• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Νέες Yamaha Ténéré 700 και Ténéré 700 Rally
Με νέα εμφάνιση, κινητήρα Euro5+, εξελιγμένο εξοπλισμό και θέση οδήγησης
Τεστ-Μοντέλα 05/11/2024 - 13:52

Η Yamaha έδωσε στη δημοσιότητα όλα τα στοιχεία για τις νέες νέες Yamaha Ténéré 700 και Ténéré 700 Rally του 2025 με νέα εξωτερική εμφάνιση κινητήρα προδιαγραφών Euro5+, νέες αναρτήσεις, νέα πλήρως έγχρωμη οθόνη TFT 6.3 ιντσών, ηλεκτρονικό γκάζι YCC-T με δύο προγράμματα οδήγησης, ABS και TCS με δυνατότητα απενεργοποίησης και νέα σέλα.

Η νέα Ténéré 700 Rally θα έχει επίσης αναρτήσεις ΚΥΒ με μεγαλύτερη διαδρομή, μαρσπιέ από τιτάνιο, έξτρα προβολή Raid στην οθόνη TFT και ειδικής σχεδίασης σέλα rally.


Κατακτήστε τον Επόμενο Ορίζοντα: Οι νέες Yamaha Ténéré 700 και Ténéré 700 Rally

Η εμβληματική Ténéré της Yamaha δεν χρειάζεται συστάσεις. Η μοτοσυκλέτα που κυριάρχησε στο εξαντλητικό Paris Dakar Rally τη δεκαετία του 1990, θα μείνει για πάντα στην μνήμη μας ως μια από τις πολλές θρυλικές μοτοσυκλέτες στην ιστορία της Yamaha.

Η Ténéré 700 τίμησε την ιστορία αυτήν, όταν αποκαλύφθηκε το μονοπάτι προς τον Επόμενο Ορίζοντα το 2018. Η νέα Ténéré 700 είναι εξοπλισμένη με τον γνωστό δικύλινδρο κινητήρα CP2, που προσφέρει άφθονη ροπή, και δύναμη σημείωσε άμεση επιτυχία και μεταμόρφωσε τον κόσμο της Adventure μοτοσυκλέτας . 

Όλα αυτά τα χρόνια, παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό, η Ténéré 700 παρέμεινε η μοτοσυκλέτα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία της.

Για το 2025, έρχεται μια νέα γενιά της Ténéré 700, η οποία θα βασίζεται στην κληρονομιά της Ténéré αλλά τώρα είναι ακόμη πιο προσβάσιμη σε ένα ευρύτερο φάσμα μοτοσυκλετιστών.

Μαζί με την νέα βασική έκδοση Ténéré 700, έρχεται και μια έκδοση με χαμηλότερο ύψος σέλας και χαμηλότερες αναρτήσεις προσανατολισμένη για ταξίδια. Οι προσθήκες αυτές συνθέτουν ένα σύνολο ιδανικό για αναβάτες που δεν επιθυμούν μια ψηλή θέση οδήγησης.

Αντίθετα, η νέα Ténéré 700 Rally προσφέρει αυθεντική και συναρπαστική Off-Road συμπεριφορά, καθώς και υψηλότερες προδιαγραφές που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι απαιτητικοί οπαδοί της Off Road οδήγησης.

Και ενώ η Yamaha ενίσχυσε τις προδιαγραφές της Ténéré 700, με την εισαγωγή του ηλεκτρονικού γκαζιού YCC-T, των προγραμμάτων οδήγησης και της αναβαθμισμένης ανάρτησης, η ομάδα σχεδιασμού φρόντισε η τεχνολογία που θα προστεθεί να έχει συγκεκριμένο σκοπό.

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ενισχύουν τη σύνδεση του αναβάτη με τη μοτοσυκλέτα χωρίς να γίνονται ποτέ υπερβολικά ή περιττά, ενώ οι προσαρμογές για την κάλυψη των προσωπικών αναγκών του αναβάτη ή των οδικών συνθηκών παραμένουν απλές στη διαμόρφωση και άκρως αποτελεσματικές.

Η ευρεία απήχησή της, την κάνει ιδανική για ένα μεγάλο εύρος αναβατών, από τους αναβάτες που αναζητούν την ελκυστική παρουσία της Ténéré στην καθημερινή τους μετακίνηση, μέχρι τους απαιτητικούς φίλους της off-road οδήγησης. Επίσης η έκδοση με απόδοση 35kw (οδηγείται με δίπλωμα Α2) καλύπτει και τους νεότερους ή και λιγότερο έμπειρους αναβάτες.  

Νέα σχεδίαση Yamaha Adventure

Εμπνευσμένη από τις φημισμένες μοτοσυκλέτες rally raid της Yamaha από το παρελθόν και το παρόν, η Ténéré 700 του 2025 έχει μια εντελώς νέα εμφάνιση που συνδυάζεται με εργονομία, η οποία έχει αναπτυχθεί για πιο αποτελεσματική οδήγηση, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.

Η σιλουέτα της Ténéré 700 έχει γίνει εμβληματική, ξεκινώντας από ένα ψηλό και όρθιο μπροστινό μέρος και καταλήγοντας σε μια μικρών διαστάσεων ουρά. Λαμβάνοντας υπόψιν τις γνώσεις που έχουν αποκτηθεί μετά από δεκαετίες στα rally raids και συνδυάζοντας την λειτουργικότητα, την εργονομία και τις επιδόσεις, μπορεί να προσφέρει μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία σε όλες τις συνθήκες.

Η σχεδίαση του εμπρός μέρους προσφέρει εξαιρετική ορατότητα και προστασία για τον αναβάτη, χάρη στον μεγάλο μονοκόμματο ανεμοθώρακα, ενώ το μινιμαλιστικό τμήμα από τη σέλα έως την ουρά, συμβάλλει σε μια θέση οδήγησης που παρέχει άφθονο χώρο για τον αναβάτη, δίνοντάς του τη δυνατότητα να μετατοπίζει εύκολα το σώμα του, όταν οδηγεί όρθιος στο χώμα.

Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει μετακινηθεί προς τα εμπρός, με μεγάλη προσοχή στην εξισορρόπηση του μεγέθους με τη βέλτιστη εργονομία, χωρίς να επηρεαστεί η κλασική σχεδιαστική φιλοσοφία Ténéré.

Το ρεζερβουάρ των 16 λίτρων βρίσκεται τώρα πιο χαμηλά σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα, και αυτό συμβάλλει σε ακόμα καλύτερη κατανομή βάρους και ευκολότερο χειρισμό της μοτοσυκλέτας σε διάφορες συνθήκες οδήγησης.

Το κεντρικό τμήμα της Ténéré 700 του 2025 έχει σχεδιαστεί όχι μόνο για να βελτιώσει την οπτική μετάβαση μεταξύ του μπροστινού και του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας, αλλά και για να προσφέρει μια άνετη και χρηστική σέλα και θέση οδήγησης για τον αναβάτη.  

Η σχεδίαση δεν είναι περίπλοκη και δίνει έμφαση στην σίγουρη επαφή των ποδιών του αναβάτη με τη μοτοσυκλέτα, αλλά και στη διευκόλυνση της ροής του αέρα, κατά την οδήγηση τόσο σε καθιστή όσο και σε όρθια θέση.

Η νέα μονοκόμματη σέλα, πιο μακριά και πιο στενή από την προηγούμενη, είναι εμπνευσμένη από τα ράλι, διατηρεί το κλασικό στυλ Ténéré και προσφέρει μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων κατά την οδήγηση.

Για όλους τους πρακτικούς λόγους που κρύβονται πίσω από το στυλ, η ομάδα σχεδιασμού της Yamaha ήθελε να διασφαλίσει την δημιουργία μιας εντυπωσιακής μοτοσυκλέτας, που όμως θα είχε στον πυρήνα της την Off Road οδήγηση και θα παρέμενε 100% Ténéré.

 Η μπροστινή όψη της Ténéré 700 χαρακτηρίζεται από το κλασικό στυλ «rally tower». Ο νέος σχεδιασμός των προβολέων περιλαμβάνει τέσσερα ξεχωριστά φώτα LED, τα οποία έχουν ενσωματωθεί σε μια αλουμινένια δομή στο στυλ των σύγχρονων αγωνιστικών rally μοτοσυκλετών της Yamaha, με τη βάση σχήματος «Y» να δίνει μια ξεχωριστή φρέσκια εμφάνιση.

Τα πλαϊνά καπάκια που σε πολλές μοτοσυκλέτες adventure δείχνουν πιο ογκώδη, στην περίπτωση της Ténéré 700 δείχνουν συμμαζεμένα και της δίνουν μια πιο ελαφριά εικόνα παραμένοντας στιβαρά.

Είναι μια μοτοσυκλέτα που έχει γνήσιες εκτός δρόμου δυνατότητες και ο μπροστινός τροχός 21" είναι κατάλληλος για χρήση σε οποιαδήποτε διαδρομή, άσφαλτο ή χώμα, με αρκετή απόσταση από το έδαφος και μεγάλης διαδρομής ανάρτηση που απορροφά τους κραδασμούς, ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες οδήγησης.

Τα νέα προστατευτικά των χεριών είναι βαμμένα στο χρώμα της μοτοσυκλέτας και επιβεβαιώνουν τα off-road διαπιστευτήρια της Ténéré 700, προσφέροντας παράλληλα τα πρακτικά πλεονεκτήματα της προστασίας από τα καιρικά φαινόμενα και από τα κλαδιά που ενδέχεται να σταθούν εμπόδιο στην εκτός δρόμου οδήγηση. 

Η χαρακτηριστική εμφάνιση της Ténéré ολοκληρώνεται με δύο νέους χρωματικούς συνδυασμούς που τονίζουν τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Το βασικό μοντέλο, με την χαμηλότερη σέλα, διατίθεται στο χρώμα Frozen Titanium και στο κλασικό χρώμα Icon Blue της Yamaha, το οποίο είναι μια παραλλαγή του κλασσικού χρώματος που κοσμεί τις motocross YZ και τις enduro WR από το 1996.

Αγωνιστική ρυθμιζόμενη μπροστινή ανάρτηση

Κάθε μοτοσυκλέτα που έχει δημιουργηθεί για εκτός δρόμου οδήγηση αλλά και για ταξίδια, χρειάζεται ανάρτηση υψηλού επιπέδου που να έχει φτιαχτεί ακριβώς για αυτόν τον σκοπό. Η νέα Ténéré 700 επωφελείται από την αγωνιστική μπροστινή ανάρτηση.

Το νέο ανεστραμμένο πιρούνι έχει σχεδιαστεί για να ανταπεξέρχεται ακόμη και στα δύσκολα εδάφη, Διαθέτει άκαμπτα στελέχη 43 χιλ. και παρέχει 210 χιλ. διαδρομής στον μπροστινό τροχό (190 χιλ. για το μοντέλο με χαμηλό ύψος σέλας) προσφέροντας παράλληλα απόσταση από το έδαφος που φτάνει στα 240 χιλ. (225 χιλ. για το μοντέλο με χαμηλό ύψος σέλας). 

Το μπροστινό πιρούνι της Ténéré 700 είναι πλέον πλήρως ρυθμιζόμενο. Τα χαρακτηριστικά απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς μπορούν να ρυθμιστούν εύκολα και από τις δύο πλευρές του πιρουνιού, ενώ η δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης κατά 15 χιλ. είναι ένα νέο χαρακτηριστικό εύκολα πρόσβασιμο, μέσω του ρυθμιστή που υπάρχει στο πάνω μέρος του κάθε στελέχους του πιρουνιού.

Επίσης, η σχεδιαστική ομάδα της Yamaha έχει αναπτύξει νέες επάνω και κάτω πλάκες για το μπροστινό σύστημα, η κάτω από σφυρήλατο αλουμίνιο και η επάνω από χυτό αλουμίνιο, οι οποίες συνδυάζονται για να προσφέρουν πρόσθετη αντοχή.

Πίσω ανάρτηση εξελιγμένη για τα ράλι

Ακριβώς όπως η μπροστινή ανάρτηση της νέας Ténéré 700 ξεπερνά τις προσδοκίες για μια μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτα adventure, έτσι και η αναθεωρημένη πίσω ανάρτηση αναβαθμίζει την οδήγηση με την απαλή λειτουργία της και την εύκολη ρύθμισή της.  

Σχεδιασμένη για να προσφέρει ομαλότητα και σταθερότητα στο δρόμο και το χώμα, η νέα διαμόρφωση συνδυάζει ένα εντελώς νέας σχεδίασης μοχλικό με ένα αναθεωρημένο πίσω αμορτισέρ, το οποίο παρέχει εύκολη ρύθμιση ως προς την προφόρτιση ελατηρίου, τη συμπίεση και την απόσβεση επαναφοράς.

Το νέο προοδευτικό μοχλικό αναπτύχθηκε ως αποτέλεσμα των σχολίων από το πρόγραμμα rally raid της Yamaha και αυξάνει την διαδρομή ανάρτησης διατηρώντας την ίδια διαδρομή τροχών 200 mm όπως η προηγούμενη Ténéré 700 (180 mm για την έκδοση χαμηλού ύψους καθίσματος).

Με μια σχολαστική προσέγγιση για βελτίωση της απόδοσης της ανάρτησης στις πιο απαιτητικές συνθήκες, χωρίς κανένα συμβιβασμό σε ότι αφορά την άνεση στην καθημερινή οδήγηση, το σώμα του εξελιγμένου πίσω αμορτισέρ έχει κατασκευαστεί από αλουμίνιο, λόγω της εξαιρετικής απαγωγής θερμότητας που προσφέρει.

Συνδυάζεται με ένα ξεχωριστό δοχείο τύπου piggyback, το οποίο διατηρεί το λάδι κρύο και βρίσκεται υπό πίεση ώστε να μην σχηματίζονται φυσαλίδες αέρα όταν το αμορτισέρ είναι σε πλήρη έκταση. Οι ρυθμίσεις γινοντε ευκολα και γρήγορα χωρίς τη χρήση εργαλείων.  

Το αποτέλεσμα είναι μια πίσω ανάρτηση που παρέχει εξαιρετική ανατροφοδότηση στον αναβάτη από το έδαφος, καθώς και σταθερή απόδοση ανεξάρτητα από το πόσο δύσκολες είναι οι συνθήκες.

Αναβαθμισμένοι διακόπτες και πίνακας οργάνων 

Η νέα γκάμα μοντέλων Ténéré 700 κάνει το ντεμπούτο της με μια premium, πλήρως έγχρωμη οθόνη TFT 6,3" με στυλ και λειτουργικότητα εξαιρετικού επιπέδου.

Με κάθετη διάταξη σε στυλ που αντλεί έμπνευση από τα rally raid roadbooks, η οθόνη προσφέρει συνδεσιμότητα με smartphone, η οποία ξεκλειδώνει μια σειρά λειτουργιών όπως είναι η ενσωμάτωση τηλεφωνικών κλήσεων και μηνυμάτων, καθώς και η μουσική και η πλοήγηση από στροφή σε στροφή μέσω της εφαρμογής MyRide. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να ελεγχθούν από τον αριστερό διακόπτη, γεγονός που επιτρέπει στον αναβάτη να έχει τον πλήρη έλεγχο, χωρίς να είναι απαραίτητη η στάση της μοτοσυκλέτας ή η απομάκρυνση των χεριών του από το τιμόνι.

Για τη διευκόλυνση της απρόσκοπτης ενσωμάτωσης με το smartphone του χρήστη, η μοτοσυκλέτα περιλαμβάνει σημείο φόρτισης USB-C στον βασικό εξοπλισμό. Η πρίζα προστατεύεται από ένα αδιάβροχο καπάκι και βρίσκεται σε βολικό σημείο στη δεξιά πλευρά του κόκπιτ και εξασφαλίζει ότι οι φορητές ηλεκτρονικές συσκευές θα παραμένουν πλήρως φορτισμένες ακόμη και στις μεγαλύτερες διαδρομές.

Η προσοχή στη λεπτομέρεια δεν τελειώνει εκεί. Οι αναβάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο διαφορετικών θεμάτων στην οθόνη, τα οποία θα τους παρουσιάζουν τις πληροφορίες με τον τρόπο που προτιμούν. Το θέμα Street εμφανίζει τις πληροφορίες σε κλασικό στυλ, με μια ψηφιακή απεικόνιση ενός αναλογικού στροφόμετρου να κυριαρχεί στην οθόνη, ενώ το θέμα Explorer είναι πιο μοντέρνο και έχει σχεδιαστεί για να είναι ευανάγνωστο κατά την off-road οδήγηση. Αυτό έχει επιτευχθεί με την τοποθέτηση των κύριων πληροφοριών στο κέντρο, σε θέση δηλαδή που επιτρέπει άμεση θέαση από τον αναβάτη.

Όποιο θέμα και αν επιλεγεί, η νέα οθόνη TFT 6,3" επιτρέπει στον αναβάτη να ελέγχει εύκολα την ταχύτητα, τις στροφές του κινητήρα και την πλοήγηση. Άλλα χαρακτηριστικά που περιλαμβάνονται είναι η ενδιξη στάθμης καυσίμου, η μέση κατανάλωση, η θερμοκρασία περιβάλλοντος και η ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων.

Τη νέα οθόνη TFT συμπληρώνουν οι νέοι διακόπτες, οι οποίοι παρέχουν καλύτερη λειτουργικότητα από τους διακόπτες της προηγούμενης γενιάς Ténéré 700 και κάνουν την κύλιση μεταξύ των πολλών λειτουργιών, ευκολότερη και πιο διαισθητική.

Εργονομικά σχεδιασμένοι για εύκολο χειρισμό, χρησιμοποιούν ευέλικτα κυκλώματα που επιτρέπουν τη χρήση κάθε διακόπτη για περισσότερες λειτουργίες, μέσω ενός joystick πέντε κατευθύνσεων. Επιπλέον, τα φλας αναβαθμίστηκαν με νέα χαρακτηριστικά να έχουν προστεθεί στον αριστερό διακόπτη: σινιάλο με τα φλας να αναβοσβήνουν τρεις φορές ή συνεχόμενη λειτουργία με αυτόματη ακύρωση. 

Αναβαθμισμένος κινητήρας CP2 με YCC-T

Ο αναγνωρισμένος κινητήρας των 690 κ.εκ. της Yamaha με τους δύο παράλληλους κυλίνδρους δέχτηκε αναβαθμίσεις για τη νέα Ténéré 700, με πιο αξιοσημείωτη την υιοθέτηση του YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) που με τη σειρά του διευκολύνει την αλλαγή χαρτογραφήσεων γκαζιού, για πρώτη φορά στην πλατφόρμα CP2.

Η γραμμική παροχή ισχύος του CP2 και η ομαλή λειτουργία του ήταν πάντα κύρια χαρακτηριστικά της Ténéré 700 και οι μηχανικοί της Yamaha εργάστηκαν σκληρά για να τα βελτιώσουν ακόμη περισσότερο, καλύπτοντας παράλληλα τις απαιτήσεις των προδιαγραφών EU5+.

Τα συστατικά παραμένουν ίδια, με τον στροφαλοφόρο άξονα 270 μοιρών να συνεχίζει να αποτελεί την καρδιά αυτού του εξαιρετικού κινητήρα, ωστόσο η εισαγωγή του YCC-T δίνει πλέον στους αναβάτες τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ των δύο χαρτογραφήσεων Sport και Explorer, οι οποίοι έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά με τον δεύτερο να προσφέρει πιο ήπια απόδοση της ισχύος. Η αλλαγή λειτουργιών είναι εύκολη, πατώντας απλώς ένα κουμπί στο δεξιό διακόπτη και παρέχει στον αναβάτη τη σύνδεση γκαζιού που προτιμά.

Αλλά, και οι εισαγωγές αέρα έχουν αναθεωρηθεί σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα Ténéré 700. Πλέον είναι κοντύτερες και αυτό συμβάλλει σε μια ευρύτερη καμπύλη της ροπής στις χαμηλότερες στροφές του κινητήρα, γεγονός που παρέχει σημαντικό πλεονέκτημα στην εκτός δρόμου οδήγηση.

Έχουν γίνει και ορισμένες άλλες μηχανικές βελτιώσεις, που επικεντρώνονται στη βελτίωση της σύνδεσης αναβάτη/μοτοσυκλέτας. Ο βραχίονας ενεργοποίησης του συμπλέκτη (επάνω στον κινητήρα) έχει μετακινηθεί προς τα εμπρός και έχει προστεθεί ένα προστατευτικό κάλυμμα μικρού σχήματος. Αυτές οι βελτιώσεις διασφαλίζουν ότι το σημείο ενεργοποίησης του συμπλέκτη και το προστατευτικό κάλυμμα δεν παρεμβαίνουν στο πόδι του αναβάτη είτε σε καθιστή είτε σε όρθια θέση. 

Άλλες βελτιώσεις περιλαμβάνουν ανανεωμένο κιβώτιο ταχυτήτων για ομαλότερες αλλαγές. Ο αριθμός των δοντιών στο καρέ των γραναζιών ταχυτήτων έχει αυξηθεί από πέντε σε έξι μεταξύ της πρώτης και της τρίτης ταχύτητας για να μειωθούν οι κραδασμοί, ενώ η γωνία τους έχει τροποποιηθεί από την τέταρτη έως την έκτη ταχύτητα, για να μειωθεί το φαινόμενο της μη πλήρους εμπλοκής των γραναζιών κατά το άνοιγμα και το κλείσιμο του γκαζιού.

ABS και TCS με διακόπτη απενεργοποίησης για απόλυτο έλεγχο στην off-road οδήγηση

Τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ABS παρέχουν στον αναβάτη της Ténéré 700 τον απόλυτο έλεγχο σε εκτός δρόμου περιβάλλον, παρέχοντας τη δυνατότητα απενεργοποίησης για οδήγηση σε έδαφος με χαμηλή πρόσφυση.

Το TCS έχει δύο ρυθμίσεις, μια για ενεργοποίηση και μια για απενεργοποίηση και μπορεί να απενεργοποιηθεί μέσω του μενού της οθόνης TFT, ενώ ένα μεγάλο κουμπί στο πλάι του πίνακα οργάνων μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο των ρυθμίσεων ABS.

Για το ABS, το Mode 1 είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα που ενεργοποιεί το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος και στους δύο τροχούς, σύμφωνα με τις νομικές απαιτήσεις για τους δημόσιους δρόμους, ενώ το Mode 2 απενεργοποιεί το ABS μόνο στον πίσω τροχό.

Ténéré 700 Icon Blue
Ténéré 700 Icon Blue

Το Mode 2 είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε βατούς χωματόδρομους. Επιτρέπει στους αναβάτες, όταν στρίβουν να επωφελούνται από την υποβοήθηση που προσφέρει η ολίσθηση του πίσω τροχού, διατηρώντας παράλληλα τη σιγουριά που παρέχει η λειτουργία του ABS στον μπροστινό τροχό.

Το Mode 3 απενεργοποιεί την παρέμβαση του ABS και δίνει τον πλήρη έλεγχο του φρεναρίσματος στον αναβάτη. Αυτό παρέχει στους έμπειρους οδηγούς, μέγιστο έλεγχο κατά το φρενάρισμα σε χαμηλής πρόσφυσης εδάφη.

Αυτές οι λειτουργίες μπορούν να επιλεγούν από το μενού στον πίνακα οργάνων TFT. Επίσης, για ταχύτερο και πιο εύκολο χειρισμό, ένα παρατεταμένο πάτημα του ειδικού κουμπιού του ABS απενεργοποιεί το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών και το TCS.

Ténéré 700 Frozen Titanium.
Ténéré 700 Frozen Titanium.

Χαλύβδινος σκελετός που γίνεται ακόμα πιο ισχυρός

Η ραχοκοκαλιά του πλαισίου της Ténéré 700 παραμένει ο σωληνωτός ατσάλινος σκελετός διπλής βάσης που συνδυάζεται με ένα ψαλίδι από χυτό αλουμίνιο, το οποίο αναπτύχθηκε για να προσφέρει εξαιρετική αντοχή και ακαμψία. 

Η κατασκευή του από χαλύβδινους σωλήνες υψηλής αντοχής επιτρέπει τη χρήση πιο λεπτών τοιχωμάτων, διατηρώντας το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας όσο το δυνατόν πιο χαμηλό. Οι κάτω σωλήνες του πλαισίου λειτουργούν παράλληλα με το αλουμινένιο προστατευτικό του κινητήρα για να προστατεύσουν το κάρτερ από σοβαρές ζημιές σε περίπτωση χτυπήματος, ενώ το ενσωματωμένο υποπλαίσιο διευκολύνει την τοποθέτηση των συστημάτων μεταφοράς αποσκευών από τη σειρά Γνήσιων Αξεσουάρ της Yamaha.

Το ύψος σέλας της Ténéré 700 παραμένει στα 875 χιλ. (860 χιλ. για την έκδοση με χαμηλό ύψος σέλας) και συνεχίζει να είναι εύκολα προσβάσιμη για πολλούς αναβάτες, χάρη στο στενό προφίλ της. Η μονοκόμματη σέλα σε στυλ rally είναι νέα και συνδυάζεται με το νεότερο ρεζερβουάρ καυσίμου και ένα τροποποιημένο κάλυμμα συμπλέκτη, για να προσφέρει περισσότερο χώρο για τις μετατοπίσεις του σώματος του αναβάτη και να επιτρέψει τη μετάβαση από την εντός δρόμου στην εκτός δρόμου οδήγηση με πολύ μεγάλη ευκολία.

Ténéré 700 Rally Sky Blue
Ténéré 700 Rally Sky Blue

Εργονομικά το τρίγωνο της θέσης οδήγησης παραμένει ίδιο με του επτυχημένου μοντέλου πρώτης γενιάς, αλλά η άνεση έχει βελτιωθεί χάρη στην ανασχεδίαση του μπροστινού τμήματος της σέλας. Η άνεση του συνεπιβάτη έχει επίσης βελτιωθεί, με τη μετάβαση σε μια μονοκόμματη σέλα που έχει συμβάλει στη δημιουργία μιας πολύ καλύτερης σύνδεσης μεταξύ του οδηγού και του συνεπιβάτη.

Το μοντέλο Ténéré 700 του 2025 έχει δεχτεί πολλές σημαντικές βελτιώσεις, για ενίσχυση της ανθεκτικότητας κατά την απαιτητική εκτός δρόμου οδήγηση. Ο βραχίονας του τελικού της εξάτμισης έχει βελτιωθεί και ένα ένθετο έχει προστεθεί στο πίσω στήριγμά του. Τα σημεία τοποθέτησης του χώρου αποσκευών αξεσουάρ έχουν επίσης ενισχυθει. 

Ένα ακόμη σημαντικό σημείο επαφής της Ténéré 700 έχει επίσης αναβαθμιστεί για το μοντέλο 2025, με νέα, μεγαλύτερα μαρσπιέ που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό. Τα νέα μαρσπιέ εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην Ténéré 700 World Raid. Είναι κατά 10 χιλιοστά πιο φαρδιά από τα μαρσπιέ του προηγούμενου μοντέλου και πραγματικά βοηθούν τον αναβάτη, να τα αξιοποιεί για να κατευθύνει τη μοτοσυκλέτα του σε χαμηλής πρόσφυσης εδάφη.

Ténéré 700 Rally: μια σκληρή και ελαφριά μοτοσυκλέτα για τους λάτρεις της ακραίας οδήγησης

Ενώ η Ténéré 700 παραμένει μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα για τους φίλους της περιπέτειας που θέλουν να ζουν χωρίς όρια, η Ténéré 700 Rally προσφέρει μια ακόμη πιο συναρπαστική εμπειρία, σε όσους προκαλούν τον ίδιο τους τον εαυτό σε ακόμα πιο ακραία οδήγηση. 

Για να αντικατοπτρίζει αυτό το γεγονός, η Ténéré 700 Rally έχει ακόμα υψηλότερες προδιαγραφές για να επεκτείνει περαιτέρω τις δυνατότητές της. 

Η Ténéré 700 Rally κάνει άμεσα εμφανή τον φόρο τιμής που αποδίδει στις εμβληματικές μοτοσυκλέτες Ténéré rally του παρελθόντος, με τα αποκλειστικά της χρώματα που αντλούν έμπνευση από την κληρονομία της, καθώς και με το εμβληματικό ψηλό φτερό που έχει ταυτιστεί με τις rally raid μοτοσυκλέτες.

Ως ένα χαιρετισμό στις θρυλικές μοτοσυκλέτες που είχαν κυριαρχήσει στο Dakar τη δεκαετία του 1980, τα μικρών διαστάσεων μπλε πλαστικά συνδυάζονται με χρυσαφί τροχούς, ενώ αίσθηση προκαλούν τα εμβληματικά γραφικά speedblock που είχαν χρησιμοποιηθεί στις εργοστασιακές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες Yamaha εκείνης της εποχής.

Για μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και ακόμα μεγαλύτερα επίπεδα ελέγχου εκτός δρόμου, η Ténéré 700 Rally αποκτά μεγαλύτερης διαδρομής ανάρτηση. Βασισμένο στην σκληροπυρηνική Ténéré 700 Extreme της Yamaha, το μοντέλο Rally έχει εξοπλιστεί με κορυφαίο, πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι της KYB.

Το νέο τηλεσκοπικό μπροστινό σύστημα (πιρούνι) διαθέτει ενισχυμένους σωλήνες και ειδική επίστρωση για μείωση της τριβής. Η διαδρομή του έχει αυξηθεί κατά 20 χιλ. σε σχέση με το στάνταρ μπροστινό για να προσφέρει 230 χιλ. διαδρομής στον τροχό. Μια παρόμοια αύξηση της διαδρομής στο πίσω αμορτισέρ συμβάλλει στην απόσταση από το έδαφος των 255 χιλιοστών, δίνοντας στο Ténéré 700 Rally τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει αμμόλοφους και να διασχίσει ποτάμια. 

Η Ténéré 700 Rally προσφέρει πρόσθετη προστασία από κούτσουρα και βράχους με τη στιβαρή ποδιά από αλουμίνιο 4 χιλιοστών που διαθέτει, ενώ επίσης αποκλειστική για την έκδοση Rally είναι η μονοκόμματη σέλα rally,

Η σέλα προσφέρει ελαφρώς διαφορετική εργονομία σε σχέση με το στάνταρ μοντέλο, με υψηλότερη και πιο όρθια θέση οδήγησης που διευκολύνει τις μετατοπίσεις του σώματος του αναβάτη πάνω στη μοτοσυκλέτα. Πιο παχιά από τη στάνταρ σέλα και με βελούδινο φινίρισμα από δύο υλικά με ανάγλυφο λογότυπο Rally, η σέλα της Ténéré 700 Rally ενισχύει την άνεση και με το ύψος της στα 910 χιλιοστά, παρέχει εξαιρετικό έλεγχο κατά την οδήγηση.

Η μεγάλη προσοχή που δόθηκε στον ρόλο της Ténéré 700 Rally ως μια εξαιρετικά ολοκληρωμένη off-roader, φαίνεται και στα ελαφριά μαρσπιέ από τιτάνιο.

Ακριβώς όπως τα εξαρτήματα που περιλαμβάνονται στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες, τα νέα μαρσπιέ είναι κατά 228 γραμμάρια ελαφρύτερα από τα στάνταρ και έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια στο σημείο επαφής των ποδιών. Διαθέτουν μεγάλα δόντια για να μειώνουν την πίεση στις μπότες, να αυξάνουν την πρόσφυση και να δίνουν μεγαλύτερη δυνατότητα ελέγχου στους αναβάτες που τους αρέσει να χρησιμοποιούν τα πόδια τους για να κατευθύνουν τη μοτοσυκλέτα.

Η Ténéré 700 Rally διαθέτει επίσης, ένα πρόσθετο θέμα θέασης της οθόνης με το όνομα Raid, το οποίο έχει μια διάταξη που αντλεί έμπνευση από roadbook. Αφαιρεί πολλές από τις πληροφορίες που αφορούν στην άσφαλτο και δίνει προτεραιότητα στις πληροφορίες που σχετίζονται με το ταξίδι, οι οποίες είναι εξαιρετικά χρήσιμες όταν οδηγείτε σε απομακρυσμένες περιοχές.

Οι Pol Tarrés και Alessandro Botturi θα επιβεβαιώσουν τις rally raid προδιαγραφές της μοτοσυκλέτας, συμμετέχοντας με την Ομάδα Ténéré Yamaha Rally σε σημαντικούς αγώνες rally raid, χρησιμοποιώντας εκδόσεις της Ténéré 700 Rally με κιτ GYTR.

2025 Yamaha Ténéré 700 – Νέα Τεχνικά Χαρακτηριστικά

- Νέα εξωτερική σχεδίαση και προβολέας με εντυπωσιακή σχεδίαση Yamaha Adventure
- Υψηλής ποιότητας, πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση εμπρός και πίσω
- Νέα πλήρως έγχρωμη οθόνη TFT 6.3 ιντσών με συνδεσιμότητα smartphone
- Ηλεκτρονικό γκάζι YCC-T με δύο προγράμματα οδήγησης
- ABS και TCS με δυνατότητα απενεργοποίησης μέσω ειδικού κουμπιού
- Η νεότερη έκδοση του 2-κύλινδρου 4-βάλβιδου, υγρόψυκτου κινητήρα EU5+ CP2 690 κ.εκ. με 2ΕΕΚ.
- Νέοι διακόπτες και φλας
- Νέα μονοκόμματη σέλα σε στυλ rally
- Μια έκδοση με χαμηλότερο κατά 15 χιλιοστά ύψος σέλας είναι διαθέσιμη
- Νέο κάλυμμα συμπλέκτη για μείωση της παρέμβασης των ποδιών
- Μεγαλύτερα μαρσπιέ
- Προστατευτικά χεριών στο χρώμα της μοτοσυκλέτας
- Αναθεωρημένος διακόπτης πλαϊνού σταντ
 

Yamaha Ténéré 700 Rally 2025 – Νέα τεχνικά χαρακτηριστικά (εκτός από τη βασική έκδοση)

- Πιο ψηλή ανάρτηση της ΚΥΒ εμπρός και πίσω
- Χρώματα που αποδίδουν φόρο τιμής στα κλασικά μοντέλα Ténéré
- Ψηλό μπροστινό φτερό σε στυλ off-road
- Βαρέως τύπου ποδιά από αλουμίνιο 4 χιλιοστών
- Ελαφριά μαρσπιέ από τιτάνιο
- Επιπλέον θέμα Raid στην οθόνη TFT
- Ειδικής σχεδίασης σέλα rally

Χρώματα

Οι νέες Ténéré 700 και οι εκδόσεις με χαμηλό ύψος σέλας και με ισχύ 35kW, θα είναι διαθέσιμες σε δύο χρώματα: Icon Blue και Frozen Titanium. 

Η νέα Ténéré 700 Rally και η έκδοσή των 35 kW θα είναι διαθέσιμες σε Sky Blue, το οποίο είναι ένα heritage χρώμα που αντλεί έμπνευση από τις θρυλικές μοτοσυκλέτες Dakar της Yamaha, από τη δεκαετία του 1980. 

Γνήσια Αξεσουάρ Yamaha

Η Yamaha ανέπτυξε μια σειρά πακέτων(Sport Pack, Adventure Pack, Explorer Pack) και νέων μεμονωμένων γνήσιων αξεσουάρ που επιτρέπουν στον ιδιοκτήτη της Ténéré 700 να εξατομικεύει εύκολα τη μοτοσυκλέτα του.

Είδη Ένδυσης και εξοπλισμός οδήγησης Yamaha Adventure

Η νέα σειρά εξοπλισμού Adventure riding της Yamaha αναπτύχθηκε για να συμπληρώσει τη σειρά μοτοσυκλετων Adventure της Yamaha και περιλαμβάνει μπουφάν μηχανής και παντελόνια πολλαπλών εποχών, τα οποία αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τους Alpinestars. Επιπλέον, η σειρά ειδών ένδυσης Adventure προσφέρει μια επιλογή από πουπουλένια και φλις μπουφάν, T-shirts και άλλα σπέσιαλ είδη για τους αληθινούς λάτρεις της Ténéré.

 

« Προηγούμενο άρθρο

Νέο Yamaha TMAX και TMAX Tech MAX

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ