• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
19ος Αγώνας - GP Μαλαισίας (Sepang)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo: τα φρένα στο MotoGP της Μαλαισίας
Νέα 31/10/2024 - 11:59

Η προτελευταία διοργάνωση της σεζόν για το MotoGP ολοκληρώνει στη Μαλαισία τη διαδοχική μη ευρωπαϊκή τριλογία.

Η Μαλαισία έχει ήδη φιλοξενήσει 31 αγώνες MotoGP, άλλα αυτός είναι ο 24ος αγώνας στο Sepang, καθώς οι προηγούμενοι αγώνες έγιναν στο Shah Alam και στο Johor το 1998. 

Εκείνη τη χρονιά, κατά τη διάρκεια των προκριματικών 125cc, τόσο ο Lucio Cecchinello όσο και ο Gino Borsoi χτύπησαν μια κόμπρα που είχε μπει στην πίστα, αλλά ευτυχώς οι αναβάτες δεν τραυματίστηκαν.

Τα στοιχεία του GP

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, η πίστα Petronas Sepang International Circuit, η οποία έχει μήκος 5,5 χλμ., κατηγοριοποιείται ως μια πίστα πολύ απαιτητική για φρένα. 

Στην κλίμακα δυσκολίας από το 1 έως το 6, έχει βαθμολογία 5, λόγω των κρίσιμων θερμοκρασιών τόσο από το τροπικό κλίμα όσο και του μεγάλου πλήθους σημείων πέδησης άλλα και της διάρκειάς τους. 

Οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα 11 φορές ανά γύρο για συνολικά πάνω από 38 δευτερόλεπτα, που είναι περίπου το ένα τρίτο του αγώνα.

1 + 1 ισούται με 3

Η δαγκάνα μονομπλόκ Brembo GP4 που χρησιμοποιείται στο MotoGP διαθέτει σύστημα υποβοήθησης που ενισχύει τη ροπή πέδησης. 

Όταν ο αναβάτης πατάει το φρένο, αυτό το σύστημα δημιουργεί μια δύναμη που προστίθεται στην πίεση που ασκείται από τα υγρά των φρένων στα έμβολα της δαγκάνας. 

Επομένως, για την ίδια δύναμη που ασκείται στο μοχλό, η ροπή πέδησης αυξάνεται σε σύγκριση με μια κλασική δαγκάνα φρένων.

Το πλεονέκτημα είναι ξεκάθαρο,  ο αναβάτης δεν χρειάζεται να καταβάλει επιπλέον προσπάθεια, αποφεύγοντας έτσι την επιπλέον καταπόνηση των άνω άκρων του. 

Επιπλέον, στη Sepang, οι αναβάτες πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα σε δίσκους άνθρακα διαστάσεων 340 mm και 355 mm, οι οποίοι είναι μεγαλύτεροι και βαρύτεροι από τις εκδόσεις των 320 mm. 

Η χρήση τους είναι απαραίτητη για καλύτερη διάχυση της θερμότητας, αλλά χωρίς την ενισχυμένη δαγκάνα, οι αναβάτες θα πρέπει να ασκήσουν σημαντικά μεγαλύτερη δύναμη στη μανέτα του φρένου.

Η πρώτη ακτινική δαγκάνα

Ο πρώτος αγώνας MotoGP που διεξήχθη στην πίστα Sepang, το 1999, ήταν επίσης το σκηνικό δύο άλλων πρωτιών: ο Kenny Roberts Jr. κέρδισε την κατηγορία 500 με μια Suzuki εξοπλισμένη με δαγκάνες Brembo. 

Για τον Αμερικανό αναβάτη, ήταν η πρώτη του νίκη στο GP και ήταν επίσης η πρώτη νίκη στην κατηγορία 500 για τις ακτινικές δαγκάνες της Brembo, που έκαναν το ντεμπούτο τους την προηγούμενη χρονιά στις Aprilia 250.

Στην κορυφαία κατηγορία, ο πρώτος κατασκευαστής που χρησιμοποίησε τις ακτινικές δαγκάνες Brembo ήταν η Suzuki, η οποία, χάρη και σε αυτές, κέρδισε 4 GP το 1999, αφού ήταν χωρίς νίκη τα προηγούμενα τρία χρόνια.

Η πιο δύσκολη στροφή

Η πιο σκληρή στροφή της διεθνούς πίστας Petronas Sepang για το σύστημα πέδησης είναι η πρώτη: οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 320 km/h στα 69 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 273 μέτρα φρενάρωντας με φορτίο 5,7 kg στη μανέτα του φρένου. 

Η επιβράδυνση είναι 1,5 g και η πίεση του υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 11,1 bar.

Η έκθεση στο Μιλάνο

Την επόμενη εβδομάδα, η Έκθεση του Μιλάνου θα φιλοξενήσει τη Διεθνή Έκθεση Δύο Τροχών (EICMA), που γιορτάζει τα 110 χρόνια ύπαρξης. 

Η πρώτη έκδοση της έκθεσης ποδηλάτων και μοτοσυκλετών στο Μιλάνο χρονολογείται από το 1914. Η

 Brembo ιδρύθηκε το 1961, αλλά από τη δεκαετία του 1970 έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην EICMA, εξοπλίζοντας δεκάδες μοντέλα που παρουσιάστηκαν στην έκθεση. 

Φέτος, τα φρένα θα εκτίθενται και στο περίπτερο της Brembo.

 

« Προηγούμενο άρθρο

Η Michelin στη Sepang με ελαστικά ασύμμετρου πέλματος

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
MARTIN vs BAGNAIA: ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΒΑΛΕΝΘΙΑ;
  • Ο JORGE MARTIN ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΕΙΞΕΙ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΩΝ 17 ΒΑΘΜΩΝ
  • Ο PECCO BAGNAIA ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΤΑ ΔΥΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ