με τη μέγιστη ροπή στα 103 Nm στις 6,750 σ.α.λ., ανεβάζει γρήγορα τα χιλιόμετρα στην ευθεία και χρειάζεται να “μαζευτεί” όσο μπορεί ο αναβάτης για να μειώσει τις αεροδυναμικές αντιστάσεις καθώς δεν υπάρχει κάλυψη από τη γυμνή μοτοσυκλέτα. Βέβαια η μέγιστη ταχύτητα στην ευθεία των 636μ. δεν ξεπέρασε τα 220 χλμ/ώρα, αλλά δεν είναι και λίγα...

Η KTM 990 Duke ζυγίζει 179 κιλά χωρίς καύσιμο και με 14 κιλά επιπλέον από το γεμάτο ντεπόζιτο, οι πρώτοι γύροι στην πίστα είναι περισσότερο αναγνωριστικοί με την χρονομέτρηση να έρχεται δεύτερη στο μυαλό αφού δεν είναι απαραίτητα η επίθεση χρόνου που θα δώσει την ευχαρίστηση στην οδήγηση, αλλά οι στροφές με τα γόνατα να ακουμπούν εύκολα στην άσφαλτο και η ιδανική γραμμή να διατηρείται σαν να είναι παιχνίδι η επιλογή της και όχι προσπάθεια από τον έμπειρο αναβάτη.

Ο κινητήρας έχει μεγάλη ροπή αλλά δεν είναι χαρακτηριστικά αισθητή, με την πολύ καλή πρόσφυση των ελαστικών στην επίσης πολύ καλή άσφαλτο, οπότε ο αναβάτης πρέπει γρήγορα να ανοίγει περισσότερο γκάζι από τη μέση της στροφής και τέρμα στη συνέχεια για να βελτιώσει τις εξόδους των στροφών. Η πρόσφυση του πίσω ελαστικού και η φόρτισή του από την επιτάχυνση δεν επιτρέπει εύκολα κάποια ολίσθηση και η διατήρηση της πορείας δεν επηρεάζεται ούτε από τον εμπρός τροχό που έχει μικρό φορτίο. Έτσι η ιδανική γραμμή διατηρείται εκεί που θέλει ο αναβάτης μέχρι και κοντά στα κερμπ τις πίστας στις εξόδους των στροφών.    

Αυτό που σε κερδίζει στην KTM 990 Duke είναι η ευελιξία μαζί με τη θέση οδήγησης που είναι λίγο χαμηλή συνολικά και βοηθάει στις μεγάλες κλίσεις τα γόνατα να έρθουν γρήγορα σε επαφή με την άσφαλτο χωρίς ωστόσο να βρίσκονται τα ελαστικά σε οριακό σημείο πρόσφυσης. Έτσι ο αναβάτης που δεν είναι πολύ έμπειρος αισθάνεται ασφάλεια και στρίβει με μεγάλες κλίσεις χωρίς κουνήματα και μικρά γλιστρήματα, κάτι που βοηθά σε σταθερό χρόνο γύρου και διατήρηση της ιδανικής γραμμής στην πίστα χωρίς απόκλιση της πορείας.

Όλη αυτή η καλή συμπεριφορά οφείλεται σε πολλά στοιχεία με πιο βασικό το πλαίσιο που εδράζεται ο συμπαγής και ελαφρύς κινητήρας, το ψαλίδι πίσω, τις αναρτήσεις WP APEX, το κιβώτιο με την υποβοήθηση αλλαγής ταχυτήτων quickshifter, τον συμπλέκτη ολίσθησης PASC™ και τα φρένα με δίσκους 300mm εμπρός και 240 mm πίσω για να μειώσουν την ταχύτητα στις εισόδους των στροφών στην πίστα των Σερρών και ειδικά στη στροφή 1.

Το πλαίσιο επιτρέπει μαζί με το ψαλίδι πίσω, να υπάρχει η σωστή ακαμψία αλλά και ελαστικότητα ώστε να “δουλέψουν” οι αναρτήσεις με την ρυθμιζόμενη απόσβεση. Στην πίστα χρειάστηκε να "σφίξουμε" τις αναρτήσεις κοντά στο τέρμα των ρυθμίσεων τους, καθώς οι καλές για το δρόμο ρυθμίσεις είναι σσχετικά μαλακές για την πίστα. Επίσης το πλαίσιο διατηρεί το βάρος συγκεντρωμένο στο κέντρο και εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματα του συμπαγή και μικρού σε βάρος κινητήρα. Το αποτέλεσμα; Ευκινησία και εύκολη αλλαγή πορείας χωρίς να κουνήσει η μοτοσυκλέτα σε καμία συνθήκη σε συνδυασμό βέβαια με το καλό κράτημα των ελαστικών και της καλής ασφάλτου της πίστας.

Η χρονομέτρηση των γύρων με τη βοήθεια της ευκρινούς οθόνης 5” TFT βοήθησε στην ανάγνωση του χρόνου και η σταθερή βελτίωσή του μας έδωσε το κίνητρο να κάνουμε αρκετούς γύρους στην πίστα αλλά και να δούμε τα στατιστικά μετά από κάθε δοκιμή με τις μέγιστες κλίσεις και τη μέγιστη ταχύτητα στην ευθεία. Η μέγιστη κλίση με αυτά τα ελαστικά δρόμου ήταν στις 49°. Φυσικά οι ρυθμίσεις του ελέγχου της πρόσφυσης είναι διαθέσιμες και τα ηλεκτρονικά λειτουργούν άψογα καθώς δεν άφησαν την ελαφριά μοτοσυκλέτα να κάνει κάποια απότομη αντίδραση, ενώ επέτρεπαν το μικρό σπινάρισμα του πίσω τροχού. Αντίστοιχα στο φρενάρισμα οι ρυθμίσεις επιτρέπουν την πλαγιολίσθηση με το πίσω φρένο στις εισόδους των στροφών, με τον κινητήρα να διατηρεί το φρενάρισμα με σταθερή ολίσθηση του πίσω τροχού, ενώ και ο συμπλέκτης ολίσθησης βοηθά στο κατέβασμα ταχυτήτων χωρίς να αυξάνει στιγμιαία την ολίσθηση στον πίσω τροχό και χωρίς να ανεβάζει πολύ τις στροφές του κινητήρα.

Μετά το τέλος της ημέρας στην πίστα μένει η εικόνα στο μυαλό από τις πολλές ωραίες στροφές, η αίσθηση της μοτοσυκλέτας που αντιδρά άμεσα στις επιθυμίες του αναβάτη να κινηθεί στην ιδανική γραμμή και οι σταθεροί χρόνοι που δείχνουν ακριβώς αυτό, ότι η KTM 990 Duke είναι ιδανική για Trackday και μάλιστα από αναβάτες με λιγότερη εμπειρία ως τους πιο έμπειρους με πολλά χιλιόμετρα στις πίστες.

Ο Δημήτρης Διατσίδης πίεσε πολύ περισσότερο την KTM 990 Duke ανεβάζοντας ρυθμό σε κάθε γύρο.

 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά:   

Κινητήρας: 

 

Ροπή: 103 Nm

Κιβώτιο: 6 ταχυτήτων

Χωρητικότητα μπαταρίας: 10 Ah

Ψύξη: Υγρό με εναλλάκτη θερμότητας νερού/λαδιού

Ισχύς: σε KW 90,5 kW

Μίζα: Ηλεκτρική εκκίνηση

Διαδρομή: 70,4 mm Διάμετρος: 92,5 mm

Συμπλέκτης: PASC™ αντιολισθητικός συμπλέκτης, μηχανική λειτουργία

CO2  110 g/km

Σχέση συμπίεσης: 13,5

Κυβισμός 947 cm³

EMS Bosch EMS RBW

Διάταξη: Δικύλινδρος, 4χρονος, δικύλινδρος εν σειρά

Κατανάλωση καυσίμου: 4,7 l/100 km

Ψεκασμός καυσίμου: DKK Dellorto (Σώμα γκαζιού 46 mm)

Λίπανση: 2 Αντλίες λαδιού

 

 

Παίσιο:

 

Βάρος (χωρίς καύσιμο): 179 kg

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (περίπου): 14,8 l

Μεταξόνιο: 1476 mm

ABS: Bosch 9,3 MP δύο καναλιών (Supermoto ABS)

Διάμετρος δίσκου μπροστινού φρένου: 300 mm

Διάμετρος δίσκου πίσω φρένου: 240 mm

Μπροστινό φρένο: ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες 4 εμβόλων

Πίσω φρένο: Πλωτή μονοπίστονη δαγκάνα

Αλυσίδα: 520 X-Ring

Πλαίσιο: Χρώμιο-μολυβδαίνιο-Χάλυβας που χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως στοιχείο καταπόνησης, με βαφή πούδρας

Μπροστινή ανάρτηση: WP APEX 43mm

Απόσταση από το έδαφος: 195 mm

Τιμόνι: Αλουμίνιο, κωνικό Ø 28/22 mm

Πίσω ανάρτηση: APEX - Monoshock WP

Ύψος σέλας 825 mm

Σιγαστήρας: Ανοξείδωτος ατσάλινο κύριο και δευτερεύον σιγαστήρας

Γωνία τιμονιού 65,8 °

Υποπλαίσιο: Αλουμίνιο, με βαφή πούδρας

Διαδρομή ανάρτησης (εμπρός): 140 mm

Διαδρομή ανάρτησης (πίσω): 150 mm

Τροχοί: Χυτές ζάντες αλουμινίου   

« Προηγούμενο άρθρο

Νέες Yamaha Ténéré 700 και Ténéré 700 Rally

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ